Ceffyl schreef:Dat jij totaal afknapt op een man die ondanks dat je gezegd hebt asexueel te zijn toch wat probeert snap ik helemaal. Die persoon zou eigenlijk meteen het moeten afkappen. Maar ik denk dat er ook weinig kennis is bij mensen hierover en dat ze het wellicht ook niet helemaal snappen.
Ik denk eigenlijk dat je als asexueel persoon helemaal geen relatie moet willen die dit niet is. Want ik vind het ook niet heel eerlijk om een wel sexueel georiënteerd persoon de rest van zijn leven seks te ontzeggen.
Het is een feit dat asexualiteit ontzettend onbekend en onderschat is. Je ziet dan ook nooit iemand in ene film of serie die asexueel is, het komt niet voor in praatprogramma´s, je leest er haast niet over, dus ja, hoe moet je er dan kennis van nemen? Het is niet zo heel vreemd, maar wel tijd om te veranderen.
Wat betreft relaties met iemand die niet asexueel is. Je ontzegt alleen maar sex met jou. Je hoeft hem of haar natuurlijk niet de sex op zich te ontnemen. Je kunt afspraken maken. Die van mij mochten gewoon buiten de deur sex halen, maar dat deden ze dan ook weer niet, ze zetten liever mij onder druk. Maar ik werd er dus wel van verdacht dat ik het vast bij een ander haalde en dan wel leuk vond. Want asexualiteit wordt gewoon niet begrepen.
Nu was er wel meer aan de hand in die relaties waarop het stuk liep, maar je kunt natuurlijk gewoon afspraken maken over sex met een ander als je niet van het jaloerse, bezitterige bent en de parter ook niet.
Open huwelijken en andere relatievormen zijn tegenwoordig geen taboe meer.
Eigenlijk was het vroeger voor een in de kast homosexueel die met iemand van het andere geslacht trouwde voor de buitenwereld, echt niet anders, alleen konden ze daar niet over praten.
Iemand die jou wil óm sex met jou te hebben is inderdaad niet een goede partner. Vandaar dat de asexualiteit wel vanaf de eerste kennismaking op tafel moet liggen.
Overigens zie ik relaties nooit als levenslang. Om die reden vind ik grote leeftijdsverschillen ook nooit erg. Als het een probleem is of wordt, merken ze dat zelf wel en gaan ze wel uit elkaar. Het is onzin om te proberen om het van te voren tegen te houden of af te raden.
Tegenwoordig hoef je niet te trouwen en zelfs als je trouwt kun je scheiden, dus dat "tot de dood on scheidt" hoef je echt niet mee te leven. Relaties kun je gewoon van genieten zoals ze voorbij komen in je leven. Je haalt er altijd wel iets uit en de volgende relatie kan daar weer profijt van hebben. Of je kiest om juist geen relaties meer aan te gaan.