Je beste vriendin pikt spullen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:02

Mbt, de spray kan je vragen aan hoor of het toevallig had gezien, he schrijft zelf dat het een jaar geleden is en je het niet echt zeker weet, dus let wel op dat je niet meteen met super beschuldigingen naar haar toe dendert.

Met mbt het chocolade , als je mijn eerlijke mening wilt vind ik dit niet stelen of raar. Mijn vriendinnen vreten als holbewoners me snoepkasten leeg, ze zijn net binnen en de snoeppot staat al op ze kop. Als jij het niet prettig vind dat ze eten en/ of drinken pakt zonder het te zeggen, denk ik dat je daar gewoon is een gesprekje over moet aangaan. Niet met de gedachte van ik ga jou wel een lesje leren maar gewoon dat je het niet oké vind. Ik denk namelijk dat ze gewoon dacht, hmm lekker milky way.. succes in iedergeval en praten is altijd de beste methode

Edit: ik wil wel zeggen dat je echt een hele negatieve toon heb gegeven aan dit bericht en je in het bericht niet echt schrijft alsof het je “beste vriendin” is, misschien vind je het milky way verhaal ook wel zo storend omdat wr al bepaalde irritaties zijn tussen jullie?
Laatst bijgewerkt door _kmbn op 29-10-18 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:02

Waarom stond dit topic op slot eigenlijk? Er stond 'voor overleg' maar de aanleiding voor dat overleg zag ik niet en stond er ook niet bij en inmiddels is de hele mededeling foetsie zonder uitleg.

Ik heb sinds dit topic trouwens ontzettende trek in milky ways, die heb ik al heel lang niet meer gegeten. TS, je hebt je 'vriendin' gevraagd of ze die dingen meegenomen had en daar zei ze 'nee' op, daar is toch niets aan gelogen?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:08

Dat wordt een Bokt-sleep over!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:09

TS er zit je iets anders dwars dan wat je hier schrijft. In jouw beleving geef je meer dan dat je er voor terug krijgt. (Wat in de beleving van je vriendin anders kan zijn) En het onderlinge vertrouwen is zoek.
Daarover kun je in gesprek gaan, maar laat de beschuldigingen thuis. Vertel waar je behoefte aan hebt en wat je in haar waardeert. Vraag wat er voor haar speelt.
Is er genoeg om de vriendschap voort te zetten? Misschien met wat nieuwe afspraken. Vriendschap is ook iets wat je moet onderhouden.

Dani

Topic heeft inderdaad even op slot gestaan, dat was om even met TS te kunnen overleggen. Excuus voor de onduidelijkheid. Als iemand hier verdere vragen over heeft dan graag via PB, dan blijft het hier verder ontopic. :)

Carlijn101

Nou tegen de tijd dat mijn vriendinnen mij gaan beschuldigen van diefstal als ik daar wat snoepjes op eet.. dan hoop ik van harte dat ze vriendschap verbreken..

Als het verhaal met de spuitbus klopt is dat idd diefstal en erg naar, heb je er al weleens naar gevraagd? Ze kan hem ook per ongeluk in haar tas hebben gedaan en het daarna vergeten zijn..
Lijkt me een kwestie van communiceren.

Maargoed, dat je er al een topic over maakt en er zo over praat/denkt, tsjah dan weet ik niet of het nog te redden is.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:39

Ik vind dat je erg bezitterig bent (over een milky way nota bene :') ).

Als je iemand thuis uitnodigt dan weet je dat er ook gebruik wordt gemaakt van jou spullen. Je kan toch niet van haar verwachten dat ze de hele dag dat ze bij jou is, alles aan jou vraagt alsof ze een kind van 2 is die toestemming moet krijgen om een snoepje te eten. En dan ook nog eens beschuldigen van iets waarvan je niet zeker weet of zij het wel heeft gedaan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:41

Ik snap echt niet dat bokkers gelijk weer zo kinderachtig moeten gaan doen. TS zit ergens mee en stelt een vraag, hoe onvolwassen ben je als je alleen jezelf in die situatie kan plaatsen?..
'T gaat TS niet over die milky way's, het gaat haar er om dat ze het nu niet meer vertrouwt.

-
Nog updates TS? Een gesprek, ditmaal gewoon zeggen dat jij denkt dat zij graag van jouw spullen profiteert. Je kan best zeggen dat jij je er niet prettig bij voelt, omdat jij er immers gewoon voor werkt en je dit zelf NIET zou doen zonder te vragen.

Nu vraag ik mij af; hoe is het als jij bij haar thuis komt? Gaat het daar hetzelfde als bij jou?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:41

Ik vind dat je hier wel wat kort door de bocht gaat. Je hebt geen enkel bewijs over die spray, enkel een vermoeden. Voor hetzelfde geld is dat ding van je kastje gerold, of ergens tussen beland, of ben je hem daadwerkelijk ergens vergeten. Als er meer dingen uit je kast ontvreemd waren, maar enkel een spray.

De milky ways vind ik ook speciaal. Heb je misschien al eens grenzen aangegeven? Ik heb vrienden waar ik weet die het niet apprecieren als er losbandig omgegaan worden thuis, en bij andere vrienden liggen alle koekjes/snoepjes automatisch al op tafel :+ Je eigen grenzen aangeven kan je ook altijd perfect. Maar dingen opeten zou ik nu niet meteen stelen noemen

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 12:59

AlwaysH schreef:
Ik snap echt niet dat bokkers gelijk weer zo kinderachtig moeten gaan doen. TS zit ergens mee en stelt een vraag, hoe onvolwassen ben je als je alleen jezelf in die situatie kan plaatsen?..
'T gaat TS niet over die milky way's, het gaat haar er om dat ze het nu niet meer vertrouwt.

-
Nog updates TS? Een gesprek, ditmaal gewoon zeggen dat jij denkt dat zij graag van jouw spullen profiteert. Je kan best zeggen dat jij je er niet prettig bij voelt, omdat jij er immers gewoon voor werkt en je dit zelf NIET zou doen zonder te vragen.

Nu vraag ik mij af; hoe is het als jij bij haar thuis komt? Gaat het daar hetzelfde als bij jou?

Precies. Eindelijk eens iemand die met raad komt ipv iemand volledig af te breken. Ik weet zelf echt wel wat er in mijn huis verdwijnt als zij terug weg is.. Nee totaal niet, dan moet ik op de bank zitten wachten tot ik ooit eens wat krijg ;) of wel vraag ik heel netjes of ze misschien drinken heeft met iets erbij.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:06

xPareltje schreef:
AlwaysH schreef:

-

Precies. Eindelijk eens iemand die met raad komt ipv iemand volledig af te breken. Ik weet zelf echt wel wat er in mijn huis verdwijnt als zij terug weg is.. Nee totaal niet, dan moet ik op de bank zitten wachten tot ik ooit eens wat krijg ;) of wel vraag ik heel netjes of ze misschien drinken heeft met iets erbij.

Maar gaat het daar niet misschien juist mis? Zij bedient zichzelf in jou huis, en gaat er misschien ook wel vanuit dat jij dat ook zelf doet in haar huis? En dan zit jij te wachten totdat zij jou iets aanbied (wat dus niet gebeurt, want jij moet erom vragen).

Wat betreft het vertrouwen dat beschadigd is door die milky ways, moet je je natuurlijk wel afvragen of dat redelijk is in de relatie die jullie hebben. (die spuitbus vind ik een ander verhaal, maar dat is een vermoeden)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:08

Het gaat enkel om een haarspray waar iemand die niet kaal is niks aan heeft en wat snoep maar jij doet alsof ze je hele huis leegrooft.

Is er iets anders aan de hand, ook goed. Wees daar dan open want jij komt nu over als speciaal en zij niet.

Verder: trek je grotemeisjesbroek aan en verbreek de vriendschap. Zo te horen ben jij er allang klaar mee.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 13:09

Ik denk dat een heleboel mensen mijn tekst totaal niet goed begrijpen. Wel kritiek geven en afkrakende reacties, ipv even duidelijk te vragen hoe het zit? Het gaat mij niet om de milky ways, maar het gaat er om dat ik met regelmaat wel wat kleine spulletjes kwijt ben nadat zij hier is geweest. En als er zo sneaky gedaan word over een paar snoepjes, ben ik bang dat het de volgende andere zaken zijn. Het vertrouwen is gewoon weg. En dat hier mensen zijn die het 'onzin' vinden en die zelf de hele kast leegroven bij andere, prima maar bij mij is het gewoon even vragen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:10

xPareltje schreef:
Eindelijk eens iemand die met raad komt ipv iemand volledig af te breken.

Volgens mij zijn er heel veel mensen met raad gekomen? :? De eerste reactie was van mij, en ik heb je zeker niet volledig afgebroken.

@ lieveli: je bent welkom hoor :)) de chocoladepot staat op tafel, wel goed weer dichtdoen ivm de hond :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:11

xPareltje schreef:
Ik denk dat een heleboel mensen mijn tekst totaal niet goed begrijpen. Wel kritiek geven en afkrakende reacties, ipv even duidelijk te vragen hoe het zit? Het gaat mij niet om de milky ways, maar het gaat er om dat ik met regelmaat wel wat kleine spulletjes kwijt ben nadat zij hier is geweest. En als er zo sneaky gedaan word over een paar snoepjes, ben ik bang dat het de volgende andere zaken zijn. Het vertrouwen is gewoon weg. En dat hier mensen zijn die het 'onzin' vinden en die zelf de hele kast leegroven bij andere, prima maar bij mij is het gewoon even vragen.

Jij bent vaag en onduidelijk, schuif dat niet op een ander af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:12

Met regelmaat? Wat ben je dan nog meer kwijt?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:12

Ik vind het niet leuk als mensen zomaar dingen pakken zonder te vragen.Vaak durf ik er niets van te zeggen. maar ik nodig ze dan in het vervolg niet of minder uit.Sommige mensen hebben ook wel een vorm van kleptomanie,dat is een psychische stoornis. Die willen gewoon iets pakken,of het nou een snoepje is of een duur sieraad.Het gaat om het pakken.Ik zeg niet dat dat bij jouw vriendin zo is hoor. Maar als je haar toch thuis wilt blijven ontvangen,dan zou ik dingen die je beslist niet wilt missen gewoon in een afgesloten kast doen.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 13:13

Avalanche81 schreef:
xPareltje schreef:
Eindelijk eens iemand die met raad komt ipv iemand volledig af te breken.

Volgens mij zijn er heel veel mensen met raad gekomen? :? De eerste reactie was van mij, en ik heb je zeker niet volledig afgebroken.

@ lieveli: je bent welkom hoor :)) de chocoladepot staat op tafel, wel goed weer dichtdoen ivm de hond :D

Nee hoor, ik ben blij dat je mij op een normale manier hebt benadert. :D ik ga je raad opvolgen thnx

Anoniem

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:16

Kijk, t is gewoon lastig ts. Als je het alleen hebt over een paar repen chocolade en een spray, dan klinkt dat gewoon niet zo ernstig. Maar als ze nog meer dingen mogelijk gepikt heeft, dan geeft dat wel een ander licht op de zaak. Maar dat kunnen wij niet aanvoelen he, wij moeten het doen met wat je in de op zet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:16

xPareltje schreef:
AlwaysH schreef:

-

Dat verandert in mijn ogen de situatie al. Dan vind ik het al een stuk logischer, dat jij het niet prettig vindt dat het gewoon anders verloopt bij jou dan bij haar. Vraag anders eens of ze dat zelf niet door heeft.

Die vriendin kan ook zeggen; "Oja sorry, ik vind die toch zo lekker!", misschien haalt ts de volgende keer wel weer milky way's voor d'r! Dan ziet zij ook dat het logisch is dat je iets deelt, maar iets delen zonder dit te weten is niet echt de bedoeling.
Nee, ik zou het niet waarderen als mensen bij mij thuis een hele snoeppot leegvreten als het niet speciaal voor die dag is gekocht oid. (vooral vanwege dan mogelijk laaiende ouders omdat ik nog thuis woon)

Ts is bang dat die vriendin er gewoon sneaky gebruik van maakt en ze is bang dat dit langzaamaan meer wordt. Ik snap dat wel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:18

xPareltje schreef:

Dit is weer iets anders :-) Eerst noem je alleen het vermoeden van de spray en wat Milky Ways die zijn opgegeten. Dat is niet echt een issue voor veel mensen.
Nu noem je op dat je met regelmaat kleine spulletjes kwijt bent nadat zij is geweest, dan wordt het een heel ander verhaal :-)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:20

Er staat wel in de OP vermeldt dat TS het niet vertrouwt, nu meer. Dat ze bang is dat het dus meer gaat worden

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:28

Als het met regelmaat is, dan zou ik haar er toch eens over aanspreken. Niet meteen op een beschuldigende manier, maar gewoon even vragen. Maar zo te horen ben jij er inderdaad klaar mee, dus laat die vriendschap dan ook voor wat hij is en laat haar doen

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:32

Wauw.... ik zou niet graag vrienden met jou zijn.
Je beschuldigd je “vriendin” zonder bewijs van het stelen van je haarspray. Die snoepjes heeft ze niet stiekem gepakt, anders had ze de wikkeltjes niet open en bloot in je vuilnisbak gegooid?
Zij voelt zich blijkbaar op haar gemak bij jou. Jammer dat dat niet wederzijds is. Hoezo heb je haar niet gevraagd of ze je spray heeft gezien toen je die kwijt was? Hoezo heb je haar niet gezegd dat je het vervelend vond dat je snaai op was? Beste vrienden zeggen elkaar alles en openen niet in plaats daarvan een topic in een forum. Als je zo met elkaar omgaat kan je beter duidelijk zijn en de vriendschap verbreken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:39

Ik heb een vaag vermoeden dat ts erg trots is op het feit dat ze haar eigen huisje heeft, ze hard werkt voor dat wat ze heeft en opzich wel wil delen maar graag wil dat het gemeld word of gevraagd.

Aangezien een vriendin nu iets genomen heeft zonder te melden of te vragen en dit bij de vriendin thuis ander gaat snap ik dat ts om advies vraagt.

Heel eerlijk, ik zou niet echt weten wat ik in zon situatie zou doen.
"vroeger" toen ik 15 of 16 was had ik ook 2 "vriendinnen" die dan iets van mij uitleenden en dit tot op het heden niet terug gegeven hebben( ik ben nu 29).
En dit irriteerd mij nog altijd.
Daarom geef ik ook eerder iets dan dat ik iets uitleen.

Maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou doen als iemand in mijn huis iets zou eten of meenemen zonder duidelijke afspraak.
Oke het meenemen van spullen vind ik een no go, tenzij erover gesproken is.