Operatie en gelnagels

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:33

Wat is de juiste hand dan? Links doen ze altijd de bloeddrukband, dus ik gok rechts?

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:35

Palmera schreef:
Relaxed schreef:
Waarom toch zo doordrammen hier :')

Ik sta gewoon perplex dat je er nog over nadenkt om de regels van het ziekenhuis m.b.t jóuw gezondheid aan je laars te lappen.

Stel je voor dat op de ochtend van je operatie je het er alsnog af mag halen in het ziekenhuis. Kan iedereen op jou wachten, met een beetje pech. Alsof ze geen schema's hebben.


Dit dus _/-\o_
Laat de rest van de wereld maar wachten terwijl jij zit te weken, zolang jij maar niet met lelijke nagels over straat hoeft 8)7

(en ja, ik heb al je posts gelezen, voordat je dat vraagt. En nee, dat heeft mijn mening over jouw eigenwijsheid niet veranderd. Misschien eens aan het personeel denken dat jou zo veilig als kan moet voorbereiden op de operatie in plaats van aan je manicure? |o )

Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:39

Sjonge, overdrijven is ook een vak zeg :n

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:45

Ik ben geopereerd onder volledige narcose en french is prima!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:46

Relaxed schreef:
Sjonge, overdrijven is ook een vak zeg :n


Precies, behoorlijk overdreven om je gelnagels niet te willen verwijderen voor een operatie :') Wat is je nou meer waard? Je gezondheid of je nagels? Oké, Je echte nagels zijn lelijk en misschien zelfs zwak. So what? Dat operatieschort win je ook geen modeshow mee, maar sommige dingen moeten nu eenmaal als je geopereerd wordt. Waarom wil je per se niet luisteren naar de folder?

Sterkte trouwens met je operatie.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:48

Relaxed schreef:
Wat is de juiste hand dan? Links doen ze altijd de bloeddrukband, dus ik gok rechts?


Ik had dezelfde vragen en stress. De dag van te voren toch van 1 vinger de gel eraf gevijld. Zij de verpleegster dat het niet nodig was, maar dat ze sowieso van elke hand 1 vinger de nagelkleur moet kunnen zien. Dus zoals ik al zei, frensh is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:52

IJsco_Love schreef:
Relaxed schreef:
Sjonge, overdrijven is ook een vak zeg :n


Precies, behoorlijk overdreven om je gelnagels niet te willen verwijderen voor een operatie :') Wat is je nou meer waard? Je gezondheid of je nagels? Oké, Je echte nagels zijn lelijk en misschien zelfs zwak. So what? Dat operatieschort win je ook geen modeshow mee, maar sommige dingen moeten nu eenmaal als je geopereerd wordt. Waarom wil je per se niet luisteren naar de folder?

Sterkte trouwens met je operatie.


Je trekt het je blijkbaar persoonlijk aan, nergens voor nodig ;)

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:03

toen ik geopereerd moest worden gaf de anestesist inderdaad aan geen nagellak, ik heb haar mijn accrylnagels laten zien, volgens haar was dit geen probleem omdat er geen nagellak af kon bladeren.

ben gewoon geopereerd met mijn nagels. dus ga ervan uit dat het geen probleem is/was

Anoniem

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:10

Ik heb niet alles gelezen, maar gelnagels zijn er niet af te halen met aceton. Dat lukt alleen met gellak of acryl. Gel moet je er af laten vijlen en het is al helemaal niet de bedoeling dat je nagels er verrot onder vandaan komen. Als dat het geval is, zijn ze niet op de juiste manier geplaatst en/of verwijderd!

Ik heb 3,5 maand geleden een keizersnede gehad en moest ook al mijn nagels eraf. Heb eigelijk niet gevraagd of 1 ook voldoende was, maar ik heb gewoon direct de zelfde week weer een nieuwe set gezet.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:10

Ik moest ze er inderdaad ook afhalen. Bij mij was het of er af halen, of geen operatie.
Wist het dus wel.

Summerdreams

Berichten: 1274
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:13

Relaxed schreef:
Waarom toch zo doordrammen hier :')


Hoe lang zit je al op bokt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:18

WesternWay schreef:
Relaxed schreef:
Waarom toch zo doordrammen hier :')


Hoe lang zit je al op bokt :')


Yeah i know :')

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:24

Operatie schema's zijn nogal strak gepland. Als je dus toch eigenwijs je gelnagels wil houden, moet je ook niet janken als je operatie die dag niet door gaat en je weer 4 maanden mag wachten voordat je weer aan de beurt bent.. _-:(

Je mede patiënten zullen je dankbaar zijn als je gewoon je nagels eraf haalt.

Als mijn operatie niet door zou gaan door zn stuk eigenwijs omdat er eerst nog nagels verwijderd moeten worden en de boel daarom teveel uitloopt, wil je me niet tegenkomen want dan ben ik echt woest -:(-

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:29

Relaxed schreef:
Wat is de juiste hand dan? Links doen ze altijd de bloeddrukband, dus ik gok rechts?

Allereerst is dit niet een juiste manier van denken. 'Ik gok'?
Bloeddrukband is niet belangrijk om te kijken naar welke kant de zuurstofmeter zit.
Vergeet ook niet dat elke 4 uur de zuurstofmeter van vinger moet worden verwisseld.

Daarnaast vind ik het dus een groot risico om met behandelde nagels de operatie in te gaan vanwege strakke schema's.

Ook weet ik niet wat voor operatie jij krijgt.
Heb je een aangedane zijde van jouw lichaam?
Aan welke arm wordt dan jouw infuus geprikt?

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:32

Ik zou contact opnemen met de anesthesist.
De ene is de andere niet is mijn ervaring.
Bij de een zal french geen probleem zijn, de ander wil alles er af. En nummer 3 neemt genoegen met 1 nagel.

Het zou inderdaad zonde zijn als je daar komt en je operatie wordt hierdoor uitgesteld.

Ik heb onwijs veel ziekenhuis en operatie ervaring om te weten dat dit kan gebeuren. En ook om te weten dat de een iets akkoord vindt en de ander niet.

Love_myhorse
Berichten: 610
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:34

Het heeft ook met hygiëne te maken.. nagel lak schilferen, bacteriën etc.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:39

Relaxed schreef:
Wat is de juiste hand dan? Links doen ze altijd de bloeddrukband, dus ik gok rechts?


Ligt er aan waar je geopereerd wordt, voorkeur van de anesthesist, en ga zo maar door.

Vaak is het zo:
- Infuus zit aan de kant die voor de anesthesiemedewerker het beste te prikken is, òf aan de kant waar de operateur er geen last van heeft
- Bloeddrukmeter zit contra aan het infuus (anders kunnen ze geen vocht hebben als de bloeddrukmeter opblaast)
- Zuurstofmeter zit niet bij de bloeddrukmeter, want dan valt elke 2-5-10 minuten (afhankelijk van hoe vaak ze meten) je zelf weg.

Ik zou gewoon even bellen naar de pre-ok poli/poli chirurgie en vragen wat zij willen. Nagels eraf is misschien even vervelend, maar problemen voor of tijdens je operatie is ook niks.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:39

daantjuhhh schreef:
Ik zou contact opnemen met de anesthesist.
De ene is de andere niet is mijn ervaring.
Bij de een zal french geen probleem zijn, de ander wil alles er af. En nummer 3 neemt genoegen met 1 nagel.

Het zou inderdaad zonde zijn als je daar komt en je operatie wordt hierdoor uitgesteld.

Ik heb onwijs veel ziekenhuis en operatie ervaring om te weten dat dit kan gebeuren. En ook om te weten dat de een iets akkoord vindt en de ander niet.

En dus speel je beter op zeker. Gewoon de instructies opvolgen en niet moeilijk doen of je misschien de regels wat mag oprekken. Zeker niet voor iets niet noodzakelijks en puur cosmetisch als een set nepnagels.

Relaxed schreef:
Waar haal jij het idee vandaan dat het lange en onhandige nagels zijn? :')
Bedoel je dat dat soort nagels níet langer zijn dan gewoon netjes kortgehouden echte nagels?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:51

Relaxed schreef:
Ja heb gegoogled en ze willen de kleur van je nagels kunnen zien ivm de doorbloeding. Op een andere site staat dat er minstens 1 nagel doorzichtig moet zijn..
Als ik dus voor french zou gaan zou het kunnen?

Dit klopt helemaal en ook french manicure mag niet. Omdat er altijd een andere kleur in de gel zit dan in je eigen nagels. Je moet ze er echt af halen. Is bij mij toen daar gedaan word je helemaal niet blij van haha

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:05

Ik vind je behoorlijk eigenwijs erover doen. Zeker als ze al in een folder zetten dat ze eraf moeten. Heel vervelend voor jou, maar je lijkt nu net een klein kind die zijn zin niet krijgt.

Ik ben in mei in het ziekenhuis terecht gekomen met mn schouder uit de kom. Ze kregen hem niet terug en mocht dus naar de OK voor een roesje zodat ze hem daar terug konden zetten. Ik had toen ook nepnagels en daar werd heel moeilijk over gedaan. Omdat het alleen mijn schouder was die ze goed gingen zetten en verder niet in mij gingen snjjden ofzo en ik het er ook niet zelf af kon halen mocht het blijven zitten. Maar daar is echt wel even een discussie met de zusters over geweest.

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:16

TinGu schreef:
Relaxed schreef:
Wat is de juiste hand dan? Links doen ze altijd de bloeddrukband, dus ik gok rechts?


Ligt er aan waar je geopereerd wordt, voorkeur van de anesthesist, en ga zo maar door.

Vaak is het zo:
- Infuus zit aan de kant die voor de anesthesiemedewerker het beste te prikken is, òf aan de kant waar de operateur er geen last van heeft
- Bloeddrukmeter zit contra aan het infuus (anders kunnen ze geen vocht hebben als de bloeddrukmeter opblaast)
- Zuurstofmeter zit niet bij de bloeddrukmeter, want dan valt elke 2-5-10 minuten (afhankelijk van hoe vaak ze meten) je zelf weg.

Ik zou gewoon even bellen naar de pre-ok poli/poli chirurgie en vragen wat zij willen. Nagels eraf is misschien even vervelend, maar problemen voor of tijdens je operatie is ook niks.


Ze doen alleen zuurstof aan dezelfde hand als het niet anders kan.
Dit was namelijk bij mij zo omdat ik werd geopereerd aan mijn rechterschouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:17

oomens schreef:
Relaxed schreef:
Waar haal jij het idee vandaan dat het lange en onhandige nagels zijn? :')
Bedoel je dat dat soort nagels níet langer zijn dan gewoon netjes kortgehouden echte nagels?


Zonder gelnagels had ik ook langere nagels, aangezien ze bij mij nooit echt afbraken ;) dus ik vond die aanname niet heel logisch..

Ik word aan mijn hals geopereerd, dus geen links of rechts verhaal.

Linsxdot, ik heb french gehad met doorzichtige gel, dan heb je echt wel je eigen kleur erdoorheen. Ze gebruiken ook de rozige gel, dan zul je idd minder zien.

Olympia, in de folder staat juist dat gelnagels mogen als de natuurlijke nagel zichtbaar is ;)

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:19

Het staat in de folder. Dat zetten ze er niet in om te pesten.
Maar jij vind het maar onzin en wilt het niet doen. Je weet het beter dan de informatie in de folder.
Jah, wat moet je daar nu van zeggen?
Ga je gang zou ik zeggen, jouw lijf. Jouw operatie.

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:20

Hmmm, bij mijn operaties moest echt alles kaal, alle vingers, alle tenen. Misschien anesthesist afhankelijk maar ik werd niet geopereerd als niet alle nagels kaal waarden. Met een gebroken rug de nagellak van je teennagels af was nog best een dingetje dus ook gevraagd of dat echt moest maar was geen discussie over mogelijk :+
Laatst bijgewerkt door oji op 27-10-18 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:21

enjoymyhorse schreef:
Het staat in de folder. Dat zetten ze er niet in om te pesten.
Maar jij vind het maar onzin en wilt het niet doen. Je weet het beter dan de informatie in de folder.
Jah, wat moet je daar nu van zeggen?
Ga je gang zou ik zeggen, jouw lijf. Jouw operatie.


Ik houd me aan de folder :?