Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:34

Maar het is toch ook helemaal niet verplicht om een relatie te hebben!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:40

webster543 schreef:
Ik ben ook vrijgezel.
Heb drie jaar samen gewoond, nadien niemand meer en dat is ondertussen 9jaar geleden. Om een of andere reden, ben ik niemand meer tegen gekomen met wie het klikt. Ik zit nu in zo een vast patroon van werk en paarden, dat ik niet echt meer iemand tegen kom.
Tinder heb ik geprobeerd, maar je komt er veel mannen tegen die alleen eens een ander willen proberen.
Ik ben ook geen uit-persoon. Na een drukke dag, geniet ik meer van lekker in de zetel met een kop thee.
Helaas schrikt dat blijkbaar veel mannen af, ook de paarden en de honden. Amper vakantie mogelijk.
Dus ja, al lang vrijgezel en over het algemeen geniet ik er wel van. Maar ergens, hoop ik toch wel eens de ware te vinden.

Zo herkenbaar!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 17:56

anjali schreef:

Dat is zeker zo, maar door de maatschappij wordt dit heel anders gezien en hoe vaak ik mij wel niet moet
verantwoorden, waarom ik geen relatie heb komt best vaak voor.
De standaard opmerkingen die in naar mijn hoofd geslingerd krijg. Waarom heeft zo'n knappe vrouw als jij geen vriend.
Soms twijfel ik aan mijzelf mede omdat andere hun mening opdringen en hun oordeel nogal snel vellen over hoe het ideale leven eruit moet komen te zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:12

Klopt. Mensen vinden je vaak ook zielig. Ah goh een alleenstaande moeder, wat sneu, ze zal het wel zwaar hebben.
Of vrouwen die denken dat je zit te springen om een man, hun man. Die denken dat je heeeeel gewillig bent omdat je alleenstaand bent. En dus een enorm gevaar voor hun huwelijk..... :roll:
Nou ik ben blij dat zij haar man dus woest aantrekkelijk vindt maar ik droog er flink van op hoor. Maar je wordt als alleenstaande moeder echt gezien als een bedreiging of als zielig.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 18:18

@Suzanne F. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enigste ben, die er ook zo over denkt :D

daantjuhhh

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:39

Dat herken ik helemaal niet.
Ik heb juist alleen maar vrienden die mij wanhopig proberen te koppelen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:40

Nou, ik ben hier wat sceptisch over.

Ik heb zoiets zelf heeeeeel vaak geroepen. Vooral na de zoveelduizendste teleurstelling van een meisje dat me niet wilde, maar ook als ik anderen als kleffe stelletjes bij elkaar zag. Blij dat ik met de deur open kan schijten. Of voetbal kan kijken. Of een hele dag fietsen, zonder overleg waar we heen gaan en zonder me aan andermans tempo aan te passen. Sterker nog: ik heb heel vaak geroepen dat ik geen vrienden wil. Rot op met je sociale leven, ik vermaak me wel alleen. Af en toe naar mijn familie, verder niets. Heb ik deze maand, deze week zelfs nog geroepen. En altijd kan ik dan heel stellig, heel overtuig(en)d en heel rationeel zeggen waarom niet.

En altijd moet ik er weer op terugkomen omdat ik die behoeftes toch weer voel opkomen. Je bent 27 of 28. Ik spreek je wel weer als je vijftig bent.
Spoiler:
Ja, natuurlijk is het mogelijk dat mensen écht niet willen. Maar het komt ook vaak voor dat ze het wel zeggen maar eigenlijk niet menen. Daarom schrijf ik ook "ik ben sceptisch" en niet "ik geloof er niets van."
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 26-10-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:40

daantjuhhh schreef:

Oh dan zijn het bij mij geen vrienden meer. Mijn vriendinnen weten heel goed dat ze dat niet moeten doen. Dat waardeer ik echt niet en wil ik ook absoluut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:42

Ik ben 47 , dus kom maar op Musiqolog.... En jij dan? Ik spreek je wel weer als je 50 bent? Terwijl je zelf net de 34 aan tikt? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:44

Suzanne F. schreef:
daantjuhhh schreef:

Oh dan zijn het bij mij geen vrienden meer. Mijn vriendinnen weten heel goed dat ze dat niet moeten doen. Dat waardeer ik echt niet en wil ik ook absoluut niet.

Ik heb daar ook een hekel aan, waar ze dan ook soms mee aan komen, doe ff zeg.. :r

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:45

musiqolog schreef:
Nou, ik ben hier wat sceptisch over.

Ik heb zoiets zelf heeeeeel vaak geroepen. Vooral na de zoveelduizendste teleurstelling van een meisje dat me niet wilde, maar ook als ik anderen als kleffe stelletjes bij elkaar zag. Blij dat ik met de deur open kan schijten. Of voetbal kan kijken. Of een hele dag fietsen, zonder overleg waar we heen gaan en zonder me aan andermans tempo aan te passen. Sterker nog: ik heb heel vaak geroepen dat ik geen vrienden wil. Rot op met je sociale leven, ik vermaak me wel alleen. Af en toe naar mijn familie, verder niets. Heb ik deze maand, deze week zelfs nog geroepen. En altijd kan ik dan heel stellig, heel overtuig(en)d en heel rationeel zeggen waarom niet.

En altijd moet ik er weer op terugkomen omdat ik die behoeftes toch weer voel opkomen. Je bent 27 of 28. Ik spreek je wel weer als je vijftig bent.
Spoiler:
Ja, natuurlijk is het mogelijk dat mensen écht niet willen. Maar het komt ook vaak voor dat ze het wel zeggen maar eigenlijk niet menen. Daarom schrijf ik ook "ik ben sceptisch" en niet "ik geloof er niets van."

Weet je wat het is,je kunt beter geen relatie hebben dan een slechte relatie. Want vrijheid is ook wat waard.Maar de echte ware liefde,als die opduikt,is natuurlijk het mooiste van alles. Helaas is dat zeldzaam.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:49

MiniMeLona schreef:
Ik ben 47 , dus kom maar op Musiqolog.... En jij dan? Ik spreek je wel weer als je 50 bent? Terwijl je zelf net de 34 aan tikt? :+

Primo: ik had het tegen TS, niet tegen jou. Secundo: lees voor de grap de spoiler eens (uit jouw reactie blijkt niet dat je dat gedaan hebt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:51

Mee eens Anjali; ik ben nog nooit zo eenzaam geweest als in mijn laatste relatie en die heeft toch ruim 10 jaar geduurd. Dat nooit meer gewoon.

En ik loop toch ook al weer ruim 8 jaar los rond om het zo maar te zeggen en ik voel mij zelden tot nooit eenzaam en ik ben toch een echte kluizenaar geworden, want veel sociale contacten heb ik niet en vind ik vaak ook te veel energie kosten om te onderhouden (komt wel omdat ik al mijn energie voor mijzelf en mijn dieren nodig heb, waar ik het wel met liefde aan wil geven).

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 18:52

daantjuhhh schreef:

Dat zou op mij raar overkomen als mijn vriendinnen zich gingen bemoeien met mijn privéleven. Maar ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:53

musiqolog schreef:
MiniMeLona schreef:

Primo: ik had het tegen TS, niet tegen jou. Secundo: lees voor de grap de spoiler eens (uit jouw reactie blijkt niet dat je dat gedaan hebt).

Dus dan mag een ander niet reageren, als die opmerkt dat je zelf niet veel ouder bent dan de leeftijd van de ts? :brr:

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:56

Ik ben (tamelijk) bewust single. Ben nu 26 en sinds zo'n 5 jaar single. Daarvoor wel relaties gehad, maar het hoeft gewoon niet meer.
Ik zie om mij heen weinig relaties die zelf zou willen. Voor mijn gevoel betekend een relatie voor de meeste mensen gewoon een soort van way of living: huisje boompje beestje. Of gewoon niet alleen zijn. En natuurlijk doe je dat met iemand waarmee het klikt.
Maar dan moet het nog niet voor mij :+

Ik wordt best makkelijk verliefd, maar dat gaat ook weer snel over. Ik hoef gewoon geen relatie.
Misschien verandert dat nog, ik sluit het absoluut niet uit. Maar voor de moment vind ik het echt prima zo, ik wil alles lekker in mijn eentje doen en kunnen *\o/*

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:59

MiniMeLona schreef:
Dus dan mag een ander niet reageren, als die opmerkt dat je zelf niet veel ouder bent dan de leeftijd van de ts? :brr:

Moet ik echt alles uitleggen? Jij voelt je aangesproken, terwijl ik je niet aanspreek. Ik bedoel alleen maar: je hebt nog tientallen jaren voor je waarin je van gedachten kunt veranderen, ik zou er niet zo stellig over doen. Je hoeft toch geen 50 te zijn om te weten dat nog kan gebeuren?

En leg me eens uit waar dat ril-emoticon voor dient? Vind je dat niet zwaar overdreven? Ik heb toch zeker de KKK niet verdedigd! Of is alles waar jij het niet mee eens bent vanzelf "eng"?

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:07

Mijn vrouw is anderhalf jaar geleden gestorven.
Wat ik mis, is de vriendschap, het klankbord, onze gesprekken.
Ik heb geen moeite met alleen zijn.
Ik ben alleen op vakantie geweest en heb genoten. Alleen... niemand om m'n ervaringen mee te delen.
Ik heb een drukke baan, groot huis en de paarden om mijn aandacht aan te geven, maar het leven mist de glans die het vroeger had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:08

Wow... Ik voel mij niet aangesproken. Ik vond alleen de referentie naar 50 van bij wijze van spreken (en voor dat je daar over op de kast vliegt het is overdreven gezegd en een grapje) de ene badaap naar de andere, gewoon grappig.

Doe effe relaxed en neem een koekje...

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 19:12

Uh dames houden jullie het gezellig :)
Ik snap jouw punt heel goed en de toekomst moet uitwijzen of jij daarbij gelijk had.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:13

maria1990 schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat zou op mij raar overkomen als mijn vriendinnen zich gingen bemoeien met mijn privéleven. Maar ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

En aan al die anderen die hier op reageren.
Ik denk altijd maar zo. Het komt uit een warm hart.
De intentie is goed.
Ze weten dat ik een kinderwens heb.
Ik ben nu 34. En ik wil geen kinderen alleen.

Ze gunnen mij dat gewoon heel erg.
Ik heb ook echt geen probleem met de koppel acties van mijn vrienden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:29

Ik dacht al dat ik heel raar was!
Als het verder gaat dan normaal (flirt) contact haak ik heel snel af :')
Ben bewust single... wel vriendjes gehad maar altijd de foute die me op veel fronten heel veel pijn hebben gedaan.
Dus ja ergens komt het wel vandaan maar het is ook een deel karakter.
Ben enorm zelfstandig en daar kunnen er niet veel tegenop.
Erger me al snel helemaal dood aan iemand en dan sla ik ineens om.
Het is niet dat ik zeg nooit nooit maar nu zoek ik het ook niet op.
Vind het prima zo, een leger aan huisdieren etc en genoeg gezelschap.
Vaak accepteren ze dat ook niet dus doei dan!
Er gaat niks uit voor een man.
Heb ook ruimte in bed nodig, slaap breed en rol veel dus ook een discussie punt _O-
Mijd zulke contacten bewust, ben niet op zoek en ook niet de tijd voor.
Druk zat zonder die ellende :+ stel je voor dat je tijd moet vrij maken _O- hoe dan _O-
Nahhh voorlopig hou ik het zo maar en kan ik lekker rondlopen zoals ik dat wil =:)
En als ik eraan ga twijfelen kijk en luister ik wel naar de relaties in mijn omgeving en ben ik snel weer genezen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:33

maria1990 schreef:
anjali schreef:

Dat is zeker zo, maar door de maatschappij wordt dit heel anders gezien en hoe vaak ik mij wel niet moet
verantwoorden, waarom ik geen relatie heb komt best vaak voor.
De standaard opmerkingen die in naar mijn hoofd geslingerd krijg. Waarom heeft zo'n knappe vrouw als jij geen vriend.
Soms twijfel ik aan mijzelf mede omdat andere hun mening opdringen en hun oordeel nogal snel vellen over hoe het ideale leven eruit moet komen te zien.

Hebben ze je nooit gevraagd of je lesbisch bent?

Die heb ik nog wel eens gekregen...geen vriend is standaard lesbisch zijn en helemaal als je dan ook nog eens kort haar hebt zoals ik _O-

Lekker single en geen kinderwens. Ik vermaak mij prima en als ik 75 ben en iemand tegen kom kan trouwen altijd nog. ^&+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:47

Ik kreeg gisteren van 1 persoon constant de vraag of ik getrouwd was met die-en-die en toen ik aangaf van niet of ik dat wel heel zeker wist. :+
Op een gegeven moment was ik het zat en heb gereageerd met 'ik ben niet getrouwd, ik ga niet trouwen en ik hoef al helemaal geen vent! >;)', waarop een ander reageerde met 'zo, die is duidelijk. +:)+'
:')

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:50

Ja bewust enkel met de paardjes. Relaties gehad. Laatste zelf beeindigd . Het koste mij meer energie. En teveel rekening houden met de situatie / keuzes van mijn ex. En ik perse paard wilden leasen. Nu heb ik door mijn gezondheid beperkte energie. En moet zelf kiezen hoe energie te verdelen. Van de paarden krijg ik behalve de beweging goed v mijn motoriek etc ook veel positieve energie. Vanmiddag in de regen staan voeren en zoenen. En ben super gelukkig ook op mijn mindere lichamelijke dagen. Inmiddels naast lease paard , 2 verzorgpaardjes 1 v 3,5 . En 2 v 26. Mijn super mannen!
Afbeelding