De andere kant van het bedrog

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:32

Storm schreef:
Elisa2, wat jij schrijft klopt. Het gaat niet om het fysieke deel van het vreemdgaan. Dat mijn ex zijn jojo in een ander gat duwde, is niet het ergste.
Het ergste waren de leugens, het moedwillig geheimhouden van hun contact. Het verdraaien van de waarheid. De schuilnaam die ze had in zijn mobiel. De uren die hij moest 'overwerken', de extra tennislessen, enz enz enz.


Ik zou 'blij' zijn met die leugens en die moeite om het geheim te houden. Dat zou willen zeggen dat ie mij toch niet kwijt wou... Anders zou ie die moeite niet doen.

Zo zie je maar. Hoé je naar iets kijkt, da's ook een keuze die je maakt.

(en ja, ik heb ook ervaring met een niet trouwe ex zonder er daar apfspraken over waren)

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:34

CharmingS schreef:
Mijn ex is ook vreemdgegaan, hoe of wat maakt verder niet uit. Wel weet ik dat bedriegen op wat voor manier dan ook heel veel kapot maakt van binnen. Mijn vertrouwen is zo hard beschadigd dat het heel lang heeft geduurd voor ik mensen weer kon vertrouwen,en vooral dingen kon geloven die ze zeiden. Nu heb ik een nieuwe relatie en merk nog steeds dat het vertrouwen niet helemaal terug is, en dat ligt niet aan mijn partner, maar aan mijn onzekerheid en angst voor bedrog.

Daarom heb ik een hekel aan mensen die vreemdgaan, en ik kan het ook niet begrijpen waarom mensen dat zouden willen doen. Vind het ronduit egoïstisch.

Daarnaast lees ik dan dat er mensen zoude moeten zijn die de TS wel kunnen begrijpen (voor mij ondenkbaar) maar dat respecteer ik ook, aangezien iedereen andere normen en waarde heeft, maar ik weet gewoon uit ervaring hoeveel het stuk kan maken bij iemand.

Daarnaast heb ik heel veel respect voor die vrouw van de man, dat ze nog aan je eettafel je heeft zitten troosten. Ik heb het op de tegenovergestelde manier gereageerd naar de 'verleidster' van mijn ex, kon geen greintje fatsoen of respect naar haar opbrengen.

Ben ook benieuwd of je nog steeds samen bent met je vriend..

Ze heeft me echt niet getroost hoor. Echt niet. Ze heeft pijnlijke dingen gezegd en gevraagd. Maar na alles wat ik haar heb aangedaan wilde ik daar doorheen komen om haar nog iets van antwoorden te geven die haar man haar niet kon geven(naar eigen zeggen).

Als je de startpost nogmaals iets aandachtiger doorleest zal je je antwoord vinden.

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:35

Ik lees hier vooral "die vrouw" de schuld krijgy, die hun vriend/man afpakte. Maar... (mits manlief het niet met een opblaaspop deed) er zijn er toch altijd twéé schuldig in zo'n geval? Verder hou ik me buiten de discussie, maar dit is toch een vraag die in me opwelde..
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 26-10-18 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:36

Ilsey schreef:
Storm schreef:
Elisa2, wat jij schrijft klopt. Het gaat niet om het fysieke deel van het vreemdgaan. Dat mijn ex zijn jojo in een ander gat duwde, is niet het ergste.
Het ergste waren de leugens, het moedwillig geheimhouden van hun contact. Het verdraaien van de waarheid. De schuilnaam die ze had in zijn mobiel. De uren die hij moest 'overwerken', de extra tennislessen, enz enz enz.


Ik zou 'blij' zijn met die leugens en die moeite om het geheim te houden. Dat zou willen zeggen dat ie mij toch niet kwijt wou... Anders zou ie die moeite niet doen.

Zo zie je maar. Hoé je naar iets kijkt, da's ook een keuze die je maakt.

(en ja, ik heb ook ervaring met een niet trouwe ex zonder er daar apfspraken over waren)


Dus jij leeft liever in een leugen? Jij hebt begrip voor het verzwijgen en ziet dit als liefde?

Goh, dat is wel een enorm verkeerd beeld van liefde zeg.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:36

Ik denk dat het mooi is dat jij je verhaal hier deelt, kijk maar naar de reacties.
Maar waarom deel je dit; ik denk dat het heel goed is om dat voor jezelf na te gaan.
Je hebt veel moeite met grenzen stellen en nu geef je je door dit topic jezelf dus volkomen bloot. Waarom wil je dit kwijt wat zit daarachter. Helpt dit je wel of heeft dit ook met grenzeloos zijn te maken.

Hoe helpt dit verhaal, dit topic jou?

Of zoek je juist de afkeuring op omdat je dit kent? en dus voldoet aan een innerlijke behoefte aan het "bekende"
Denk na over je echte beweegredenen :(:)
Laatst bijgewerkt door justkid op 26-10-18 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Berichten: 4698
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:37

Ik heb de dame in kwestie ook op de bank gehad.
Ze deed heel nuchter.

''Ja, ik heb hem gesmst dat we over een aantal maanden heerlijk samenzijn''.
:|

Dat werd geen goed gesprek.
Ik moest maar beter voor hem zorgen (terwijl ik alles in mijn macht deed er voor hem te zijn na het overlijden van zijn vader) want als hij vreemd wilde gaan dan deed hij dit toch wel......

Laten we zeggen dat Karma in dit geval heel goed zijn werk gedaan heeft.

mavantos

Berichten: 3683
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:38

Ik ben niet gelovig, maar geloof wel in deze twee zinnen:

- Als je beter kan, moet je gaan.
- Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf.

Als je vreemdgaat heb je jezelf omgetoverd tot het zwakkere geslacht. Dit geslacht is overigens genderneutraal, kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 26-10-18 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:38

Ilsey schreef:
Storm schreef:
Elisa2, wat jij schrijft klopt. Het gaat niet om het fysieke deel van het vreemdgaan. Dat mijn ex zijn jojo in een ander gat duwde, is niet het ergste.
Het ergste waren de leugens, het moedwillig geheimhouden van hun contact. Het verdraaien van de waarheid. De schuilnaam die ze had in zijn mobiel. De uren die hij moest 'overwerken', de extra tennislessen, enz enz enz.


Ik zou 'blij' zijn met die leugens en die moeite om het geheim te houden. Dat zou willen zeggen dat ie mij toch niet kwijt wou... Anders zou ie die moeite niet doen.

Zo zie je maar. Hoé je naar iets kijkt, da's ook een keuze die je maakt.

(en ja, ik heb ook ervaring met een niet trouwe ex zonder er daar apfspraken over waren)


Sorry, maar als hij je niet kwijt zou willen dan zou hij zoiets niet doen. Dit is imo gewoon jezelf voor de gek houden.

(ik begrijp wat je eerder schreef over vele zaken die nog onbespreekbaar zijn tussen partners en waarom mensen stiekem dingen gaan doen en denk dat je daar een groot punt hebt)

Toch kan ik het niet goedpraten en dan heb ik het over het bedrog, fouten maken kan maar zolang er eerlijkheid in/ over is dan is er niets nog direct verloren. Maar zodra het stiekeme, verzwijgen, leugens etc. erbij komen kijken dan is het voor mij echt direct finito want dat vertrouwen komt nooit meer terug.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:43

Storm schreef:
Dus jij leeft liever in een leugen? Jij hebt begrip voor het verzwijgen en ziet dit als liefde?

Goh, dat is wel een enorm verkeerd beeld van liefde zeg.


Sommige mensen zijn meester in dingen anders lezen dan ze er staan :')

Nee, mijn beeld van liefde is dat er over alles gepraat moet kunnen worden. Ik heb dan ook al aangegeven dat mijn partner deze visie van mij kent... Ik denk dat ik een eerlijkere relatie heb dan de gemiddelde relatie... :j

Maar ik ben ook heel openminded opgevoed en ik weet ook dat mensen ook 'maar' mensen zijn die dingen verkeerd kunnen doen. Hoe er dan achteraf mee omgegaan wordt vind ik belangrijker, En ik zou dan leugens wel kunnen interpreteren (alles is natuurlijk afhankelijk van de situatie) als mij niet willen verliezen. Maar alles hangt af van de situatie. Ik vind het dus enorm kortzichtig om over het begrip vreemdgaan steevast als advies te geven die persoon te dumpen en zo hard je kan weg te rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:46

Met betrekking tot begrip voor de andere vrouw (of man), in mijn geval was dat 1 van mijn vriendinnen.
Heb ik respect voor haar? 0,0
Kan ik enigzins begrip hebben voor haar actie(s)? Gezien haar geschiedenis, mijn ex-partner zijn geschiedenis en hoe ik was toen wij elkaar leerden kennen zeker ja.
Wil ik haar ooit nog zien of spreken? Nee want ondanks mijn begrip voor HAAR (bij gebrek aan beter passend woord gebruik ik toch het volgende woord) situatie kan ik niet beloven dat ik haar niet aanvlieg.
Zo wil ik zelf echter niet zijn dus heb ik er voor gekozen alle contact direct te stoppen. Ben haar 1 keer tegengekomen in de auto en heb alles op alles moeten zetten om het recht te houden.
Bijzonder hoe dingen zoveel kanten kunnen hebben, zoveel gevoelens....

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:47

Elisa2 schreef:
Ilsey schreef:

Ik zou 'blij' zijn met die leugens en die moeite om het geheim te houden. Dat zou willen zeggen dat ie mij toch niet kwijt wou... Anders zou ie die moeite niet doen.

Zo zie je maar. Hoé je naar iets kijkt, da's ook een keuze die je maakt.

(en ja, ik heb ook ervaring met een niet trouwe ex zonder er daar apfspraken over waren)


Sorry, maar als hij je niet kwijt zou willen dan zou hij zoiets niet doen. Dit is imo gewoon jezelf voor de gek houden.

(ik begrijp wat je eerder schreef over vele zaken die nog onbespreekbaar zijn tussen partners en waarom mensen stiekem dingen gaan doen en denk dat je daar een groot punt hebt)

Toch kan ik het niet goedpraten en dan heb ik het over het bedrog, fouten maken kan maar zolang er eerlijkheid in/ over is dan is er niets nog direct verloren. Maar zodra het stiekeme, verzwijgen, leugens etc. erbij komen kijken dan is het voor mij echt direct finito want dat vertrouwen komt nooit meer terug.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Als mijn vriend een slippertje zou maken maar hij zou het uit zichzelf eerlijk vertellen dan zou ik er tot op zekere hoogte begrip voor kunnen hebben. Het zou voor hem pleiten dat hij eerlijk is en dan zou dat onze relatie kunnen redden. Als hij zou liegen en bedriegen dan zou ik dat als een klap in mijn gezicht ervaren en mezelf afvragen of hij mij het niet waard vind om de waarheid te kennen. Hoe kun je met jezelf leven als je de ander dag in dag uit voorliegt?

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:50

Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:52

capopjekop schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als mijn vriend een slippertje zou maken maar hij zou het uit zichzelf eerlijk vertellen dan zou ik er tot op zekere hoogte begrip voor kunnen hebben. Het zou voor hem pleiten dat hij eerlijk is en dan zou dat onze relatie kunnen redden. Als hij zou liegen en bedriegen dan zou ik dat als een klap in mijn gezicht ervaren en mezelf afvragen of hij mij het niet waard vind om de waarheid te kennen. Hoe kun je met jezelf leven als je de ander dag in dag uit voorliegt?

Inderdaad. Dan zouden we het er over kunnen hebben waarom hij dat deed.
Mist hij iets in onze relatie waar we aan kunnen werken?
Maar bij liegen en bedriegen, dan zou ik moeite hebben om nog te willen werken aan de relatie.
Een relatie is o.a. gebouwd op eerlijkheid en als dat weg valt blijft er weinig meer over.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:53

kiomiamigo schreef:
Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

Poeh deze komt hard aan..
Mijn vriend zegt dit namelijk ook
Hoe kan ik lief zijn voor mezelf na alle pijn die ik heb veroorzaakt?
Hoe kan ik dit mezelf vergeven na alles wat er is gebeurd?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:54

Robijntjah schreef:
Bijzonder hoe dingen zoveel kanten kunnen hebben, zoveel gevoelens....


Dit. En daarom ook dat ik vind dat er bijna altijd over gepraat moet kunnen worden (afhankelijk van de situatie, soms is het wel écht zo klaar en duidelijk dat dat niet mer nodig is natuurlijk).

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:56

RedA schreef:
kiomiamigo schreef:
Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

Poeh deze komt hard aan..
Mijn vriend zegt dit namelijk ook
Hoe kan ik lief zijn voor mezelf na alle pijn die ik heb veroorzaakt?
Hoe kan ik dit mezelf vergeven na alles wat er is gebeurd?


Je vriend en kiomiamigo hebben gelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:57

Als ex partner van meerdere vreemdgangers kan ik echt 0 begrip hiervoor opbrengen. Puur omdat ik weet hoevaak ik compleet ben ingestort. Omdat ik jarenlang pijn heb gehad. Omdat ik jarenlang, en nu nog steeds niemand echt durf te vertrouwen. Zelfs nu ik een geweldige vriend heb gevonden heb ik er nog last van. Ik praat hier uiteraard met hem over maar het is voor hem ook lastig, omdat het natuurlijk wel zo is dat ik hem niet 100% vertrouw. Misschien doe ik dat wel maar er zijn altijd die beelden en die stemmen in mijn hoofd die zeggen dat ik niemand moet vertrouwen. Dit zal ook nooit weg gaan ben ik bang. Ik weet nog zó goed hoe ik letterlijk ben ingestort... nee sorry. Vreemdgaan zal ik nooit begrijpen en dat wil ik ook eigenlijk niet. Ik zou nooit zoiets kunnen doen en ik kan en wil niet begrijpen hoe iemand dat wel kan doen.

Overigens voor ik reacties krijg over het niet vertrouwen van mijn huidige vriend; dit gaat steeds beter! Ik laat hem lekker alleen zijn ding doen en ik vertrouw er gewoon op dat hij ondertussen niet vreemd gaat. Het helpt ook heel erg dat hij echt wilt laten zien dat hij voor mij gaat en niet zoals mijn exen is. Hij doet daar nog steeds alles aan en ik ben hem daar heel dankbaar voor. Dat hij me wilt laten inzien dat de mens niet altijd slecht is en dat liefde bestaat.

rien10
Berichten: 14967
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:58

RedA schreef:
kiomiamigo schreef:
Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

Poeh deze komt hard aan..
Mijn vriend zegt dit namelijk ook
Hoe kan ik lief zijn voor mezelf na alle pijn die ik heb veroorzaakt?
Hoe kan ik dit mezelf vergeven na alles wat er is gebeurd?


Geef het tijd. Lees. leer. Praat. Huil. Onderzoek jezelf. Kijk naar je verleden. Huil weer. En meer. Ga in een coachings traject. Heb geduld met jezelf.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:58

RedA schreef:
kiomiamigo schreef:
Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

Poeh deze komt hard aan..
Mijn vriend zegt dit namelijk ook
Hoe kan ik lief zijn voor mezelf na alle pijn die ik heb veroorzaakt?
Hoe kan ik dit mezelf vergeven na alles wat er is gebeurd?


Wat lief dat hij het zo ziet. En als je het relativeert is het natuurlijk ook zo. Je hebt een fout gemaakt. Hem pijn gedaan. Zorg dat je aan jezelf werkt en dat je ervan leert. Dan is het niet voor niks geweest en komen jullie er hopelijk sterker uit

Cowboy55
Berichten: 8587
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:00

RedA schreef:
kiomiamigo schreef:
Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

Poeh deze komt hard aan..
Mijn vriend zegt dit namelijk ook
Hoe kan ik lief zijn voor mezelf na alle pijn die ik heb veroorzaakt?
Hoe kan ik dit mezelf vergeven na alles wat er is gebeurd?


Wat is het alternatief? De rest van je leven gebukt blijven gaan onder wat gebeurd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:01

Ilsey schreef:
Robijntjah schreef:
Bijzonder hoe dingen zoveel kanten kunnen hebben, zoveel gevoelens....


Dit. En daarom ook dat ik vind dat er bijna altijd over gepraat moet kunnen worden (afhankelijk van de situatie, soms is het wel écht zo klaar en duidelijk dat dat niet mer nodig is natuurlijk).


Dan moet je dat wel allemaal kunnen. Ik kon het niet, ik liep over van allerlei emoties en voor mij was het makkelijker om alles in 1 keer af te sluiten (of iig een poging te doen tot).
Vriendin in kwestie liet via mijn toen nog partner weten open te staan voor vragen of een gesprek.
Hier nooit op in gegaan om redenen in mijn vorige posts.

Over het jezelf vergeven, ik denk dat dat voor alle partijen geld, ook de bedrogenen gaan bij zichzelf ten rade of het een fout is die zij gemaakt hebben (ik in ieder geval wel).

Ikzelf vind dat wel een lastige richting vriendin.
Vergeven, ik weet niet of ik dat ooit kan of wat dat dan zou inhouden m.b.t. haar.
Of ze zich zelf kan vergeven en of ik dat haar gun? Poeh. Dat vind ik helemaal een lastige. Zeker gezien ze een dag nadat ik weg was is ingetrokken bij hem.

Deze roept veel bij mij op merk ik, is dus een goede om nog eens over na te denken en eventueel wat mee te doen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:03

Ilsey schreef:
Ik ga volledig akkoord met dat het beter onder duidelijke afspraken zou gebeuren, ipv in het geniep en met leugens. Maar hoeveel mensen hebben de dag van vandaag daar al een voldoende vrije geest voor? Niet zo heel veel.

Kijk, de ideale wereld waarin dat een normaal bespreekbaar onderwerp is waar de meerderheid voor openstaat - die bestaat niet. Mensen verdringen die gevoelens vaak onbewust. Natuurlijk is elk geval nog een geval apart... je hebt mensen die er los over gaan en nergens om geven. Dat zijn mensen met een slecht vel ja. Maar mensen die er stress bij ervaren en er zich schuldig om voelen, die moet je niet gelijk afschieten (en die persoon laten ophoepelen...). Het is nooit te laat om dan nog te beginnen met er over te praten.

Dit dus.


Ik vind het goed dat je er zo open over bent TS. En ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben zelf nooit vreemdgegaan maar ik begrijp dat de liefde die je voor je partner voelt soms gezelschap krijgt. En het is vervelend dat dat niet beter bespreekbaar is in de meeste relaties.
Edit: daarmee bedoel ik dus dat verliefdheid buiten de relatie om beter bespreekbaar zou moeten zijn, niet dat iedereen maar met een ander de koffer in moet duiken en begrip moet verwachten :+

wendy1987

Berichten: 6995
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:05

Ik vind het knap dat je een topic durft te openen. Wetende dat bokt en forum is met vnl vrouwen waarvan over het algemeen alleen de vrouwen reageren van de andere kant.
Wetende dat je best wat opmerkingen gaat krijgen die voor jou niet zo leuk zullen zijn.

Ik keur vreemdgaan bij mijn partner niet goed.
Maar als het gebeurd. Waarom dan altijd diegene die jou partner verleid af schilderen als slecht. Er zijn 3 mensen gemoeid in zo'n situatie.
Er is altijd een trigger en die ligt niet altijd bij de vrouw die bezette mannen al dan niet bewust opzoekt.

Hier wordt flink hard gehamerd op ik vind het niet kunnen en geen fatsoen etc. Maar vergeet niet dat sommige vrouwen door een bezette man verleid worden zonder dat ze dat doorhebben omdat ze niet weten dat hij bezet is bijvoorbeeld.
In geval van ts is dat anders. Dat lees ik. Maar het is niet altijd zo zwart wit als hier nu af geschilderd wordt.
Het is niet altijd de makkelijkste weg om nee te zeggen.

En voor ik heel bokt over me heen krijg. Ik zelf ben nooit vreemd gegaan. Nooit achter gelaten maar ik heb genoeg meegemaakt in mijn omgeving om te weten dat het pijnlijk is maar niet zo zwart wit...

Ik hoop dat ts de kracht krijgt om aan zichzelf te werken en hier sterker uitkomt en van zichzelf gaat leren houden!

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:11

Ts, wanneer je niet betrapt was dan was je gewoon doorgegaan met vreemdgaan, met wie dan ook??

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:17

Vreemdgaan is altijd een heel kwetsbaar onderwerp.
Ik heb aan beide kanten van de tafel gezeten (mijn zus zou zeggen.. karma ..).
Aan de vreemdganger kant toen ik jonger was en aan de bedrogen kant toen ik wat ouder was.
Mijn verhaal is echter heel anders dan dat van TS.
Toen ik destijds vreemd ben gegaan (19 jaar) was ik verliefd... echt verliefd.. en de gevoelens had ik al maanden geprobeerd te onderdrukken.
En natuurlijk had ik eerst mijn relatie moeten beëindigen voordat ik er aan toe gaf maar ik hield ook oprecht van mijn partner.
Gevoel wat je op dat moment hebt is denk ik niet te beschrijven of te begrijpen door mensen die niet in deze situatie hebben gezeten.
Uiteindelijk is het "avontuur" in 4 gebroken harten geëindigd. Maar ik heb er geen spijt van gehad voor mezelf. Wel van de hele situatie.
Voor mij heeft het dan ook echt als karma gevoeld toen het mij jaren later (31 jaar) zelf overkwam, en ook dat gevoel is niet te beschrijven.
Overigens heb ik degene waar mijn expartner mee vreemd is gegaan nooit iets kwalijk genomen.
Hij was blijkbaar zo'n goede leugenaar dat zij nooit van mij heeft af geweten.
Ik heb geprobeerd mijn expartner te vergeven omdat ik zelf ook aan de andere kant heb gestaan maar de situatie voelde voor mij zo anders dat ik mij er niet overheen kon zetten.
Ik zie mezelf absoluut niet als een onbetrouwbaar persoon. Het is eens in mijn leven voorgekomen toen ik jong was (wat natuurlijk niet een excuus is) en ik heb de situatie wel begrepen ipv mijn schouders ophalen en zeggen: ik weet ook niet waarom ik het gedaan heb.

Wat mij in dit topic opvalt is dat de vrouw waarmee de man is vreemdgegaan wordt aangevallen terwijl ik dat persoonlijk nooit heb gedaan.
Hoe hard ook, zij is jouw geen verantwoording verschuldigd en weet vaak maar weinig van de situatie, als ze al iets weet.
Je partner is degene die je de verantwoording verschuldigd is, hoe graag we ook liever een derden als boeman beschouwen.