Dansende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:37

Leuk topic!
Ik ben 2,5 jaar terug begonnen met stijldansen met m'n vrouw. Destijds begonnen. Met de herenpassen. 1 jaar later ook cursus voor de damespassen gaan doen.
Jaar geleden was ik aan 't trainen met m'n mannelijke danspartner voor wedstrijden maar meerdere hernias gooiden roet in het eten.
8 maanden eruit gelegen en nu sinds eind augustus weer aan het trainen. 11 november 1e wedstrijd (latin) in Assen.
Erg spannend want mogelijk heb ik weer een nieuwe hernia..
En ik moet nog een jurk :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:54

Leuk Jinte, welke klasse start je? Wel een dure eerste wedstrijd uitgezocht ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:35

We starten bij de pre-amateurs.
Inderdaad een dure wedstrijd, maar we wilden er sowieso graag naartoe en dachten "ach, laten we dan ook maar meedoen". We moeten nog hard trainen maar dat komt wel goed :j Lekker ervaring opdoen .

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:40

Jinte schreef:
Inderdaad een dure wedstrijd, maar we wilden er sowieso graag naartoe en dachten "ach, laten we dan ook maar meedoen". We moeten nog hard trainen maar dat komt wel goed :j Lekker ervaring opdoen .
pre-amateurs latin is op zaterdag toch? Dan zou ik zeker voor de nog duurdere optie gaan (50 euro) die je ook toegang geeft tot de internationale zaal (miv dit jaar is dat gescheiden) en zaterdagavond naar de professionals latin gaan kijken, dat is zo GAAF daar zijn geen woorden voor!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:42

Roldansen! :')

Afbeelding

Is een tak in het kunstrolschaatsen. Haha.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:05

eva1969 schreef:
Jinte schreef:
pre-amateurs latin is op zaterdag toch? Dan zou ik zeker voor de nog duurdere optie gaan (50 euro) die je ook toegang geeft tot de internationale zaal (miv dit jaar is dat gescheiden) en zaterdagavond naar de professionals latin gaan kijken, dat is zo GAAF daar zijn geen woorden voor!

Nee op zondag. De ballroom is op zaterdag.
We gaan inderdaad voor de duurdere optie zodat we de hele dag kunnen kijken :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:13

Dat roldansen ziet er ook leuk uit, lijkt me vrij ingewikkeld. Heeft het raakvlakken met kunstschaatsen?

@Jinte, ah ik dacht verkeerd dan, in ieder geval veel succes én plezier (al is de zaterdagavond wel dé avond dus dat is dan wel weer jammer).

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:01

Veel ja, het kunstrijden is gewoon zoals je op ijs ook ziet. Alleen het draaien ed is veel moeilijker, zwaarder. Maar je evenwicht bewaren is op sommige momenten wel weer makkelijker. Roldansen vind ik zelf minder leuk dan kunstrijden eerlijk gezegd, ik ben dol op de sprongen (ben d'r ook wel goed in dus dat scheelt :') ).

Je hebt bij kunstrijden dus een kür, net als bij kunstschaatsen. :j Ook dezelfde sprongen en pirouetten (flip, shalshow, zweefpirouette, zitpirouette, etc, etc) maar die zijn net even wat anders in de techniek. :P

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:17

Wat leuk Jinte, maar Assen. Daar hebben wij vorig jaar het WDC NK meegedaan in de pre amatures. Leuke wedstrijd. Dit keer doen we niet mee, maar wij dansen normaal gesproken NVAD / NADB.

OH wat gaaf dat roldansen! Ik vermoed dat ik mijn benen dan zou breken, lijkt me enorm ingewikkeld

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:21

Oh wat een leuk topic, ik heb jaren fanatiek wedstrijd jazz gedanst. Even een tijdje moeten stoppen ivm verhuizing voor de studie maar sinds dit jaar weer bezig. Even iets totaal anders dat wel want nu dans ik modern in een productieklas, dus ook met optredens en het idee is ook dat we kunnen worden "ingehuurd". Voor mij het eerste jaar dat ik bij deze vereniging dans en ook in zo'n soort groep maar ben heel enthousiast.
Als ik een drukke week heb gehad kan ik zo lekker genieten van even dansen. Je hoofd leegmaken en gewoon met je lichaam bezig zijn. Ik verbaas mezelf altijd hoeveel je wel niet kan doen met je lichaam en altijd heerlijk om nieuwe dingen te leren

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:25

Is het ook wel, begin je echt jong mee als je gemiddeld/hoog niveau wil halen. Ik was 'al' tien maar heb erg veel kracht waardoor de sprongen mij makkelijk af gaan.
Maar op onze vereniging geven wij ook les aan mensen die gewoon voor de lol willen schaatsen. Daar doen dus ook moeders ed aan mee! :D

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:50

Ohh wat leuk dit! Ik meld me ook :D
Heb van mijn vierde tot mijn achtste een soort kinderballet gedanst, ben daarna doorgestroomd naar een mengelmoesje waarin we eigenlijk van alles deden. Vier jaar lang ben ik gestopt, en nu op mijn 17 weer twee maanden aan het dansen in een hiphop-groep (alhoewel we ook niet vies zijn van een nummertje afro :D) ik heb het enorm naar mijn zin en vind het supertof om op het podium of in een video te staan!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:13

@Always,heb je dan ook gekunstschaatst?(zelf jaren gedaan,en vooral syncro dan,laatste jaar met het team op het wk gestaan)
lijkt me leuk dat roldansen!geen idee hoe oud je bent,maar als ik nu bv nog ga schaatsen,heb ik vooral bang om nog te springen,dus dat laat ik dan lekker weg(ben er nu 34,dus ook al jaren niet meer regelmatig op het ijs gestaan)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:42

@tengeltje11, nee. Ik kan wel bijvoorbeeld de basisprongen en pirouettes en wat geavanceerdere pirouettes op het ijs, maar ik heb hier nooit les in gehad. :P
Vind het rolschaatsen wel een stuk leuker, het gevoel op de baan. Je staat toch wel heel anders op je voeten!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:41

tengeltje11 schreef:
@Always,heb je dan ook gekunstschaatst?(zelf jaren gedaan,en vooral syncro dan,laatste jaar met het team op het wk gestaan)
lijkt me leuk dat roldansen!geen idee hoe oud je bent,maar als ik nu bv nog ga schaatsen,heb ik vooral bang om nog te springen,dus dat laat ik dan lekker weg(ben er nu 34,dus ook al jaren niet meer regelmatig op het ijs gestaan)

Je kan natuurlijk ook gaan ijsdansen, of stapje voor stapje je over je angst heen te zetten.
Ik blijf springen echt eng vinden, maar sommige sprongen doe ik nu wel makkelijker qua angst dan andere. Maar die kleine kinderen zonder angst blijven frustrerend. :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:44

Leuk topic! Ik doe ook aan stijldansen :) ben nu met de goudcursus bezig.
Ook sinds kort hiphop! Er kwam ineens een 21+ les dus ik dacht ik probeer het eens!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:05

'Vroeger' heb ik een tijd hiphop gedaan. De laatste keer dat ik gedanst heb is 7 jaar geleden, maar vanavond heb ik mijn eerste proefles hier in de buurt. Het schijnt een mengeling van jazz, modern, streetdance, salsa en conditietraining te zijn.. Ben benieuwd, vind het erg spannend! :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:59

milou123 schreef:
Je kan natuurlijk ook gaan ijsdansen, of stapje voor stapje je over je angst heen te zetten.
Ik blijf springen echt eng vinden, maar sommige sprongen doe ik nu wel makkelijker qua angst dan andere. Maar die kleine kinderen zonder angst blijven frustrerend. :')

Doe je aan kunstschaatsen?
Wat schaats je nu?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:39

kwii schreef:
'Vroeger' heb ik een tijd hiphop gedaan. De laatste keer dat ik gedanst heb is 7 jaar geleden, maar vanavond heb ik mijn eerste proefles hier in de buurt. Het schijnt een mengeling van jazz, modern, streetdance, salsa en conditietraining te zijn.. Ben benieuwd, vind het erg spannend! :))

Ah wat leuk dat je een proefles hebt! Veel plezier!! :D

AlwaysH schreef:
milou123 schreef:

Doe je aan kunstschaatsen?
Wat schaats je nu?

Ja. :) Drie jaar geleden begonnen (kon echt helemaal niets), op 25 jarige leeftijd. Heb afgelopen weekend mijn aller eerste wedstrijd gehad in de Aspiranten 1. :)

(Ze hebben de aspiranten sinds dit seizoen gesplitst met als verschil dat in de aspiranten 1 je alleen kadett, salchow en spot mag en 1 combisprong (gecombineerd van die drie opties) en in de aspiranten 2 alles behalve axel).

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:50

Axel is zoveel makkelijker op schaatsen vind ik, echt een hel op rolschaatsen. :+
Ging de wedstrijd goed?
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 14-11-18 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:55

Mijn favo sprong was de rietberger,bestaat die ook op rolschaatsen?
En welke sprong is 'spot'?
Deze term is dan mss nl en niet belgie,maar in het kunstschaatsen nooit gehoord.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:57

Zeker. :)
Onze loots is de enige sprong die echt afwijkt. Bij kunstrolschaatsen wordt er héél streng op druk op de buitenkant van je voet gelet. Druk aan binnenkant is flip, lootz is met druk aan de buitenkant. Dat wordt een stuk minder streng gejureerd bij kunstschaatsen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 15:22

Grappig, dat kunst- en rolschaatsen! Ik heb vroeger een jaar of twee gekunstschaatst maar ik was echt een mietje, ik was een veel te voorzichtig kind voor die sport :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:26

Familie van mij rolschaatst op hoog niveau, is echt een beetje onbekende sport. Wordt weinig aandacht aan besteed vind ik.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:24

Suzanne F. schreef:
Familie van mij rolschaatst op hoog niveau, is echt een beetje onbekende sport. Wordt weinig aandacht aan besteed vind ik.

Kunstrolschaatsen?
Hoe heet ze/hij? Zo groot is het wereldje niet.