[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:59

Ook ik ben weer van de partij.

Afgelopen week bij de gynaecoloog geweest. Nog voor mijn afspraak werd ik duidelijk geconfronteerd met waarom ik ze niet wil. Het kinderspeelplaatsje zat in dezelfde wachtruimte en ik heb mij groen en geel geërgerd aan het gespuis.

Volgend jaar gaat de schaar erin en 1 van mijn grootste angsten, geen pil meer blijkt onwaar. Als ik dat wil vanwege hormoonschommelingen of heftige menstruatie dan mag ik die gewoon blijven gebruiken. *\o/* *\o/*

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:00

Mijn vriend maakt t niet heel veel uit of ie wel of geen kinderen krijgt later

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:00

Ik meld mij ook weer... Vorige topic meegelezen en smakelijk gelachen om de berichten. Ik volg dus ook weer.

Ik ben 30, kinderwens was er ooit toen ik 16 was, nu totaal niet meer. Vriend en ik hebben het heerlijk samen, kunnen doen en laten wat we willen en hoeven alleen rekening te houden met elkaar. Overigens ben ik juf en vinden veel mensen het vreemd dat ik geen kinderen wil. Ik vind kinderen leuk, zolang ze weer terug naar hun ouders gaan. :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:03

Potjandorie, heeft mijn deel 1 al ZOVEEEEL pagina's bereikt :') leuk en gezellig hier gaan we weer verder !

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:05

Sorro schreef:

Afgelopen week bij de gynaecoloog geweest. Nog voor mijn afspraak werd ik duidelijk geconfronteerd met waarom ik ze niet wil. Het kinderspeelplaatsje zat in dezelfde wachtruimte en ik heb mij groen en geel geërgerd aan het gespuis.

Volgend jaar gaat de schaar erin en 1 van mijn grootste angsten, geen pil meer blijkt onwaar. Als ik dat wil vanwege hormoonschommelingen of heftige menstruatie dan mag ik die gewoon blijven gebruiken. *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd!
mag ik vragen hoe oud je bent en hoelang je hiermee bezig bent geweest?

@sunshine
Dit topic is nog geen uur open en we zitten al op pagina 3 :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:07

Ik verplaats mijn steen ook even naar het nieuwe topic :D

Mijn vriend heeft ook gelukkig net zo weinig met kinderen als ik.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:07

Wauw, jullie gaan hard!
Ik zal straks even de OP bewonderen :P

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:11

sanso schreef:
Sorro schreef:

Gefeliciteerd!

Ik heb deze maand de magische 4 bereikt. Tot dusverre nog geen tegenspraak van dokter of gynaecoloog gehad. Wel ter sprake gebracht bij de gynaecoloog dat ik zo lang gewacht heb omdat ik geen zin in het gevecht had, naar een psycholoog om aan te tonen dat je echt wel ze op een rijtje hebt ect.. Zij gaf aan dat ze bij 30+ al niet meer moeilijk deed. Damn had ik dat dus maar eerder geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:12

Sorro schreef:

Ik vind de pil inderdaad ideaal, want niet ongesteld en geen gedoe.. Maar is natuurlijk niet 100% veilig. Hoe oud ben je en hoe lang heb je moeten wachten? Edit: ik ben 34, dus gaan ze vast nog moeilijk doen :+

Ik vond mijn neefje tot nu toe ook een schatje, maar dit weekend toch iets minder.. Mijn vader was jarig en de hele godganze tijd staat ie bij de tafel en wil hij aan de hapjesschaal zitten.. Mijn zusje en zwager zeggen wel steeds dat het niet mag en houden hem tegen, maar dan begint de ellende.. Janken zonder tranen... >;) Gaat het zo'n kind worden? :? :roll:

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:13

Marleen_88, ik ken best veel mensen die met kinderen werken en die zeggen dat wat jij zegt (haast) allemaal, best grappig eigenlijk :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:14

Het meest verschrikkelijke woord is "kids" of nog erger "kidz". En dan helemaal "kids moeten wel kids kunnen zijn"

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:14

Ik denk dat je het langzaamaan wel een balletje kan gaan opgooien hoor Relaxed. Ik ga in ieder geval rond mijn 30ste al zeuren <<) nog 8 jaar... aftellen...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:15

Oh ja, kids, brrrr.
Zo’n ding heet een kind, meervoud kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:16

Vjestagirl schreef:
Het meest verschrikkelijke woord is "kids" of nog erger "kidz". En dan helemaal "kids moeten wel kids kunnen zijn"

Ik had een collega die vond 'kids' vreselijk, maar had het zelf altijd over 'mijn/onze jongens' What's the difference :+

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:24

Weet ook al heel lang dat ik geen kinderen wil en het grappige is dat bijna al mijn vrienden ook geen kinderen hebben/willen.
Toen het met mijn vriend iets serieuzer ging worden ook maar gevraagd of hij kinderen wilde en nee dat hoefde niet van hem pff gelukkig maar. Nu ruim 25 jaar later nog steeds gelukkig samen en met de beesten.
Ik heb wel een lievelingsnichtje, van mijn vriend zijn kant, en dat is al vanaf dat ze 7 is wilde altijd blijven slapen, zeurde nooit en nu ze 24 is gaan we samen stappen , naar concerten heel gezellig.

Stalhouder is sinds 1,5 jaar moeder van een 2-ling en moet zeggen dat ze heel relaxed is met die 2 maar zelf moet ik er niet aan denken. Zijn ook wel heel lieve kindertjes je hoort ze nooit huilen en volgens haar erg makkelijk.
Zitten rustig een uur in de buggy als ze aan het rijden is of haar stal mesten, dan vind ik ze niet erg maar zodra er veel gehuild enzo wordt haak ik echt af.

sanso

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:26

Ik kan al helemaal doordraaien als een hond zijn poot rustig gaat zitten aflikken :+ nee... kinderen en de daarbij behorende geluiden zijn niks voor mij :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:29

sanso schreef:
Ik kan al helemaal doordraaien als een hond zijn poot rustig gaat zitten aflikken :+ nee... kinderen en de daarbij behorende geluiden zijn niks voor mij :=

Echt? :+ Hoezo dat dan?

Alles wat ik van een kind niet kan hebben kan ik van een hond prima hebben. De meest stinkende, schurftende vol vlooien en teken straathond sluit ik met liefde in mijn armen.

Al is een kind schoongewassen: vlug de andere kant op rennen, je weet nooit wanneer het gebrul en gekwijl begint.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:30

Citaat:
Ik vind de pil inderdaad ideaal, want niet ongesteld en geen gedoe.. Maar is natuurlijk niet 100% veilig. Hoe oud ben je en hoe lang heb je moeten wachten? Edit: ik ben 34, dus gaan ze vast nog moeilijk doen.

Sterilisatie is ook niet 100% heb ik begrepen dus vandaar dat de pil ernaast ook nog een optie is. Ik was eigenlijk verbaasd over hoe weinig tegengas ik kreeg.
Misschien dat mijn antwoord of ik überhaupt over kinderen had gedacht wel duidelijk was. Als kind wilde ik al geen kinderen en nu is het helemaal when hell freezes over!

Wel wil ik een tijdje zonder pil proberen, kijken hoe erg het maandelijkse bloedbad is (slik al de pil sinds mijn 14de) en hoe mijn humeur en huid zal zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:32

Ik kan ook veel hebben van de hond.. het gepiep en gejammer, de natte poten in huis, de rondvliegende haren.. maar het geknaag aan de poten daar gaan me gek genoeg ook de nekharen van overeind staan :')
Bij kinderen krijg ik al kokhalsneigingen als ze met hun kwijlhandjes in mijn buurt komen :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:34

Hoezo zou sterilisatie niet 100% zijn?
Ik zeg eerlijk: het heeft me zo'n rust gegeven. Geen angst meer om zwanger te worden, ik geniet weer van seks, dat was echt een tijd minder vanwege die angst.
Bij mij is de PMS erger dan de menstruatie, maar ik en mijn naasten kunnen er redelijk mee omgaan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:36

sanso schreef:
Sorro schreef:

Gefeliciteerd!

@sunshine
Dit topic is nog geen uur open en we zitten al op pagina 3 :')

Haha hier is het een feest als je kippenhok onklaar wordt gemaakt en je daarmee gefeliciteerd mag worden :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:37

Ik vergeet nooit meer dat ik twee ouders in discussie hoorde bij de viskraam. "Jamaar ik had de kids beloofd dat ze kabeljauw zouden krijgen!"
'De kids' stonden ernaast, ik denk 4 en 6 ofzo. Hoe decadent mama en papa ook waren, ik denk echt niet dat het ze iets uit had gemaakt _O- Op die leeftijd at ik alleen maar vissticks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:37

Zie dit topic ook voor het eerst en wil mij even melden... ;)

Ik ben nu 47 en altijd vanaf jongs af aan geroepen dat ik geen kinderen most...

En dat terwijl ik wel heel zorgzaam voor dieren ben.

Ik heb er niets mee, kan er niets mee en is gewoon niet aan mij besteed, kinderen...

Wat dan wel weer humor is dat mijn beste vriendin moeder is en zij eigenlijk niets met honden heeft, terwijl als ik haar kind zie, ik met haar kind hand in hand loop, want ze vind mij geloof ik wel leuk (snap het ook niet en toch is haar dochtertje wel leuk en kan ik er zowaar mee door 1 deur) en dat mijn hondje compleet verliefd is op mijn beste vriendin en ze nu tegenwoordig toch minimaal als ze hier bij mij is (dagelijks) even mijn hondje gedag gaat zeggen...
Wereld spoort niet en waar je niet van houd of tegen kan, vind jou ineens helemaal geweldig :j
Zijn net katten, ben ik allergisch voor en die zitten ook altijd bij mij op schoot als ze de kans krijgen, die doen het er volgens mij ook om... :') :j

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:38

Omdat clipjes eraf kunnen en eileiders terug kunnen groeien.
Schijnt dat de veertjes techniek nu helemaal niet meer uitgevoerd wordt maar daar ook problemen mee waren.

Overigens ga ik voor totale verwijdering van de eileiders dus denk dat dat wel 99.99999999% safe is, heb nikkelallergie en dat ene gaatje/litteken meer in mijn buik kan mij niet schelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:38

Verkouden kinderen zijn ook de horror :brr: