Toen ik klein was...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:47

Bouwjaar 2000, jaja :')

Toen ik klein was ging ik langs de deur om te vragen wie kwam buiten spelen;
Toen ik klein was keken we standaard naar Lingo;
Toen ik klein was had iedereen dikke Nokia's (die je van een flat af kon gooien zonder dat 't ding stuk ging lol);
Toen ik klein was keek ik Semsamstraat;
Toen ik klein was, was Hyves een enorme hype;
Toen ik klein was spaarde ik Diddle plaatjes;
Toen ik klein was werden de prinsesjes geboren.
Toen ik klein was hoorde ik elke dag Queen, Keane, Michael Jackson, George Micheal en Michael Buble oh en Seal!

Ik zit net op de grens van 6-jarigen die nu een mobiel hebben en de 6-jarigen die uit bomen vielen en weer doorgingen. _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:49

Toen ik klein was:
- Waren we allemaal als de doods voor Karbonkel :+
- Had ik ruzie met mijn broer/zus wie er op de computer mocht
- Speelden we eindeloos The Sims en Runescape (en andere spellen op Spele.nl)
- Floppy's
- Diddle plaatjes en flippo's
- Was ik rete trots op mijn eerste telefoon, een sony ericsson waar je snake op kon doen!
- MSN
- Buitenspelen, met alles wat we hadden en vonden konden we wel iets bedenken
- Videobanden en cassettebandjes, toen konden we nog films huren bij de videotheek

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:50

Toen ik kleiner was, moest je nog inbellen met de lijn als je op internet wilde. :')
Heb ik met mijn vader de eerste eurobiljetten gepind.
Heb ik een zonsverduistering gezien in Nederland.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:52

Toen ik klein was;
- keken we naar ik mik loreland
- was mijn eerste cd die van aqua-barbie girl
- kreeg ik mijn eerste telefoon zonder kleurenscherm toen ik 14 was
- zette mijn ouders ons voor aan de voordeur met een bordje 'gratis af te halen' toen ik mijn zusje haar haren had gewassen met de wc-borstel
- droeg ik een rode velvet ribbelbroek in combinatie met rode lakschoentjes en een fluffy jas met dalmatiërprint omdat het kon
- zaten we met oudjaar voor de televisie bij oma thuis met Paul De Leeuw en toastjes
- mocht er in de zaak van mijn ouders nog gerookt worden
- kon je nog goudvissen winnen op de kermis
- waren er nog Belgische franken
- keken we naar ketnet: kulderzipken, spring, de hopeloze heks,..
- was er netlog, ASL page, MSN

Ahhh, nostalgie.
Bouwjaar 1993

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:56

Bouwjaar 1986:

Toen ik net geboren was waren er bepaalde etenswaren in de ban vanwege het stralingsgevaar na Tsjernobyl.
Toen ik klein was schaatsten we iedere winter op natuurijs (en dat in Zeeland).
Toen ik klein was gingen we op rolschaatsen naar school, skeelers bestonden nog niet.
Toen ik klein was wist ik heel veel telefoonnummers uit mijn hoofd.
Toen ik klein was keek iedereen naar Telekids en was smurfen house nogal een ding.
Mijn vriend en ik zijn gaan daten via Hyves :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:57

Oh ja inbellen met internet op ten duur en dan mochten we een kwartier per week :') ik weet het wachtwoord ook nog steeds _O- toen dat beschikbaar kwam, dat internet, was ik een jaar of 12 / 13 denk ik. Daarna ging het wel snel met internet bij ons in huis, al helemaal toen ik besloot om mijn werk ervan te maken en moest gaan studeren. Was denk ik een jaar of 16 toen we overgingen op kabelinternet.

Wij schaatsten inderdaad ook veel op natuurijs, dus des te leuker dat dat vorig jaar weer kon. Gelijk nieuwe schaatsen gekocht toen *\o/*

AlwaysH

Re: Toen ik klein was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:59

Ik heb ook héél veel geschaatst op natuurijs (woon dan wel in de Zaanstreek dus veel water) en kom toch echt uit 2000. :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:00

Ibbel schreef:
Toen ik klein was, leefden John F. Kennedy en Martin Luther King nog.
Toen ik klein was, heb ik live de maanlanding op zwart-wit TV gezien.
Ik heb Betamax en Video2000 nog meegemaakt, voordat VHS de standaard werd.
Ik schreef mijn schoolwerkstukken met de hand, en later op een typemachine - met carbondoorslag.
Toen de muur viel, werkte ik al lang en breed - met computers met 5 1/4 floppy disks.

(En ga nu maar raden hoe antiek ik ben :)) )

Haha van mijn generatie. Bouwjaar 1964

Ik heb bij Schoevers nog leren stenograferen in 4 talen op een gewone typmachine, waar de pootjes nog verstrikt raakten als je te snel typte en een wagen om naar de volgende regel te gaan :D we gebruikten nog de telex en ponskaarten haha
En ik stencilde de schoolkrant.

Ik heb de telefax geboren zien worden haha en ook weer ten onder zien gaan.

En platen draaiden we op een pickup. En de telefoon had een draaischijf. Het telefoonnummer had nog maar 4 cijfers in het dorp -O- lekker makkelijk onthouden

Wel de tijd van vrijhei blijheid. Vrouwen liepen topless op het strand. Bijna allemaal. Ik had geen eens bikini bovenstukjes. En BH's droeg je ook weinig. Weing preutsheid.
Laatst bijgewerkt door janouk op 24-10-18 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:05

Bouwjaar 1991

* Sesamstraat, iedere avond! Net als Tik Tak, dat kinderprogramma.
* Knikkers sparen, zakken vol!
* Oe, internet via de telefoonlijn. Grote kabel door het huis. En mega duur dat het was! We mochten een half uur per dag op internet, anders werd het te duur.
* Tamagotchies waren DE hype! Net als furby’s.
* Die rottige casettebandjes, die steeds weer vast zaten in de cassette recorder. Liedjes opnemen deden we ook via de cassette.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:08

Toen ik geboren werd, stond verdammt ich liebe dich op nummer 1 -O-

Toen ik klein was, kon ik niet bellen als mijn vader op internet zat en andersom... Betaalden we met guldens... Dacht men nog dat de wereld zou vergaan in het jaar 2000... Keken we nog naar de Dinobaby’s... Moest ik mijn buurjongens nog ophalen om te vragen of ze kwamen voetballen... Maakten mijn zus en ik een casettebandje met onze lievelingsmuziek voor in de auto (later werden dit cd’s)... Alles moest dan gedownload worden met LimeWire, wat een eeuwigheid duurde... Op de middelbare school hadden we eindelijk de mp3 spelers.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:09

1997

- gebruikte ik nog wel eens de typemachine
- speelden we veelal spider, patience en pinball op een offline koelkast van een pc.
- sprong ik vaak touwtje met allerlei trucs.
- de tijd dat we nog een draai telefoon gebruikten.
- telefooncellen nog op het station in Groningen stonden.
- de strippenkaart echt geweldig reismiddel was
- er nog een rijdende snackbar door ons inimini dorpje kwam rijden en we zaterdagavond snackavond hadden.
- vele winters toch op natuurijs konden schaatsen

Ja dit zegmaar :))

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:10

Leo schreef:
Toen ik klein was, gingen we net z'n allen met de auto op vakantie, wat niet pastte dus zat er altijd 1 van ons in de kattenbak (kofferbak) met de hond en was het strijd wie daar mocht zitten

Was het dan de strijd om wie er gezellig bij de hond mocht zitten :')
Heel begrijpelijk _/-\o_

1996
Toen ik klein was kon je niet op internet als papa of mama wilde bellen.
Toen ik klein was had mijn geboortedorp nog een supermarkt. Toen ik klein was speelde ik snake op de nokia van mijn vader. :D

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:12

19marjo90 schreef:
Toen ik geboren werd, stond verdammt ich liebe dich op nummer 1 -O-

Toen ik klein was, kon ik niet bellen als mijn vader op internet zat en andersom... Betaalden we met guldens... Dacht men nog dat de wereld zou vergaan in het jaar 2000... Keken we nog naar de Dinobaby’s... Moest ik mijn buurjongens nog ophalen om te vragen of ze kwamen voetballen... Maakten mijn zus en ik een casettebandje met onze lievelingsmuziek voor in de auto (later werden dit cd’s)... Alles moest dan gedownload worden met LimeWire, wat een eeuwigheid duurde... Op de middelbare school hadden we eindelijk de mp3 spelers.

Ooo limewire! Een eeuwigheid wachten op 1 liedje :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:16

bouwjaar 1973

-Juliana was nog koningin
-Muziek luisterden we op LP's en cassette....later de CD speler. Ik weet nog dat op de lagere school een meisje in mijn klas zat wiens vader bij Phillips werkte (op de ontwikkelingsafdeling) en die had nog voor ze in de winkel lagen al een CD speler in huis (om te testen voornamelijk). Die had wel ff dr 15 min of fame op het schoolplein zeg maar toen dat in de pauze vertelt werd :D Dat was in de 6de klas (nu dus groep 8)
-de basisschool bestond nog niet, maar je had de kleuterschool en de lagere school. Die laatste liep dus van klas 1 tot en met klas 6.
- op woensdagmiddag had je de kindermiddag op tv, omdat je op die dag eerder uit was.
-spelen deed je buiten en als het etenstijd was, werd je geroepen (je was namelijk nooit echt ver van huis)
-mobiele telefoon was er uiteraard niet dus als je pech onderweg had, belde je aan bij het dichtst bij zijnde huis en vroeg je of je even je ouders mocht bellen.

en uiteraard de opkomst van de videorecorder, dvd speler, computer, mobiele telefoon, internet etc etc allemaal meegemaakt.
En alle maten van de mobieltje; maat koelkast naar kleiner, klein, megaklein en toen weer groter (maar wel steeds platter) en groter en nog platter en grotere schermen. Antennes die je nog moest uitschuiven bij slecht bereik tot dat dopje op een hoek tot helemaal weggewerkt nu.
Moet zeggen dat bereik in de beginjaren ook nogal een issue was. Zo mis ik dus ook echt niet de gesprekken waarbij bij zo'n beetje elk woord een gedeelte weg viel; kre e us zul ge ekken :+ (vertaling: kreeg je dus zulke gesprekken). Of dat jij wel de ander hoorde, maar diegene kon jou niet horen. Of dat je zelfs in huis slecht bereik had en je de gekste hoekjes in huis opzocht, ondertussen vragend 'hoor je me nu?' en als je dan eindelijk goed zat, doodstil blijven staan, want anders viel je weer weg.....good times...not. Nu kan ik gewoon in the middle of nowhere staan en superbereik.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-10-18 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:19

Toen ik klein was (1983)

Speelde we levend stratego deden we stoepranden en land pickertje.

Spaarde ik grand champions en my little pony’s

Bestond all you can eat nog niet en gingen we op zondags een ijsje (sorbet) eten bij de goudrenet.

Moesten we 2 dagen reizen om boodschappen te doen voor een heel maand (opgegroeid in Australië)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:21

ArankaM schreef:
Leo schreef:
Toen ik klein was, gingen we net z'n allen met de auto op vakantie, wat niet pastte dus zat er altijd 1 van ons in de kattenbak (kofferbak) met de hond en was het strijd wie daar mocht zitten

Was het dan de strijd om wie er gezellig bij de hond mocht zitten :')
Heel begrijpelijk _/-\o_

Uiteraard :)) en daar mocht je op een tuinkussen zitten zonder gordel.

Oh my little pony's!
Toen ik klein was waren de My Little pony's nog rond en mollig. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:22

Ohohoh en in 1997, de furby’s niet te vergeten!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:22

Bouwjaar 1997.. :')

Toen ik klein was betaalde iedereen nog met guldens
Toen ik klein was had je overal rages zoals flippos en diddl
Toen ik klein was hadden we nog geen mobiele telefoons

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:32

Granoek schreef:
Toen ik klein was;
- zette mijn ouders ons voor aan de voordeur met een bordje 'gratis af te halen' toen ik mijn zusje haar haren had gewassen met de wc-borstel
- droeg ik een rode velvet ribbelbroek in combinatie met rode lakschoentjes en een fluffy jas met dalmatiërprint omdat het kon
- zaten we met oudjaar voor de televisie bij oma thuis met Paul De Leeuw en toastjes

Ahhh, nostalgie.
Bouwjaar 1993
Hier heb ik dus serieus een trauma aan over gehouden, ik zat toen in groep 3 en heb maanden niet normaal kunnen slapen :o

laraxXxemma

Ik ben van 1998
Toen ik klein was, kocht mijn vader de eerste digitale camera. Ik weet nog dat hij toen mijn slaapkamer (ik op mijn hoogslaper) binnenkwam om hem te laten zien en een foto nam. Die camera maakte een kikker geluid als hij een foto nam.

En toen ik klein was, was het enige dat ik op de computer deed "leer het lekker zelf"

En toen ik klein was, racede ik 's ochtends met mijn broertje voor de afstandsbediening van de tv. Youtube en netflix om terug te kijken bestonden niet, en de eerste bij de afstandsbediening mocht bepalen wat er op tv kwam

Anoniem

Hier oligt nog een hele verzameling Diddl op zolder. Echt medelijden met mijn ouders, want die zooi was super duur :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:35

Toen ik klein was hing de telefoon nog vast aan de muur.
Toen ik klein was was er overdag geen uitzending op tv, alleen op woensdag en zaterdag middag.
Met de film van Ome Wil en ren je rot.
En om de zender te verzetten stond je op. Niet dat je veel keuze had in verzetten :)
Toen ik klein was was er geen internet.
Toen ik klein was zaten er geen gordels achter in de auto.
Toen ik klein was had je de gulden.
toen ik klein was fietste of liep je naar school en werd daar geen auto voor gebruikt.
Toen ik klein was werd het verboden voor radio Veronica uit te zenden vanaf een schip.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:38

Ohja, de walkman. :j Toen ik klein was kreeg ik die op mn hoofd voor het slapengaan met kinderliedjes of luisterverhalen. Heeerlijk.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:40

Ailill schreef:
Granoek schreef:
Toen ik klein was;

Ahhh, nostalgie.
Bouwjaar 1993
Hier heb ik dus serieus een trauma aan over gehouden, ik zat toen in groep 3 en heb maanden niet normaal kunnen slapen :o

Ja wij keken het wekelijks op school maar die karbonkel jaagt me nog steeds na in mijn slaap

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:44

Ik ben van 1975.

Toen ik klein was, was er geen internet.
Toen ik klein was hadden we geen commerciele televisie.
Toen ik klein was had ik casettebandjes.
Toen ik klein was werd Beatrix koningin.
Toen ik klein was waren autogordels niet verplicht.
Toen ik klein was was er geen droger.
Toen ik klein was waren er geen mobiele telefoons.
Toen ik klein was lag de sleutel van de achterdeur in de schuur, bij de buren ook.
Toen ik klein was werd er overal gerookt.
Toen ik klein was was er geen gedoe over de kleur vn de pieten bij Sinterklaas.
Toen ik klein was moest ik met een vulpen schrijven op school.
Toen ik klein was werd klas 4 ineens groep 6.