Wassen jullie de rijkleren apart of samen met andere was

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Wassen jullie de rijkleren apart of samen met andere was

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:40

Toch begrijp ik het echt niet. Als de gescheiden wassers gewassen hebben, ruikt jullie paardenkleding dan nog naar paarden? Bij mij niet, alles ruikt hartstikke fris. En daarom hoef je het dus niet te scheiden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:53

Ik snap dat dus ook niet
Als de paardenkleding na het wassen nog naar paard ruikt gaat Er toch echt iets mis volgens mij :?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:19

Hier ruikt het in ieder geval niet naar paard achteraf. We wassen apart ivm haren en doordat sommige gezinsleden het geen fijn idee vinden. Dekje kan nog net omdat dat alleen stof en zweet is, zodra er mest op kan zitten hoef ik het thuis niet te proberen en breng ik het naar een wasserij.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:20

Ik was op kleur.
Donkere rijbroeken/-shirts/-truien gewoon bij de andere donkere was en licht bij licht.

Er gaat wasmiddel bij en evt nog azijn, dan ruikt alles daarna echt schoon hoor en niet meer naar paard.

Mijn dekjes en dekens gaan wel apart, maar die ruiken echt intensief naar paardenzweet en die zitten vaak onder de haren, dus die gaan wel apart van kleding.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:39

Oakland1990 schreef:
Hier ruikt het in ieder geval niet naar paard achteraf. We wassen apart ivm haren en doordat sommige gezinsleden het geen fijn idee vinden. Dekje kan nog net omdat dat alleen stof en zweet is, zodra er mest op kan zitten hoef ik het thuis niet te proberen en breng ik het naar een wasserij.

Dekjes was ik ook niet Met mijn kleding mee ... maar das ook geen rijbroek oid :?
Het ging toch over rijbroeken/kleding ?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:29

Sonja_vR schreef:
Oakland1990 schreef:

Dekjes was ik ook niet Met mijn kleding mee ... maar das ook geen rijbroek oid :?
Het ging toch over rijbroeken/kleding ?

Ik weet niet of een wedstrijddekje oid vuiler is dan mijn rijbroek waarmee ik in het slijk heb getraind en dan stallen heb gedaan oid...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:23

Vast niet
Maar ik heb sowieso geen wedstrijddekjes
Sterker nog , Ik heb maar 1 dekje en dat gebruik ik niet , heb een heel dun lamsvellen onderlegger van ijslands schaap (halfpad) die ik onder het Zadel leg en die was ik op de hand als het ooit nodig is

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:19

Bloodymary schreef:
Toch begrijp ik het echt niet. Als de gescheiden wassers gewassen hebben, ruikt jullie paardenkleding dan nog naar paarden? Bij mij niet, alles ruikt hartstikke fris. En daarom hoef je het dus niet te scheiden.

Ik doe het sowieso voor de haren. Maar ik vind mijn was altijd ook fris ruiken. Ik weet alleen of de lucht van paarden op gegeven moment toch in de kleding gaat zitten. Ik zou dat zelf misschien niet ruiken, omdat ik zo aan de lucht gewend ben. Maar moest er toch niet aan denken dat een ander daar toch iets van merkt. Dus voor de zekerheid was ik alles van de paarden (jassen/broeken/dekjes) gewoon apart in een aparte wasmachine. ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:10

Vaak kan ik met mijn nette kleding wel met een snel wasprogramma toe, dat is meestal niet echt vies maar vooral niet helemaal fris meer. Paardrijkleding is vaak een stuk smeriger en was ik dus uitgebreider. Daarom apart (en ook omdat mijn man echt niet van paarden houdt en niet blij wordt als ik mijn stinkkleren er bij in gooi).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:36

Dekens en dekjes enzo gaan wel apart, maar kleding gewoon op kleur bij elkaar