Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:54

Dit zijn dus van die afschuwelijke belteams die worden aangeprezen via vacatures als leuk geld verdienen bij callcenters....je krijgt een opleiding in mensen platpraten om de klant zoveel mogelijk geld te laten verdienen.

Dat met die gratis loten, ben ik ooit jaren geleden ook in gestonken, na een paar maanden kreeg ik een wtf moment toen ik de rekening checkte...om de zoveel tijd ga ik alle betalingen na, omdat ik amper incasso opdrachten heb, heb ik voor het grootste gedeelte overzicht.

Na dit staaltje oplichting, heb ik meteen opgezegd....ik dacht ook dat ik 1 malig een leuk extra lot had....nu gaat de post altijd omgeopend de kliko in...kennelijk blijven ze je, ook na verhuizing via h7n bestand volgen...

Ik zeg altijd maar, meer kans om door een tram aangereden te worden, dan de hoofdprijs te incasseren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:03

tienus63 schreef:
Ik stuur alle post die ze sturen, aan bewonderd van adres bla bla, in brievenbus van TNT.

Grote letters retour afzender erop.
Duurt lang, maar ze stoppen uiteindelijk wel.
Die clubs moeten dan porto betalen.

Oo dat ga ik ook doen. Krijg regelmatig post van de vriendenloterij terwijl ik nooit lid ben geweest en geen lid wil zijn.

JoyCiej007

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:10

Klopt. Ik heb ook altijd geroepen (no-offence) dat ik nóoit van m'n leven bij een dergelijk callcenter achtig iets ga werken (je hebt tegenwoordig inbound en outbound dacht ik). Dan nog liever op een vuilniswagen (schijnt best te betalen als ondergewaardeerde baan) 'putjes scheppen'.

Ook die ver-schrikke-lijke mensen in de stad, vaak studenten, die mensen aanklampen voor een abbo op een krant, of een dit, of dat.... En dan gerust bij een negatief antwoord "nee geen interesse, nee geen tijd" het lef hebben om dan, al pratend, met je mee te lopen.

Is mij destijds ook paar keer gebeurd. En de winkelstraat was nogal lang..... heb me met een ruk omgedraaid en dreigend gezegd dat 'ie NU moest opsodemieteren en dat ik van dergelijke achtervolgingen NIET gediend ben.

Of van die praatjes over "oh, dus u heeft geen tijd om even te luisteren wat er met de zielige kindjes in Afrika allemaal gebeurd? wat bijzonder jammer zeg!".
Bij de supermarkt (tsja.... ik had idd mn stalkleding aan) "ah mevrouw u bent echt een dierenliefhebber zo te zien" (iets van stichting Dierenlot ofzo). Die begonnen met 3 tegelijk verontwaardigd op mijn gevoel in te praten dat ik geen zin/tijd had om over "zielige diertjes" te praten. Dan was ik toch duidelijk geen echte dierenliefhebber.

Heb ze gezegd dat ik ff snel naar de super kom voor een lekker biefstukje en stukje plofkip, en dat ik zelf wel bepaal of en wanneer ik wat wil geven en/of wil praten over dierenleed. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:47

Wauw, ok. Ik belde net om de postcodeloterij op te zeggen. Wat een commerciele bende zeg, en ze doen erg hun best om je om te praten. Nu was ik voorbereid door dit topic, waarvan dank.
Maar ik kreeg dus dingen zoals 'u heeft heel veel bonuspunten gespaard, en daarmee heeft u in de decembertrekking meer kans op veel miljoenen.' En 'oh u heeft het financieel moeilijk, maar als u 1 keer een prijs wint, dan ent u daar ook vanaf he!'. Maar het toppunt was 'bedankt voor het stopzetten, ik hoop voor u dat Gaston niet ineens bij de buren aan de deur staat binnenkort.' Wow, wauw! :wow:
Het is niet te geloven hoe ze met psychologie spelletjes je proberen terug binnen te halen, echt bizar :oo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:48

Whahaha.
Maar dat is volgens mij ook de kracht van de postcodeloterij... de angst die je ingepraat wordt dat je buren wel miljonair worden en jij niet :+
Want Nederlanders zijn nu er eenmaal best gevoelig voor dat de buurman het beter heeft dan jijzelf.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:49

Joolien schreef:
Wauw, ok. Ik belde net om de postcodeloterij op te zeggen. Wat een commerciele bende zeg, en ze doen erg hun best om je om te praten. Nu was ik voorbereid door dit topic, waarvan dank.
Maar ik kreeg dus dingen zoals 'u heeft heel veel bonuspunten gespaard, en daarmee heeft u in de decembertrekking meer kans op veel miljoenen.' En 'oh u heeft het financieel moeilijk, maar als u 1 keer een prijs wint, dan ent u daar ook vanaf he!'. Maar het toppunt was 'bedankt voor het stopzetten, ik hoop voor u dat Gaston niet ineens bij de buren aan de deur staat binnenkort.' Wow, wauw! :wow:
Het is niet te geloven hoe ze met psychologie spelletjes je proberen terug binnen te halen, echt bizar :oo

Wauw, wat een uitspraken. Met name die van financieel moeilijk vind ik bizar. Juist die mensen zijn die dupe van dat soort praktijken, hebben vaak meerdere loten die ze niet kunnen betalen. Ik vind trouwens deze manier van loterij waarbij je weet dat je gewonnen had áls je mee had gedaan zelfs als je niet meedoet eigenlijk niet kunnen. Mogen ze van mij verbieden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:50

Belachelijk he Joolien. En dan moet je je zelf nog aardig inhouden, want uiteindelijk bel jij ze met een 'verzoek', en zul je ze toch echt nodig hebben om je abbo stop te zetten. Maken ze mooi misbruik van met dat soort stomme praat ja.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:51

Maar Joolien, waarom heb je niet online opgezegd als je al gewaarschuwd was door dit topic? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:57

Alwiene schreef:
Maar Joolien, waarom heb je niet online opgezegd als je al gewaarschuwd was door dit topic? :=

Kijk dat is dus ook weer zoiets, kan dat dan? Want ik heb dus gezocht, maar ik kon t niet vinden...
Maar stiekem was ik ook wel nieuwsgierig naar de telefonistes _O-

Oh ja, nog zo'n goede waar ze mee begonnen! 'De wachttijd is langer dan 10 minuten, bel op een ander moment weer!'. Ik was binnen 1,5e minuut aan de buurt. :') :oo

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:01

Joolien schreef:
Alwiene schreef:

Kijk dat is dus ook weer zoiets, kan dat dan? Want ik heb dus gezocht, maar ik kon t niet vinden...
Maar stiekem was ik ook wel nieuwsgierig naar de telefonistes _O-

Oh ja, nog zo'n goede waar ze mee begonnen! 'De wachttijd is langer dan 10 minuten, bel op een ander moment weer!'. Ik was binnen 1,5e minuut aan de buurt. :') :oo

Alwiene schreef:
Postcodeloterij kan je online opzeggen. T is goed verstopt en ze ontmoedigen dat flink maar t kan zeker. Ik gok de andere 2 ook. Post op naam van Vriendenloterij en Bankgiroloterij kun je ook online stopzetten!!

Ik quote mezelf even :+ Dit heb ik ergens eerder in dit topic gezegd, dus ja het kan online haha.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:07

Goed dat je al voorbereid was Joolien, grappig was ze uit de kast halen. Zelf ooit telefonisch opgezegd en verwachtte idd dat ze (hij) zouden overhalen. Maar omdat ik zei dat ik helaas niet meer kon meespelen ivm de financiën en mijn kinderen ook brood moesten hebben (ja, ook ik kan dan aandikken :j ) was het geen probleem. Jammer uiteraard en als het weer mee zat hoopte ie dat ik weer zou meespelen (“ik ook!”). Geen probleem toen gehad, haha.

De postcode loterij laatst online opgezegd, 1 lot gratis meespelen en meteen opgezegd. Was idd zoeken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:51

verootjoo schreef:
Whahaha.
Maar dat is volgens mij ook de kracht van de postcodeloterij... de angst die je ingepraat wordt dat je buren wel miljonair worden en jij niet :+
Want Nederlanders zijn nu er eenmaal best gevoelig voor dat de buurman het beter heeft dan jijzelf.

Wel “ grappig” dat het bij een ex collega echt gebeurd is... de buren een grote geldprijs en hij niks. Dat is best zuur... maar life Goes on :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:29

Ik ben heel lang gestalkt door de vriendenloterij, volgens mij was ik niet eens lid.. Telkens gebeld worden, vragen ze of het uit komt. Ik zei steeds nee het komt niet uit en ik heb geen interesse, toch door blijven gaan. HET KOMT NIET UIT.
Toen ik een x niet zo druk was en ze belden weer, heb ik ze toch maar te woord gestaan en wilde ik ze vriendelijk vertellen dat ik niet meer gebeld wil worden. Man man man, wat bleef dat mokkel drammen zeg, toen heel boos geworden en gezegd waar het op stond, sindsdien nooit meer gebeld.
Ik zal nu wel een notitie bij m'n naam hebben, "boze mevrouw" :')

Overigens nog wel steeds wekelijks post, open het niet eens meer.. Maar de tip van terug sturen is een goede! Dat ga ik doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:45

Boos doen heeft niet veel zin, daar worden ook geen notities van gemaakt. Gewoon alles afwijzen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:07

Bizzybijtje schreef:
Boos doen heeft niet veel zin, daar worden ook geen notities van gemaakt. Gewoon alles afwijzen.

Snap ik, ik wordt normaal ook zelden boos. Maar nu was ik het zó zat, had al heel vaak gezegd geen interesse te hebben, en ze bleven maar doordrammen

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:43

Niet het hele topic doorgelezen maar ik krijg ook meerdere keren per week (2x deze week al) post van de vriendenloterij en ik ben geen lid en ook nooit geweest. Pleur het meteen bij de oud papier. Vind dat alleen al zo vervelend dat ik nooit lid zou worden daar.

Edit; toch terug gelezen. @Alwiene, bedankt voor die linkjes. Heb me meteen uitgeschreven.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:04

Ik heb me direct na het plaatsen van de linkjes ook uitgeschreven, helaas deze week alweer 2x ontvangen van de vrienden loterij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:17

DebGizmo schreef:
Ik heb me direct na het plaatsen van de linkjes ook uitgeschreven, helaas deze week alweer 2x ontvangen van de vrienden loterij.

Nog niet weer iets ontvangen, maar dat zal vast nog wel gebeuren. Ik ga dat dan terugsturen zoals hier ook gemeld werd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:29

Misschien heeft het elkaar gekruisd?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:58

Ik kreeg het niet stopgezet. Toenben ik steeds alle automatische afschrijvingen terug gaan boeken.

Na een maand of drie kreeg ik een bericht: "wegens herhaaldelijk niet voldoen van de maandelijkse kosten, is u deelname stopgezet"

Mission accomplished :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:01

Gaat gelijk bij thuiskomst alle linkjes voor de post invullen.

Speel met 1 lot postcodeloterij mee :)

En zogenaamd een ander lot in een afgesloten spaarpot thuis.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:00

Heb ook ooit eens een abbo opgezegt telefonisch...geen moeilijk gezeur of gezeik, gewoon binnen 2 minuten geregeld en ik zou geen mails etc meer ontvangen...helemaal prima +:)+
Nooit mailtjes gehad, ook geen post qua brieven oid, wel nog 3 x post gehad met een gewonnen cadeau omdat ik lid was....uuhm, heb er achteraan gebelt dat ik al half jaar geen lid meer was, ook niet meer betaalde etc, kreeg heel vriendelijk antwoord dat er een fout is gemaakt en dat hij het nogmaals in het systeem zou zetten dat ik niet meer meespeel...de cadeautjes mocht ik overigens gewoon houden, waren hun fouten zeiden ze _O-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:10

Ongelooflijk dat je eerst moet dreigen voordat ze je met rust laten :=
Zo'n grote bek geven als bedrijf kan toch niet?!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:56

kim_1990 schreef:
Heb ook ooit eens een abbo opgezegt telefonisch...geen moeilijk gezeur of gezeik, gewoon binnen 2 minuten geregeld en ik zou geen mails etc meer ontvangen...helemaal prima +:)+
Nooit mailtjes gehad, ook geen post qua brieven oid, wel nog 3 x post gehad met een gewonnen cadeau omdat ik lid was....uuhm, heb er achteraan gebelt dat ik al half jaar geen lid meer was, ook niet meer betaalde etc, kreeg heel vriendelijk antwoord dat er een fout is gemaakt en dat hij het nogmaals in het systeem zou zetten dat ik niet meer meespeel...de cadeautjes mocht ik overigens gewoon houden, waren hun fouten zeiden ze _O-

Wij wonnen ook van alles inderdaad pas toen we gestopt waren.. :Y)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:54

Haha ik was vorige week gebeld door de postcodeloterij met de aanbieding voor een gratis lot. Maar ik wolde het niet. Die vrouw heeft echt een paar keer gezegd dat ik het waarschijnlijk niet begreep: het was echt gratis. Ik heb aangegeven dat ik dan ook per direct nu wilde opzeggen, zodat ik nergens aan vast zat, maar dat kon niet. Na 4 keer zeggen dat ik toch echt geen gratis lot wilde, was ze boos en heeft ze opgehangen met de mededeling 'nou dan toch niet. Doei.' :')