Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
senna21 schreef:RoyceMack schreef:Elk geloof is een sekte toch?
Alleen de uitvoering van de activiteiten verschilt per geloof.
Als het zo stelt is atheisme evengoed sectarisch.
Alles wat afwijkt van jou mening op een hoop gooien en afwijzen.... tja....
Iets met 'pot en ketel..
Jusi schreef:RoyceMack schreef:Ik vind de islam ook best wel een sekte.
Vooral die geradicaliseerden moorden alles uit dat niet in hun denkbeeldige vriendje geloofd.
Maar bijvoorbeeld praktiserend christenen, katholieken etc hebben toch ook hun eigen strenge regels? De dominee komt verdorie nog aan de deur om te controleren of er al kinderen op komst zijn. En hoe zit dat met die jongens die massaal misbruikt zijn.
Ik vind het nogal wat.
Eigenlijk vind ik, dat kinderen onder de 18 niet in contact mogen komen met religie. Puur zodat ze zich kunnen vormen zoals ze dat willen en niet beinvloed worden. Net zoals met alcohol en sigaretten.
Laat ze de keuze maken op hun 18e. Ik denk dat er velen geen enkel geloof zullen kiezen.
Je hebt je er echt in verdiept zo te lezen

verootjoo schreef:Haha, hilarisch dit
Gelukkig leven we niet meer in de jaren ‘50.
Heb nog nooit een dominee gezien die vroeg naar de uitvoering van de kinderwens
n_love_qwert schreef:A3a1 schreef:Avatar een sekte?
Dat is een training zelfontwikkeling![]()
( Overigens zelf gedaan en heel erg veel van geleerd, je kunt er in, er uit, en ik mag hopen dat heel veel kinderen het in hun onderwijssysteem meekrijgen, wat zullen we dan een wijze wereld krijgen )
Avatar is wel een sekte, kan me herinneren dat ik er een tijd geleden een programma/docu over heb gekeken!!
Cinderella schreef:Pinkstergemeenschap?
Lindor92 schreef:Studentenvereniging Vindicat
lieveli schreef:MissBambi schreef:Ik kan me herinneren dar er ooit een topic is geweest van een jonge meid waarvan haar vader/ouders bij een sekte zaten. Vreselijk vond ik dat toen om te lezen.
Ik ga eens even kijken of ik dat nog kan terug vinden.
Edit: [LZP] Ten einde raad. Problemen thuis *Help*
Zo! Ze doet ook bij Nova haar verhaal, heel heftig!
Edit: Lotte is getrouwd en moeder. Volgens mij gaat 't heel goed!
Citaat:Toen ik van mijn depressie af was, mocht ik van Sonja geen kinderen meer krijgen. Ze heeft mij laten steriliseren via de engelen. Ik twijfelde daar aan en liet het controleren bij een dokter. Die zei dat er niks mis was. Sonja zei dat een dokter het werk van de engelen niet kon zien. Ze had overal een antwoord op. Toch werd ik zwanger. Sonja had weer een verklaring: de engelen hadden de sterilisatie ongedaan gemaakt, omdat ik heel goed bezig was in de groep. Het was een beloning van God.
Cayenne schreef:De uitzending ook gezien. Jeetje wat heftig!
Nu herinner ik me het topic ook idd. Ik hoop dat het goed met haar gaat en ze haar vader weer terug heeft.
Telpeva schreef:germie schreef:Jehova's zijn sterk vertegenwoordigd hier. En als je daar eenmaal bij zit kom je er niet meer weg.
Misschien moet je je eerst ergens over inlezen voordat je onwaarheden post
angrywolf schreef:Vroeger had je hier in Egmond de Bhagwan, Die zaten in het oude badhuis.
Nu zit daar Humaniversity, En in Bergen aan zee zit in huize glory de Moon sekte.
Zitten er dus minsten 2 hier in de buurt dus.
Lindor92 schreef:sureido
[quote="Lindor92 schreef:Studentenvereniging Vindicat
[/quot
Neem aan dat dit geen serieuze reactie is
Uhm jawel, nooit verhalen over gehoord?
Vindicat had meer leden dan ooit. Negatieve aandacht is ook aandacht en als ik lid zou zijn geworden van Vindicat zou ik dat zeker na dit jaar doen, want de ontgroening kan niks ergs meer zijn.