Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
khirshanta schreef:Geweldig om zoveel lotgenoten te treffen!
Ook de ex-pester, ik ben blij dat je je verhaal doet. Er zat dus een reden achter het pesten. Het geeft wel aan dat je geleerd hebt en dat het ook in jouw leven nog een rol speelt. Als je toen had geweten wat je nu weet, hoe had je het dan vroeger aangepakt? Jij zat tenslotte ook met jouw problemen.
Juist ook het verhaal van jouw ervaring en je beleving daarin nu is belangrijk.
Goed van je trouwens dat je die persoon nog persoonlijk je excuses hebt aangeboden, zouden veel mensen niet durven denk ik!
Bijzonder ja, dat muziek (Queen voor een aantal van ons) zoveel heeft betekend! Ik werd ook gepest omdat mijn muzieksmaak afweek. Dus Queen was een reden om gepest te worden, maar hun muziek heeft me er juist doorheen getrokken
.
. Mijn broertje kan zich niet herinneren ooit gepest te zijn geweest. 
Zo van het moet. Je weet wel.
) relatie gehad die beide niet tof afliepen. Eerste keer ging vreemd, tweede keer zei om half één snachts houdoe en de derde zei dat ie me wel interessant en dat buurten voldoende was. Onzeker puntje voor mij. Dus néé ik zit voorlopig niet op een vriend te wachten & ik ben van mening dat ik mijn zaken prima kan regelen zonder aanhangsel. Als het zover is; hartstikke gezellig. Maar eerst lekker mijn eigen ding doen.
En daar ben ik hard mee bezig, als het voor mijzelf maar goed is. Ik heb een pracht merrie, en twee hele lieve honden. Een lieve zorgzame moeder, oma & broertje. Op dit moment ook fijn werk ... wat wil ik nog meer?
Ik heb dus uiteindelijk besloten om naar een andere middelbare school te gaan dan al mijn klasgenoten toen der tijd.Op de middelbare school werden er nog steeds af en toe wel opmerkingen gemaakt en ik denk niet dat ik me daar ooit 100% veilig heb gevoeld, maar het was in ieder geval beter dan op de basisschool.
Knuffel voor jullie...
MarlindeRooz schreef:Ik was door dit topic al een beetje van slag... en ik doe dus de docentenopleiding. 3x raden waar vandaag mijn 9uur college over ging. Pesten.
Was direct van slag en in paniek.
Hilli schreef:@shirleyp: hou toch op met je soms merk je er niks van/privacy-verhaal. Alle verhalen gaan over een leraar die het niet ziet, of wil zien. Laat dat in elk geval merken aan een gepest kind dat je hem/haar wel ziet staan en waardeert. Ook jij kan het verschil maken voor de rest van iemands leven. Dat je je daarnaast aan de regels houdt lijkt me noodzakelijk maar ZIE iemand en laat dat MERKEN.
.