Ik ben een poosje geleden begonnen met minimaliseren. Niet zo streng, maar heb er een hoop handige tips opgedaan die goed voor mij werken, en heb leren beseffen dat je helemaal niet zoveel nodig hebt, en wat je wel hebt moet ook functioneel zijn. Heb onder andere mn kledingkast eens goed onder handen genomen. Alleen kleding bewaard die ik echt draag en pas, een soort basisgarderobe, en dan voor zomer en winter apart natuurlijk. Je wilt niet weten hoeveel spullen er in mn kast lagen die ik echt niet droeg omdat het niet goed paste of gewoon niet lekker zat. Heb nu een paar complete sets zodat je altijd wel een combi hebt om aan te trekken, koop hierdoor ook heel anders in. Pas als ik het echt nodig heb om bijv een set compleet te maken van mn basisgarderobe of iets te vervang een. Scheelt een hoop geld, koop nooit meer iets overbodig of wat ik nooit draag. Alles wat ik weggedaan heb is via de textiel container weg gegaan, behalve dure merk schoenen/kleding via Facebook verkocht. Paardenspullen breng ik al jaren naar een 2e hands ruitershop.