Op welke tijden doe jij het huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:38

Tussen 08.00 uur en 19.00 uur en dan stofzuig ik meestal 2 keer op een dag omdat ik een peuter heb rond lopen. Wasmachine gaat overdag aan en de afwas doe ik ook ergens in de loop van de ochtend.

Mijn ene buurvrouw doet wanneer ze er zin in heeft, dat houd in dat ze regelmatig om 23.30 gaat stofzuigen boven en de wasmachine staat vaak midden in de nacht aan. De afwas die zij doet zal wel heel bijzonder zijn want ik hoor dat altijd van haar en dat doet ze vaak tussen 06.00 en 07.30 uur met kastjes die dichtklappen en borden die hard worden neer gezet.
De andere buren was ook een verhaal waarbij uiteindelijk de politie aan te pas is gekomen maar dat gaat nu beter. En verhuizen gaat niet zo makkelijk met een koophuis maar zodra dat wel kan zijn we weg hier.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:17

Vriendlief en ik werken allebei. Hij 4 op, 4 af met structureel dagen van zo'n 11u (en vaak nog langer..) in de tijden dat er gevlogen mag worden en ik in continuediensten á 36u per week (is voor onze werkgever fulltime).

Op dit moment wonen we (nog twee weken :D) in een appartement en hebben we geen huishoudster. Het huishouden gebeurt hier op de meest vreemde momenten, maar na 22.00u zul je mij niet meer horen stofzuigen. De wasmachine/droger/vaatwasser zet ik wel 's nachts aan als het even kan, i.v.m. daltarief. Aangezien we op de onderste laag wonen aan de kant van het trappenhuis, maken we er geen overlast mee.

In ons nieuwe huis zijn we aan het verbouwen. De buren waar we aan vast zitten hebben twee kleine kinderen, dus na 20.00 proberen we echt wel stiller te werken. Daar krijgen we na de verhuizing overigens wél een huishoudster *\o/*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:38

Ik heb daar helemaal geen vast ritme of schema in. Ik maak elke dag wel schoon, maar dan gewoon hetgeen dat nodig is. Met twee kinderen en een hond wordt er best wat geleefd in huis. Soms stofzuig ik 's ochtends en het kan zomaar zijn dat ik 's avonds laat rond 23:00 nog even beneden stofzuig voor ik naar bed ga, omdat het nodig is.
Onze kinderen worden daar totaal niet wakker van.

Vaatwasser gaat wel altijd 's avonds laat aan. En mijn wasmachine vul ik 's avonds meestal en laat ik dan 's ochtends vroeg aanspringen zodat de was klaar is als ik thuis kom van de kinderen naar school brengen.

Nu ben ik zelf echt een avondmens. Ik zou zelf tot 22:00 gewoon schappelijk vinden dat mijn buren redelijk wat leefgeluiden produceren.
Ik denk alleen dat als je buren hebt, het gewoon belangrijk is dat je met elkaar in gesprek blijft. Als de buren aangeven ergens last van te hebben, zou ik altijd kijken of ik het anders kan doen of op een ander tijdstip.

Ik denk dat je daar het meest mee bereikt, met aangeven dat je het vervelend vindt en bereid bent om te kijken of je het anders kunt doen.
Zeggen dat dit tot 22:00 uur mag en dat je dit daarom ook gewoon blijft doen, dat het leefgeluiden zijn en dat ze daar maar aan moeten wennen kan natuurlijk ook. In principe is dat ook je goed recht.
Alleen moet je dan vervolgens ook niet zeuren als het kleine grut van de buren om 7:00 op zondagochtend lekker aan het spelen en zingen is.
Iets dat ik persoonlijk erg storend zou vinden, omdat ik in het weekend graag uitslaap.
Je kunt dan andersom natuurlijk ook niet gaan verwachten dat zij zich daarin aan zullen passen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:43

Relaxed schreef:
Ik doe het als ik het nodig vind en als ik dan tijd heb.. Meestal in de weekenden dus of als ik bezoek verwacht :')

Precies dit :+

Wij wonen in een appetement en onze buurvrouw ging op de eerste dag dat ze hier kwam wonen ‘s nachts haar was draaien. Wij waren like my god als dit zo iedere keer gaat _O- maar gelukkig is het bij die ene keer gebleven :D

MoniqueT

Re: Op welke tijden doe jij het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:44

Nooit beseft dat het een punt kan zijn, totdat we ineens een appartement hadden. Ik woon mijn hele zelfstandige leven al vrijstaand en doe waar ik zin in heb. Meestal poets ik ‘s ochtends tussen 9 en 12 uur, net wanneer het mij uitkomt. De vaatwasser en wasmachine draaien bijna altijd ‘s nachts vanwege de nachtstroom, het verschil is hier in Spanje heel groot. Geen mens die wat hoort hier.

Maar als we een poosje in Nederland in ons appartement zijn, moet ik wel rekening met de buren houden. Wasmachine en droger niet voor 8 uur en niet na 21 uur. Vaatwasser wel, die is heel erg stil en horen we zelf niet eens in de open kamer/keuken. Stofzuigen altijd overdag, want we hebben een natuurstenen vloer op de eerste verdieping. En ik loop zo mijn mogelijk op hakken in huis en kleindochter mag niet te lang met het Ikea-butlerkarretje rondtoeren.

Klachten horen we nooit hoor, maar in het begin wel verhalen over hoeveel herrie eerdere bewoners maakten. Dat waren heel duidelijke hints:-)

Mijn bovenburen stofzuigen op zondagmorgen en knallen overal tegenaan :-) Ach, ze doen maar, die een keer per week.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:04

Wanneer het me uitkomt en ik zin heb :+ Meestal ergens overdag op een vrije studiedag. En niet te vroeg, m'n huisgenoot houdt van uitslapen :(:)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:09

De grote schoonmaak doe ik vaak op vrijdag, zaterdag of zondag maar stofzuigen doe ik elke dag. Wij hebben thuis 2 katten rondlopen die echt flink verharen dus het is ook nodig. Ik zuig gerust mijn woonkamer nog om 23:00 uur. Voordeel is wel dat ik dat maar 2 minuten doe, en wij een snoerloze stofzuiger hebben die echt heel minimaal lawaai maakt. Ik weet voor wel bijna 100% zekerheid dat mijn buren (en onderburen) er totaal geen last van hebben!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:55

Ik heb om de vrijdag vrij en het weekend. Werk van 7-15u en als ik dan thuis kom swiffer ik even, wasmachine leeg maken en ophangen en was plooien. Afwasmachine leegmaken als doe gedraaid heeft en paard uitmesten en voeren voor de avond.
Ben hier meestal een uurtje mee bezig.
Op mijne vrije vrijdag of zaterdag dweil ik en doe ik de badkamer en slaapkamer.
Omdat ik poets op vrije dagen poets ik gewoon overdag vanaf een uurtje of 10u.
Gelukkig woon ik vrijstaand dus als ik om 22u nog zou dweilen vinden mijn buurtjes dat niet erg. Horen ze toch niet.