Wat te doen in situatie potloodventer....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:25

Ik ben ooit als brugger in de ochtendschemering terwijl ik alleen was een potloodventer tegengekomen.
Hij stond tegen de achterkant van z'n auto met de motor draaiende en hij sprak mij aan:
"Hee weet je ook waar "Dorp" is?"
Dus ik dacht.. Hmm, vreemde vraag en wijs:
"Nou, die kant op meneer, dan komt u er vanzelf, kan niet missen."
Dus hij: "Ik snap het niet zo goed, hoe bedoel je precies?"
Dus ik stop naast hem en scan hem (zoals je bij elk persoon doet die je ontmoet, meestal niets geks) en direct valt me op dat z'n broek gek zit. En precies op dat moment laat hij zijn broek zakken en stond hij daar op een meter afstand van mij met z'n piemel bloot.
Dus ik stond van :wow: :wow: met m'n bek vol tanden..
Zegt tie zo: "Ja, raak hem maar aan."
Mijn beleefde reactie: "Nee, bedankt, ik moet nu echt naar school."
Dus ik stap op m'n fiets en denk: Hmm, ik moet ook nog even laten merken dat dit zeer ongepast gedrag is, dus ik schreeuw naar die man: banketstaaf!! :') :')

Bij het wegfietsen heb ik ergens nog de heldere gedachte gehad om achterom te kijken en het nummerbord te onthouden. Die heb ik direct op m'n hand geschreven en ik weet hem nog steeds (10 jaar later B-) ) Ongeveer 500m verderop (buiten zijn zicht) moest ik wachten op de grote groep met wie ik samen zou fietsen.. Pfoe, dat waren lange minuten, ik was zo bang dat hij achter me aan zou komen!

Vervolgens onder veel aandringen van mensen uit mijn omgeving met mijn moeder naar het politiebureau om aangifte te doen. Ondertussen vond ik het meer een grappige situatie dan een enge situatie en ik moest echt in details vertellen wat hij had gezegd en wat ik had gezegd inclusief de banketstaaf uitspraak :') De agente vond het een mooie situatie en was echt trots hoeveel details ik wist van die man en zn auto inclusief kenteken.

Vervolgens twee maanden later om 10.00u 's ochtends in de vakantie staat er opeens politie voor de deur, mijn ouders waren niet thuis en mijn broertje en zusje hadden opgedaan, want ja, voor de politie doe je wel de deur open opzich. In de eerste instantie dacht ik dat mijn zusje een grapje maakte toen ze me wakker kwam maken dat de politie aan de deur stond die mij moesten hebben. Dus ik ben rustig in bed blijven liggen. Totdat 10 minuten later mijn broertje lichtelijk gestressd ook m'n kamer binnenkomt: Maar Fem, er staat echt politie voor jou aan de deur.. Dus ik als een malle in de kleren geschoten en met een enorm slaaphoofd naar de deur.
Staat er toch echt politie: Ja, door jouw goede omschrijving hebben wij die potloodventer op kunnen pakken, dus als bedankje hebben we 2 bioscoopbonnen voor je *\o/* *\o/*

Dus eind goed al goed en de 6e Harry Potter film was erg leuk :Y)

En de conclusie van dit verhaal: Altijd zoveel mogelijk onthouden van de situatie en aangifte doen! Mogelijk verdien je er nog een setje bioscoopbonnen mee :)

Zidore

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:49

TS je bent een heldin! Ik geloof echt dat jou reactie de beste manier is om op dat soort types te reageren. Ze kicken er volgens mij op als je het eng vind ook nog, ze stoppen dan in ieder geval niet als jij dichtklapt, maar nu moet ik zeggen dat ik op m'n paard ook meer zou durven dan op de fiets.. maar dan nog. Het is gewoon ongepast gedrag en dat mag je luid en duidelijk laten weten aan zo'n rare meneer. M.a.w. verrot schelden vind ik prima, als jij raar doet reageer ik ook zo!

Ik heb het ook ooit meegemaakt met een vriendin, ik zat achterop bij haar op de fiets komt er een vent naast ons fietsen en die haalt z'n apparaat(je) uit z'n broek en begint wat te praten. Of we naar de stad gaan enzo, en of we een feestje gaan vieren. Dus die vriendin zegt ja (ik dacht:fiets door, weg hier!) en hij zegt ja ik ga ook een feestje vieren al doelend op wat er tussen z'n benen zit, zegt die vriendin van mij: (broodnuchter) met dat dingetje??? boos fietste hij door, ik ging helemaal compleet stuk, nog steeds!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:54

Misschien iets roepen als 'gadver! Er lopen hier kinderen, viezerik!'
Brrrr nog nooit tegen gekomen gelukkig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:57

Kaus schreef:
Maar de mensen die op de potloodventer in gaan/uitschelden/achterna gaan. Zijn jullie niet bang dat ie je pakt? Daar was ik dus namelijk heel bang voor omdat hij op scooter was en ik op de fiets.

Ach nee. Dit soort types kickt erop vrouwen te laten schrikken met hun dingetje. Als ze iets andwrs wilden hadden ze het wel anders aangepakt.

En daarnaast geldt, voor mezelf gesproken, dat ik me uitstekend kan verdedigen.
Tenzij ze natuurlijk een écht pistool te voorschijn toveren. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 03:15

Potloodventers kicken er juist op dat je ze uitlacht en hun piemel 'klein' noemt, daar gaan ze juist voor omdat ze deze reactie verwachten.

Wat je beter kan doen en ze verveeld aankijken (zou me waarschijnlijk ook niet makkelijk lukken) en een sneer geven van 'joh, ga naar huis, ik heb geen zin in deze onzin'. Vooral GEEN opmerking maken over zijn piemel en/of naaktheid!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:59

Ik heb het twee keer meegemaakt.
De eerste keer waren mijn zus en ik naar het zwembad geweest,we wilden net naar huis fietsen toen een man z’n piel uit z’n broek haalde en vroeg of wij er naar wilden kijken. We waren destijds 11 en 8 jaar en uit schrik zijn we hard naar huis gefietst.

Toen het een paar weken later bij een speeltuintje achter het huis nog een keer gebeurde,en de man ook nog vroeg of wij bij hem thuis een snoepje wilden,zijn we naar huis gerend en heeft mijn moeder de politie gebeld.
Mijn zus en ik mochten mee in de politieauto om rond te rijden in de wijk of we de man nog ergens zagen. Ik weet tot op de dag van vandaag nog hoe hij er uit zag,helaas hebben we hem nooit gevonden en hem daarna ook nooit meer in onze wijk gezien.

Als het mij in deze tijd nog eens zou gebeuren,zou ik zo gauw mogelijk mijn telefoon pakken om een foto te maken of te filmen.
Toch zou het van de situatie afhankelijk zijn of ik me dan niet liever uit de voeten zou maken.
Het risico om verkracht te worden wil niemand lopen, lijkt mij. Want misschien vind die man het alleen maar spannend, dat gesjor aan zijn worm, maar ik ga niet degene zijn om uit te zoeken hoe ver hij bereid is te gaan...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:10

Oh ja! Heb ik ook eens mee gemaakt. Ik was ook erg jong,14 denk ik. Ik liet de hond uit in een natuurgebied in de buurt en kwam een oude man tegen die dus ook met zijn zaakje aan het spelen was. Ik dacht eerst dat hij aan het plassen was ofzo. Mijn hond ging er natuurlijk erg enthousiast op af :+ Maar weer bij mij geroepen. Ik zag het eerst niet dus liep langs de man en begroette hem gewoon. Ik vervolgde mijn weg richting huis loopt hij achter mij aan!! :wow: Nou ik kon heel hard rennen. Heb hem gelukkig nooit weer gezien

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:12

Nou zoals iemand eerder in dit topic schreef is er iemand anders wel verkracht later. Dus zou wel voorzichtig zijn!
(Alhoewel ik die zweepverhalen enz geniaal vind en knap dt je zo goed kan mikken en wauw wat staan ze dichtbij dan)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:22

Ik kwam er jaren geleden geregeld 1 tegen. Ik ging toen iedere dag na werk met mijn hond naar een natuurgebied. Helemaal verlaten dus lekker rustig totdat er op gegeven moment altijd een gozer (hij zal niet ouder dan 22 zijn geweest) met zijn piemel stond te spelen. En niet met het zicht op vrouwen want die waren er dus niet maar gewoon in de buitenlucht in zijn uppie. Hij stond altijd in de bosjes met zijn gezicht ook naar de bosjes dus in eerste instantie dacht ik dat hij stond te plassen. Ik heb hem wel eens gevraagd of hij het niet lekker thuis kon doen en toen kreeg ik de reactie "ja ga ik zo ook doen". Die jongen was enorm simpel en ik denk dat hij gewoon niet wist of begreep dat buiten geen geschikte plek was.
Ik heb er uiteindelijk wel melding van gemaakt bij de politie, die waren er blij mee en gingen er achteraan.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 08:43

Als ik gisteren weer op Mn skeelers was of fiets, had ik denk ik niet zon groot bekkie gehad... op paard voelde ik me een stuk zekerder... hoop als ik er nog ooit eens een tegen kom, dat ik niet vergeet een foto te maken oid. Gelukkig kon ik de meneer vrij goed beschrijven aan de politie. Nare mensen lopen er toch rond :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:12

1x meegemaakt...
Tegen mn echt oliedomme Lab: Kijk Balou... worstje!!
Die kerel had echt naar de Spelen gekund, zo hard liep die, en Lou danste een beetje voor me uit, die snapte er niks van :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:21

Aan alle mensen die met hun zweep los gaan op die mensen: +10 voor jou. Verbaal reageren heeft volgens mij nooit zin bij die mannen, als ze thuis komen met striemen denken ze hopelijk beter na de volgende keer. :+

Ik heb zelf nog nooit voor een potloodventer gestaan, wel eens met mijn beste vriendinnetje in groep 7 de bosjes ingetrokken door een man die zei dat hij 'een grapje wilde maken'. We maakten er niet zo'n probleem van omdat hij ook redelijk snel weer los liet, maar inmiddels denk ik 'oh my god dat was echt niet handig :')'

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:31

Ik heb er al zoveel mee gemaakt, ze doen je idd. niks,willen alleen hun geslachtsdeel laten zien.
Regelmatig met paard of fiets er achteraan gereden.
Exhibitionisme heet dit en is een stoornis.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:32

hier ook al twee keer meegemaakt, eerste keer toen ik een jaar of twaalf was. Ik was aan het buitenrijden met een vriendin, heb meneer hartelijk uitgelachen en ben doorgereden. Tweede keer vond ik veel vervelender, was aan het wandelen met mijn honden (twee kleine goedzakken) in een afgelegen gebied. Kwam een fietser langs, die verder op om draaide en terug mijn kant op kwam. Onder de brug waar ik langs moest ging hij staan met zijn broek op zijn knieën, dacht in eerste instantie om te plassen maar vervolgens stond hij met zichzelf te spelen en de meest vulgaire dingen naar mij te roepen. Heb gedaan alsof hij niet bestond, durfde toch geen grote mond te geven omdat het zo afgelegen was en je weet maar nooit. Had hem graag willen zeggen dat zijn moeder vast heel trots op hem was.

Ik vind jouw reactie (en die van andere met zweep etc) heel stoer TS!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:35

Wat je het beste kan doen zodat het voor de potloodventer een onaangename ervaring is:
Volledig negeren en geen enkele emotie of reactie vertonen. Gewoon je weg vervolgen alsof hij niet bestaat en een melding maken bij de politie.

Wat mijn eigen natuurlijke reactie is... de beste man verrot schelden :')
Maarja... dan beloon je hem dus voor wat hij doet. Elke reactie, lach, opmerking e.d. is een 'beloning' voor mensen met dit ziektebeeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:39

gohya schreef:
Ik heb er al zoveel mee gemaakt, ze doen je idd. niks,willen alleen hun geslachtsdeel laten zien.

Niet helemaal. Exhibitionisme is een fetish, een kink. Mensen genoeg die het lekker vinden als er naar hen gekeken wordt tijdens het vrijen of masturberen. En daar is niks mis mee, als je publiek dezelfde fetish deelt.

Maar natuurlijk zijn potloodventers vaak wel ziek, het is geen normaal gedrag om mensen ongevraagd je penis te laten zien. Ik heb ook gewoon wel medelijden met ze en ze met een zweep slaan of opjagen vind ik triest. Bel gewoon de politie, bij hulp heb je meer kans op het doorbreken van zijn gewoonte dan slaan.

Begrijp me niet verkeerd, als je je echt bedreigd voelt en hij komt zo dichtbij dan snap ik het. Afweer ja, aanval nee.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:45

lieveli schreef:
gohya schreef:

Niet helemaal. Exhibitionisme is een fetish, een kink. Mensen genoeg die het lekker vinden als er naar hen gekeken wordt tijdens het vrijen of masturberen. En daar is niks mis mee, als je publiek dezelfde fetish deelt.

Maar natuurlijk zijn potloodventers vaak wel ziek, het is geen normaal gedrag om mensen ongevraagd je penis te laten zien. Ik heb ook gewoon wel medelijden met ze en ze met een zweep slaan of opjagen vind ik triest. Bel gewoon de politie, bij hulp heb je meer kans op het doorbreken van zijn gewoonte dan slaan.

Begrijp me niet verkeerd, als je je echt bedreigd voelt en hij komt zo dichtbij dan snap ik het. Afweer ja, aanval nee.

Als ik zo de verhalen lees over aangiftes waar niets mee wordt gedaan betwijfel ik of naar de politie gaan meer zin heeft dan het gebruiken van je zweep. Ik snap heel goed wat je bedoelt met dat het eigenlijk ook gewoon heel sneu is voor die mensen omdat het om een ziekte gaat, maar mijn antwoord is dan weer dat deze ziekte voor een flinke schok bij andere mensen kan zorgen die er ongevraagd mee te maken krijgen. Het is imo een keuze om door te gaan met dit gedrag omdat je ergens dat gevoel van die kick wil blijven behouden, en ook een keuze om te beseffen wat je met anderen doet en hulp te zoeken. Het slaan met een zweep 'triest' noemen vind ik ook ietwat misplaatst; als je in je eentje in een bos rijdt en er ineens een enge vent voor je neus opduikt zou ik precies hetzelfde doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:58

Dat mag je misplaatst vinden. Maar ik vind doelbewust iemand met een zweep slaan gewoon triest.

In noodsituaties heb je 3 manieren van reageren. Vluchten, bevriezen of vechten. En als je vanuit die impuls handelt snap ik het want het is ook goor en intimiderend. Maar als je zo iemand slaat omdat je denkt hem een lesje te leren... Hmm nee. Ik ben zelf een bevriezer. Toen in de trein ben ik mijn moeder gaan appen en op station Beverwijk uitgestapt en een conducteur gezocht.

In Heiloo zit een stichting dus ik denk dat ze daarom zoveel in het bos en park zitten. Of ze er echt wat aan kunnen doen... Ik weet het niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:05

Femek2902 schreef:
Ik ben ooit als brugger in de ochtendschemering terwijl ik alleen was een potloodventer tegengekomen.
Hij stond tegen de achterkant van z'n auto met de motor draaiende en hij sprak mij aan:
"Hee weet je ook waar "Dorp" is?"
Dus ik dacht.. Hmm, vreemde vraag en wijs:
"Nou, die kant op meneer, dan komt u er vanzelf, kan niet missen."
Dus hij: "Ik snap het niet zo goed, hoe bedoel je precies?"
Dus ik stop naast hem en scan hem (zoals je bij elk persoon doet die je ontmoet, meestal niets geks) en direct valt me op dat z'n broek gek zit. En precies op dat moment laat hij zijn broek zakken en stond hij daar op een meter afstand van mij met z'n piemel bloot.
Dus ik stond van :wow: :wow: met m'n bek vol tanden..
Zegt tie zo: "Ja, raak hem maar aan."
Mijn beleefde reactie: "Nee, bedankt, ik moet nu echt naar school."
Dus ik stap op m'n fiets en denk: Hmm, ik moet ook nog even laten merken dat dit zeer ongepast gedrag is, dus ik schreeuw naar die man: banketstaaf!! :') :')

Bij het wegfietsen heb ik ergens nog de heldere gedachte gehad om achterom te kijken en het nummerbord te onthouden. Die heb ik direct op m'n hand geschreven en ik weet hem nog steeds (10 jaar later B-) ) Ongeveer 500m verderop (buiten zijn zicht) moest ik wachten op de grote groep met wie ik samen zou fietsen.. Pfoe, dat waren lange minuten, ik was zo bang dat hij achter me aan zou komen!

Vervolgens onder veel aandringen van mensen uit mijn omgeving met mijn moeder naar het politiebureau om aangifte te doen. Ondertussen vond ik het meer een grappige situatie dan een enge situatie en ik moest echt in details vertellen wat hij had gezegd en wat ik had gezegd inclusief de banketstaaf uitspraak :') De agente vond het een mooie situatie en was echt trots hoeveel details ik wist van die man en zn auto inclusief kenteken.

Vervolgens twee maanden later om 10.00u 's ochtends in de vakantie staat er opeens politie voor de deur, mijn ouders waren niet thuis en mijn broertje en zusje hadden opgedaan, want ja, voor de politie doe je wel de deur open opzich. In de eerste instantie dacht ik dat mijn zusje een grapje maakte toen ze me wakker kwam maken dat de politie aan de deur stond die mij moesten hebben. Dus ik ben rustig in bed blijven liggen. Totdat 10 minuten later mijn broertje lichtelijk gestressd ook m'n kamer binnenkomt: Maar Fem, er staat echt politie voor jou aan de deur.. Dus ik als een malle in de kleren geschoten en met een enorm slaaphoofd naar de deur.
Staat er toch echt politie: Ja, door jouw goede omschrijving hebben wij die potloodventer op kunnen pakken, dus als bedankje hebben we 2 bioscoopbonnen voor je *\o/* *\o/*

Dus eind goed al goed en de 6e Harry Potter film was erg leuk :Y)

En de conclusie van dit verhaal: Altijd zoveel mogelijk onthouden van de situatie en aangifte doen! Mogelijk verdien je er nog een setje bioscoopbonnen mee :)

Wauw wat een verhaal! Echt eng op die leeftijd ook (en ik zou ook zo beleefd zijn geweest haha) maar je hebt echt super gereageerd. Ook tof van de politie om je te komen bedanken! *\o/*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:28

Aangiftes wordt wel degelijk wat mee gedaan. Ben het deels eens met Lieveli, met de kanttekening dat als je hiervan het slachtoffer bent je soms primair reageert. Maar eigen rechter spelen (met zweep slaan) is nog altijd niet toegestaan.

Ik heb het meerdere keren meegemaakt (gelukkig was ik al volwassen) en het is van vervelend, tot eng en heel naar, maar ik denk dat je het het beste kunt negeren en de politie bellen. Evt foto maken.
Er zijn ook mensen bij die psychotisch zijn of die al in therapie zijn.
Te allen tijde geldt: zorg eerst voor je eigen veiligheid.

Wij zijn eens met een strandrit achtervolgt door een blote kerel en ja we waren te paard maar het viel nog tegen hoe hard die vent kon lopen. De gids wilde niet het risico lopen dat het meisje op de langzaamste pony achteraan in de problemen zou komen en heeft haar paard gedraaid en is vol op hem af gegaloppeerd en liet haar paard steigeren voor die vent. Dat was wel sensationeel en hebben we savonds nog uitgebreid na besproken en gelachen, maar als het je in je eentje overkomt is het al heel anders natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:38

Ik heb dit in Spanje meegemaakt. Net het laatste eind van een steile heuvel op aan het klimmen op de fiets. En daar stond dus een auto stil op de vluchtstrook, ik keek opzij en zag een man zitten spelen met zijn pielemans. Ben maar hard achter mijn vriendin aan gefietst en heb t haar bovenaan de heuvel verteld. Allebei slap van het lachen, maar ik kijk nooit weer zomaar in auto's die stilstaan op de vluchtstrook in Spanje _O-

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 10:42

Politie belde net nog terug met de vraag of ik aangifte wilde doen... ik heb gezegd hier nog over na te denken, hun gaven aan dat ze bij meerdere meldingen/aangiftes over de zelfde meneer eventueel over kunnen gaan tot vervolging.

Ik heb deze meneer overigens niet geslagen met de zweep hoor, hij heeft mij immers niet aangeraakt, alleen flink laten schrikken, hoewel hij uiteindelijk denk ik harder is geschrokken van mij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:45

Ik zou zeker aangifte doen, daar help je andere vrouwen ook mee.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:47

Ooit op Malta meegemaakt, 15-20 jaar geleden.
Ik en mijn echtgenoot zitten allebei midden op de dag op een steiger bij een rotsstrandje te lezen. Gaat er een oudere man tegenover mij zitten met een zomershort aan met hele wijde pijpen en zonder behoorlijk ondergoed en begint aan zichzelf te zitten. Ik heb nog 10 minuten geprobeerd om verder te lezen maar was nogal afgeleid en verbijsterd.
Gewoon midden op de dag, in het zicht van iedereen die daar ook zat of langs liep. De enige die niets door had was mijn echtgenoot, want die zat een kwartslag gedraaid en dus met zijn rug er naar toe.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 10:48

lieveli schreef:
Ik zou zeker aangifte doen, daar help je andere vrouwen ook mee.

Ja, dat is waar, ga ik ook wel doen