Hij stond tegen de achterkant van z'n auto met de motor draaiende en hij sprak mij aan:
"Hee weet je ook waar "Dorp" is?"
Dus ik dacht.. Hmm, vreemde vraag en wijs:
"Nou, die kant op meneer, dan komt u er vanzelf, kan niet missen."
Dus hij: "Ik snap het niet zo goed, hoe bedoel je precies?"
Dus ik stop naast hem en scan hem (zoals je bij elk persoon doet die je ontmoet, meestal niets geks) en direct valt me op dat z'n broek gek zit. En precies op dat moment laat hij zijn broek zakken en stond hij daar op een meter afstand van mij met z'n piemel bloot.
Dus ik stond van
met m'n bek vol tanden.. Zegt tie zo: "Ja, raak hem maar aan."
Mijn beleefde reactie: "Nee, bedankt, ik moet nu echt naar school."
Dus ik stap op m'n fiets en denk: Hmm, ik moet ook nog even laten merken dat dit zeer ongepast gedrag is, dus ik schreeuw naar die man: banketstaaf!!
Bij het wegfietsen heb ik ergens nog de heldere gedachte gehad om achterom te kijken en het nummerbord te onthouden. Die heb ik direct op m'n hand geschreven en ik weet hem nog steeds (10 jaar later
) Ongeveer 500m verderop (buiten zijn zicht) moest ik wachten op de grote groep met wie ik samen zou fietsen.. Pfoe, dat waren lange minuten, ik was zo bang dat hij achter me aan zou komen!Vervolgens onder veel aandringen van mensen uit mijn omgeving met mijn moeder naar het politiebureau om aangifte te doen. Ondertussen vond ik het meer een grappige situatie dan een enge situatie en ik moest echt in details vertellen wat hij had gezegd en wat ik had gezegd inclusief de banketstaaf uitspraak
De agente vond het een mooie situatie en was echt trots hoeveel details ik wist van die man en zn auto inclusief kenteken. Vervolgens twee maanden later om 10.00u 's ochtends in de vakantie staat er opeens politie voor de deur, mijn ouders waren niet thuis en mijn broertje en zusje hadden opgedaan, want ja, voor de politie doe je wel de deur open opzich. In de eerste instantie dacht ik dat mijn zusje een grapje maakte toen ze me wakker kwam maken dat de politie aan de deur stond die mij moesten hebben. Dus ik ben rustig in bed blijven liggen. Totdat 10 minuten later mijn broertje lichtelijk gestressd ook m'n kamer binnenkomt: Maar Fem, er staat echt politie voor jou aan de deur.. Dus ik als een malle in de kleren geschoten en met een enorm slaaphoofd naar de deur.
Staat er toch echt politie: Ja, door jouw goede omschrijving hebben wij die potloodventer op kunnen pakken, dus als bedankje hebben we 2 bioscoopbonnen voor je
Dus eind goed al goed en de 6e Harry Potter film was erg leuk

En de conclusie van dit verhaal: Altijd zoveel mogelijk onthouden van de situatie en aangifte doen! Mogelijk verdien je er nog een setje bioscoopbonnen mee