Als je partner veel van huis is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:10

Sunrise, kun je dat niet met de kinderen ivm de rare tijden dat je man vertrekt/thuis komt, of vind je de reis voor ze te ver?

Wij gingen dus regelmatig aan boord in Amtwerpen en Rotterdam (beide een uur rijden enkele reis), vaak was mijn vader dan het grootste deel van ons bezoek aan het werk, maar toch was het altijd leuk. Ik vond het als kind helemaal niet erg dat we dan de hele avond weg waren en als het lukte sliep ik in de auto op weg naar huis (rond 10 uur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:37

Ik wil bewust geen kinderen onder andere door zijn job (is niet de hoofdreden trouwens, maar wel 1 van de belangrijkste). Ik werk nu nog omdat ik gewoon niet gemaakt ben om thuis te zitten, ik wil graag bezig kunnen zijn op een nuttige manier + ik heb mijn paarden die ik moet onderhouden.
Ik wil ook nog wat me-time over houden als hij weg is := Paarden wegdoen is voor mij geen optie.

Hoe gaan kinderen er eigenlijk mee om dat ze hun vader zo weinig zien? Of dat die vaak belangrijke dingen moet missen zoals een verjaardag, een schoolfeestje, afstuderen etc?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:28

Nou ik vind naar Bahrein rijden wel een stukje :') de enige keer dat hij dichtbij was, was in België. Em daar was hij maar een halve dag. Plus op een doordeweekse schooldag dus niet te doen.

Hier merk ik niks aan de kinderen. Zijn altijd heel blij als hij thuis is. Maar verder merk ik echt niks. Ze zijn nog klein dus dat went best snel. Mn dochter vraagt weleens naar dr vader en appt ook vaak met hem. Videobellen als het kan. Nu geen mogelijkheid helaas. Foto sturen kost al een half uur.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:40

nine1987 schreef:
Zo lang van huis geen ervaring mee, maar mijn man is internationaal chauffeur, dus die is ma-vr van huis.. Ik moet zeggen dan ik het gewend ben en het stoort me totaal niet.. Het is alleen even rot als je je ff niet fijn in je vel voelt en eigenlijk ff tegen m aan wil kruipen.. Maar verder geen probleem eigenlijk.. :P

Hier hetzelfde. Ik vind het in principe heerlijk om alleen thuis te zijn. Alleen toen binnen 9 maanden van elkaar mijn 2 paarden zeer onverwachts overleden was het wel heel zwaar. Vriendinnen vangen je wel goed op, maar gaan uiteraard s avonds ook gewoon naar huis. Denk overigens wel dat ma-vr makkelijker is dan 6 weken.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:46

Jammer dat je man niet vaker in de buurt is Sunrise! Ik had ook wel geluk met mijn vader, hij voer alleen in Europa (zegmaar Finland-turkije en ierland als verst die kant op) Antwerpen, Rotterdam, Hamburg en La Havre waren denk ik de havens die hij het meest aan deed. Of bijvoorbeeld van Rotterdam op en neer naar Spanje/Turkije. Vaak lag hij ook zo'n 16-24 uur, dus bijna altijd een mogelijkheid om langs te gaan.

Varekaj: ik was al 10 toen mijn vader ging varen, dus geen ervaringen met jonge leeftijd. Ik heb het weinig als heel vervelend ervaren. Het enige dat ik moeilijk vond was dat mijn moeder en ik nogal kunnen botsen. Als mijn vader thuis was, kon hij daarin bemiddelen, aan boord lastiger.
Ik vond het een enorm voordeel dat mijn pa echt de hele dag thuis was als hij er was. Soms wel jammer dat hij er met feestdagen niet was. Maar wij hadden wel te maken met een goed planbureau die er rekening mee hielden als mijn pa vrij wilde voor bijzondere dingen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:55

mijn vriend was vrachtwagenchauffeur toen we een setje werden. nu een paar maanden later is hij een andere job gaan doen. de weken weg braken hem op en we vonden het allebei geen fijne situatie. het was even schakelen voor hem maar hij is zo blij dat hij meer thuis en tijd heeft voor alles en iedereen om hem heen.

ik zou het ook echt heel lastig vinden als hij nu weer elke week weg zou zijn, ik heb dan ook veel respect voor de meiden die dat wel goed kunnen handelen.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:03

Ik merk wel dat mm dochter er steeds meer moeite mee heeft. De situatie is al vanaf de geboorte zo maar nu is ze bijna 4 en mist hem steeds meer. Gelukkig kan ze wel vaal even videobellen. En ik hoop dat zn weekenden straks rustiger worden zodat er meer tijd komt voor het gezin want dat is er nu echt te weinig.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:16

Ik mag idd gewoon aan boord, door zijn functie. Mag blijven slapen en mee eten. Zou zelfs een weekje mee mogen varen.

Ben in antwerpen, emden brake Amsterdam geweest. Dat is allemaal best te doen en daar houdt het ook wel op haha

Pakjesavond bij thuiskomst haha..Ja zoiets idd.

Wij ook geen kinderen. Meerdere redenen maar zijn baan is er voor hem idd 1 van.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 14:43

Ik mag helaas niet op het schip. Je moet dan eerst bepaalde papieren halen. Kinderen mogen dus helemaal niet aan boord. Volgende reis is Japan dus even aankomen waaien is niet echt een optie. Gelukkig nu een maand thuis :D

Niet dat hij dan niks doet want dat kan hij niet. Heeft nu ook weather down tot hij vertrekt. En verveeld zich kapot.

Ik denk overigens dat alleen een weekend samen hebben moeilijker is. Ik heb Mn vent nu een maand thuis. Alleen de weekenden zou ik juist lastig vinden. Iemand moet ook kunnen ontspannen. Dus van dat daadwerkelijke weekend blijft ook weinig over dan.

Ik zie hem alleen donderdag en dan is ie vrijdag t/m zondag weg. Dagje nabespreking. Dagje met Mn dochter weg en een dag met Mn zoon en dochter weg. De tijd die overblijft gebruikt hij voor het bezoeken van vrienden en familie. Niet dat hij mij niet wilt zien, maar hij heeft ook behoefte aan zijn eigen ding doen. En ik kan dan lekker een dagje met vriendinnen afspreken Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:17

Als ze in de haven liggen hangt het af per kapitein wat mag en wat niet. Het hangt er ook van af waarom ze in de haven liggen.
Hij zou wel naar huis kunnen komen maar door aan boord te blijven blijft hij verlofdagen opsparen. En eerlijk is eerlijk, het is voor mij makkelijker om om 6u naar huis te rijden dan hij om 4u30 naar de kust. (hij werkt steeds van 6u tot 18u of 18u tot 6u, dus 12u/shift)

De mijne zit overal. Nu is het geloof ik aan de Middellandse Zee ter hoogte van de Nijldelta in Egypte. Vorig project was Abu Dhabi. Bahrein is alweer heel wat jaren terug. Daartussen Noorwegen, Engeland, Gibraltar, Australië, Singapore, een russisch eiland (ben de naam kwijt)...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:55

De mijne vaart "gelukkig" meestal in Europa. Nu dan Rusland en eens naar Egypte voor een project maar dat was het wel op x in verst.

Dit is voor mij wel de eerste keer met minimaal contact wegens slecht Internet aan boord en niet kunnen bellen ( kan wel maar is duur)

Vind ik wel ff lastig. Voor mijn gevoel vervreemd je dan zo van elkaar zonder contact.
Soms is het wel lastig. .
Hebben jullie dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:10

Goh, niet noodzakelijk. Denk dat er ook van af hangt hoe je contact anders verloopt. Pas sinds de afschaffing van roaming het laatste jaar gebruiken we "regelmatig" whatsapp of messenger, en dan is dat nog steeds erg beperkt tot een paar berichtjes per dag. De vorige 5 jaar was contact beperkt tot 1 mailtje/dag, als er überhaupt al iets te vertellen was. Kon dus zeker gebeuren dat we elkaar een dag of 2 niet horen of hooguit een kort mailtje van een paar lijntjes. Het enige wat voor ons echt wel heilig is, is het wekelijkse telefoontje. Ze mogen wekelijks 30min bellen op kosten van de werkgever met een satellietverbinding, extra minuten betalen ze van hun loon. Gelukkig is dat altijd binnenlands tarief, dus als het gesprek eens uitloopt tot een uur is ie niet gelijk blut.

Heel in het begin hebben we ook skype gebruikt, maar daarvoor heb je echt een goede verbinding nodig. Laat dat aan boord nou nogal vaak flink tegenvallen :))

Vervreemden... nee. Nooit dat gevoel gehad. Misschien omdat we allebei de instelling hebben dat we hier samen in staan? Omdat we steeds denken vanuit wij, ons als koppel en niet als hij en ik? Met de jaren wordt dat wij-gevoel alleen maar sterker en hechter zelfs.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:21

Vervreemden is mischien ook niet d juiste woordkeuze hihi.
Hoe moet ik het uitleggen, als het contact minimaal kan zijn en alles hier Door gaat en er weinig gesproken kan worden met elkaar omdat bellen niet kan, dan heb ik wel eens dat gevoel van oh ja, hij is er ook nog.. klinkt ook niet zoals ik het bedoel haha.

De eerste dagen dat ie weg is mis ik enorm zijn aanwezigheid en geluid. Mede omdat ie nog al aanwezig is. Maar als ie dan wat langer weg is wen je aan de rust en stilte en dat is dan gewoon op dat moment, terwijl als hij thuis is is iets anders gewoon. Snap je?

Wij zijn ook wel wij hoor, zeker geen hij en ik. Denk ook altijd bij dingen die ik doe, doe ik voor ons. Dat wordt idd steeds sterker. Ook de band, het maakt je as la koppel sterker Door niet altijd samen te zijn

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:44

Inmiddels heb ik al drie jaar een relatie met iemand die bij defensie werkt. Hij is veel weg (3 keer op uitzending en regelmatig op oefening meer dan 3 weken).

Ik moet zeggen dat het wel went, maar ik het soms ook wel lastig vind. Zeker als er dingen zijn waar je dan mee zit of even je ei kwijt moet, omdat je die dag iets beleefd hebt. Dat gaat helaas dan gewoon niet. Hij heeft daar geen tijd voor als hij weg is/of de aandacht niet voor.

Als hij dan thuis komt moet hij eerst weer even 'landen', dus dan heeft hij ook nog niet echt de aandacht voor mij. Ik heb het er soms best lastig mee gehad. Maar het went..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:54

Maar hè we zijn allemaal mens met onze gevoelens. .het vergt nu eenmaal een bijzonder soort vrouw te zijn van een partner die van huis is

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:27

Mijn vriend werkt ook in de offshore en is 5/6 weken weg. Ik snap wel wat je bedoelt hoor Karev, als hij in de nachtdienst zit spreek je elkaar amper en moet ik echt even wennen als hij thuis is. Is er opeens weer iemand om rekening mee te houden, Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:40

Mijn vriend werkt bij de luchtmacht en moet elk jaar voor 4 maanden op uitzending. Het is voor hem moeilijker dan mij denk ik, alleen al door de hoge werkdruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:32

Pfoe ik denk dat ik dat lastiger zou hebben Anthea. Jouw vriend is dan 4 maand ineens weg. De mijne is gemiddeld 6 maanden/jaar weg maar omdat dat steeds in stukken en brokken is klinkt dat veel minder erg dan zo'n lange periode.
Scheelt dat jullie waarschijnlijk wel veel beter weten wanneer ie vertrekt en wanneer hij thuiskomt. Hier is dat echt grillig, wat dingen plannen dan weer veel lastiger maakt.

Karev, hier ook eentje die eerst weer even moet "landen" in het begin. Begrijp wel wat je wil zeggen denk ik. Wanneer hij weg is heb ik een heel ander ritme dan wanneer hij thuis is. Ik ben nogal go with the flow, hij houdt best vast aan een dagelijks gelijklopend schema. Hoeft niet gezegd dat ik het warhoofd ben van ons beide en hij net het pietje precies :))

Nog iets wat hij gemeen heeft met anderen: hij gaat ontzettend graag op stap met vrienden. Nu hebben we daar een paar jaar terug bewust een lijn in getrokken en zorgen we dat we minimaal 1 dag of avond/weekend voor onszelf hebben. Het liep gewoon de spuigaten uit van familiebezoekje hier, uitstapje met vrienden daar, etentje en drankje doen, spontaan bezoek etc.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:51

Heb de reactie's niet doorgelezen maar ik ben een kind van een vader en moeder die constant weg waren voor werk. Toen ik geboren werd heeft mijn moeder het werk neergelegd om voor haar 3 kinderen te zorgen en godzijdank dat zij dat heeft gedaan. Mijn vader was ongeveer even vaak weg als jou man, maar dat hing er wat vanaf. Soms was hij 2 weken thuis en 2 weken weg, soms iets langer weg en iets minder lang thuis...

Hoe dit voor ons was als kinderen? Verschrikkelijk achteraf bekeken. Op het moment niet zoveel last van gehad leek het, maar ik heb er enorme verlatingsangst door gekregen want als klein kind was het alles behalve goed om een ouder constant te zien komen en gaan, en stond ook versteld toen ik er achter kwam waar mijn angst vandaan kwam, maar hier is dus een studie over: onveilige hechting genaamd, maar ja. Voor kinderen is dit alles behalve goed. Mijn vader heeft maar brokken en stukken mee gehad van onze opvoeding/jeugd dus ik heb nu als 19 jarige het gevoel dat ik hem niet zo goed ken en hij mij ook niet. Het contact tussen mijn vader en zijn 3 kinderen is dan ook bagger. Maar dit heeft ook te maken met dat mijn ouders gescheiden zijn toen ik 14 was en daardoor het contact nog minder is. Maar dat maakt het niet zoveel beter of slechter. Ik ben geen fan...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 00:01

Hier ook 12u diensten. Dit keer van 00:00 tot 12:00. Wij sturen elke dag best veel berichten eigenlijk. Ik stuur elke dag filmpjes en foto's van de kinderen. Eigenlijk bestaan onze gesprekken voor 80% uit gekke filmpjes, spraakopnames en fotos :')

Ik ben alsnog verwend qua contact geloof ik. Ik kan dus ook altijd mijn ei kwijt. Hij probeerd altijd de shifts te pakken die voordelig zijn voor ons contact. Als hij een 06:00 tot 18:00 shift heeft spreek ik hem veel minder. Dat is voor mij juist het drukste moment door de kinderen.

Maatje van ons werkte bij de marine, dat zou ik dus niet aankunnen als vrouw. Weken geen teken van leven. Ik zou me echt gek maken dan. Ben toch wel blij met de luxe die ik nu heb.

Gok dat dat in Japan wel anders gaat zijn. Geen idee overigens waar ze allemaal zitten. Nu is het vooral de kant van abu dhabi op. Alleen de eerste paar reizen waren in Europa. Heb een keer India voorbij horen komen.

Nog maar 2 nachtjes slapen hier. Ben echt blij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 00:24

Mijne zit in een fikse dip. Heeft paar freelancers aan boord die constant dezelfde fouten maken, waarvoor ze hem overdag steeds storen en 's nachts uit bed halen. Hoofdkantoor wil geen vervanging sturen.

Nog geen idee of het bij de 2 weken verlenging (tot 1/9) blijft of dat er alsnog werktijd bij gaat komen.

Voor wie weinig contact kan hebben maar graag wil volgen: kijk eens op marine traffic. Op die website kan je selecteren per schip en zo ongeveer de route volgen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:57

Ik vind de app ship info fijner werken. Matinetraffic is hier altijd heel traag.

Mijn ventje is niet zo'n apper. Hij is meer van het bellen. Zoals nu naar Rusland dat bellen lastig is, en hij dus weinig appt, vind ik echt lastig.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:01

LovingTweety schreef:
nine1987 schreef:
Zo lang van huis geen ervaring mee, maar mijn man is internationaal chauffeur, dus die is ma-vr van huis.. Ik moet zeggen dan ik het gewend ben en het stoort me totaal niet.. Het is alleen even rot als je je ff niet fijn in je vel voelt en eigenlijk ff tegen m aan wil kruipen.. Maar verder geen probleem eigenlijk.. :P

Hier hetzelfde. Ik vind het in principe heerlijk om alleen thuis te zijn. Alleen toen binnen 9 maanden van elkaar mijn 2 paarden zeer onverwachts overleden was het wel heel zwaar. Vriendinnen vangen je wel goed op, maar gaan uiteraard s avonds ook gewoon naar huis. Denk overigens wel dat ma-vr makkelijker is dan 6 weken.

Hier ook hetzelfde. Heb verder alleen niet echt iemand om mee om te hangen, mijn beste vriendinnen wonen helaas ver weg

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:38

Hier ook een vriend die veel weg is vanwege zijn werk. Hij werkt bij de marine, en is nu sinds eind juni voor een half jaar weg.
Vandaag komt hij dan voor een weekje thuis, daarna moet ik tot kerst wachten. Of heel misschien een dagje in Amsterdam.

Ik kan er eigenlijk heel goed mee omgaan, tuurlijk mis ik hem heel erg. Maar inmiddels kan ik wel mijn draai vinden. Het scheelt ook alles dat ik goed in m'n vel zit nu.
Ik heb dagen dat ik me echt een powervrouw voel die zelfstandig haar eigen leven kan leiden, maar ook dagen dat ik me een klein hoopje ellende voel en het liefst in zijn armen wil kruipen. Alleen dat gaat dan niet haha. We hebben veel contact gelukkig, en doordat hij in Europa zit kunnen we ook gemakkelijk bellen met elkaar :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 08:08

Lijkt me lastig geen apper.
Varekaj: vermoeiend lijkt mij dat voor je vriend. Best veel verantwoordelijkheid natuurlijk ook.

Kabayo geen andere dingen die je in de avond kan doen? Ik heb iedereen dichtbij wonen maar ik geniet juist van de stilte in de avond.

Kelly hij zit dus op een normaal schip denk ik? 6 maanden achter elkaar lijkt mij echt heel moeilijk.

Calipso: Ik denk dat onveilige hechting nog wel met meer dingen te maken heeft. Mijn man schenkt meteen aandacht aan zijn kinderen als hij thuis is. Mocht er zoiets spelen is school er ook alert op gelukkig. Maar merk helemaal niks aan ze eerlijk gezegd. Misschxien ook door het vele contact en gewoon thuis zijn met verjaardagen enzo. Wij zijn er in ieder geval allemaal alert op. Zeker school want die maken dit soort dingen vaker mee natuurlijk. Verder hebben wij dezelfde regels als papa thuis is maar ook als hij weg is. Ik ben erg van structuur en regelmaat. Het enige wat dus veranderd is is dat papa weg is en Mn dochter bij mij slaapt als hij weg is. En verder doen we altijd wel leuke dingen. Vrijdag gaan Mn man en dochter samen weg. En heel misschien volgende week kamperen met zijn tweetjes. Dus hier is er juist naast het weg zijn ook weer veel 1:1 tijd. Straks als mijn zoontjes ouder zijn zal dat niet anders zijn. Ik weet dus niet hoe dit bij jou ging? Maar de contact mogelijkheden zijn natuurlijk heel anders nu dan vroeger.