Pech

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:43

Onali schreef:
Contact gehad met de politie, zij gaven aan dat het 0900 nummer door burgers wordt beantwoord en die maken dan een prioriteitenlijst. Het kan zijn dat de persoon aan de telefoon mij verkeerd begrepen heeft/ ik het niet door gegeven heb. Ik had bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ik op een onveilige plek stond ipv me niet veilig te voelen.

Dan had de politie inderdaad mij weg kunnen slepen/ duwen naar een veilige plaats, zelfs evt naar huis kunnen brengen daarna.
Ook zij vond dat de ANWB nalatig was om mij zolang op deze plek te laten staan.
Daar is mn klacht ontvangen, ik heb alleen nog niks terug gehoord.

Auto gaat morgen naar de garage, heb al een kostenindicatie gehad en ben er niet blij.
Dit jaar is tot nu toe alleen maar een pechjaar en erg duur; shetveulen geopereerd aan navelbreuk, daarvoor al 2 koliekaanvallen, tijdens zijn revalidatie brak mn contactslot van mn auto, moest ook gemaakt worden.
2 maanden rust en nu dit ;(

Eerlijk? Gezien je eigen info kan ik je wel vertellen dat de politie daar helemaal niets aan gedaan had.
De politie sleept zelf niet. Gaat je echt niet van een busbaan duwen want daar zouden ze je als je echt op de weg had gestaan juist naartoe hebben geduwd en naar huis brengen doen ze al helemaal niet. Het is geen taxi en bovendien schiet dat helemaal niet op. Je auto blijft dan staan en die stond toch juist zo gevaarlijk?

Het is eigenlijk heel simpel: voor gevaarlijke punten bestaat er iets wat incidentmanagement heet. In de moderne wereld is het met een enkel klikje op de kaart duidelijk waar jij precies staat. Dus ook meteen duidelijk wat de gevaarszetting is en of het im-gebied is.
Daar stond je niet, dus moest je wachten. Je stond op een busbaan en daar stopt enkel de bus. En buschauffeurs worden niet betaald om met hun ogen dicht een bushalte op te rijden. Die rijden (zeker niet vlak na een rotonde) met 60 je auto aan bonken.
Stond je wel gevaarlijk was er incidentmanagement opgestart.

Balen dat het al zo'n rotjaar was, maar maak het vooral niet erger door zo'n drama te maken van iets wat gewoon letterlijk pech was.
Hopelijk verloopt de rest van het jaar wat beter. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 16:47

Excuse me, dit is toch echt wat me net verteld is hoor :')
Maar blijkbaar weet jij het beter dan de agente die ik net gesproken heb.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:53

Onali schreef:
Excuse me, dit is toch echt wat me net verteld is hoor :')
Maar blijkbaar weet jij het beter dan de agente die ik net gesproken heb.

Dat zowieso, gewoon protocol. :D
Het is geen hogere wiskunde.
Daarom zeg ik ook, maak je niet druk. Het is altijd zwaar k*t om met pech te staan, het komt nooit uit.
Maar ondanks de aardige pogingen van de agente gaat dit volgende keer niet anders vanuit RWS en dus ook niet vanuit de politie want die volgen hetzelfde protocol.
Dat de anwb er zo lang over deed is balen, dat is het enige waar je wat van kan vinden. Hoewel dat nu ook niets meer oplost.

Onali

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 17:00

Ik was niet plan dit te gaan herhalen :+
Voor mij geen volgende keer graag.

:')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:04

Onali schreef:
Ik was niet plan dit te gaan herhalen :+
Voor mij geen volgende keer graag.

:')

Haha, goed plan! :D
Auto's zijn fantastisch zolang ze rijden, maar als ze het niet doen:arghh.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:06

Rijkswaterstaat gaat niet over n wegen. En voor zover ik weet slepen die ook niet af.
Pech is altijd rot. Hoop dat de rekening voor je meevalt ts!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:21

NenaC schreef:
Rijkswaterstaat gaat niet over n wegen. En voor zover ik weet slepen die ook niet af.

Rws komt ook op bepaalde N wegen die onder im-gebied vallen.
Die komen dan ter afzetting in afwachting van de opgeroepen sleper die ervoor zorgt draagt dat het voertuig liefst binnen een streeftijd van 30 minuten van de weg is. Deze berginsdienst sleept het voertuig naar de dichtbijzijnste veilige plek, vanwaar de anwb of wie de bestuurder kiest het overneemt.

Amber_anne

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:51

De politie wil jou in een gevaarlijke situatie waar je alleen staat wel degelijk een lift aanbieden naar huis als ze toch al komen voor de auto. Het zijn net mensen hoor

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:18

Sunnda schreef:
NenaC schreef:

Die komen dan ter afzetting in afwachting van de opgeroepen sleper die ervoor zorgt draagt dat het voertuig liefst binnen een streeftijd van 30 minuten van de weg is. Deze berginsdienst sleept het voertuig naar de dichtbijzijnste veilige plek, vanwaar de anwb of wie de bestuurder kiest het overneemt.

Aha weer wat geleerd.
Maar slepen doen ze niet? Die bij ons niet in ieder geval. Gaan wel achter je staan met dat bordje op de wagen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:09

Sunnda schreef:
NenaC schreef:

Klopt. Ik heb ook weleens op een gevaarlijke N-weg met pech gestaan. En terwijl ik op de ANWB wachtte, kwam een boze mijnheer van RWS mij vertellen, dat ik daar niet mocht staan. Er is toen een bergingsdienst gekomen, deze heeft mij en mijn kinderen 4 km verderop op de carpoolplaats afgezet en gewacht tot de ANWB er was.
Auto moest daarna naar de garage van onze dealer worden gesleept, 25 km verderop. Keurig allemaal geregeld door de ANWB.
Hier in de Randstad is het zo druk met pechgevallen, dat je regelmatig lang moet wachten. Maar ik kan dat de ANWB niet kwalijk nemen. Een planning maken is gewoon moeilijk, je wil ook geen tientallen chauffeurs standby hebben, zonder te werken. Die willen namelijk wel betaald worden.