Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
x_Rebecca schreef:xXutopiaXx schreef:Bij ons op de boerderij helaas ook nog geen tweede snede.. Gras groeit gewoon amper. Over het maïs maken we ons (nog) niet echt zorgen, mits het binnenkort wel een klein beetje wil gaan regenen. De planten gaan bijna de kolven vormen en dan hebben ze toch wel echt wat vocht nodig! We gaan 't zien!
Bizar wat een verschil soms he, in zo'n klein landje! Wij hebben al 3 weken de kolf er in zitten. Ene stuk na het andere wordt al weggehaald, omdat het gewoon geen nut heeft om nog langer te laten staan.
regen aub deze kant op!

czarina schreef:De boeren zien weinig van de prijzen die wij betalen in de winkels. Daarnaast word er ook nog veel uit het buitenland gehaald. We zullen vast niet gaan verhongeren.
Voor de boeren wel erg jammer dat de prijs voor hun erg laag is.
mirim schreef:Misschien raken mensen nu eens doordrongen van het feit dat wij simpelweg afhankelijk zijn van de natuur ?
De mensen plegen al jaaaaren roofbouw, zetten alles naar ons eigen hand....en wat blijkt ? dat we misschien nu de broekriem moeten aantrekken door onze eigen hebzucht.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat wij zelf het klimaat hebben beïnvloed door ons er zo mee te bemoeien.
Hier in de buurt gebeurt het steeds meer dat de boeren hun eieren, melk, kaas, yoghurt en vlees gewoon rechtstreeks vanaf de boerderij verkopen. verootjoo schreef:Het wordt tijd dat we weer gewoon ouderwets langs de boeren gaan en daar direct kopen wat we nodig hebben.Hier in de buurt gebeurt het steeds meer dat de boeren hun eieren, melk, kaas, yoghurt en vlees gewoon rechtstreeks vanaf de boerderij verkopen.
Heb hier in de buurt dus alleen eieren en zuivel zoals ik al schreef 
) Magrathea schreef:verootjoo schreef:Het wordt tijd dat we weer gewoon ouderwets langs de boeren gaan en daar direct kopen wat we nodig hebben.Hier in de buurt gebeurt het steeds meer dat de boeren hun eieren, melk, kaas, yoghurt en vlees gewoon rechtstreeks vanaf de boerderij verkopen.
Goed verhaal, als je niet in de stad woont zal dat zeker kunnen. Ik moet echter een halfuur fietsen om bij de eerste tuinder te komen die dit doet, en dan heb ik 1 of 2 soorten groenten en fruit. Jammer maar dat wordt hem gewoon niet.
Ik hoop volgend jaar een en ander zelf te telen, daar was ik dit jaar te laat mee.
In het zuiden (Middellandse Zeegebied) hebben ze nog boerenmarkten, dat zou echt een uitkomst zijn hier. Dus dat de boeren zelf hun waren komen verkopen in de stad.