Sunnda schreef:Kado's geef je niet om de prijs.
Ik geef een kado omdat ik iemand wil verassen met iets dat diegene heel graag wil en bij de een ligt dat heel anders als bij de ander.
Verassen is wel erg bruut

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjolvir schreef:Wat een bedragen komen hier voorbij zeg, maar het is natuurlijk maar net wat je te besteden hebt en het is niet de grote van het cadeau die het bijzonder maakt, maar de intentie. Ik heb liever een goedkoop cadeautje of niets van goede vrienden, dan een ongemeend maar het moet groot cadeau.
Als ik iets koop is het niet voor vast bedrag, maar maar net wat ik kan vinden wat passend is voor die persoon qua relatie en qua of het echt iets voor diegene is of twijfel geval.
Ik heb gelukkig vrienden die er volgens mij net zo over denken en samen dan keer bioscoopje pakken is net zo leuk, hebben we elkaar ook nog wel eens cadeau gedaan.
Susanne schreef:Voor bruiloften hangt het er vanaf of ik wordt uitgenodigd als daggast of avondgast. Als avondgasten geven wij meestal rond de €50 maar ook minder, ligt een beetje aan de band.
Als daggast geven wij toch zeker wel €100 en meer.
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij wil en kán uitgeven. Het gaat nog altijd om het gebaar en niet om de waarde. Als iemand mij een minder duur cadeau 'teruggeeft' vind ik dat helemaal prima
Shenavallie schreef:KimD schreef:Wij geven überhaupt geen cadeaus meer, ook niet aan elkaar. Ik vind het echt belachelijk en van familie krijg je vaak een hoop troep of iets om te douchen. Daar zit ik niet op te wachten.
"Goh, dankjewel! Wat leuk!" En dan via dr achterdeur de kliko in, nee, dan kan ik de schijn niet hooghouden.
Dus, de beste oplossing voor ons was verjaardagen afschaffen. We vieren ze niet meer en gaan ook niet meer naar verjaardagen of iets dergelijks.
Eigenlijk wel fijn, hoeven we ook niet mensen een hele avond te entertainen en te verzorgen.
Het heeft even geduurd voor het bij iedereen is doorgedrongen, maar na jaren volharden zijn wij ook van die onnodige verplichtingen af. Zelf vier ik mijn verjaardag al ruim 21 jaar niet meer, maar voor mijn schoonfamilie is het nog een hele kwestie geweest om dat duidelijk te maken. Tot twee jaar geleden moesten en zouden ze ons wat voor onze verjaardag geven en werden wij verwàcht om op hun verjaardag te komen. Schijnbaar werkte het vriendelijk melden niet en dus heb ik het maar op een heel overdreven manier, waar iedereen bij was, duidelijk gemaakt. Ze laten ons eindelijk los!
regtur schreef:Ook het bijelkaar leggen van geld, door een groep vind ik prima. De bestedingsruimte is dan wat groter en je kunt 1 passend kado kopen, ipv allemaal prullaria.Maar dan valt het persoonlijke gebaar wel weg.