Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:47

Ik heb mijn max bereikt helaas. Ik ben sinds gisterenmiddag hondsberoerd. De hitte gaat niet goed samen met mijn, helaas noodzakelijke medicatie. Ik heb de airco in de slaapkamer aan maar ik moet er af en toe toch uit voor toiletbezoek en douchen en dan gaat het mis. Ik hoop heel hard dat het niet te lang meer gaat duren want continu opgesloten zitten in een slaapkamer is niet fijn.
Helaas heb ik vrijdag een afspraak buiten de deur die ik niet kan verzetten laat staan afzeggen. Godzijdank een auto met airco en verder een heel noodpakket mee mochten we stranden onderweg. Voor nu hoop ik dat het vanuit de airco thuis, in de koele auto en daar het airco gekoelde pand in en dezelfde weg terug. Dan hoef ik alleen heel even de warmte in om bij de auto te komen.
Verder ben ik echt een winter mens, zodra er een meter sneeuw ligt ben ik happy. Vorig jaar even voor kerst hadden we een flink pak sneeuw, harde wind en vrieskou, we hebben een heerlijke wandeling gemaakt. :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:51

Door dit weer ben ik in een pesthumeur.
De wei is een woestijn, hooi is niet aan te slepen, geef de paarden weer een zandkuur omdat er letterlijk niks meer groeit, de grasmat moet opnieuw ingezaaid worden.

En idd als het koud is kan je veel dingen doen om ervoor te zorgen om warm te worden (kleden, bewegen, warm douchen, warm drinken) Tegen warmte kan je niks doen, slaap al in een minitopje en geen dekbedhoes, luchtbevochtiger en ventilator draaien overuren, zweet loopt de hele dag in straaltjes over mn rug, armen, borsten mn lichaam over. Ruik mezelf en voel me de hele dag smerig daardoor.
Moet vannacht weer werken en ik ben afhankelijk van andermans huis en geloof me, mag nergens een raam of deur openzetten ondanks dat ik weg smelt.

Ja top weer joh -O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:58

speedfiets_2 schreef:
Ik ga in een heel donker hoekje liggen.

Is dit echt serieus :')

Ik vind het heerlijk. Overdag werken met de airco aan, tussendoor rondje lopen. En in de avond ook weer naar buiten. Genieten toch <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:58

Ceffyl schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Tegen de kou kan je je kleden
Tegen de warmte niet

Hier ben ik het niet mee eens. Bijna het hele jaar heb ik het ijskoud, maakt niet uit hoeveel lagen ik draag. Maar de mensen die het altijd warm hebben lijken het wel voor het zeggen te hebben. In de winter mag de verwarming niet hoger, want warm. Is het eindelijk zomer moet de airco op standje vriezen, want warm. En ik zit altijd kou te lijden.

Nu is het eindelijk eens mooi weer en iedereen klaagt zo hard over het weer, maar als ik midden in de winter maar nog een extra trui aantrek krijg ik opmerkingen als ‘heb je het nou alwéér koud?’

Het is zo weer over, in NL is het het grootste deel vh jaar gewoon koud pokkenweer. Mogen we gewoon eens even genieten van die paar heerlijke warme dagen? Weten de mensen die het altijd warm hebben eens hoe belabberd wij koukleumen het 80% van het jaar het hebben.

Ik ook, met dikke sokken en Uggs kan ik het nog koud hebben met 20 graden binnen in de winter, met een elektrische deken op standje bloedheet hebben mijn voeten nog een uur nodig om warm te worden. Handen doen vaak ook pijn van de kou. Eigenlijk gaat alles pijn doen van de kou, ookal heb ik 3 laagjes " broek" over elkaar aan. Valt echt niet op te kleden :n

Dit weer kan ik een stuk beter hebben, maar alsnog vind ik het wel weer genoeg geweest. Mijn geliefde natuur schreeuwt om water en ik zou langzaam aan wel weer eens wat kunnen doen overdag (en slapen snachts).

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:03

Ik vind het weer echt heerlijk. Normaal had ik echt ontzettend veel last van de hitte, maar sinds ik aan het afvallen ben ik heb ik het constant koud doordat ik natuurlijk minder eet dan normaal. Ik heb een extra vest aan op kantoor waar het 22/23 graden is. Nu stap ik naar buiten en ik sta lekker even in de zon mezelf op te warmen. Ik slaap ook heel goed nu.

De droogte is wel vervelend natuurlijk, en het paard heeft vrij nu het boven de 30 graden is. Maar tot begin deze week heb ik gewoon rustig doorgetraind, overdag, ging prima.

Overigens betekent dat niet dat ik het niet begrijp dat heel veel mensen het vervelend vinden. Ik heb er ook heel vaak last van gehad. Ik heb alleen even een geluk bij een ongeluk nu :+.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:06

Ik heb vannacht onder een dubbele dekbed geslapen :') gisteravond toen ik naar bed ging had ik het steen koud :') overigens wel ventilator aan gehad, maar dat was meer tegen de muggen

Voor mij is de warmte ook goed te doen! Ik hou er wel van, zolang ik niet utizinnig bewegen hoef. Lees, naar de paarden/sportschool of wat dan ook. Volgnede week lekker naar de camping en ik hoop op dit weer :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:15

Ik vind het echt heerlijk! Maar, inderdaad ook een koukleum en onder de 20 graden heb ik het gewoon standaard frisjes :)). Nu met dag temperaturen van 30+ waar ik aan gewend raak vind ik 22-23 graden 's avonds al koud :')
Dus ik lig ook met 28 graden in huis gewoon nog onder een (zomer)dekbed en slaap prima. Ook op Curacao waar mijn vader woont en het 's nachts niet verder afkoelt dan 26/27 graden slaap ik zonder airco alleen met open raam vanwege een briesje.

Het is juist een hele lage luchtvochtigheid steeds. Overdag maar zo'n 38-45%, waarvan 's nachts dan het hoogst richting de 70%. Gelukkig daalt het weer snel.
De droogte voor de natuur vind ik wel erg naar dus het mag best een weekje goed doorregenen, maar wat temperatuur betreft vind ik dit echt prima.

Mijn paard stuitert volgens stalgenoten ook gewoon nog door de wei en gisteravond met longeren was het ook nog even rodeotijd, dus hij denkt er hetzelfde over als ik. Hoezo daarna 'lekker' afspoelen met koud water, dat is stom! :')
Laatst bijgewerkt door Djilna op 25-07-18 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:17

Ik kan normaal prima tegen de warmte en ervan genieten, maar ben 31 weken zwanger nu en ben het zó zat! Kan mn warmte niet kwijt en ben er gewoon beroerd van soms. Werk 32 upw zonder airco in een snoeiheet pand of bij mensen op huisbezoek waar het ook maar afwachten is wat je krijgt.. bwuh haha
*einde klaagmodus*

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:18

Beneden waaier aan en strategisch ramen en deuren open en op de slaapkamer staat een airco. Die staat overdag aam en gaat voor het slapen uit. Dan is het een aangename 17 graden.

Annick75

Ik kan, mede door mijn MS minder goed tegen de warmte en dan vooral de kleffe warmte. De warmte met lage luchtvochtigheid en de koeler nachten, heb ik niet zo'n probleem mee. Nu het warmer en benauwder wordt, het 's nachts niet meer afkoelt en het in huis ook steeds warmer wordt, ga ik langzaam afzien.

Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en heb ik koelsjaaltjes en polsbandjes besteld bij https://www.mensenverkoeling.nl/ en die komen als het goed is vandaag binnen. En als ik zo naar de fysio ga, gooi ik mijn koelvest over mijn hoofd. Dat is er nog een die je niet in water doet, ziet eruit als een kogelwerend vest, maar dat boeit me niet. Mijn romp blijft koel. Bij de fysio is airco in de zaal, dus is het goed te doen om in een rustig tempo een trainingsrondje te maken en dan met koelvest aan naar de AH en weer naar huis.

Thuis staat de ventilator te draaien en pas ik ook mijn tempo aan, zorg dat ik snelle maaltijden heb, of salades, bereid het eten op tijd voor, zodat ik er op het heetst van de dag weinig werk aan heb. Zoveel mogelijk eenpansgerechten, dan hoeft er maar 1 pit aan en die (inductie) versneld laten afkoelen door er een natte vaatdoek op te leggen.

Djilna

Corelli, dat snap ik hoor! Jij draagt al een extra kacheltje in je! Mijn zus staat op het punt van bevallen (had eigenlijk afgelopen weekend moeten zijn maar nu nog steeds niet) en dus heeft het ook zwaar.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:23

Ik kampeer al twee nachten in de tuin. Heerlijk!

xSaganJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:36

Bedankt voor de tip Annick75!
Hier ook heel warm en moet gewoon echt rustig aan doen.
Heb alleen het geluk dat ik met de heetste dagen mag werken, dus die polsbanden zien er heel interessant uit.:)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:37

Luchtvochtigheid 77%.. het is benauwd. Echt vies weer. Gisteren ging nog wel, toen was het gewoon heet, maar toen stond er nog een beetje wind.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:39

Meliaforever schreef:
Luchtvochtigheid 77%.. het is benauwd. Echt vies weer. Gisteren ging nog wel, toen was het gewoon heet, maar toen stond er nog een beetje wind.

Hier vond ik het gisteren warmer voelen, komen vandaag goed weg. Zonnetje zit achter een paar wolken nu, windkracht 2 en 57% luchtvochtigheid gaat nog wel. Is ook " nog maar" 25 graden.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:49

Ik ben echt gek op zomer, heb zelf ook niet snel last van de warmte (ik ben er ook zo eentje die het altijd koud heeft). Lange zomeravonden vind ik heerlijk, en met een ventilator aan mijn voeten slaap ik prima. Heb me tot nu toe zelf ook nog niet echt aan hoeven passen qua activiteit.
Maar de temperaturen die ze de komende dagen opgeven zijn gewoon helemaal ruk. Ik overleef het zelf wel, dat is het probleem niet. Helaas heeft paard het er echt zwaar mee, en daar loop ik me dan ook de hele dag zorgen over te maken en over te piekeren.
Paard is een koudbloed, al een beetje op leeftijd, staat onder een eczeemdeken en heeft al eens een zonnesteek opgelopen. Ze staan nu tot laat in de middag binnen, daar is het ook erg warm, maar tenminste die brandende zon niet er bovenop. Voor de paarden vind ik het dus echt zielig en mag de temperatuur een graad of 10 naar beneden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:50

Ik kan beide wel waarderen, winter is vooral erg mooi als het wit is, anders maar een grijze troep. Kou is prima, alleen ril nogal snel. Ik woon in een oude loft, in de winter niet warm te krijgen (18 graden max.) en de laatste dagen dik boven de 30 graden. Gaat prima, geen ventilator en ik slaap nog steeds onder mijn winter dekbed :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:52

Ik zie een buiengebiedje overtrekken in het midden en meer westelijke helft van het land. Daarom bij jullie benauwder dan hier in het oosten denk ik! Hier is het echt heerlijk buiten. Maar een goede bui zou niet verkeerd zijn..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:54

wauw!!! dat er nog mensen zijn die onder een dekbed slapen :D Ik kan nu zelfs een dekbedhoes niet verdragen. We hebben zo'n torenventilator, die heeft de hele nacht op de vensterbank van de slaapkamer staan blazen. Ik ben nu gelukkig 2 dagen vrij en verschuil me in huis. Ik kan helaas heel slecht tegen warmte, 25 graden is me al teveel dus kan niet wachten tot het weer afkoelt. Onze weilanden zijn al een tijd volledig bruin, we voeren de koeien dus ook al bij. Hopelijk komt er nog een ronde om gras te maaien want het wordt anders wel krap deze winter.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:56

Mijn tip. Koop een huis uit begin 1900 waar ze rond de spouwmuur nog een extra nieuwe muur omheen hebben gemetseld _O-
De totale dikte van mijn muur is dik 50 cm en in mijn huis is het beneden dan ook 22 graden.
Oké de zolder is een sauna nu ondanks nieuwe isolatie van afgelopen jaar.
Wij slapen ook met een ventilator.
Dat is nog te doen.
Je kan ook flessen water in de vriezer gooien en voor je naar bed gaat deze voor de ventilator zetten, dan blaast hij nog koelere lucht.

De paarden vinden het vreselijk.
Die staan hier nu in de paddock (met veel bomen) want in de stal is het zo mogelijk nog heter.
Genoeg water en voldoende hooi en meer kan ik nu niet doen helaas.
De wei is gortdroog. En de enige wei waar het nog wel groen is mogen ze nu miet op van mij ivm de suikers.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:59

Kinke schreef:
wauw!!! dat er nog mensen zijn die onder een dekbed slapen :D Ik kan nu zelfs een dekbedhoes niet verdragen. We hebben zo'n torenventilator, die heeft de hele nacht op de vensterbank van de slaapkamer staan blazen. Ik ben nu gelukkig 2 dagen vrij en verschuil me in huis. Ik kan helaas heel slecht tegen warmte, 25 graden is me al teveel dus kan niet wachten tot het weer afkoelt. Onze weilanden zijn al een tijd volledig bruin, we voeren de koeien dus ook al bij. Hopelijk komt er nog een ronde om gras te maaien want het wordt anders wel krap deze winter.
Ik ga liggen, trek die deken over m'n hoofd en ben vertrokken :P

Voor de natuur/dieren/mensen die er echt last van ondervinden is het natuurlijk minder prettig. Deze situatie is geloof ik best uniek, zo'n lange periode van warmte. Ben benieuwd of we hier in volgende jaren beter op ingesteld raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:01

Ik kan niet zonder mijn deken :+

Mijn huis heeft enkel glas boven en is amper geisoleerd :+ , zal vast verschil maken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:02

Ik kan normaal ook goed tegen warmte, maar ben ietwat aan het klooien met schildklier instelling, zt te laag en nu iets te hoog. Heb nu een te hard lopende interne kachel, tel daarbij op overgang, dus opvliegers. Tsja dan wil je het wel warm hebben. Maar waar ik het meeste last van heb is de slechte luchtkwaliteit hier. Helaas astma/allergie klant en nu dus noodgedwongen vol aan de inhaler.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:02

ClaudiaHS schreef:
Mijn tip. Koop een huis uit begin 1900 waar ze rond de spouwmuur nog een extra nieuwe muur omheen hebben gemetseld _O-
De totale dikte van mijn muur is dik 50 cm en in mijn huis is het beneden dan ook 22 graden.
Oké de zolder is een sauna nu ondanks nieuwe isolatie van afgelopen jaar.
Wij slapen ook met een ventilator.
Dat is nog te doen.
Je kan ook flessen water in de vriezer gooien en voor je naar bed gaat deze voor de ventilator zetten, dan blaast hij nog koelere lucht.

De paarden vinden het vreselijk.
Die staan hier nu in de paddock (met veel bomen) want in de stal is het zo mogelijk nog heter.
Genoeg water en voldoende hooi en meer kan ik nu niet doen helaas.
De wei is gortdroog. En de enige wei waar het nog wel groen is mogen ze nu miet op van mij ivm de suikers.
Die tip pakt niet altijd goed uit, haha! Of ik had hem juist moeten toepassen, ik viel voor de balken en het hoge plafond v.d. zolder :')

Het enige wat ik echt stront irritant vind zijn die bromvliegen, ik loop soms als een zwaardvechter door het huis te dansen. In m'n zwembroek. Da's trouwens mijn tip, of althans voor de meeste hier, bikini aan en ijsjes inslaan :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:04

karuna schreef:
Ik kan normaal ook goed tegen warmte, maar ben ietwat aan het klooien met schildklier instelling, zt te laag en nu iets te hoog. Heb nu een te hard lopende interne kachel, tel daarbij op overgang, dus opvliegers. Tsja dan wil je het wel warm hebben. Maar waar ik het meeste last van heb is de slechte luchtkwaliteit hier. Helaas astma/allergie klant en nu dus noodgedwongen vol aan de inhaler.
Oeh overgang, hier inmiddels een moeder d'r volop in en dat lijkt me inderdaad geen pretje nee, dan komt die dubbel binnen. Astma is inderdaad wel een dingetje, hier gebruik ik de puf nauwelijks maar nu je het zo zegt, de laatste tijd net wat vaker.