En dan ben je ineens plusouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:24

Ik heb werkelijk nog geen idee. Ik haal m pas om half 5 op dus dat is lastig.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:59

Als dochter zijnde vind ik het heel interessant om dit allemaal te lezen. Mijn vader heeft ook een nieuwe vrouw en dit klikte dus echt totaal niet. Zij sprak continue onwijs negatief over mijn moeder, wat ik gewoon echt een no-deal vind.

Ik vind het dus heel fijn om hier te lezen dat het ook anders kan. ;)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:01

Lessie schreef:
Als dochter zijnde vind ik het heel interessant om dit allemaal te lezen. Mijn vader heeft ook een nieuwe vrouw en dit klikte dus echt totaal niet. Zij sprak continue onwijs negatief over mijn moeder, wat ik gewoon echt een no-deal vind.

Ik vind het dus heel fijn om hier te lezen dat het ook anders kan. ;)

Dat deed de nieuwe man van mijn moeder ook ja. En ja, mijn vader was een kloothommel eerste klas, maar dat wil niet zeggen dat hij zich daar mee moest bemoeien.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:09

Mijn moeder is imo de beste moeder die je je maar kunt wensen en heeft altijd de troep van mijn vader op kunnen ruimen zeg maar, dus die nieuwe vrouw had echt totaal geen recht van spreken. En helaas maakt liefde blind en durft mijn vader niet tegen haar in te gaan. |o

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:01

Ik lees even mee. Ik krijg er straks namelijk 4 :+ met de extra moeilijkheidsgraad dat ze al wat ouder zijn. De jongste twee van 15(j) en 17(m) wonen nog thuis. De twee oudste van 19(j) en 23(m) zijn inmiddels het huis uit. Mijn vriend is alleenstaande vader, de moeder van de kinderen is overleden. Wat dat betreft dus geen gezeik met co-oudershap en zo.

Ik heb nooit kinderen gewild en het was best wel een beetje eng in het begin, van beide kanten. Maar ik moet zeggen het is nooit een dingetje geweest. Het liep allemaal zo soepel, alsof ik daar al jaren rondliep. Natuurlijk heb je wel je opstootjes, maar ja daar zijn het tieners voor :+ .
Ik probeer ze ook bij dingen te betrekken met het idee dat de relatie niet alleen tussen mij en pappa is maar ook tussen mij en hun. Het moet niet zo zijn dat we gaan 'strijden' om zijn aandacht.
Vond het wel heel stoer dat toen ik er was zijn dochter vroeg of ik haar wilde helpen BH's uit te zoeken want dat lukt met pappa niet zo. :')

Wat ik vooral heel moeilijk vind is bepalen wat mijn rol in het leven van de kinderen gaan zijn. Ze zijn al zo 'oud'. Mijn vriend werkt 12 uur diensten en nachtdiensten dus is vaak lange tijd van huis. Ik kan niet alleen maar de vriendin/vrouw van pappa zijn. Ik zal ook moeten opvoeden en grenzen stellen. Zorgen dat ze huiswerk doen en hun klusjes in huis af zijn. Maar hoe?
En ja, dat onvermijdelijke 'jij bent mijn moeder niet' gaat er komen. Maar moeder of niet, ik ben en blijf de volwassene in huis die verantwoordelijk is voor hun en er zal naar mij geluisterd moeten worden.

Ik kan hun moeder nooit vervangen en dat wil ik ook niet. Maar ik hoop dat, als ze straks volwassen zijn, dat ze het gevoel hebben dat ik hun de steun en vastigheid heb kunnen bieden van een 'normaal' gezin. Dat ik een verschil heb kunnen maken in hun leven en iets heb kunnen toevoegen wat pappa alleen niet had kunnen geven.

Ik zou graag van stiefkinderen willen weten hoe zij dit ervaren hebben en wat ze goed en niet goed vonden.

Vealosz

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:12

Inderdaad Abby.
Ondanks dat hier moeders wel in het zicht is, ben ik toch benieuwd hoe de kind(eren) het ervaren.

Ik weet gelukkig dat de kleine hier heel blij met me is. Mijn vriend heeft me direct geleerd dat hij ook naar mij moet luisteren. En natuurlijk luistert hij minder goed naar mij dan naar mijn vriend, want ik ben niet zijn moeder. Maar als mijn vriend er niet is, dan ben IK de baas in huis en niet hij. Dus als ik bijwijze van spreken zeg dat hij gaat aankleden, gaat hij aankleden. Geen gemaar. Gewoon aankleden. Terwijl mijn vriend het maar 1x moet zeggen, moet ik het wel 2 zeggen. Maar hij doet het wel.