Welke dingen hebben jou verbaasd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Welke dingen hebben jou verbaasd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:22

Dat mensen zo achterlijk rijden op een parkeerplaats van het ziekenhuis (we hebben een garage en parkeerplaats). Ik ben in de afgelopen maand al 3x zo hard op de rem gemoeten of weg moeten springen. Ach, de eerste hulp is in ieder geval dichtbij :roll:

@SusanH, ik draag heel graag kapotte (korte) spijkerbroeken. Anders voelen ze zo saai ofzo :+

Oh en ik verbaas me inderdaad over die badslippertrend die weer terug is.. Jemig

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:31

Ik verbaas me regelmatig over mijn ex, als hij de kinderen heeft aangekleed. Hij wisselt regelmatig kleding om, waardoor de een in een veel te groot shirt loopt en de ander in een veel te klein shirt.
Daarbij zegt mijn oudste zoontje het wel dat dat niet zijn kleding is, maar ex luistert daar niet naar.
En het gebeurt ook niet eenmalig, nee bijna iedere keer als ze bij hun vader zijn geweest :D
Gelukkig kleed mn dochter zichzelf aan ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:35

Dat er serieus mensen zijn die hun kont laten opspuiten. Terwijl ik vroeger achter mijn rug om opmerkingen kreeg dat ik een te dikke kont had etc.
En nu is het blijkbaar hét ideaalbeeld... Net nu ik zelf een maatje 36 heb :=

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:34

Dat mensen om 14.00 in de volle zon een springles nemen met hun paard.Geen greintje schaduw.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:41

Dat er mensen zijn die in dit weer (volle zon en +- 30°C) 's middags gaan hardlopen/sporten :=
De gedachte alleen al krijg ik het benauwd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:03

SusanH schreef:
Idd correcte spelling. Ik verbaas me over de hoeveelheid mensen die me schrijven in plaats van mijn. Ik vind dat zo storend.

Me vs m'n / mijn
Na vs naar
Is vs eens
Vols vs volgens
217 foutieve schrijfwijzen voor sowieso.

Voorheen schreef ik zonder erbij na te denken de woorden op de juiste manier. Verbazingwekkend dat het teveel tijd spenderen op een forum er toe bijdraagt dat ik soms ook niet meer weet wat de juiste schrijfwijze is. :oo

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:29

Waar ik mij heet meest over verbaas is dat mensen totaal geen rekening houden met paarden in het verkeer! Zowel wanneer er een trailer achter de auto hangt danwel wanneer ik met mijn paard over straat wandel. Echt te absurt voor woorden.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:02

Rocamor schreef:
SusanH schreef:
Idd correcte spelling. Ik verbaas me over de hoeveelheid mensen die me schrijven in plaats van mijn. Ik vind dat zo storend.

Me vs m'n / mijn
Na vs naar
Is vs eens
Vols vs volgens

Voorheen schreef ik zonder erbij na te denken de woorden op de juiste manier. Verbazingwekkend dat het teveel tijd spenderen op een forum er toe bijdraagt dat ik soms ook niet meer weet wat de juiste schrijfwijze is. :oo

Deze spellingsfouten kom ik ook geregeld op lokale nieuwssites tegen. Komt niet erg professioneel over :+
Maar merk dat het idd een ding is. Ik zit nu op het HBO en ik wil standaard alle groepsverslagen checken op spelling. Kost me vaak 2 hele dagen. Sta echt te kijken van het niveau.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:49

Inderdaad, het niveau lijkt steeds verder te dalen, terwijl het echt geen rocket science is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:44

Supervixen schreef:
Inderdaad, het niveau lijkt steeds verder te dalen, terwijl het echt geen rocket science is.

Nee is het ook niet. Maar zelfs ik schreef laatst "zei" ipv "zij". Het schaamrood staat nu nog op mijn kaken.

Ik heb het ook goed aangeleerd gekregen, in de vorige eeuw. In de tijd dat de meeste teksten die je te lezen kreeg, in elk geval gezien cq aangepast waren door een editor. De meest gemaakte fouten in die gepubliceerde teksten: de manier waarop een woord werd afgekort / gedeeld om de regel op te vullen.
Schaa-
Teloos

Tegenwoordig zie je zoveel fouten, dat je er bijna aan went. Bijna dan hè, bijna....

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:16

F_inley schreef:
Dat mensen zo'n andere foto op datingsites gebruiken dan hoe ze er nu uit zien.... Waarom foto's gebruiken van 4 jaar oud dan herken ik je niet he als ik ergens op je wacht

Oh gut ja, dit heb ik ook meermaals gehad, dates met een profielfoto van 5 jaar / 20 kilo / heel wat grijze haren geleden...
Een beetje overgewicht of grijs haar maakt me op zich niets uit, maar als je daar al over liegt belooft dat gewoon weinig goeds voor de toekomst, dus adios dan maar...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:25

Nog eentje die me verbaast.

Mensen die in een topic het antwoord geven:
"Stuur me maar een pb."

Zouden die niet weten dat zo'n pb ook de andere kant op werkt?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:43

Mensen die de auto niet binnen de lijnen kan parkeren. Vreselijk die mensen die gewoon asociaal 2 vakken in beslag nemen. Steek dan een keer terug als het je niet in 1 x lukt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:52

Mensen die hun auto midden op de stoep parkeren.
Op die manier blokkeren ze het voetpad voor mensen in een rolstoel of rollator. Ik zag onze buurvrouw vandaag een kwartier emmeren voor ze er langs was.
Zo asociaal!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:57

dat met parkeren doen ze meestal expres.. zeker als diegene een nieuwe Auto heeft ;)

wat mij verbaasd had en mij nog altijd boos maakt, is dat mijn ex verschillende keren mijn moeder en haar vriend een berichtje op Facebook heeft gestuurd, omdat hij graag die ene Foto verwijdert wou hebben waar toevallig zijn Auto erop Staat...

toen ik dat zaterdag gehoord had was ik flink pist off Maar ook verbaasd dat hij gewoon te bang is om mij even een kort berichtje te doen of ik even kon vragen of die Foto misschien verwijderd worden kann.
dan was het natuurlijk geen probleem geweest, en was het direkt verwijderd.

Maar nee, sommige mannen zijn erge Angsthazen XD bang dat zijn nieuwe vriendin erachter komt dat hij een relatie met mij had gehad :')

edit: toevoeging
mijn Computer vind het leuk om 'taalfouten' te corrigeren, ziet er nu uit of ik geen Nederlands kann :')
Laatst bijgewerkt door Arashah op 09-07-18 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:58

Tigra_ schreef:
Mensen die de auto niet binnen de lijnen kan parkeren. Vreselijk die mensen die gewoon asociaal 2 vakken in beslag nemen. Steek dan een keer terug als het je niet in 1 x lukt.

Dit... In het ziekenhuis zie ik dat vaak.. Mensen die dubbelparkeren met een nissan micra ofzo.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:42

Er zijn heel veel mensen die zich expres zo parkeren... Midden op een lijn zodat ze twee vakken in beslag nemen. Ik ben ze echt al tegengekomen, met het excuus dat ze te bang zijn dat mensen hun deur tegen hun auto openzwaaien. Inderdaad vaak mensen met gloedje nieuwe auto's.

En daar verbaas ik me dan ook over, hoe asociaal :roll: Je wil niet dat je wagen beschadigd wordt dus zorg je er maar voor dat mensen die veel minder goed te been zijn geen parkeerplek hebben.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:45

Asociale mensen inderdaad. Wij doen vaak boodschappen in een dorp aan de andere kant van de grens waar in het seizoen de campings volstromen met mensen van boven de rivieren.

Was vorige week samen met mijn man naar de winkels gegaan dus zat op de passagiersstoel.

Kom terug bij de auto en zie tot mijn verbazing dat er een auto op de stoep naast mij staat, bijna tegen de bestuurders kant van mijn auto aan.

Klein detail: wij stonden op een invalideplaats, geheel legaal want ik heb een invalide parkeerkaart en ik moet mijn deur helemaal wijd open doen om in en uit de auto te kunnen.

Was ik alleen geweest dan had ik dus niet kunnen instappen.

Even later komt mijn man terug uit een andere winkel en hij vertelde mij dat de chauffeur in kwestie zijn auto daar had neergeknald terwijl mijn man er bij stond en die had er iets van gezegd.
Helaas was het weerwoord dat hij naast zijn invaliditeit ook nog kans maakte op een gebroken arm :(

Er waren parkeerplaatsen genoeg vrij maar niet recht voor de deur van de supermarkt.

Hoe asociaal kan je zijn om iemand op een invalideplek klem te zetten?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:05

Rocamor schreef:
SusanH schreef:

Me vs m'n / mijn
Na vs naar
Is vs eens
Vols vs volgens

Ik zag pas zelfs dat 'ondanks' werd verwisseld met 'onlangs'. Dat ging me echt een beetje te ver :=

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:25

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:50

Wauw Percy, die had bij mij toch een fikse deuk in zijn auto aangetroffen... Geheel per ongeluk natuurlijk, ik deed mijn uiterste best hem niet te raken, maar ja, ik moest toch instappen hè... :o

Nee, even zonder grappen, kun je hiervan geen foto’s maken en naar de politie sturen of zo? Dat de boete achterna komt? Politie ter plekke laten komen zal wel te lang duren, als ze al komen, maar dit zou niet ongestraft moeten gaan.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:57

Het verbaast mij hoeveel mensen zich druk maken om wat iemand anders aan heeft of hoe iemand er uitziet..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:13

Dat normale nederlandse jongens en meisjes ineens een marokaans accent hebbenmet vooral veel ssss

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:17

Dat onze binnenbak zaterdag onder is gelopen, en nu nog steeds niet droog is :roll:. Dat was de bodem waar mijn paard het beste op liep.. Zal nu ook wel niks van over zijn |o.
En ik verbaas me misschien nog wel meer aan de hoeveelheid water die alle boeren uit de grond weten te pompen :'). De sloten zitten voller dan anders.

Pff jemig wat asociaal zeg Percy...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:49

Ik verbaas me steeds weer over hoeveel mensen MITS en TENZIJ... DOOR ELKAAR HALEN! Echt, HOE dan?! Verder irriteert het me nauwelijks 8-)