Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Een goede vriendin heeft een paar jaar weekendzorg gedaab. Dan kwam een jongetje om de week het weekend zodat zijn ouders konden bijtanken. Daar heeft ze enorm van genoten. Het was een pittig kind hoor maar met een gouden hartje! Ze is gestopt omdat ze een relatie kreeg en haar partner het niet zag zitten.
Charaz schreef:troi schreef:Een goede vriendin heeft een paar jaar weekendzorg gedaab. Dan kwam een jongetje om de week het weekend zodat zijn ouders konden bijtanken. Daar heeft ze enorm van genoten. Het was een pittig kind hoor maar met een gouden hartje! Ze is gestopt omdat ze een relatie kreeg en haar partner het niet zag zitten.
Dit vind ik dan wel weer heel sneu eigenlijk, kind wat dan zo weer aan de kant word gezet als het even niet meer uitkomt.
Charaz schreef:troi schreef:Een goede vriendin heeft een paar jaar weekendzorg gedaab. Dan kwam een jongetje om de week het weekend zodat zijn ouders konden bijtanken. Daar heeft ze enorm van genoten. Het was een pittig kind hoor maar met een gouden hartje! Ze is gestopt omdat ze een relatie kreeg en haar partner het niet zag zitten.
Dit vind ik dan wel weer heel sneu eigenlijk, kind wat dan zo weer aan de kant word gezet als het even niet meer uitkomt.
. zippora schreef:Ik heb er ook over zitten denken- maar ivm alleenstaand, werk, vrijwilligerswerk en paard heb ik eigenlijk alleen de weekenden beschikbaar.
En als zo'n kind dan geen zin heeft om met je mee te gaan boodschappen/paard doen/je andere dagelijkse/wekelijkse dingen weet ik niet of ik er wel aan moet beginnen. tieners kun je misschien nog wel alleen thuislaten, maar onder de 12 of met problemen waarbij ze juist toezicht nodig hebben...
Heb het informatiepakket aangevraagd, maar nog steeds niet ingekeken vanwege bovenstaande.
Vrees gewoon dat ik het kind niet voldoende aandacht kan geven.
pien_2010 schreef:Pleegzorg is een mooi iets en pittig. Niet iedereen is er voor geschikt. Ik ken, kende meerdere pleeggezinnen van dichtbij. Persoonlijk vind ik de begeleiding van het leger des heils erg goed. Die organisatie heeft me in positieve gezin erg verrast. Ze stoppen veel tijd en aandacht in de gezinnen die bij hen zijn aangesloten, ze zijn erg praktisch en totaal niet zweverig hallelua zingend.
De reguliere pleegzorg (dus niet van het leger des heils) ken ik vooral van heel lang geleden. Zowel kwam ik regelmatig de pleegzorg tegen vanwege mijn werk, als dat ik gezinnen kende die pleegkinderen opvingen. Of het nu nog zo is weet ik niet, maar ik heb daar tenen krommende dingen van gezien en pleeg gezinnen die echt in de steek werden gelaten en toen was ik erg negatief over de gehele pleegzorg die ik vooral enorm arrogant en naar vond.
Eerlijk is eerlijk, het leger des heils en wat ik daarvan heb gezien heeft voor mij de pleegzorg weer een positievere imago gegeven. Ik ben er nu te oud voor, maar als ik pleeggezin zou worden, dan zou ik me gaan aansluiten bij het leger des heils.
theadora99 schreef:pien_2010 schreef:Pleegzorg is een mooi iets en pittig. Niet iedereen is er voor geschikt. Ik ken, kende meerdere pleeggezinnen van dichtbij. Persoonlijk vind ik de begeleiding van het leger des heils erg goed. Die organisatie heeft me in positieve gezin erg verrast. Ze stoppen veel tijd en aandacht in de gezinnen die bij hen zijn aangesloten, ze zijn erg praktisch en totaal niet zweverig hallelua zingend.
De reguliere pleegzorg (dus niet van het leger des heils) ken ik vooral van heel lang geleden. Zowel kwam ik regelmatig de pleegzorg tegen vanwege mijn werk, als dat ik gezinnen kende die pleegkinderen opvingen. Of het nu nog zo is weet ik niet, maar ik heb daar tenen krommende dingen van gezien en pleeg gezinnen die echt in de steek werden gelaten en toen was ik erg negatief over de gehele pleegzorg die ik vooral enorm arrogant en naar vond.
Eerlijk is eerlijk, het leger des heils en wat ik daarvan heb gezien heeft voor mij de pleegzorg weer een positievere imago gegeven. Ik ben er nu te oud voor, maar als ik pleeggezin zou worden, dan zou ik me gaan aansluiten bij het leger des heils.
Ik ben ook bekend met pleegzorg (ken iemand die pleegouder is geweest) en ook vanuit het leger des Heils maar de begeleiding daar absoluut niet als positief of goed ervaren
sharon488 schreef:Ik denk inderdaad ook dat mensen het onderschatten. Het is niet zomaar even een kindje in huis nemen. Het is een kind met een rugzak en een verleden.
Daarnaast hebben mijn ouders ook nooit problemen gehad met begeleiders. Is altijd super goed verlopen tot nu toe. Als er wat is kun je altijd bellen, en er zijn al genoeg dingen voorgevallen wat opgelost moest worden (verzekeringen, brillen, etc) en dat is altijd keurig geregeld.
Salinero123 schreef:sharon488 schreef:Ik denk inderdaad ook dat mensen het onderschatten. Het is niet zomaar even een kindje in huis nemen. Het is een kind met een rugzak en een verleden.
Daarnaast hebben mijn ouders ook nooit problemen gehad met begeleiders. Is altijd super goed verlopen tot nu toe. Als er wat is kun je altijd bellen, en er zijn al genoeg dingen voorgevallen wat opgelost moest worden (verzekeringen, brillen, etc) en dat is altijd keurig geregeld.
Er zit natuurlijke wel verschil in tussen een kind dat is weggehaald vanwegen drugs gebruik, geweld, etc. En een overbelaste moeder waarvan de kinderen nog gewoon naar school gaan.
pompadour schreef:ik heb een kennis. En zijn zoon zat ook bij div pleegouders. En hij had altijd contakt met zijn zoon.
Zijn zoon is op een criminele toer gegaan . Hij ging kleding stelen uit de winkels.. Zijn vader kon weer op komen draven als hij zijn zoon weer naar de rechtbank moest.
Zijn zoon heeft vanaf zijn 4 de jaar bij pleeggezinnen gewoond.
Bij div pleeggezinnen ging het puur om het geld. Hij schijnt dat de pleegouders bepaalde toelagen kunnen krijgen.
De zoon is weggelopen uit zijn pleeggezin om weer bij zijn moeder te gaan wonen.
Meer een vergoeding voor de onkosten qua levensbehoeften etc. Als je het puur voor het geld wilt doen kan ik wel makkelijkere dingen verzinnen die meer geld opleveren. 
verootjoo schreef:pompadour schreef:ik heb een kennis. En zijn zoon zat ook bij div pleegouders. En hij had altijd contakt met zijn zoon.
Zijn zoon is op een criminele toer gegaan . Hij ging kleding stelen uit de winkels.. Zijn vader kon weer op komen draven als hij zijn zoon weer naar de rechtbank moest.
Zijn zoon heeft vanaf zijn 4 de jaar bij pleeggezinnen gewoond.
Bij div pleeggezinnen ging het puur om het geld. Hij schijnt dat de pleegouders bepaalde toelagen kunnen krijgen.
De zoon is weggelopen uit zijn pleeggezin om weer bij zijn moeder te gaan wonen.
Je krijgt een bijdrage, maar dat is niet bepaald iets waar je rijk van wordt hoorMeer een vergoeding voor de onkosten qua levensbehoeften etc. Als je het puur voor het geld wilt doen kan ik wel makkelijkere dingen verzinnen die meer geld opleveren.
Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen zich zoiets op de hals halen voor het geld, en dat dat dan niet opvalt bij de intake en bij de begeleiding
Ik heb overigens zelf geen ervaring met pleegzorg, maar zie het wel vanaf de zijlijn bij kennissen. Het is zwaar, geen baan van 9-5, maar van 24/7 maar heel mooi om te doen als je het aankunt.
Gub schreef:Wij hebben een paar keer pleegkinderen in huis gehad, en vonden het erg pittig.
Bijna alle pleegkinderen hebben in meer of mindere mate een hechtingsstoornis en dat is niet niks! Hier hebben wij van te voren helaas maar heel weinig informatie over gekregen, terwijl heel het gedrag van de kinderen hierop gebaseerd is.
De begeleiding was helaas niet wat wij nodig hadden.
Dus wij zijn inmiddels geen pleeggezin meer, het was voor ons als gezin en zeker voor onze eigen kinderen te zwaar.
mama met 2 pleegkinderen. Zij geeft een eerlijk kijkje in het leven met twee pleegkinderen.