Hier is ook eens een monteur geweest, we hebben meer gekletst als dat ie gewerkt heeft
bij het afscheid zei hij ook zoiets.Zou er niet te zwaar aan tillen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IHN schreef:Even geheel off topic dit, maar ik las je bericht, keek op je profiel (daar staat man), lees nog een keer, check je profiel en toen pas las ik je laatste zin.ik ben me nou echt het gehele topic al aan het afvragen, hoe dat dan gaat dat iemand zoiets zegt, en dat je serieus aan het overwegen bent om een klacht in te dienen of info te vragen aan mensen die er niet bijwaren en die er dus geen zinnig woord over kunnen zeggen, omdat alles staat of valt met de context en intonatie.
Wanneer jij er een akelig gevoel aan overhield, dan kan het zijn dat hij er meer mee bedoelde (antennetjes werken meestal wel), of je bent er overgevoelig voor..kan ook…
maar zelfs dan...hij zegt alleen maar wat....hij heeft je niet aangerand, niet gedwongen met hem uit te gaan, hij heeft zelfs geen opmerking gemaakt over hoe je eruit ziet…..dus waar hebben we het over???
Ik heb overigens wel vaak zulke dingen...kozijnmonteur waar ik de auto van sloop, dat netjes regel met de verzekering en hij vervolgens zegt: kunnen we mooi van uit eten samen.
een automonteur die me sexy vond (die had een bril nodig, maar dat terzijde) en graag met me wilde afspreken….voor maar 1 ding trouwens, want hij was getrouwd en had een baby..(die heb ik overigens wel heel duidelijk te verstaan gegeven dat hij moest kappen, want dat ik er niet van gediend was...heeft ie ook netjes gedaan toen).
En de schoorsteenbouwers die vonden dat ik die zware kachel toch echt niet alleen op de glasplaat kon tillen….ze hadden nog wel een collega die wel langskwam….die was single want zijn vrouw was bij hem weggelopen etc. En ik moest echt ff bellen en het niet alleen gaan doen….
overigens vertelde een vriendin van me dat ze jaren geleden eens een politieauto moesten volgen....na weet ik hoelang die politieauto gevolgd te hebben, parkeerden ze eindelijk ergens....of ze haar rijbewijs wilde laten zien...nou, die had ze niet...ze was bijrijder...nou, dan had ze een probleem, kreeg vervolgens een "bon"....agenten wensten haar en bestuurder een fijne dag en vertrokken weer....ze maakt het open: bel me met telefoonnummer van die ene agent...ze zouden er nu voor aangeklaagd worden en ergens is het toch jammer....ik zou me kapot lachen om zoiets, beetje humor moet kunnen.
En wat dat andere aangaat....waarom mag je niet laten merken wanneer je iemand leuk vind? Dan kun je zeggen: niet iedereen is zo weerbaar....nou, als je al van slag bent van een suggestieve opmerking (want in deze setting kan het ook gewoon vriendelijk bedoeld zijn en zo is het vaker), of een opmerking waarin een man aangeeft wat ie wil, is het mss handig om daar wat aan te gaan doen....jeetje zeg....we willen zonodig allemaal dezelfde rechten, maar o wee als een man ook maar iets verkeerd doet.....serieus, ik ben heel erg blij dat ik een vrouw ben....mannen kunnen namelijk wel lachen om dubieuze opmerkingen.
Zinzi_jewel schreef:Zou er niet fijn bij voelen.
Kom zo ook van die mensen tegen .
Die vinden me dan zielig ofzo
Single mamma van 2
En hebben t idee dat ze me een knuffel moeten geven
Of me een uitnodiging moeten doen voor t een of ander .
Alsof ik me verveel en afleiding nodig heb .
Een muurtje heb ik wel opgetrokken.
Zelfbehoud, dat afbreken gaat nog niet zo makkelijk
Ik zou dus zeggen tegen die persoon liever niet , tot ziens
Achteraf bleek het dus ook niet gebruikelijk dat er naar je persoonlijke contact gegevens wordt gevraagd.
Palmera schreef:Zinzi_jewel schreef:Zou er niet fijn bij voelen.
Kom zo ook van die mensen tegen .
Die vinden me dan zielig ofzo
Single mamma van 2
En hebben t idee dat ze me een knuffel moeten geven
Of me een uitnodiging moeten doen voor t een of ander .
Alsof ik me verveel en afleiding nodig heb .
Een muurtje heb ik wel opgetrokken.
Zelfbehoud, dat afbreken gaat nog niet zo makkelijk
Ik zou dus zeggen tegen die persoon liever niet , tot ziens
Stel je toch eens voor dat ze je uitnodigen omdat ze je aardig vinden.
Maar nee, het zal ongetwijfeld negatief zij: Omdat ze je zielig vinden.
Lekker achter je muurtje blijven zitten, daar is het vast ook leuk en hoef je inderdaad niet open te staan voor complimenten, vriendelijkheid en gezelligheid.
beetje humor,voor jezelf opkomen en eens een keer bedenken dat niet iedereen een potentiele verkrachter is ofzo en je komt echt een stuk verder. Relativeren heet dat geloof ik.. Saskia9 schreef:Ik schrik d'r, als man zijnde, ook van. Blijkbaar heerst het toch enorm de laatste tijd, zeker hier op Bokt.Pfoehh,ik schrik wel van sommige reacties hoor. Ik kan me helemaal vinden in wat palmera zegt.
Echt niet iedere man is er op uit om je onzeker te maken of je aan te randen of whatever.
Ik heb in de autobranche gewerkt. Geloof me, wat er daar voor dingen gezegd wordenbeetje humor,voor jezelf opkomen en eens een keer bedenken dat niet iedereen een potentiele verkrachter is ofzo en je komt echt een stuk verder. Relativeren heet dat geloof ik..
Saskia9 schreef:Pfoehh,ik schrik wel van sommige reacties hoor. Ik kan me helemaal vinden in wat palmera zegt.
Echt niet iedere man is er op uit om je onzeker te maken of je aan te randen of whatever.
Ik heb in de autobranche gewerkt. Geloof me, wat er daar voor dingen gezegd wordenbeetje humor,voor jezelf opkomen en eens een keer bedenken dat niet iedereen een potentiele verkrachter is ofzo en je komt echt een stuk verder. Relativeren heet dat geloof ik..
Ailill schreef:IHN schreef:Even geheel off topic dit, maar ik las je bericht, keek op je profiel (daar staat man), lees nog een keer, check je profiel en toen pas las ik je laatste zin.ik ben me nou echt het gehele topic al aan het afvragen, hoe dat dan gaat dat iemand zoiets zegt, en dat je serieus aan het overwegen bent om een klacht in te dienen of info te vragen aan mensen die er niet bijwaren en die er dus geen zinnig woord over kunnen zeggen, omdat alles staat of valt met de context en intonatie.
Wanneer jij er een akelig gevoel aan overhield, dan kan het zijn dat hij er meer mee bedoelde (antennetjes werken meestal wel), of je bent er overgevoelig voor..kan ook…
maar zelfs dan...hij zegt alleen maar wat....hij heeft je niet aangerand, niet gedwongen met hem uit te gaan, hij heeft zelfs geen opmerking gemaakt over hoe je eruit ziet…..dus waar hebben we het over???
Ik heb overigens wel vaak zulke dingen...kozijnmonteur waar ik de auto van sloop, dat netjes regel met de verzekering en hij vervolgens zegt: kunnen we mooi van uit eten samen.
een automonteur die me sexy vond (die had een bril nodig, maar dat terzijde) en graag met me wilde afspreken….voor maar 1 ding trouwens, want hij was getrouwd en had een baby..(die heb ik overigens wel heel duidelijk te verstaan gegeven dat hij moest kappen, want dat ik er niet van gediend was...heeft ie ook netjes gedaan toen).
En de schoorsteenbouwers die vonden dat ik die zware kachel toch echt niet alleen op de glasplaat kon tillen….ze hadden nog wel een collega die wel langskwam….die was single want zijn vrouw was bij hem weggelopen etc. En ik moest echt ff bellen en het niet alleen gaan doen….
overigens vertelde een vriendin van me dat ze jaren geleden eens een politieauto moesten volgen....na weet ik hoelang die politieauto gevolgd te hebben, parkeerden ze eindelijk ergens....of ze haar rijbewijs wilde laten zien...nou, die had ze niet...ze was bijrijder...nou, dan had ze een probleem, kreeg vervolgens een "bon"....agenten wensten haar en bestuurder een fijne dag en vertrokken weer....ze maakt het open: bel me met telefoonnummer van die ene agent...ze zouden er nu voor aangeklaagd worden en ergens is het toch jammer....ik zou me kapot lachen om zoiets, beetje humor moet kunnen.
En wat dat andere aangaat....waarom mag je niet laten merken wanneer je iemand leuk vind? Dan kun je zeggen: niet iedereen is zo weerbaar....nou, als je al van slag bent van een suggestieve opmerking (want in deze setting kan het ook gewoon vriendelijk bedoeld zijn en zo is het vaker), of een opmerking waarin een man aangeeft wat ie wil, is het mss handig om daar wat aan te gaan doen....jeetje zeg....we willen zonodig allemaal dezelfde rechten, maar o wee als een man ook maar iets verkeerd doet.....serieus, ik ben heel erg blij dat ik een vrouw ben....mannen kunnen namelijk wel lachen om dubieuze opmerkingen.
You got me there
Waar is normale menselijke communicatie gebleven? 
IHN schreef:Dus, iets met een verkeerd been en een bed?Ailill schreef:Even geheel off topic dit, maar ik las je bericht, keek op je profiel (daar staat man), lees nog een keer, check je profiel en toen pas las ik je laatste zin.
You got me there
profiel is oud. Ik heb me om laten bouwen, mag dat?
Mars schreef:Ik snap niet waarom je bij een dubbelzinnige opmerking dan niet even door vraagt naar hoe het bedoeld is. En staat het antwoord je niet aan kun je degene op een beleefde manier afwijzen.
In plaats daarvan op bokt een topic openen en je afvragen of je het bedrijf moet inlichtenWaar is normale menselijke communicatie gebleven?