Ethelate schreef:De hele hype maakt het juist lastiger, omdat restaurants het vaak helemaal niet serieus nemen.
Wat ik zelf bereid gaat eigenlijk altijd goed, maar restaurants is 9 van de 10 keer een nacht rond de wc.
Dit jaar nog meegemaakt, in een hippe lunchroom in een grote stad, dat de eigenaresse zei "Gluten?! Wat is dat ook al weer?"
Oke.. ik durf hier niks te eten
Ja dat hadden wij ook , opgestapt en bij de buren op terras gaan zitten,en als ze boos keek even zwaaien... dan neem je de klanten en je werk niet serieus.
de buren vroegen naar het hoe en wat, maar die deden echt alles netjes en ons kind heeft geen poepbroeken en buikpijn gehad!
Toch zijn er ook mensen die het als bedrijf of kok echt serieus nemen hoor!.Zo is er laatst bij van der valk een heel serieus kindermenu gemaakt door een kok/keuken assistent wat echt tot in de puntjes was verzorgt...zelfs de mayo was zelf gemaakt en ook het ijs was apart gemaakt , die had passie voor zijn vak. Het was dan wel van tevoren gereserveerd met menu er bij maar echt tot in de puntjes verzorgt en echt gericht op een kind van 2!

Ik zou het ook niet zo snel weten wat ik dan wel mag/kan aanpassen op de kaart
Dat mogen ze als restaurant natuurlijk zelf bepalen.
meestal bellen die mensen ook van tevoren trouwens dat ze glutenvrij moeten eten.