Distributieriem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:54

Westerntrail schreef:
Zou ik wel doen. Ik heb ook kortgeleden de distributieriem laten vervangen van mijn Opel astra was voor mij maar 192 euro dus dat valt mee.

Dat is serieus goedkoop.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:57

Goldie schreef:
De distributieriem van Subaru is gewoon als onderdeel als duur, viel mij ook tegen :P

Ja klopt, maar verder mankeren die dingen nooit wat, dus het kan er wel uit :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:58

chamion schreef:
Daar zeggen jullie wat. Ik heb nooit op de riem hoeven te letten want ik had een auto met een ketting...
Gelukkig een nieuwe auto (na de zomer 4 jaar) dus ik heb nog minstens een jaar.

Een ketting kan ook slijten. Wij zijn ook van distributieriem naar ketting gegaan en hebben onze vorige auto uiteindelijk weg gedaan omdat de prijs van een nieuwe distributieriem niet meer op woog tegen de waarde van de auto. (Tot groot verdriet van mijn man, want die was gek op de auto).

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:27

Qimm schreef:
Goldie schreef:
De distributieriem van Subaru is gewoon als onderdeel al duur, viel mij ook tegen :P

Ja klopt, maar verder mankeren die dingen nooit wat, dus het kan er wel uit :')

Idd :))

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:01

Cayenne schreef:
chamion schreef:
Daar zeggen jullie wat. Ik heb nooit op de riem hoeven te letten want ik had een auto met een ketting...
Gelukkig een nieuwe auto (na de zomer 4 jaar) dus ik heb nog minstens een jaar.

Een ketting kan ook slijten. Wij zijn ook van distributieriem naar ketting gegaan en hebben onze vorige auto uiteindelijk weg gedaan omdat de prijs van een nieuwe distributieriem niet meer op woog tegen de waarde van de auto. (Tot groot verdriet van mijn man, want die was gek op de auto).

True, maar minder snel. En bij een Smart loopt de ketting door de olie toevoegpunt (je kon hem zien zitten) en die ketting zag er na 11 jaar nog uit als nieuw. Toegeven. Dat ding had na 11 jaar maar 25.000 km gelopen. Dat is bij mij al snel opgelopen naar +200.000 in 3 jaar tijd. Alleen het motorblok bleek daar niet voor gebouwd te zijn. Die ging olie lekken en moest volledig vervangen worden. Kosten 1.800 a 1.900 euro. Had ooit 1.800 betaald voor hem. Dus heb hem voor de afsleeprekening verkocht aan de garage houder. Deze heeft hem weer verkocht naar iemand in Amsterdam die veel doet met smart (de nummer 1 garage voor een smart) en die heeft ervoor gekozen om hem toch een nieuwe motor te geven omdat hij verder nog puntgaaf was. En nu rijdt hij weer in mijn stad rond (de toeval ook daarvan is niet normaal...)

Dit geleerd omdat de garage in Amsterdam contact heeft gezocht met mij voor de papieren (ouderhoud boeken en gebruiksaanwijzingen enz.)

Oedi

Re: Distributieriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 21:17

Distributieriem en waterpomp zijn vervangen, de laatste lekte ook dus ik was er gelukkig op tijd bij. De monteur gokte dat ik anders over 2 maanden weer moest langskomen. Het kostte in totaal 223 euro dus dat valt me alles mee.
Ik kan nu weer met een gerust hart verder rijden :D