Siersma schreef:Mijn vriend is vuilnisman en heeft elke dag een gezellige club mee achterin, zoals hij dat zegt. Gelukkig spoelt ie ze er ook weer uit en neemt ie ze niet mee naar huis, bah.
Kennis van me had een madenfestijn in de kliko, die zal ik ook even de tips doorgeven, en toen hadden we het er nog over, hoe ranzig dat moest wezen voor de vuilnismannen die in de zomer de groene kliko's moeten ophalen. Respect voor vuilnismannen, echt.
(gewoon sowieso, ben blij dat ze er zijn)
Overigens had kennis alles netjes in van die biobakzakjes zitten. En daar dan al die maden in zien kroelen.
senna21 schreef:De groene bak is er om alleen GFT afval te doen, dus groente, fruit en tuinafval.
Geen brood, gekookt/bewerkt voedsel, uitwerpselen kattenbak, etc. Dit kan in de grijze bak. (Misschien in deze periode in een afgesloten plastic zak)
Levende have mag dan vast ook niet, maar vertel dat die maden dan?!?
Zal inderdaad per gemeente verschillen maar hier mag je er ook voedsel bij meppen, en dan 1 keer per twee weken aanbieden, straks 3, geloof ik. Wat betreft kattengrit, er schijnt grit te zijn wat wel in de groenbak mag, hoe zit dat dan? Moet je dan de drollen en plas er uit vissen? Dan hou je toch schoon grit over en waarom zou je dat in een kliko mikken? Net als afbreekbare luiers, moet je die dan ook eerst uitwringen?