Gekke bezorgmomentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:52

Tivoli schreef:
Afgelopen zaterdag nog!
Wij hadden een pizza besteld,en moesten daar meer dan een uur en een kwartier op wachten.
Al lichtelijk geïrriteerd door de trek, maar eindelijk hoorden wij het vertrouwde gestommel richting de voordeur :):)
Gevolgd door een enorme hoop kabaal en een doffe plof...
Bij het openen van de deur bleek dat de beste jongeman was gestruikeld, hij lag languit naast de auto op de oprit, bovenop de pizza. :oo
De salade was opengesprongen en niet meer te redden :(:)
De man kreunde en had duidelijk pijn, maar hij was al gauw opgestaan, drukte ons de dozen in handen en maakte zich uit de voeten.
Ik ben nog achter hem aan gegaan om te vragen of het wel ging en of hij niet liever een glaasje water wilde drinken?
Hij vond dat absoluut niet nodig en liet ons verbouwereerd achter met ons geplette (lauwe) eten.

Echter de volgende ochtend kregen wij door waarom de man zo snel weg wilde; er zat een behoorlijke deuk in onze BMW := (juist op de plek waar de valpartij was.)

We hebben inmiddels contact gehad met de zaak waar we besteld hadden. De man is bij ons langsgekomen voor zijn verzekeringsgegevens.
Achteraf gezien had hij toch een kapotte knie en een dikke hand.
Ik voel me nog steeds schuldig dat ik die arme man heb laten wegrijden...

Zou dat echt de reden zijn dat hij weg wilde? Of schaamde hij zich gewoon?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:03

DHL, duurt heel lang nou dat gaat hier regelmatig op.
Ze moeten dan volgens de T&T code tussen een bepaalde tijd langskomen. Maar geen DHL. Kijk je vervolgens op internet staat er dat je niet thuis was. Uhhhh wij waren er wel gewoon, maar ook geen niet thuis briefje in de bus.
Andere dag gebeld, uhhh ja nou......kwam erop gewoon op neer dat degene er klaar mee was met het mooie weer en alle pakketten op niet thuis had gezet en lekker naar huis was gegaan :#

DHL, pakket verzonden naar België (koper wilde perse met dhl ivm de lagere kosten).
Gewoon online een label aan kunnen maken, adres werd automatisch aangevuld dus klopte wel.
3 Dagen later de melding pakket retour afzender adres onbekend.
Gebeld met dhl, ja mevr is een bekend probleem daar. Is te ver buiten gebied en dat kost hun geld omdat ze om moeten rijden en dan minder pakketten weg kunnen brengen. Adres was prima kloppend.
Pakket kon niet opnieuw aangeboden worden naar de koper, komt retour afzender.
Ja lekker je betaald ervoor, nee mevr uw krijgt uw geld terug (nou die moet ik nog krijgen).
Koper boos en veel gezeik mee gehad. Die wilde zijn geld terug, ondanks ze wisten dat ik er niets aan kon doen (konden ze immers ook zien via de T&T code).
Heeft 6! weken geduurd voordat ik mijn pakket terug had. Ja en dan knijp je hem wel met een zadel -:(-

TrIjNiE__

Re: Gekke bezorgmomentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:06

Onze bezorgsters moet altijd lachen als papa opendoet wanneer één van zijn dochters weer eens een pakket van Zalando aan krijgt _O- Ze weet dondersgoed dat hij betaalt en ons niet kan tegenhouden :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:07

Hier kwamen ze laatst met een auto op de oprit gereden waarop stond: 'Red je pakketje'. Ik werd daar een beetje melig van, en ga de voordeur open doen. Twee broekies, de achterste sjouwt een groot langwerpig pakket (bleek een bosmaaier, dus dan heb je wel een idee van het formaat), de voorste is bijna bij me en zegt, enigszins overbodig: ' We hebben een pakketje voor u'. Ik roep dus bijdehand: 'Goh wat leuk, een boek?' Die snapten ze dus niet, ze keken elkaar heel vreemd aan. Heb er maar even bij gezegd dat ik een grapje maakte.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:10

Ik heb een keer mijn huisnummer per ongeluk niet ingevuld, maar de bestelling werd wel geplaatst. Werd een paar dagen later door de bezorger gebeld. "Ik bel omdat er geen huisnummer bekend is, maar ach, ik kom hier zo vaak dat ik het eigenlijk ook wel weet, dus het ligt achter!" :=
Koopverslaafd..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:11

Bij sommige adressen komen we zo vaak dat er idd geen adres meer op hoeft te staan. De naam zegt dan al wel voldoende :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:20

Ik was vrienden met de postbezorger, ik werkte bij de supermarkt echt tegenover mijn huis, en hij heeft wel eens toen er niemand thuis was bij de supermarkt gekeken of ik aan het werk was en toen gevraagd of hij het bij mij kon laten, mee moest nemen, bij de buren moest brengen of dat ik even de deur open kon doen. Gelukkig had ik echt net pauze en ben even mee gelopen naar huis om het pakketje binnen te zetten. Helaas nu verhuisd.

Wel zijn onze buren heel traag met open doen. Deze week al 3x de bezorger voor de deur en zodra ik open doe zegt hij sorry, ze hebben de deur al open gedaan, ik wilde hem hier afgeven. Ook goed, daar niet van.. die buren neem ik namelijk geen pakketjes voor aan nadat ons pakketje bij hun was bezorgd toen wij een weekend weg waren (donderdag tot maandag), wij bij thuiskomst het briefje tegenkwamen en naar de buren zijn gegaan, die het pakketje buiten voor de deur hebben gezet omdat ze geen zin hadden om het binnen te hebben, en het stond er al langer dan een week. Best knap als we niet eens een week weg waren :+

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:20

Ricie schreef:
Calixae schreef:
Een keer gezien hoe de bezorger met andere pakketjes, en waarschijnlijk dus ook de mijne, om ging. Stond voor het raam te kijken omdat ik de bus zag staan maar niemand naar buiten kwam. Dacht misschien moet hij ook bij de buren zijn dus stond nog niet bij de deur. Toen zag ik heel leuk dat er met een paar pakketjes gegooid werd zodat hij, denk ik, mijn pakketje kon pakken. |o Heb naar mijn pakket gekeken of ik ergens wat kon vinden maar gelukkig niet. Snap dat je misschien wat pakketjes moet verzetten maar doe dit dan voorzichtig. Zijn niet jouw spullen...

Ik kan uit ervaring vertellen dat dat echt overal gebeurd. Heb het zelf ook meegemaakt er word echt gegooid en gesmeten met pakketjes waar je u tegen zegt. Ik snap heel goed hoe pakketjes (kunnen) breken. Heb zelfs gezien hoe er met splinternieuwe playstations enzo gegooid werd. Ik heb me echt verbaasd.....

Belachelijk! Zou het echt niet fijn vinden als ze met mijn PlayStation zouden gooien. Door dit soort dingen bestel ik ook eigenlijk nooit hele waardevolle dingen. Haal het dan wel zelf op in de winkel.

@Zoë. Dat verpakken ze tegen de val ja. Maar dat lijkt me geen reden om bewust met pakketjes te gaan smijten. Denk meer dat het bedoeld is dat een pakket niet meteen kapot is wanneer het uit je handen glipt oid. In ieder geval maakt het geen goede indruk als je voor je bezorgadres met pakketjes staat te gooien. :o

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:23

Op mijn vorige adres had ik een PostNL bezorger die blijkbaar een oogje op me had :') het begon onschuldig met een praatje maken tijdens het tekenen voor de pakketjes. Een keer na oud en nieuw wilde ik voor een pakketje tekenen en terwijl ik naar de pen reik met m’n hand pakt hij mij hand om er vervolgens een zoen op te plaatsen om gelukkig nieuwjaar te wensen... whuuuuuut?!?! }:0
De keer daarna wist hij mij te melden dat hij mij wel erg aantrekkelijk vond en of we een keer samen een kopje koffie konden drinken. Heb hem toen gezeg dat ik daar veeeeels te druk voor was (durfde geen nee te zeggen aangezien hij al zowat half binnen stond). De pakketjes daarna heb ik een vriendin die een straat verderop woonde gevraagd om bij mij thee te drinken en de deur open te doen :+

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:28

xJitskee schreef:
Ik heb echt een super fijne vaste bezorgster. Ze is gek van onze honden dus die krijgen altijd wat lekkers van haar, ze zijn al helemaal blij als ze aan komt rijden :D

https://www.facebook.com/upsdogs/
Vind dit ook zo'n leuke pagina haha

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:32

Kan je eigenlijk aanduiden of je het pakketje bij je buren kan/mag laten leveren?
Ik zou het persoonlijk echt niet fijn vinden als ze het zomaar aan de buren geven... Misschien kom je helemaal niet overeen met je buren of zijn ze gewoon onbetrouwbaar met je pakketjes.
Ook lijkt het me als buur niet fijn om constant lastig gevallen te worden met andere mensen hun spul. :')

Als ik iets bestel (wat niet vaak is), laat ik het gewoon standaard aan een afhaalpunt leveren, ik heb niet graag mensen aan de deur. :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:34

Ik heb eens weken lang op mijn telefoon moeten wachten, en eindelijk zou die binnen komen.
Stond dus ook voor het raam te springen toen ik de bezorger zag, ging die verdorrie naar mijn buurman. :(
En toen... kwam die toch naar mijn deur, ik happy en doe open.
"Goedenmiddag, ik heb een pakketje voor de buren, mag ik die bij jou afleveren?"
Ik heel teleurgesteld, prima...
Kijk ik op die doos, mijn naam, ik zeg hè die is voor mij!!
En die man begon zo te lachen, hij zegt ja ik zag je zo voor het raam springen. :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:35

DezeNaam schreef:
Kan je eigenlijk aanduiden of je het pakketje bij je buren kan/mag laten leveren?
Ik zou het persoonlijk echt niet fijn vinden als ze het zomaar aan de buren geven... Misschien kom je helemaal niet overeen met je buren of zijn ze gewoon onbetrouwbaar met je pakketjes.
Ook lijkt het me als buur niet fijn om constant lastig gevallen te worden met andere mensen hun spul. :')

Als ik iets bestel (wat niet vaak is), laat ik het gewoon standaard aan een afhaalpunt leveren, ik heb niet graag mensen aan de deur. :+

Meeste bedrijven kun je aangeven dat ze niet bij de buren mogen leveren. En dan krijgen wij als bezorger te zien dat het alleen op het adres zelf mag.

Tenminste, DHL. Hoe dat met PostNL zit weet ik niet.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:32

Als wij Nespresso hebben besteld roept de bezorger altijd heel blij “HALLOOO, KOFFIEEEEE!” als we de hoorn oppakken (appartement). Zo’n grappige man :D

Ik woon tegenover een supermarkt met bol.com afhaalpunt. Vorige week zat ik op een pakketje te wachten, bezorger zou tussen 17 en 19 uur komen. Ik zie op een gegeven moment die bus voor mijn gebouw staan, dus helemaal blij... Maar ik zie hem vlak daarna ook weer wegrijden naar de super aan de andere kant van het plein :?
Word ik tien minuten later gebeld door bol.com: “Sorry mevrouw, uw pakketje is bij de supermarkt gebracht!”
De jongen van de super was de pakketten aan het inscannen en had er eentje die niet scande... Want die was voor mij :')
Wel heel lief dat ‘ie dus helemaal naar de post had gebeld, de post weer naar bol en bol weer naar mij. Ze hadden het ook gewoon de volgende dag mee terug kunnen geven, dan had ik er nog twee dagen op moeten wachten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:59

Leuk topic :D

Ik verwachtte afgelopen woensdag een pakketje van Apple. Gelukkig niks groots, een bandje voor m’n Watch. Zou met DHL komen, na 14:00.
Ik was even bij m’n ouders lunchen en om 12:15 krijg ik een sms’je “we hebben uw bestelling niet af kunnen leveren” >;) dus ik heb toen direct het adres van m’n bestelling gewijzigd naar die van m’n ouders, ik moest vanaf die dag namelijk 5 dagen achter elkaar werken. Als nieuwe dag vrijdag opgegeven.

Krijg ik een uurtje later een sms’je van Apple; “uw bestelling is bezorgd, veel plezier ermee” >;) dus ik m’n track & trace geopend; en inderdaad stond er dat hij bezorgd was. Getekend door iemand waarvan ik geen idee had wie het was... stond wel een naam bij maar echt een naam die heel vaak voorkomt. En dus ook geen idee of het bij mij of bij m’n ouders in de straat was :=

Uiteindelijk zei m’n moeder “volgens mij heten die mensen bij ons op de hoek zo” en ja uiteindelijk lag mijn pakketje daar. DHL meneer had een melding gekregen dat het op een ander adres moest (wat dus eigenlijk vrijdag pas zou zijn) en was ‘m gelijk maar gaan brengen... :+ Aan de ene kant dacht ik ja top, had ik iig dezelfde dag m’n bandje nog! Maar aan de andere kant dacht ik van ja... het is ook niet chill dat ze zo onduidelijk zijn in waar het bezorgd is. Nu was het maar een kleine bestelling van Apple maar daar kunnen ook hele dure dingen vandaan komen :+ en dan zit je maar mooi in de stress omdat je geen idee hebt waar je pakket is :oo

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:27

Wij hebben hier de meest fantastische bezorger. Onze hele familie woont vlak bij elkaar (over een afstand van ca 1,5 km), en hij weet ook exact wie iedereen is. Is er eentje niet thuis, dan brengt hij het bij de ander, omdat hij weet dat we elkaar toch vrijwel dagelijks zien, echt heel fijn. Ook hebben we 2 bedrijven, ook vlak bij elkaar, en daar brengt hij ook de pakketten als er niemand thuis is.
Ik heb zelf regelmatig hele zware pakketten, en hij heeft ooit eens gevraagd of hij die ergens neer kon zetten, zodat ik ze niet nog eens helemaal moest verslepen. Sindsdien weet hij waar de sleutel van de garage hangt, en zet de pakketten daar keurig netjes neer, echt helemaal super.
Hij krijgt met kerst ook altijd een kerstpakket en een extraatje. Dit is een bezorger van PostNL overigens. We versturen ook zat via PostNL, en hoewel ik over de verzending van PostNL een boek vol kan schrijven qua klachten, voor deze man niets dan lof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:50

Dorus schreef:
xJitskee schreef:
Ik heb echt een super fijne vaste bezorgster. Ze is gek van onze honden dus die krijgen altijd wat lekkers van haar, ze zijn al helemaal blij als ze aan komt rijden :D

Die wil ik ook!
Onze hond word helemaal leip als ze de bus van de pakketbezorgers ziet -O-
Toen ze klein was is ze zich eens het leplazerus geschrokken van de pakketbezorger dus die kan wel wat positieve ervaringen gebruike.

Kom maar langs, we lenen haar niet uit :D

DHL is hier wel drama, zet je het bezorgmoment tussen 18:00 en 20:00 zodat je thuis bent, komen ze doodleuk iedere keer rond 14:00 's middags langs. Heb toen toch maar een klacht ingediend, wat heb je aan de keuze voor een bezorgtijd als ze toch langskomen wanneer ze zin hebben. :roll:
Overigens hebben ze bij de DHL ook bezorgers van Turkse komaf. Ze zijn bang voor honden, dus ze komen al toeterend de oprit op, want aanbellen durven ze niet. Vervolgens gaat het raampje op een kiertje, wordt het pakket er gauw doorheen gedrukt en gaat het raam heel snel weer dicht :') Het is toch altijd wel een grappig gezicht :')

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:59

De huidige bezorger van postnl is een topper. Altijd netjes en weet waar hij pakketten mag neerleggen en evt tekenen als wij er niet zijn. Vertrouwen is er volledig in hem.

1x nare ervaring gehad met een zondagbezorger. Wij zitten naast huis op het terras en krijgen bericht dat ons pakket bezorgd zou zijn incl handtekening die gezet was bij aflevering. Geen bezorger gezien en pakket nergens te bekennen. Zat een dure telefoon in dus wilde mijn pakket erg graag. Eerst werd het een welles nietus spelletje vanuit postnl want wij hadden immers getekend. Uiteindelijk is er onderzoek gestart en bleek de bezorger mijn telefoon in bezit te hebben. Na het onderzoek kreeg ik eindelijk een nieuwe telefoon maar nooit enig excuus gehad van postnl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:01

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:16

Wij hadden bij ons vorige huis echt een top bezorger!
Sinds we een ooievaar in de tuin hadden ivm geboorte baby klopte hij altijd op het raam, want hij wist niet of de baby misschien sliep, zo lief!

Ook wist hij dat ik overdag altijd thuis was, dan deed hij eerst het hele hofje en als laatste bij ons, dan nam ik de overgebleven pakketjes aan.

Een keer was ik er niet tijdens bezorgtijd en zag hij mij later in het dorp lopen. Raampje open: ik heb nog een pakketje voor je, ben je zo thuis? Vervolgens is hij alsnog langs komen rijden :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:00

Onze over buurjongen kan pas bij ons aan de deur, zijn pakket (een subwoofer van 800 euro) zou bij ons zijn af geleverd. Wij wisten van niets. Bleek het bij onze buren te staan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:19

Wij hadden een enorm leuke altijd in ons dorp echt een vriendelijke man zwaaide altijd maakte altijd een dolletje. Een x liepen we bij de ah een dorp verderop riep hij mijn vader hij had een pakje voor ons _O- dus wij hebben toen bij de ah ons pakje vast gekregen. Uit eindelijk was hij opeens weg en kregen we er een chagrijn voor terug

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:24

Als wij niet thuis zijn leggen de bezorgers altijd het pakketje in de tuin. We hebben in onze tuin vrij veel plekjes waar je een pakket droog en uit het zicht kan leggen en ook veel verschillende bezorgers, dus geen vaste plek. Vaak staat er dan op het briefje "pakket in de tuin" of iets dat helemaal niet leesbaar is. Dan is het dus altijd een zoektocht naar het pakketje, stiekem vind ik dat ook gewoon best wel heel leuk

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:47

Hier hebben wij een oprit met een poort aan de straat,meestal blijven ze dus voor de poort staan en toeteren.
Alleen was er dus een tijdje terug een chauffeur die zijn busje voor de poort parkeerde en onze oprit opwandelde met het pakje en op onze binnenkoer eindigde....
In zijn zoektocht naar een bewoner,keek hij door het venster waar ik net voorbijwandelde,in mijn ondergoed,op weg naar de douche....
Geen idee wie het meest geschrokken was,maar uiteindelijk beiden om gelachen!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:52

Ik durf de laatste tijd niet goed meer te bestellen. Gaat 9/10 x fout. Heb ook veel pakketjes nooit terug gezien en ook geen geld omdat het wel bezorgd zou zijn.

Ook gebeurd het regelmatig dat we met de hele straat (ruim 100 huizen) pakketten moeten wisselen dan hebben ze bijvoorbeeld nummer 88 bij nummer 12 bezorgd en andersom. Echt heel slecht. Er zijn een paar huizen waar je dus gewoon nooit meer je pakketje van terug krijgt.