Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:hier gaat al het spaargeld straks op aan mijn eerste huisje en inboedel (en paard, maar die is er al). Vind sparen heel makkelijk gelukkig, maar het gaat mij altijd veel te langzaam. Krijg echt neiging tot 7 dagen in de week 24 uur per dag werken gewoon zodat het wat vlotter gaat, maar ben pas 20 dus krijg iets van 4 a 5 netto per uur, schiet niet op zo.dat is echt heel weinig. Ik kreeg toen ook niet zoveel, maar 4 a 5 euro... Dat was het salaris wat ik kreeg op mijn 16e als koekebakker en afwasser bij La Place
Citaat:Nou inderdaad.. Het minimumloon voor die leeftijd is volgens mij zeker 8/9 euro en zelfs dat vind ik erg weinig. Ik heb vanaf mijn 18e meerdere baantjes gehad en nooit onder de €10 per uur verdiend. Ben nu 22 en verdien €12,50 per uur en echt een heel leuk baantje
maar hopelijk krijgen ze in de toekomst wat vrij 
Dani199764 schreef:Citaat:hier gaat al het spaargeld straks op aan mijn eerste huisje en inboedel (en paard, maar die is er al). Vind sparen heel makkelijk gelukkig, maar het gaat mij altijd veel te langzaam. Krijg echt neiging tot 7 dagen in de week 24 uur per dag werken gewoon zodat het wat vlotter gaat, maar ben pas 20 dus krijg iets van 4 a 5 netto per uur, schiet niet op zo.dat is echt heel weinig. Ik kreeg toen ook niet zoveel, maar 4 a 5 euro... Dat was het salaris wat ik kreeg op mijn 16e als koekebakker en afwasser bij La Place
Citaat:Nou inderdaad.. Het minimumloon voor die leeftijd is volgens mij zeker 8/9 euro en zelfs dat vind ik erg weinig. Ik heb vanaf mijn 18e meerdere baantjes gehad en nooit onder de €10 per uur verdiend. Ben nu 22 en verdien €12,50 per uur en echt een heel leuk baantje
minimumloon is maar 7 helaas, belasting er af en dan heb je tussen de 4 en 5 euro over. Maar heb nog een ander baantje die iets meer betaald gelukkig, daar zit ook loonheffingskorting overheen dus hou ik ook meer van over, kan er alleen niet meer uren makenmaar hopelijk krijgen ze in de toekomst wat vrij
XxDiandraxX schreef:ik heb een buffertje voor als er wat onverwachts gebeurt met mij of mijn dieren maar verder...
Ik vind het heel lastig om te sparen want wie heeft mij morgen beloofd? Stel ik kom voortijdig te overlijden (wat ik uiteraard niet hoop) dan heb ik al die tijd zuinig gedaan en gespaard en wat heb ik daar dan aan....? Dus naast die buffer of als ik speciale dingen wil spaar ik niet extra maar leef ik van het geld wat ik heb en doe ik daar leuke dingen mee.
Citaat:Hoeveel uur maak je bij de baan waar je heffingskorting hebt? Als dat minder is dan gemiddeld zo'n 16 uur per week kun je waarschijnlijk geld terug krijgen bij de belastingaangifte, omdat je niet je volledige heffingskorting verbruikt hebt dan. Wel verstandig om het inderdaad maar bij 1 baan te laten toepassen! Maar zou zonde zijn als er nog over is en je vraagt het niet terug!
lor1_1984 schreef:Maar dat is ook zo als je een laag inkomen hebt en boven de 2000 aan spaargeld hebt, dan mag je gelijk je afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting gaan betalen en ben je ong een kwart van je gespaarde geld weer kwijt.
Ook leuk dat die instantie het checkt als je je loon/uitkering net binnen hebt, je krijgt dan standaard een brief dat je geen recht hebt op het vervallen vd afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting terwijl je mss 500 op je spaarrekening hebt.