Bestolen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Bestolen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 19:32

De mensen die iets kwamen kopen zijn nooit in huis geweest.

Ik zal er ook nooit meer achterkomen moet mezelf er bij neer leggen blijven speculeren lost ook niet op alleen meer vragen

Dus ga het laten rusten denk ik

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:35

Iris1702 schreef:
Vraagje hoe zouden jullie reageren als jullie in de schoenen van de huishoudster zouden staan en geconfronteerd worden met dit verhaal?
Ik zelf zou boos worden, huilen, trillen van onmacht, mijn stem verheffen enz..
En jullie???

Ik ben ooit eens (fel) beschuldigd; heb weinig gezegd en ben weggegaan.

Tijdje later kreeg ik een telefoontje met een opgewekt iemand dat ze het geld gevonden hadden en dat zij (toen zij het geld vond) vaag herinnerde dat zij het zelf daar neer had gelegd.
Zij was verbaasd dat ik toen wel boos/verdrietig was en begreep niet dat ik toen zo reageerde.
Zij was juist blij dat ik het dus niet geweest was; want dat had ze ook eigenlijk niet verwacht..enz...
Dus zij verwachtte ook dat ik blij zou reageren en weer terug zou komen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:51

Hoe iemand daarop reageert , zegt niks over de waarheid, iedereen is anders.
Mijn man wordt ziedend van woede en begint te tieren en brullen wanneer hij onterecht beschuldigd wordt. Ik zal eerder op het moment dicht klappen en wanneer bekomen van de 1e schok, kalm zeggen dat ik erg teleur gesteld ben in het wantrouwen tov mij. Sowieso zou het voor mij gedaan zijn, breuk in vertrouwen werkt niet meer, daar mochten achteraf nog 1001 excuses achter komen, ik zou nooit meer werken voor iemand die aan mijn eerlijkheid getwijfeld heeft.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 00:12

Heb je het ook aan je dochter van 3 gevraagd?Kinderen kunnen heel creatief zijn met stoelen en opstapjes.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:41

Ik zou denk ik eerst niet weten wat ik hier mee moest en stil worden.
Maar na een poosje zou ik opgekropte woede krijgen en uit de pan flippen.
Ik zou niet meer voor jullie willen werken in ieder geval.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:25

Maar als ze wat kwijt zijn mogen ze wel navraag doen.Ik ben juist blij als iemand open is over zijn gedachten.Als ik het niet gedaan had dan zou ik op de Bijbel zweren dat ik onschuldig was.Als zware gelovige durf ik geen meineed te doen.En dan zou ik gewoon daar blijven werken hoor, als zij me geloofden en me weer vertrouwden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:36

Anjali, ook als je de sleutel in moest leveren?

TS, kan het niet uit het envelopje zijn gegleden? Zo ben ik ook wel eens geld kwijt geraakt, vond ik het terug in het laatje of het kastje :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 17:50

Ik snap dat het een klote situatie is dat de sleutelbos terug gevraagd dat vind ik zelf ook maar wat dan? Ik ben niet thuis en wil momenteel niemand in huis zonder toezicht, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Ik baal er zelf nog het meeste van dat je iedereen nu moet wantrouwen.
Dan maar geen poets erg vervelend voor haar en voor mij ook want ik had niet voor niets een poets.
Maar iedere x mezelf afvragen en ongemakkelijk voelen als de poetsdag is aangebroken nee dank je vriendelijk.
En ja misschien hadden we beter kunnen wachten tot er nog meer geld weg was maar je onveilig voelen in je eigen huis geloof me is geen prettig gevoel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:52

eclair98 schreef:
Anjali, ook als je de sleutel in moest leveren?

TS, kan het niet uit het envelopje zijn gegleden? Zo ben ik ook wel eens geld kwijt geraakt, vond ik het terug in het laatje of het kastje :)

Ja,want ik kan het heel goed begrijpen als mensen wantrouwig zijn.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:55

Iris1702 schreef:
Ik snap dat het een klote situatie is dat de sleutelbos terug gevraagd dat vind ik zelf ook maar wat dan? Ik ben niet thuis en wil momenteel niemand in huis zonder toezicht, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Ik baal er zelf nog het meeste van dat je iedereen nu moet wantrouwen.
Dan maar geen poets erg vervelend voor haar en voor mij ook want ik had niet voor niets een poets.
Maar iedere x mezelf afvragen en ongemakkelijk voelen als de poetsdag is aangebroken nee dank je vriendelijk.
En ja misschien hadden we beter kunnen wachten tot er nog meer geld weg was maar je onveilig voelen in je eigen huis geloof me is geen prettig gevoel.

Wow, rustig :') Het was meer een vraag richting Anjali, meer niet :')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 18:00

Is niet alleen naar jou gericht maar naar meerdere het is gewoon zo gegaan en kunnen er niets meer aan veranderen.
Voel me er al naar genoeg onder maar het is zoals het is...
Denk dat ik het hier verder bij laat nu het komt toch niet meer terug

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:36

Wat gebeurd is kan je inderdaad niet terug draaien.
Je zou wel een cameraatje op kunnen hangen en kijken of het weer gebeurt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:39

Hier iets soortgelijks gehad een heel aantal jaar geleden....

Ik woonde nog op kamers en stond op het punt om naar het vrijgezellenfeestje te gaan van een toenmalige vriendin. Ik moest alleen nog even snel naar de wc en had mijn tas even in de keuken gezet. Toen ik bij mijn vriend aan kwam om daarna naar het feestje te vertrekken, was het geld uit mijn tas. Het zat ook in een enveloppe, zodat ik het aan de "penningmeester" van die avond kon geven.

Alleen mijn huisgenootjes waren thuis. Zij wisten dat ik die dag een vrijgezellenfeestje had. Er kan niemand anders binnen gekomen zijn want de voordeur zat op slot. Een erg nare zaak, want je huisgenoten ga je flink verdenken, met name een dame die wel vaker douchespul/wasmiddel/brood e.d. jatte.... Zij heeft het nooit toe gegeven en ik ben nooit achter de dader gekomen....

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:57

Je vertrouwt je werkster maar je laat wel (notabene ook nog eens heel laf door je man ipv het zelf te doen) je sleutel terugvragen. Over flauw gesproken :=
Daarnaast zijn er veel meer mensen over de vloer gekomen, je weet niet sinds wanneer je het geld mist.. Allemaal nogal vaag.
Als ik jou was zou ik mijn verlies nemen en je geld óf beter verstoppen, of inderdaad op de bank zetten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:10

Een tip vpor de toekomst, mijn vriend heeft voor minder dan 100 euro een tweedehands kluis van marktplaats gehaald. Is bovendien brandbestendigd, dus daar liggen belangrijke dingen zoals de paardenpaspoorten in.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 22:54

BarbaLala schreef:
Je vertrouwt je werkster maar je laat wel (notabene ook nog eens heel laf door je man ipv het zelf te doen) je sleutel terugvragen. Over flauw gesproken :=
Daarnaast zijn er veel meer mensen over de vloer gekomen, je weet niet sinds wanneer je het geld mist.. Allemaal nogal vaag.
Als ik jou was zou ik mijn verlies nemen en je geld óf beter verstoppen, of inderdaad op de bank zetten.

Het is nog altijd ONS huis, dus ook ONZE werkster al die tijd lang dus wat dat met laf te maken heeft?

Maar goed, ik laat het vanaf nu rusten ook dit topic ik blijf er teveel mee bezig en krijg geen rust in mijn hoofd.
Bedankt iedereen voor de tips en het meedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:14

Iris1702 schreef:
Ik heb ook met mijn dochter gepraat die wist niets van geld in huis en gaf ook geen verdachte signalen af. Ik heb haar spaarpot gecheckt en ook de kassa’s die in huis zijn zonder resultaat.

Mijn vriend heb ik meteen gebeld toen ik er achter kwam en was er net zo van geschrokken als ik.
We gaan volgend jaar trouwen en zijn daarvoor geld aan het sparen.

Ik ben er van overtuigd dat dochter en vriend geen van beide het geld heeft weg genomen.

Het geld is in de afgelopen 3 a 4 weken verdwenen.

Huis wordt altijd afgesloten als we weg gaan.
Geen sporen van braak en tot dus ver geen andere dingen die kwijt zijn.

Ik weet zeker het zelf niet uit de envelop te hebben gepakt het lag daar juist als doel om te sparen.

Vraagje hoe zouden jullie reageren als jullie in de schoenen van de huishoudster zouden staan en geconfronteerd worden met dit verhaal?
Ik zelf zou boos worden, huilen, trillen van onmacht, mijn stem verheffen enz..
En jullie???

Deze vraag klinkt mij in de oren of je aan de hand van de antwoorden die hierop worden gegeven wilt gaan bewijzen dat schoonmaakster het gedaan heeft. Waarschijnlijk omdat ze rustig reageerde en daarom voor jou verdacht gedrag vertoont. Ik zeg niet dat ze het niet gedaan heeft, maar alles lijkt erop dat je graag wil dat zij het was. Begrijpelijk dan heb je en de dader en de rust dat je niet verder hoeft te zoeken. Verstandig ? Denk het niet, misschien aangifte doen en het aan professionelen overlaten ?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:46

Ik vind niet eens zo gek dat je haar “verdenkt”. Maar verdenken is groot woord je schermt je ervoor af in eigen bescherming. Ik had ooit envelop met +- 500 euro in me lade liggen dat was om me nieuwe huis in te richten een deel. Er kwam een vriendin die geen geld had en in moeilijke situatie zat. Ze wilde stappen ik had beloofd het te betalen. Gingen naar pin automaat pinde 50 euro voor de trein entree enz. Toen we thuis kwamen zat het in me jas. Ik ging douche we wilde weg gaan geld weg. Ten eerste begon ik te twijfelen heb ik het dan verloren onderweg of wat? De weg terug gelopen niks te vinden wist zeker dat ik het toen we terug kwamen had. Zei wist ook van niks later bleek toen ik aan douche was ze ook wat uit envelop had gehaald en dus uit me jas. Dus vertrouw niemand zomaar ze zou best een gedaan kunnen hebben mensen doen vreemde dingen in geld nood. Al lijkt de gene nog zo leuk lief en aardig soms schuilt er heel iets anders achter het masker.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:58

Ligt het ook niet onder,achter de lade.Dat met het dicht doen van de lade de envelop klem heeft gezeten en er geld uit gevallen is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:48

Als iemand mij zou vragen of ik iets weet van geld dat weg zou zijn zou ik verbaast reageren. Interesse tonen in het verhaal en vragen wat ik kan doen. Als ik vervolgens de sleutel kan inleveren gaat bij mij wel een scheef oog naar die personen toe omdat je me onterecht verdenkt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:00

Ik denk dat TS al lang al weet dat ze misschien wat kort door de bocht was ten aanzien van haar poetsvrouw. De andere opties zijn nog pijnlijker, dit heeft gewoon wat tijd nodig.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:56

Edit: lang verhaal geworden, het was even een blast from the past.

Ik spaarde vroeger eerst 5 gulden munten en later €5 briefjes, dat vanaf dat de euro ingevoerd werd en pinnen nog niet zo standaard was. Elk briefje van vijf ging de pot in, ook al zat ik krap bij kas, ik was heel trouw in het sparen.

Toen een goede vriendin uit haar particuliere huurwoning moest, bood ik haar mijn logeerkamer aan tot ze weer wat anders zou hebben. Dat werd al snel 4 maand, ze zat altijd krap bij kas en kon niets vinden binnen haar budget.

Toen ik een keertje weer een zooi nieuwe €5 briefjes in de pot op mijn slaapkamer deed en het ook nog natelde (deed ik 1x per maand), had ik het idee dat het minder was dan het zou moeten zijn, ongeveer €80 minder, maar misschien had ik de vorige keer niet goed geteld?

Maar omdat het toch niet prettig voelde, heb ik de verzameling achter in mijn klerenkast in een tas voor enkele sokken gedaan. (Ik raak trouwens nog steeds altijd sokken kwijt in de was en heb ook nog steeds een enkele sokken tas.) die tas hing dus achter in de kast aan een haak met al mijn hangende kleding er voor en twee deuren daar weer voor. Wel veilig toch, want wat moet iemand die minstens 4 maten groter is in mijn kledingkast?

Tot ik een week of twee ‘s avonds thuis kwam van één of ander groots paarden concours en een hele stapel vijfjes uit mijn portemonnee haalde, ik wilde ermee naar de slaapkamer lopen toen mijn logee/huisgenoot melde dat zij wat geld van mij “geleend” had, werkelijk, ze gebruikte het woord lenen zelfs nog!

Ik wist werkelijk niet waar ze het over had eerst, tot ze zei dat ze van mijn €5 verzameling had “geleend”, dus ik dacht eerst dat ze het verschil van de vorige telling bedoelde, toen de pot nog op mijn bureau stond (daar was ik al not amused om). Dus ik vroeg haar hoeveel ze “geleend” had en deed mijn best niet boos te worden. Ze wist het niet precies zei ze, maar ongeveer €200. Dat was meer dan het bedrag dat ik miste... Dus ik vroeg haar wanneer ze het uit de pot gehaald had, ze zei meerdere keren. Ik vroeg haar waar de pot was, ze vertelde dus dat ze het uit mijn klerenkast had gehaald...

Het lef alleen al om in MIJN huis, in MIJN slaapkamer, in MIJNklerenkast (en weet ik veel waar nog meer) te neuzen, gericht op zoek te gaan naar MIJN geld, terwijl ik haar dus liet logeren! Ik telde meteen mijn briefjes na en miste €645

Toen ik haar ermee confronteerde zei ze dat het misschien €300 was geweest, maar niet meer. Het werd een welles/niets, zij brak in tranen uit, omdat ze eerlijk het toegegeven had en ik toch boos op haar was. Ze zou elke cent van die €300 terug betalen enz.
Ik heb dezelfde avond nog een slot op mijn slaapkamerdeur gemonteerd en die “vriendin” gezegd dat ik er over na moest denken wat ik ging doen met de logeer overeenkomst.

Dan ga je nadenken en bedenk je al die keren dat je bij de kassa moest afrekenen en dacht van... ik had toch nog een briefje van €10 of ik had toch nog zoveel briefjes van €20? Ik pleurde mijn handtas altijd in de hal, maar vanaf die dag ging die mijn slaapkamer in. Binnen 24 uur was ik helemaal wantrouwend, wat had ze nog meer gestolen? Ik was de logeerkamer niet in geweest sinds zij daar sliep, maar moest me echt bedwingen om niet daar haar spullen te doorzoeken.

Na een tweede slapeloze nacht haar gezegd dat ze binnen 2 weken vertrokken moest zijn, omdat het vertrouwd weg was. Ik zou geen aangifte doen als ze meteen de €645 bij haar volgende salaris terug zou betalen (10 dagen later).

Haar vriend (die nog thuis bij zijn ouders woonde) heeft mij uiteindelijk €300 gegeven, maar mevrouw maakte totaal geen aanstalten om te vertrekken. 14 dagen nadat ik haar aangezegd had, was nog niets ingepakt, dus ik melde dat de slotemaker de volgende dag vroeg zou komen om de sloten te vervangen en dat ik dan verwachtte dat ze weg zou zijn en ik de overige €345 zou hebben, anders zou ik aangifte doen.
Ze werd heel boos, maar begon wel in te pakken, ik ben rustig een boek gaan lezen op de bank. Hoe langer ze bezig was, hoe bozer ze werd, ze begon met dingen te gooien... toen ik er wat van zei, stond ze met gebalde vuisten tegenover mij (ze was minstens 50 kg zwaarder dan ik, maar ik bleef heel rustig en wees naar mijn kin en zei, sla mij dan, dan zit je vanavond nog op het politie bureau. (Ondertussen bedacht ik dat ik op de bruiloft van mijn zus, de volgende dag met minstens één blauw oog zou rondlopen). Ze begon alles van de kasten af te gooien en ik ben mijn slaapkamer ingevlucht, mijn bijna zwager gebeld of hij alsjeblieft kon komen, want ik was echt heel bang aan het worden. Mijn zwager heeft 10 minuten gereden over een rit van 20 minuten en terwijl hij met haar in discussie was, heb ik stiekem mijn huissleutel aan haar sleutelbos, die in de hal aan een haakje hing, omgewisseld met de schuurdeur sleutel van mijn moeder, die bijna identiek leek.

Mijn zwager werkte haar even later de deur uit. Met alleen handtas, jas en sleutels.
De politie kwam langs en nadat we hen op de hoogte van de situatie hadden gebracht, bleek ik volledig in mijn recht te staan, omdat zij nog ingeschreven was bij haar ouders. Omdat ik wist dat ze terug zou komen, heb ik snel een tas met spullen (haar kleding en ondergoed uit de droger, toilet spullen uit de badkamer) voor haar gepakt en aan de deurklink gehangen, heb ik de buren op de hoogte gebracht van de situatie en ben ik vertrokken om samen met mijn zus de nacht voor haar bruiloft door te brengen. De slotemaker afgebeld, ik had immers haar sleutel van mijn huis al.

Afijn, ze had een logeeradres blijkbaar gevonden bij wederzijdse vrienden, die haar verhaal geloofden en ik kreeg die aan de telefoon, hoe ik zo haar buiten kon sluiten en de sloten kon vervangen, ze had immers alles terug betaald enz. Ik heb haar geadviseerd haar geld goed op te bergen en haar handtas te verstoppen voor zolang mevrouw daar logeerde. Dat ik zou zogen dat het weekend daarop al haar spullen in de schuur klaar zouden staan om opgehaald te worden. Prompt pakte mevrouw de telefoon over en kreeg ik een bende doodsbedreigingen als ik het lef zou hebben aan haar spullen te komen. Ik heb gezegd dat ze vooral nog even zo door moest gaan met bedreigen, dan zou ik ook daar aangifte van doen en heb opgehangen.

Afijn, de dag na de bruiloft ben ik voor t eerst de logeerkamer ingelopen en wilde ik haar inpakkers afmaken, maar ik zag allemaal dingen van mij in haar koffers, van bestek tot fotolijsten, sjaaltjes, schoenen, make-up, boeken, je kunt het zo gek niet bedenken of ze had het allemaal in haar koffers zitten.

Ik heb alles uitgepakt, mijn spullen er tussenuit gehaald en alles van haar weer ingepakt en naar de schuur gebracht. Een vriend van mij is erbij geweest toen ze het op kwam halen, mijn voorwaarde was wel eerst de overige €345, maar hij heeft het geld niet gecontroleerd (zat in een gesloten enfalop) en het was dus maar €115

Ik heb de laatste €220 nooit gehad, maar heb geen aangifte gedaan, ik was allang blij dat dat mens uit mijn leven was. Blijkbaar had ze bij haar vorige woning (recreatie woning bij een boerderij) ook gestolen in de week dat ze de planten water gaf voor de eigenaren die een weekje op vakantie waren. Zij konden niet bewijzen dat zij het was geweest, maar hebben wel haar de deur gewezen, als ik dat geweten had, dan had ik haar nooit in huis genomen. Die vrienden waar ze naar mij is gaan logeren, heb ik nooit meer gesproken, maar via via heb ik vernomen dat ze ook daar na 2 maand de deur is gewezen.

De conclusie is, ik kan me TS heel goed voorstellen dat ze de sleutel van haar huis terug wil van de huishoudster. In een situatie als dit zijn er alleen verliezers, maar zolang er verdenkingen zijn dat er iets niet klopt en er gestolen is, kun je gewoon niet samen verder. Ik vind het rot voor de huishoudster en hoop echt van harte dat zij het niet gedaan heeft, maar drie jaar zegt niets. Ik kende die vriendin ook al jaren en ben bestolen en bedrogen door haar.

Ik heb het restant van mijn verzameling op de bank gezet en nooit meer €5 briefjes gespaard, de lol was er voor mij af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 03:18

Jeetje, wat een verhaal Daphara!
En het meest vervelende is niet eens het verlies van geld, maar vooral dat een vriendin je vertrouwen zo schaad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:15

Helaas hoor je best veel verhalen. Bij ons was het bij een tante. Jaren verdween er wat. Geld, spulletjes. Eerst weinig en dan steeds meer. Plots gaat het opvallen en uiteindelijk wordt het te gek voor woorden. Mijn oom had een val uitgezet voor zijn leerjongen (hij nam altijd jongens met een moeilijke achtergrond), maar die bleek het niet te zijn. De poetsvrouw werd verdacht en vertrok. Het stelen ging door. Het bleek uiteindelijk om familie te gaan. Familie én beste vriendin van mijn tante.

Jaren later zijn we degene die stalen gaan helpen verhuizen, en kwamen we dingen tegen die we herkenden van bij mijn ene tante... echt, je schrikt je rot wie tot wat in staat is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:37

In het geval van Daphara klinkt het bijna als kleptomanie.