Van die sociale verplichtingen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:35

Selina schreef:
Doet me eraan denken. Kreeg pas een uitnodiging voor een verjaardag waarop stond ‘stel me niet teleur en kom’ := Dus nu gaan we toch maar een dagdeel, voor de rest maar een smoes gebruikt. Beetje allergisch voor dat soort verplichtingen. Kom liever een keer zomaar langs.

:wow: Dat soort teksten zouden er bij mij juist voor zorgen dat ik de kont tegen de krib gooi en helemaal niet meer kom.. heerlijk tegendraads :')

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:37

Hier ook totaal geen zin in al die verplichte dingen Laatst een babyshower zo niks voor mij.
Straks wordt ik weer tante heel leuk natuurlijk maar dan komt daar weer een verplichte verjaardag bij.

En ja die verjaardagen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:38

Sunnda schreef:
Goof schreef:

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de vrienden om mij heen. Familie zijn slechts mensen die je erbij kreeg bij je geboorte, vrienden heb ik bewust gekozen.
Ik zag mijn familie eigenlijk 1x per jaar bij de verjaardag van mijn oma. Nu zij overleden is zal ik hen niet meer zien, hooguit nog eens een zeldzame keer op een verjaardag van mijn ouders.

En dan gewoon omdat je elkaar niet ligt? (Oprechte vraag overigens)

Oh, aardige mensen hoor, maar ik heb er niks mee te bespreken. Mensen die ik 1x per jaar zie zijn geen mensen die ik echt 'ken'.
Na het overlijden van mijn oma is het overigens behoorlijk mis gegaan tussen de familie (intriest natuurlijk), dus ik geloof niet dat er verder nog veel band bestaat tussen de rest.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:38

Wij zijn echte feestbeesten, maar houden dan vooral van feestje op zaterdagavond die tot diep in de nacht mogen duren.
Maar van die suffe zondagverjaardagen en dat soort dingen op zondag slaan we steevast over. Zeker als het bij mensen is die kinderen hebben. Iedereen weet dat wel zo'n beetje en accepteert dat vindt dat prima. En bij mensen waarvan ik weet dat ze er zwaar aan tillen verzin ik wel dat we iets anders hebben.
Zondag zijn we gewoon graag lekker samen. Uitslapen, uitgebreide brunch, lekker luieren, Formule 1 en Moto GP kijken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:39

Sunnda schreef:
Maar vinden jullie het dan niet leuk om familie te hebben?
Die maken het leven toch een stukje leuker?
Hier is het altijd een dolle boel.
Iedereen heeft zijn eigen taak.
Ik heb bijvoorbeeld geen kids dus ben wat vrijer in doen en laten dus zorg meestal voor de logistiek.
Lekker even bijkletsen met mensen die je te weinig ziet omdat het leven nu eenmaal druk is.
Heerlijk hoor.

Heb niks met mijn familie. Ga er ook amper heen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:40

Sunnda schreef:
Maar vinden jullie het dan niet leuk om familie te hebben?
Die maken het leven toch een stukje leuker?
Hier is het altijd een dolle boel.
Iedereen heeft zijn eigen taak.
Ik heb bijvoorbeeld geen kids dus ben wat vrijer in doen en laten dus zorg meestal voor de logistiek.
Lekker even bijkletsen met mensen die je te weinig ziet omdat het leven nu eenmaal druk is.
Heerlijk hoor.

Degene die ik wil zien zie ik toch wel, daar heb ik geen verjaardagen of ander verplicht gedoe voor nodig. Daarnaast ben ik met een aantal familieleden gewoon helemaal klaar en dat gemauw hoef ik niet aan te horen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:41

Het begint al met de woorden "sociale verplichtingen". Hier zit de tegenstelling al in: hoe kan je nou gezellig sociaal zijn als het een verplichting is ... Dus doe ik sociaal met mensen die ik zelf het uitgekozen en die ik mag en sla ik de verplichtingen met mensen die ik niet zelf heb uitgekozen over. Werkt al jaren heel goed.

Melia

Re: Van die sociale verplichtingen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:45

Ik vind het juist meestal wel leuk. Uiteraard niet op een zaterdag overdag of zondagmorgen.
Zo zie en spreek je je familie nog eens en wij kunnen goed met onze familie, dat scheelt.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:48

Ik vind juist familie verjaardagen over het algemeen wel leuk, vaak kom je al jaren en ken je bijna iedereen. Altijd wel iemand om mee te kletsen. Al is dit bij mijn vriend wel wat anders, dat is zo’n groot gezin dat we elkaar elke maand wel een keer of twee zien op een verjaardag. Dat hoeft van mij ook weer niet. Daarnaast vieren zij het vaak op een doordeweekse avond, super onpraktisch!

Juist verjaardagen bij vrienden of buren vind ik echt vreselijk. De mensen die je kent geven t feest en zijn dus druk, en verder ken ik niemand (ik heb eigenlijk alleen losse vrienden dus geen vriendengroepen) dus die verjaardagen vind ik echt vreselijk! Ik ben ook niet zo’n heel sociaal type en gesprekken aanknopen met mensen die ik niet ken vind ik echt lastig.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:12

Ik ging nooit en nu helemaal niet meer (heerlijk wonen in het buitenland) Ik vier mijn eigen verjaardag ook nooit, mijn man viert het ook niet :+ wij zijn beide niet van de fam. verplichtingen. Nu ga ik binnenkort weer naar NL maar ga ik ook alleen maar langs bij mijn mams/paps/broer, oma en tante. Ik bedoel mijn broer heeft al een vriendin voor 3 jaar, heb der nog nooit gezien _O- dat zegt wel genoeg :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:59

Ik vind het wel heel belangrijk om sociale contacten te onderhouden en zou het graag allemaal doen.Maar nu woon ik door een gedwongen verhuizing heel erg klein en heb ook nog ernstige gezondheidsproblemen,waardoor ik niet meer dan 1 persoon tegelijk kan ontvangen.Daardoor heb ik al veel mensen die op bezoek wilden komen moeten weigeren.Ik vind dat echt wel jammer want eigenlijk houd ik van hele grote uitbundige feesten.Met alles en iedereen erbij.En ik ga er ook graag naartoe.Hoe ga ik dat nu allemaal weer regelen? Iets buitenshuis organiseren dan?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:00

Meestal ga ik met plezier naar een verjaardagsfeestje. Af en toe is er eentje waar bepaalde gasten of de stiltes wat ongemakkelijk zijn. Maar ook interessante ontmoetingen en gesprekken.
De Nederlandse opvatting van een feestje is ook wel wat beperkt. In een kring met koffie en taart... :P
Door het wat anders te organiseren, kun je zorgen voor wat meer ongedwongenheid. (Meer stoelen, buffet, etc.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:07

Ik denk dat ik ook een van de uitzonderingen ben.

Ik vind het juist erg leuk, ook als het 28 graden is geen enkel probleem mee. Scheelt dat de meeste vrienden/familie gewoon een huis met een tuin hebben :D En het dan ook in de tuin vieren.
Verder ook nooit beroerde tijden. En vind het leuk om dan weer eens andere mensen te spreken dan degenen die je normaal gesproken spreekt. Maargoed, ik ben dan ook best wel weer sociaal in vele opzichten.

Vorig jaar wel getracht mijn verjaardag te skippen, vonden m'n ouders geen goed idee.
Maar het ging mij er om dat mensen dan wel bij mij wilden komen, maar als ik hulp nodig had (nieuw huis gekocht) er niemand kwam.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:15

Sunnda schreef:
Ik vind het een rare gewoonte dat mensen niet naar de levenden willen, maar wel naar de doden. :j
Nooit begrepen, die mensen die je op geen enkel feestje ziet, maar wel op een begravenis.

Dood ga je maar 1x en je bent hopelijk wel vaker jarig.Dus wij gaan ook wel naar begrafenissen en verjaardagen alleen als we zin hebben.We hebben best een druk leven dus soms is gewoon thuis zijn lekker.We gaan daarom zelfs dit jaar niet op vakantie gewoon heerlijk 3 weken thuis.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:01

Ik heb echt een fijne familie en we spreken geregeld met elkaar af om te eten, we gaan met elkaar op vakantie etc. Echt fantastisch en mijn neven en nichten zijn echt vrienden.

Maar als we bij elkaar komen om te eten vieren we gewoon gelijk even iemands verjaardag, lekker makkelijk.

Maar hoe wij met elkaar om gaan, dat is ook weer vrij bijzonder begrijp ik wel eens.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:20

Ik word er steeds gemakkelijker in. Vanuit mezelf hou ik helemaal niet verjaardagen en dat soort verplichtingen. Ik heb best een druk leven en dan ben je een keer vrij en dan moet je weer ergens heen. Eerder deed ik dat braaf, nu niet meer.

Ik verwacht overigens ook niet dat mensen bij mij komen hoor, dat staat er weer tegenover.

Mijn moeder is een ontzettend lief mens, en zij meent overal heen te moeten als ze uitgenodigd word. Ook als ze die mensen helemaal niet leuk vind. Ze kan dan ook al tijden van te voren klagen dat ze er heen moet, dat ze geen zin heeft en het helemaal niet leuk vind, dat ze die mensen helemaal niet leuk vind. Om vervolgens met cadeau heen te gaan en te doen alsof ze het en hun geweldig vind. En om thuis weer te zeggen dat er niks aan was, maar 'je moet wel eens wat voor een ander doen he'.

Hoe lief ik mijn moeder ook vind, en ik weet dat ze het ergens wel goed bedoeld, ik vind dat hypocriet. En voor mij is het een voorbeeld hoe het niet moet. Dan ben ik liever eerlijk.

Dat zal soms hard zijn, maar voor de gek gehouden worden is ook hard.