Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:51

Haha jeetje ik vind het ook echt heel erg veel geld. Zou daar ook wel moeilijk over gaan doen denk ik.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:51

Ik heb laatst een vrijgezellenfeest gehad van een van mijn beste vriendinnen, waarbij we eerst een drankje, daarna een speurtocht door Amsterdam van 2,5 uur, en daarna uit eten. De kosten waren iets van 70/75 euro p.p.
Ik zou zelf voor een evht goede vriendin nog wel iets meer willen betalen, maar voor iemand waar ik minder mee heb vind ik 80-100 euro wel meer dan zat.
Als ik het zou organiseren zou ik veel meer dan dat niet eens durven voorstellen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:53

Echt never nooit dat ik dit zou betalen voor een vrijgezellenfeest! En als bruid zijnde zou ik ook niet willen dat ze zoveel geld uit zouden geven. Met mijn vrijgezellenfeest gingen we naar het strand, bubblesoccer doen en daarna bbq’en. Vond het echt superleuk en had niet gewild dat ze honderden euro’s hadden uitgegeven, wat gelukkig ook niet zo was :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:54

Paisano schreef:
Zo, dure zomer, TS! :oo

Toch zie ik hier ook bedragen die zo laag zijn dat ik me afvraag 'hoe dan?'. Voor €50 kun je mooi uiteten (vergeet ook het deel van de bruid niet), maar dan hou je toch niks over voor de rest van de dag? Of moet ik dan denken aan een middag zelfgemaakte-high tea thuis op de bank?

Dat gaat voor lager ook wel, hier in elk geval :)
En ik vraag me dan ook af hoe essentieel het is om super sjiek uit eten te gaan. Als het inderdaad zo is dat mensen een beperkt budget hebben dan is het toch niet zo'n probleem om bij een goede prijs/kwaliteit verhouding te eten? :Y) Wij gaan meestal naar het lokale studentenrestaurant, daar kun je gewoon goed en lekker eten en je hebt gewoon 3 gangen + drankjes voor 40 euro. Leuke sfeer, goede bediening, mooi pand. Oja, en je zit effectief vol achteraf, ook belangrijk :Y)
Ik weet niet wat een duur restaurant dan toevoegt, anders dan het gevoel "oeh ik zit in een duur restaurant" :=

Ik heb trouwens ook wel eens een vrijgezellenfeest afgezegd omdat het te duur was. De bruid was ook not amused dat de organisator haar verzoek om iets te regelen dat ook voor mensen met weinig geld te betalen was compleet had genegeerd :o Was geloof ik 80 euro voor workshop, eten en exclusief uitgaan achteraf. Ja leuk enzo maar dat geld had ik gewoon niet even liggen. En daar heb ik toen niks meer van gehoord. Beetje jammer :o Het gaat er toch om dat je leuke dingen doet samen, niet dat iedereen zo veel mogelijk geld uitgeeft?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:54

Dan zou ik hartelijk bedanken voor de eer. Geen haar op mijn hoofd die zoveel geld gaat uitgeven omdat iemand anders van plan is om te gaan trouwen. Overigens zou ik andersom ook absoluut niet willen dat mensen zoveel geld gingen besteden aan mijn feest. Er zijn zat leuke dingen te bedenken die een stuk minder kosten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:55

Bij mijn eigen vrijgezellenfeestje zijn we taarten gaan maken en hadden we een high tea.
Ben blij dat het qua kosten normaal gebleven is. Zou me doodschamen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:57

Ik ben heel blij dat mijn vrijgezellen daar ruim onder bleef. We zijn met heel veel hapjes en drankjes memoboards gaan knutselen, iedereen had een persoonlijk cadeautje voor me en daarna zijn we gezellig met z'n allen gaan eten en drinken. De kaart was aangepast, zodat er geen bedragen op stonden en de hele dure gerechten waren geschrapt. Die heeft niemand gemist en het was supergezellig! Zijn uiteindelijk bij mijn aanstaande schoonouders met een glas 43 op de bank beland en het was prima zo!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:57

Toen mn zus ging trouwen hadden een lunch waarin iedereen iets meenam.
Was super lekker en niet duur.

Daarna een lipdump opgenomen en daarna tapas wezen eten.
Mijn ouders hebben toen betaald (was toen 19 en verdiende niet zo veel) en het was ongeveer 70 pp :).

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:58

Jeetje Mina 8)7 wat een bedrag!! Dat bedrag waren de mensen volgens mij nooit kwijt voor mijn vrijgezellen feest en ik niet voor dat van anderen, vind t ook wel erg veel geld eerlijk gezegd

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:59

Zo dat is een aardig bedrag inderdaad... ik had onlangs de verjaardag van een goeie vriendin die een bijdrage van €50 vroeg voor een avondje stappen, dat vond ik al veel haha! Als je zoals vermeld inderdaad nog een aantal keer zo'n kost moet maken ben je wel mooi klaar op het einde van de zomer... Daar kan je een maand je paard van stallen :+ Ik zou het feestje skippen als ik jou was, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, ook gezien mijn situatie als student. Moest ik vast werk hebben zou ik het nog steeds erg veel geld vinden, dus dan zou ik bijvoorbeeld een gift doen van €50 voor de bruid om toch een deel te steunen in de kosten. Bij wijze van cadeau zeg maar.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:59

Zonnetje81 schreef:
Weten jullie wel wat een sloepje huren kost??? Dat is een dure grap!!! Bowlen en eten en dan nog taxi dan kom je daar wel op uit.

Ben benieuwd hoe je daarbij komt. Wij huren wel vaker een sloep op de vinkeveense plassen, Utrecht en Giethoorn maar zijn altijd onder de 100 euro gebleven voor 2u varen en wanneer je dat deelt door het aantal personen, denk ik eerder dan de organisator van dit feestje ergens een rekenfout heeft gemaakt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:00

De bruid is idd dol op varen. (Zit ook bij een zeilclub). Het is een privébootje in de grachten van Amsterdam, dus dat zal wel duur zijn denk ik. Bowlen lijkt me minder kosten en het eten zou een luxe aangelegenheid zijn. HEt is inclusief drank, maar ik drink niet :+ En dan de kosten voor de bruid.
Oh ja, lunch en vervoer zit er ook bij. Er is een busje gehuurd.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-05-18 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:00

Selina schreef:
Paisano schreef:

Toch zie ik hier ook bedragen die zo laag zijn dat ik me afvraag 'hoe dan?'. Voor €50 kun je mooi uiteten (vergeet ook het deel van de bruid niet), maar dan hou je toch niks over voor de rest van de dag? Of moet ik dan denken aan een middag zelfgemaakte-high tea thuis op de bank?

Denk dat je op mij doelt. Een hele dag weg met allemaal activiteiten is leuk, maar niet als dan de helft afzegt vanwege het geld. Dan heb ik liever ergens tapas eten en dan thuis bij wijze van cupcakes maken. Gaat mij om gezellig met z’n allen samen zijn.

Ik doelde niet perse op jou, ik heb het meerdere mensen hier zulke bedragen zien noemen. Wel bedankt voor je antwoord! Dat dikgedrukte ben ik helemaal met je eens. Uiteindelijk gaat het om de gezelligheid samen, met je beste vriendinnen vieren dat je gaat trouwen. En als ik zo'n zomer had als TS met vier van die dure feesten en dan de bruiloften zelf ook nog, zou ik ook wel even schrikken. En toch denk ik dan ook: zo'n vrijgezellenfeest maakt de bruid maar één keer mee, een middagje -ik noem maar wat- films kijken op de bank ... dat is toch niet hét feest waar je hebt jaren later nog samen over hebt?

Magrathea schreef:
Paisano schreef:

Dat gaat voor lager ook wel, hier in elk geval :)
En ik vraag me dan ook af hoe essentieel het is om super sjiek uit eten te gaan. Als het inderdaad zo is dat mensen een beperkt budget hebben dan is het toch niet zo'n probleem om bij een goede prijs/kwaliteit verhouding te eten? :Y) Wij gaan meestal naar het lokale studentenrestaurant, daar kun je gewoon goed en lekker eten en je hebt gewoon 3 gangen + drankjes voor 40 euro. Leuke sfeer, goede bediening, mooi pand. Oja, en je zit effectief vol achteraf, ook belangrijk :Y)
Ik weet niet wat een duur restaurant dan toevoegt, anders dan het gevoel "oeh ik zit in een duur restaurant" :=

Ik heb trouwens ook wel eens een vrijgezellenfeest afgezegd omdat het te duur was. De bruid was ook not amused dat de organisator haar verzoek om iets te regelen dat ook voor mensen met weinig geld te betalen was compleet had genegeerd :o Was geloof ik 80 euro voor workshop, eten en exclusief uitgaan achteraf. Ja leuk enzo maar dat geld had ik gewoon niet even liggen. En daar heb ik toen niks meer van gehoord. Beetje jammer :o Het gaat er toch om dat je leuke dingen doet samen, niet dat iedereen zo veel mogelijk geld uitgeeft?

Even ingaand op dat eerste stukje. Stel dat ik daarvan uit ga, dat restaurant wat je nu benoemt. €40 voor drie gangen. Ik tel er €5 bij op voor het deel van de bruid, dan zit je op €45 euro in totaal. Dat is al bijna de max. van sommigen hier. Daar heb ik respect voor, als je niet meer wil of kan betalen is dat aan jou, niet aan de organisatie. Maar van de andere kant: is een etentje alleen dan reëel als compleet vrijgezellenfeest? Dat is wat ik in mijn eerdere bericht ook bedoelde. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:02

Jemig wat een bedragen zeg..
Hier vorig jaar een vrijgezellenfeest gehad, met zeilen en kookworkshop en dat kostte ongeveer 120 p.p. Dat vond ik al best aan de prijs, maar voor een goede vriendin prima. Als t over de 200 euro was gegaan had ik er wel wat van gezegd. Ik vind dat echt absurde bedragen voor een dagje wat leuks doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:02

Nou ja weet je.. Het is niet alleen dit feest, maar er komen er dus nog 3 aan, waarbij ook alle drie nog eens een vrijgezellenfeest voor mannen bij zit (bij de eerste wilde de man geen vrijgezellenfeest, dus daar kwam mijn vent nog onderuit :+ ). Maar voor de rest mag mijn man straks ook betalen en als dat dezelfde bedragen worden gaat het echt een gigabedrag worden bij elkaar :\

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:03

Paisano, dat snap ik. :) Maar wat je verder nog gaat doen kan natuurlijk zo goedkoop of duur zijn als je maar wil. Heeft iemand een banketbakkende oom die zijn werkplaats ter beschikking wil stellen om samen gebakjes te maken tegen materiaalkosten, prima toch? Hartstikke leuk en kost misschien 5 euro pp. Of een stadsspeurtocht, dat kost ook vaak bijna niks. Een zelfverzonnen spel. Mogelijkheden te over. :Y)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:06

Belachelijk wat een bedrag.
Is het niet ook zo dat mensen steeds meer tegen elkaar op lopen te bieden? Vroegah ging je een avondje stappen ofzo. Toen moest er een activiteit bij. En een overnachting. En nu ben je pas hip als je een weekend naar het buitenland gaat.

Het doet me denken aan de trakteermaffia op basisscholen. Moeders die tegen elkaar op liepen te bieden met steeds grotere traktaties. Niet voor niets dat op veel basisscholen het trakteren helemaal is afgeschaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:07

estja schreef:
Is het niet ook zo dat mensen steeds meer tegen elkaar op lopen te bieden? Vroegah ging je een avondje stappen ofzo. Toen moest er een activiteit bij. En een overnachting. En nu ben je pas hip als je een weekend naar het buitenland gaat.

Het doet me denken aan de trakteermaffia op basisscholen. Moeders die tegen elkaar op liepen te bieden met steeds grotere traktaties. Niet voor niets dat op veel basisscholen het trakteren helemaal is afgeschaft.

Absoluut :j Amerikaanse taferelen die hierheen zijn overgewaaid :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:10

Wauw 220 euro :=

Hier iemand die betrokken is geweest bij het organiseren van 2 vrijgezellenfeesten, als je een beetje wat leuks wilt ben je sowieso wel 100 euro kwijt helaas.... met een activiteit en eten en beetje aankleding... Maar ik heb altijd overlegd met de mensen die ook kwamen of er iemand was met een budget, vind ik ook niet meer dan normaal eigenlijk!! Ik zou denk ik ook iets skippen :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:10

Oef veel geld. Zou toch eens een begroting vragen waarvoor dit bedrag is. Zelfs met wat je noemt zou het goedkoper moeten kunnen. Dergelijke bedragen zou voor mij toch een struikelblok zijn. En desnoods maar een deel meedoen en alleen dat deel betalen.

Waarom moet dat zo duur zijn. Heb voldoende uitjes moeten regelen voor ex met activiteit/eten en soms overnachtingen voor een groep mensen maar nooit ben ik hoger gekomen dan 180 euro per stel(dus 90 pp). Maar die dure was een erg duur hotel in biesbosch met eten boottocht en rondleiding. De normale uitjes zaten tussen 50 en 80 pp.

Scheelt ook of je bv iets betaald pp of als groep, vaak is het laatste goedkoper
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-05-18 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:11

estja schreef:

Daar lijkt het bij ons ook op. Één van de vrijgezellenparty's gaat een weekeinde survivallen in de Ardennen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:15

Wat misschien nog goedkoper is ook :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:16

Een heel weekend?!
Wat is er mis met 1 dag :+?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:18

Jeetje, wat een bedragen...
Ik heb vorige zomer een vrijgezellenfeest helpen organiseren, en wij waren voor 80 euro pp klaar (ex reiskosten, maar een centrale locatie gekozen). Daarvoor hadden we een uitgebreide lunch, activiteit (puzzeltocht/escapespel), en drie-gangen maaltijd (leuke actie gevonden via groupon bij een goed restaurant) en nog wat kleine dingetjes aan aankleding voor de bruid :)

Toegegeven; het was even zoeken naar leuke dingen binnen dat budget, maar we hebben het wel kunnen vinden en echt een hele leuke middag/avond gehad :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:19

Pff wat een absurde bedragen...net alsof een "budget"feest ineens minder leuk zou zijn. Het gaat tenslotte om het idee.

Ik vind de organisatie iig waardeloos want die had van te voren moeten inventariseren wat ieders max budget was en je dan houden aan het laagste opgegeven budget.

Ik vind 75 euro pp meer dan genoeg en daar kun je als je een beetje groot groepje hebt genoeg leuke dingen van doen.

Ik zou voor dit feest passen (met een smoes want als je eerlijk bent dan ben je een zeikerd). En leuk dat onbeperkt drinken..maar ik drink bv 0,0 alcohol en ik drink nu eenmaal geen 20 appelsap op een dag.