Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Paisano schreef:Zo, dure zomer, TS!
Toch zie ik hier ook bedragen die zo laag zijn dat ik me afvraag 'hoe dan?'. Voor €50 kun je mooi uiteten (vergeet ook het deel van de bruid niet), maar dan hou je toch niks over voor de rest van de dag? Of moet ik dan denken aan een middag zelfgemaakte-high tea thuis op de bank?
Wij gaan meestal naar het lokale studentenrestaurant, daar kun je gewoon goed en lekker eten en je hebt gewoon 3 gangen + drankjes voor 40 euro. Leuke sfeer, goede bediening, mooi pand. Oja, en je zit effectief vol achteraf, ook belangrijk
Was geloof ik 80 euro voor workshop, eten en exclusief uitgaan achteraf. Ja leuk enzo maar dat geld had ik gewoon niet even liggen. En daar heb ik toen niks meer van gehoord. Beetje jammer
Het gaat er toch om dat je leuke dingen doet samen, niet dat iedereen zo veel mogelijk geld uitgeeft?
Ik zou het feestje skippen als ik jou was, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, ook gezien mijn situatie als student. Moest ik vast werk hebben zou ik het nog steeds erg veel geld vinden, dus dan zou ik bijvoorbeeld een gift doen van €50 voor de bruid om toch een deel te steunen in de kosten. Bij wijze van cadeau zeg maar. Zonnetje81 schreef:Weten jullie wel wat een sloepje huren kost??? Dat is een dure grap!!! Bowlen en eten en dan nog taxi dan kom je daar wel op uit.
En dan de kosten voor de bruid.Selina schreef:Paisano schreef:Zo, dure zomer, TS!
Toch zie ik hier ook bedragen die zo laag zijn dat ik me afvraag 'hoe dan?'. Voor €50 kun je mooi uiteten (vergeet ook het deel van de bruid niet), maar dan hou je toch niks over voor de rest van de dag? Of moet ik dan denken aan een middag zelfgemaakte-high tea thuis op de bank?
Denk dat je op mij doelt. Een hele dag weg met allemaal activiteiten is leuk, maar niet als dan de helft afzegt vanwege het geld. Dan heb ik liever ergens tapas eten en dan thuis bij wijze van cupcakes maken. Gaat mij om gezellig met z’n allen samen zijn.
Magrathea schreef:Paisano schreef:Zo, dure zomer, TS!
Dat gaat voor lager ook wel, hier in elk geval![]()
En ik vraag me dan ook af hoe essentieel het is om super sjiek uit eten te gaan. Als het inderdaad zo is dat mensen een beperkt budget hebben dan is het toch niet zo'n probleem om bij een goede prijs/kwaliteit verhouding te eten?Wij gaan meestal naar het lokale studentenrestaurant, daar kun je gewoon goed en lekker eten en je hebt gewoon 3 gangen + drankjes voor 40 euro. Leuke sfeer, goede bediening, mooi pand. Oja, en je zit effectief vol achteraf, ook belangrijk
![]()
Ik weet niet wat een duur restaurant dan toevoegt, anders dan het gevoel "oeh ik zit in een duur restaurant"![]()
Ik heb trouwens ook wel eens een vrijgezellenfeest afgezegd omdat het te duur was. De bruid was ook not amused dat de organisator haar verzoek om iets te regelen dat ook voor mensen met weinig geld te betalen was compleet had genegeerdWas geloof ik 80 euro voor workshop, eten en exclusief uitgaan achteraf. Ja leuk enzo maar dat geld had ik gewoon niet even liggen. En daar heb ik toen niks meer van gehoord. Beetje jammer
Het gaat er toch om dat je leuke dingen doet samen, niet dat iedereen zo veel mogelijk geld uitgeeft?
). Maar voor de rest mag mijn man straks ook betalen en als dat dezelfde bedragen worden gaat het echt een gigabedrag worden bij elkaar
Maar wat je verder nog gaat doen kan natuurlijk zo goedkoop of duur zijn als je maar wil. Heeft iemand een banketbakkende oom die zijn werkplaats ter beschikking wil stellen om samen gebakjes te maken tegen materiaalkosten, prima toch? Hartstikke leuk en kost misschien 5 euro pp. Of een stadsspeurtocht, dat kost ook vaak bijna niks. Een zelfverzonnen spel. Mogelijkheden te over.
estja schreef:Belachelijk wat een bedrag.
Is het niet ook zo dat mensen steeds meer tegen elkaar op lopen te bieden? Vroegah ging je een avondje stappen ofzo. Toen moest er een activiteit bij. En een overnachting. En nu ben je pas hip als je een weekend naar het buitenland gaat.
Het doet me denken aan de trakteermaffia op basisscholen. Moeders die tegen elkaar op liepen te bieden met steeds grotere traktaties. Niet voor niets dat op veel basisscholen het trakteren helemaal is afgeschaft.
Amerikaanse taferelen die hierheen zijn overgewaaid
estja schreef:Belachelijk wat een bedrag.
Is het niet ook zo dat mensen steeds meer tegen elkaar op lopen te bieden? Vroegah ging je een avondje stappen ofzo. Toen moest er een activiteit bij. En een overnachting. En nu ben je pas hip als je een weekend naar het buitenland gaat.
Het doet me denken aan de trakteermaffia op basisscholen. Moeders die tegen elkaar op liepen te bieden met steeds grotere traktaties. Niet voor niets dat op veel basisscholen het trakteren helemaal is afgeschaft.