Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blacky94 schreef:Josien_ schreef:Bij Pathé mag je officieel geen eigen eten of drinken meenemen naar de film. Of dat bij andere bioscopen anders is weet ik niet.
Maar ik heb ze er nog nooit op zien controleren. Op Festivals etc. wel, daar mag een flesje water alleen zonder dop mee naar binnen bijvoorbeeld.
Lang leve de festicap
Birdie60 schreef:Ik zou het asociaal vinden als mensen eigen drinken en eten mee zouden nemen naar een bioscoop.
Kan je dat niet betalen dan moet je maar een filmpje huren en thuis gaan zitten.
Die mensen moeten ook wat verdienen vind ik.
Efteling en zo snap ik wel, komen meer mensen en je betaald je al scheel aan de kaartjes.
Kleine bedrijven zoals bioscopen die gaan vaak over de kop. Dus ik vind het een goede regel dat het niet mag.
Duke schreef:NatasjavE schreef:Ik neem nooit zelf wat mee.
Ik vind dat gezeul niet fijn. Moet dan thuis helemaal bedenken wat ik daar wil eten. meestal hou ik dan platte krentebollen, kleffe boterhammen en lauw drinken over wat ik daar ter plekke alsnog weggooi.
Ik kan het echter wel begrijpen dat mensen het wel doen. Inderdaad is het nogal duur om daar ter plekken te kopen terwijl het uitje al duur is en gezond is het meestal niet.
Dat is echt een kwestie van goede voorbereiding. Een platte krentenbol en kleffe boterham zou ik ook snel weggooien.
Maar ik maak dan bijvoorbeeld een wrap met roomkaas, sla en zalm. Of kipfilet en mango en avocado. Of gewoon kipkerriesalade of satesalade. Wrap oprollen, aluminiumfolie eromheen en in een klein koeltasje. Ik heb trouwens voor onze uitjes met gezin zo'n boodschappenkar ('meutenkar', wordt die in ons jargon liefkozend genoemd). Heel handig, kan van alles in.
verootjoo schreef:Birdie60 schreef:Ik zou het asociaal vinden als mensen eigen drinken en eten mee zouden nemen naar een bioscoop.
Kan je dat niet betalen dan moet je maar een filmpje huren en thuis gaan zitten.
Die mensen moeten ook wat verdienen vind ik.
Efteling en zo snap ik wel, komen meer mensen en je betaald je al scheel aan de kaartjes.
Kleine bedrijven zoals bioscopen die gaan vaak over de kop. Dus ik vind het een goede regel dat het niet mag.
Het is geen regel dat het niet mag. Het mag namelijk niet verboden worden omdat de hoofdzaak het film kijken is, en het drinken/eten bijverkoop.
Bioscopen hier in de buurt zijn overigens geen kleine bedrijven. In de kleinere bioscopen is het prima te betalen. Maar hier in de cinemec is het echt asociaal duur.
Sheran schreef:Verschil tussen terras en bioscoop vind ik wel dat je alleen op een terras gaat zitten om te eten. De bios doe je voor de film. Ik zou zelf nooit eten meenemen naar binnen (dacht ook dat het niet mocht?) maar ik zou bv een policy waarin je alleen wat water en evt waar brood mee mag nemen wel goed. Wil je dan iets lekkerders, dan moet je het kopen.
Gewoon water kunnen drinken op een terras als je wel een lunch bestelt bv zou ik ook wel terecht vinden.
Winged schreef:Lau schreef:Festicap is echt de uitvinding van de eeuw!!
Ik kende dat helemaal niet, maar geniaal!oet bestellen*