Eigen eten meenemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:41

Wij nemen 9 van de 10 keer zelf wat mee naar bios/dierentuin etc. Prijzen die je ter plekke betaalt zijn echt van de zotte. Ook op eventing wedstrijden nemen we zelf wat mee. Anders kun je vaak alleen patat en snacks eten overdag. We pakken wel een patatje als mijn man laat in de middag moet starten, het ver rijden is en/of we op de prijsuitreiking moeten wachten.

Sheran

Re: Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:43

Ook ik neem altijd wat mee, maar merk steeds vaker dat dat botst met vriendinnen. Zij verdienen alleen wat meer dan ik, dus voor heb is ergens lunchen niet zo'n probleem. Voel me er wel eens opgelaten door.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:46

Blacky94 schreef:
Josien_ schreef:
Bij Pathé mag je officieel geen eigen eten of drinken meenemen naar de film. Of dat bij andere bioscopen anders is weet ik niet.
Maar ik heb ze er nog nooit op zien controleren. Op Festivals etc. wel, daar mag een flesje water alleen zonder dop mee naar binnen bijvoorbeeld.

Lang leve de festicap :D

Festicap is echt de uitvinding van de eeuw!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:47

Tja waarom zou je 3x meer betalen voor iets? Je bent toch geen dief van je eigen portemonnee?
Maakt niet uit hoeveel je te besteden hebt wat mij betreft.
Als je 3x meer betaalt voor iets wat in de winkel 3x minder kost dan kan je net zo goed gelijk je geld verbranden :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:51

Ik koop nooit/zelden het eten van de bios :o Je betaalt al belachelijk veel voor de film zelf en dan moet er ook nog een bak popcorn bij voor 5 euro? Nee, mij niet gezien.

Wanneer ik naar een dierentuin/pretpark en dergelijke ga koop ik wel eten op die locatie, omdat ik een zakje brood dat een hele middag in je tas zit opeten terwijl je verderop de geur van verse patat ruikt echt heel naar vind :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:59

In mijn bios hebben ze niet eens popcorn :( Als ze dat wel hadden zou ik het wel kopen. Nu neem ik zelf een zak m&m’s mee, welke nog minder dan de helft kost van wat ze er in de bios voor vragen. Zo’n zakje van 2/300gr, wat in de supermarkt rond de 2,50 kost, betaal je daar maar zo 5-6€ voor :$ Absurd. Drinken neem ik ook zelf mee, want ik drink eigenlijk het liefste water. Maar ze hebben daar alleen veel te dure mini flesjes.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:59

Ik zou het asociaal vinden als mensen eigen drinken en eten mee zouden nemen naar een bioscoop.
Kan je dat niet betalen dan moet je maar een filmpje huren en thuis gaan zitten.
Die mensen moeten ook wat verdienen vind ik.
Efteling en zo snap ik wel, komen meer mensen en je betaald je al scheel aan de kaartjes.
Kleine bedrijven zoals bioscopen die gaan vaak over de kop. Dus ik vind het een goede regel dat het niet mag.

Ik heb zelf cafe/zaal gehad, je hebt vaak van die mensen die met eigen pak drinken kwamen en glazen vroegen. Sorry maar dat ging daar niet gebeuren. Zelfde als op het terras eigen brood of zo eten. Ik stuurde ze dan weg. Hier kan je niks aan verdienen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:01

Het zijn voor een deel juist de megabioscopen, en niet de kleinere zaaltjes, die die belachelijke prijzen hanteren.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:02

Naar de bioscoop ga ik echt maar zelden, zeg maar gerust nooit dus dan koop ik daar iets.

Als we een dagje weggaan neem ik soms wel war simpels mee (eierkoeken, peperkoek). Verder koop ik alles in het park. Zovaak ga ik (gelukkig) niet weg.

Als we met mijn opa & oma opstap gingen, werd er eten en drinken voor de hele dag meegenomen. Als je met zo’n grote groep bent (+-12 man) scheelt dat echt aanzienlijk!!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:03

Ik kan het wel betalen, ik wil het alleen niet in de bios :D

Op een terras gaan zitten met je eigen eten en drinken vind ik wel echt asociaal, dan ga je maar op een openbaar bankje zitten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:03

Verschil tussen terras en bioscoop vind ik wel dat je alleen op een terras gaat zitten om te eten. De bios doe je voor de film. Ik zou zelf nooit eten meenemen naar binnen (dacht ook dat het niet mocht?) maar ik zou bv een policy waarin je alleen wat water en evt waar brood mee mag nemen wel goed. Wil je dan iets lekkerders, dan moet je het kopen.
Gewoon water kunnen drinken op een terras als je wel een lunch bestelt bv zou ik ook wel terecht vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:06

Birdie60 schreef:
Ik zou het asociaal vinden als mensen eigen drinken en eten mee zouden nemen naar een bioscoop.
Kan je dat niet betalen dan moet je maar een filmpje huren en thuis gaan zitten.
Efteling en zo snap ik wel, komen meer mensen en je betaald je al scheel aan de kaartjes.
Kleine bedrijven zoals bioscopen die gaan vaak over de kop. Dus ik vind het een goede regel dat het niet mag.

Het is geen regel dat het niet mag. Het mag namelijk niet verboden worden omdat de hoofdzaak het film kijken is, en het drinken/eten bijverkoop.

Bioscopen hier in de buurt zijn overigens geen kleine bedrijven. In de kleinere bioscopen is het prima te betalen. Maar hier in de cinemec is het echt asociaal duur.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:14

Duke schreef:
NatasjavE schreef:
Ik neem nooit zelf wat mee.
Ik vind dat gezeul niet fijn. Moet dan thuis helemaal bedenken wat ik daar wil eten. meestal hou ik dan platte krentebollen, kleffe boterhammen en lauw drinken over wat ik daar ter plekke alsnog weggooi.

Ik kan het echter wel begrijpen dat mensen het wel doen. Inderdaad is het nogal duur om daar ter plekken te kopen terwijl het uitje al duur is en gezond is het meestal niet.

Dat is echt een kwestie van goede voorbereiding. Een platte krentenbol en kleffe boterham zou ik ook snel weggooien. :P
Maar ik maak dan bijvoorbeeld een wrap met roomkaas, sla en zalm. Of kipfilet en mango en avocado. Of gewoon kipkerriesalade of satesalade. Wrap oprollen, aluminiumfolie eromheen en in een klein koeltasje. Ik heb trouwens voor onze uitjes met gezin zo'n boodschappenkar ('meutenkar', wordt die in ons jargon liefkozend genoemd). Heel handig, kan van alles in.

Uiteraard ligt dat aan een voorbereiding. :j Maar dat past niet zo bij me. Ik bedenk om 9 uur dat ik ergens naar toe wil en om 10 uur zijn we op weg.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:16

verootjoo schreef:
Birdie60 schreef:

Het is geen regel dat het niet mag. Het mag namelijk niet verboden worden omdat de hoofdzaak het film kijken is, en het drinken/eten bijverkoop.

Bioscopen hier in de buurt zijn overigens geen kleine bedrijven. In de kleinere bioscopen is het prima te betalen. Maar hier in de cinemec is het echt asociaal duur.

Precies dit idd. Ik zou willen dat ik nog voor 4 euro (zoals op de vorige pagina volgens mij stond) naar een film kon.. dan zou ik het iig vaker doen dan voor die 14 euro die ik nu kwijt ben.. :')

Sheran schreef:
Verschil tussen terras en bioscoop vind ik wel dat je alleen op een terras gaat zitten om te eten. De bios doe je voor de film. Ik zou zelf nooit eten meenemen naar binnen (dacht ook dat het niet mocht?) maar ik zou bv een policy waarin je alleen wat water en evt waar brood mee mag nemen wel goed. Wil je dan iets lekkerders, dan moet je het kopen.
Gewoon water kunnen drinken op een terras als je wel een lunch bestelt bv zou ik ook wel terecht vinden.

Bij de cinemec bij ons is niet eens popcorn te koop en bij de Pathe zijn dingen zoals popcorn en nachos dingen die hier onder de noemer "lekker" vallen. Maar omdat ik beide niet lust (en ook niet zo van brood hou) moet ik dan verplicht maar óf snoep, óf niks eten? Lekker gezond ook :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:26

Wij kunnen het best betalen maar ik ga ook echt geen 3.50 euro voor een beker cola betalen die voor de helft met ijs is gevuld.Een enkele keer kopen we als we zin hebben wel popcorn.

Meestal heb ik eten bij als we naar pretparken gaan ,niet alleen om de idiote prijzen ,maar omdat ik mijn eigen eten vaak lekkerder vind.De toegangs prijzen zijn overal al idioot hoog ,ik snap ook nooit dat de prijzen voor eten en drinken dan nog zo idioot hoog moeten zijn.Of om je auto te parkeren ook zoiets.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:42

bioskaartjes hier kosten al ala 15 euro :+ ik neem zelf vaak een flesje drinken mee en koop altijd bacon snacks/popcorn

Pretpark gaan wij winig heen, maar als wij gaan neem we wat mee, het is hier zo ontzettend duur. Soms koop ik wel wat maar niet veel, de honden oppas kost ons al 50 euro voor een dagje dus vandaar dat we niet vaak gaan _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:45

Lau schreef:
Festicap is echt de uitvinding van de eeuw!!

Ik kende dat helemaal niet, maar geniaal!

*Doet bestellen*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:46

Ik vind het erg storend als iemand zelf snacks mee neemt als dat in een ritselend zakje zit.
Ik zie hier ook prijzen langs komen waarvan ik stijl achterover sla, ik heb die bedragen nog nooit betaald in ieder geval :+

Wij nemen altijd wat bij de bios.
Als ik al een keer zelf wat meeneem is het een broodje als de film tijdens etenstijd is.
Pathé hier controleert steekproefsgewijs de tassen op etenswaren en dit vind ik ergens ook wel terecht.

Pretpark/dierentuin neem ik eigenlijk alleen snoepjes en een flesje water mee.
Eten doen we daar dan wel(de restaurants in een pretpark/dierentuin worden steeds beter en het is echt niet alleen maar friet).

Festivals/concerten neem ik nooit iets mee, daar worden de tassen sowieso gecontroleerd en ga ik ook liever zonder tas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:51

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:56

schandalig dat het nodig is...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:56

Ik neem altijd zelf mee, mooi verdiend, dan kan ik mijn geld weer aan andere zaken besteden :Y)

Behalve concert, uitgaan, uit eten en terras, dan bestel ik gewoon.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:00

Ik neem eigenlijk nooit zelf wat mee, nu ik er over nadenk.
Bios hier heeft popcorn waar ik echt een moord voor zou doen :9 en
ik heb nooit plastic flesjes drank in huis, dus als ik daar wat wil drinken koop ik het bij de popcorn.

Een deel van de charme van een pretpark vind ik dan weer tussendoor snel even een frietje eten maar
dat is ook persoonlijk denk ik. :+

En uitgaan doe ik bijna nooit, maar als ik ga dan is dat als ik al gegeten heb dus
zie niet goed wat ik daar zelf zou moeten meenemen. Mijn eigen drank meenemen als ik uitga vind ik
wel een beetje vreemd :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:06

Als ik naar de bios ga:

Graag een redbull.
Hebben we niet.
Ik: ...
Oke, doe dan maar een coca cola.
Is pepsi ook goed?
Ik: ...
Mag ik dan aub een zoute popcorn.
Dat verkopen we ook niet...

Sindsdien neem ik m'n eigen schwik mee naar de bios.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:08

Als ik naar de bios ga, neem ik altijd zelf wat te snoepen mee en vaak ook nog wel wat te drinken. Ik vind de prijzen in de bios best wel hoog en er zit een grote supermarkt tegenover de bios. Tja... Popcorn koop ik wel in de bios, dat moet je vers eten vind ik.

Als wij naar een pretpark toe gaan, dan gaan er vaak wel broodjes mee, maar dan meer als ontbijt. Ik ga echt niet de hele dag lopen slepen met broodjes en drinken. Wat te snoepen gaat dan wel weer in de tas mee, je moet toch wat te doen hebben in de rij :D

Naar het strand of naar het zwembad gaan we zelden, maar dan gaat er meestal wel een koelbox met het een en ander mee. Maar dat is meer omdat we geen zin hebben om met bakken patat e.d. te gaan lopen slepen. En bij warm weer wil ik naar behoefte kunnen drinken en niet naar de inhoud van mijn portemonnee.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:10

Amalarab schreef:
schandalig dat het nodig is...

Wat nodig is?
Je hoeft toch niet te eten in een bioscoop? Je hoeft niet eens naar een bioscoop te gaan.

Of had je het over iets anders?