Moederdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:19

Mijn moeder is helaas al 8 jaar geleden overleden. Probeerde altijd wel langs te gaan en ik kocht een cadeautje voor haar.

Mijn man is er morgen niet, ik hoop mijn dochter te zien, hoeft ze geen cadeautjes te geven. Zou al een cadeau zijn als ze langs komt want ik zie haar veel te weinig sinds ze is gaan samenwonen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:23

Ik ben nu bijna 4mnd zwanger van ons eerste kindje dus soort van onze eerste moederdag maar hebben afgesproken dat we er dit jaar nog niks mee doen.
Thuis vieren we geen moederdag dus stuur beide moeders een lief appje en that's it.
En verder zorg ik dat ik even tijd maak voor twee vriendinnetjes die beide niets liever zouden willen als moeder zijn maar dat nog niet mogen zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:26

Hier toch ook nog maar een kleinigheidje gekocht. Voor mijn moeder en schoonmoeder een mooie mok met een hart en ‘mama’ er op, voor schoonmoeders een leuk plantje en voor mijn moeder een bos bloemen en een bol.com cadeaukaart zodat ze zelf een ebook uit kan kiezen.
Ik koop altijd spul voor schoonmoeder zodat mijn vriend dat aan haar kan geven, want hij ‘vergeet’ dat altijd (lees: te lui). En ik vind het sneu als ze geen kleinigheidje krijgt, ook al maakt dat haar zelf niet zo veel uit geloof ik. We gaan we allebei bij onze eigen moeder eten morgenavond :)

daantjuhhh

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:08

Ik kan mij voorstellen dat het voor heel veel mensen juist een lastige dag is.
Hun wil ik veel sterkte wensen. :+:

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:38

Ik ben zelf moeder en vindt moederdag een opgeklopte commerciële dag. Ik wil ook niet dat mijn kinderen zich op deze dag speciaal gaan uitsloven voor mij of cadeautjes gaan kopen. En als ze in dat weekend toevallig bij hun vader zijn omdat dat zo uitkomt, houden we dat zo. Niemand van ons die dan de hele boel om gaat gooien omdat het moederdag is.
De intentie om af en toe extra bij je vader of moeder stil te staan, is natuurlijk niks mis mee. Maar dat mensen er dan geld aan willen verdienen, haalt de spontaniteit eraf.

Spontane uitingen van waardering en liefde in het dagelijks leven vind ik bijzonder en maken mij heel gelukkig en vind ik pas écht waardevol.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:39

Ik ben nu met mijn moeder, opa en oma bij mijn zus in Schotland, dus voor morgen hebben we een afternoon tea gepland staan. Meestal geef ik haar een bos bloemen o.i.d. en daar is ze ook altijd heel blij mee.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:44

Met moederdag kies ik vaak iets betekenisvols. Iets waar veel waarde aan zit en vaak een kaartje. Mn moeder is dol op kaartjes met een mooi verhaaltje erin.

Dit jaar krijgt ze een cadeaubon van Bodycasting NL. De rest leg ik daar bij. Dan heeft ze een tastbaar beeld van onze handen of hoe ze het ook wil vormggeven.

Yvankaxx

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:45

Mijn broer en ik trakteren op een etentje morgenavond, met zijn vieren (moeders vriend gaat ook mee). Ze is 10 mei jarig geweest en toen heeft ze al kado's gehad verder.

Vaderdag is voor mij altijd een lastige dag, omdat de kinderen van mijn moeders vriend dan langs komen met kado's enzo en je er toch extra aan herinnerd wordt dat jij geen vader meer hebt.