Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:14

Sassy schreef:
Als die schilder zo zijn eenmansbedrijf om zeep helpt, dan heeft ie dat toch echt zelf gedaan hoor, kwestie van de juiste keuzes maken en respect hebben voor andere mensen.
Iets met normen en waarden?

TS: de buren zou ik ook even inlichten, en zeggen dat er geschilderd kan worden via jouw kant als dat van te voren netjes afgesproken is, en niet meer anders.
Zodat je in elk geval weet wanneer er iemand op je balkon staat ;)
Soms is het raadzaam om de zaken in balans/de juiste verhouding te zien.

Meneer was absoluut niet slim bezig, feitelijk op - en wellicht zelfs over, het randje. Maar om dan evt. zijn bedrijf om zeep te helpen (zulke zaken kunnen, helaas, online erg snel ontwikkelen), enkel vanwege zo'n actie?

Nee, dat vind ik absoluut niet in verhouding staan.

smurfje

Re: Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:27

Ik snap dat je geschrokken zou zijn. Maar ik persoonlijk zou me een hoedje schrikken. En die man een fijne werkdag gewenst hebben. Het is maar waar je je druk om maakt. Ook wel eens gehad dat ik het gordijn open deed, en in mijn pyjama de glazenwasser aan keek. Ach we hebben er om gelachen. Hij heeft niks bij je gestolen of gesloopt. Je huurbaas gaat het oplossen dus het komt allemaal weer goed

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:30

smurfje schreef:
Ik snap dat je geschrokken zou zijn. Maar ik persoonlijk zou me een hoedje schrikken. En die man een fijne werkdag gewenst hebben. Het is maar waar je je druk om maakt. Ook wel eens gehad dat ik het gordijn open deed, en in mijn pyjama de glazenwasser aan keek. Ach we hebben er om gelachen. Hij heeft niks bij je gestolen of gesloopt. Je huurbaas gaat het oplossen dus het komt allemaal weer goed

Fijn dat jij je er minder druk om kan maken.
Maar ik kan TS wel heel goed begrijpen.
Het is een gevoel, geen feit. Dus het kan op haar meer impact hebben dan op jou.
Doet niks af aan haar gevoel dan.

Ik ben enorm op mijn privacy gesteld en ik zou dat echt heel onprettig vinden.
En ik denk dat ik daar ook wel een paar dagen slecht van slaap

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:34

Ailill schreef:

Meneer was absoluut niet slim bezig, feitelijk op - en wellicht zelfs over, het randje. Maar om dan evt. zijn bedrijf om zeep te helpen (zulke zaken kunnen, helaas, online erg snel ontwikkelen), enkel vanwege zo'n actie?

Helemaal mee eens, ik vind dat er best heftig wordt gereageerd hier. Ik snap best dat TS geschrokken is toen er een vreemde man in haar huis stond, maar om die schilder nu meteen aan de hoogste boom te hangen vind ik nogal bizar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:36

Vanillia schreef:
Ailill schreef:

Helemaal mee eens, ik vind dat er best heftig wordt gereageerd hier. Ik snap best dat TS geschrokken is toen er een vreemde man in haar huis stond, maar om die schilder nu meteen aan de hoogste boom te hangen vind ik nogal bizar.

Nou zn Facebook hetze zou mij ook te ver gaan. Maar dat er heftig wordt gereageerd snap ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:42

Smurfje: het verschil is dat de glazenwasser in principe niets fout deed (neem ik aan tenminste), terwijl deze schilder ongevraagd iemands slaapkamer inliep terwijl die wist dat de bewoner onder de douche stond. Ik vind dat behoorlijk anders. Je komt niet zomaar ongevraagd iemands huis binnen. Dat is ten eerste dus huisvredebreuk en wettelijk niet ok, en daarnaast in alle opzichten heel onfatsoenlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:47

Shadow0 schreef:
Smurfje: het verschil is dat de glazenwasser in principe niets fout deed (neem ik aan tenminste), terwijl deze schilder ongevraagd iemands slaapkamer inliep terwijl die wist dat de bewoner onder de douche stond. Ik vind dat behoorlijk anders. Je komt niet zomaar ongevraagd iemands huis binnen. Dat is ten eerste dus huisvredebreuk en wettelijk niet ok, en daarnaast in alle opzichten heel onfatsoenlijk.

Ik begreep uit het verhaal dat hij op het balkon voor de deur aan het wachten was. Hij was toch niet in haar slaapkamer? :+

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:51

Hoe stom zijn keuze ook is kan ik ergens wel begrijpen wat zijn gedachte kan zijn geweest.

Schilders moeten nl erg vaak aan t werk zonder dat de opdrachtgever er is. Dat ze dan proberen een manier te bedenken om de klus te klaren ipv hun kostbare tijd te verdoen snap ik ergens wel in bepaalde situaties.

In dit geval zit het te schilderen raam bij het balkon van jou, dan kan ik me er iets bij voorstellen dat die man verwacht dat het ook met jou is besproken en dat hij denkt gebruik te kunnen maken van het balkon in de veronderstelling dat er niemand thuis is.
Kans is groot dat ie zich ook rot schrok toen ie besefte dat je in de douche stond en voor zichzelf wel slim vond om braaf uit het zicht even te wachten. Praat ik absoluut niet goed en snap dat je je kapot geschrokken bent (al zou ik er achteraf ook helemaal in een deuk van liggen :') ) maar ik denk dat hij eerder onnozel dacht ipv je begluren :)
Zo'n opmerking is behoorlijk fout als iemand geschrokken is maar zou ik zelf dan weer als lompe ( hele lompe :(:) ) grapje om de situatie te redden poging zien.

Praat erover met je buren en desnoods met de schilder als ie er weer is en leg uit dat je je echt ontzettend rot geschrokken bent en dat ie zo iets beter niet meer doet.

Zn zaak naar de knoppen brengen via socialmedia zoals iemand hier opperde vind ik te bizar voor woorden. Zou je zelf ook geweldig vinden als je een domme actie hebt begaan of niet ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:56

Mondy schreef:
In dit geval zit het te schilderen raam bij het balkon van jou, dan kan ik me er iets bij voorstellen dat die man verwacht dat het ook met jou is besproken en dat hij denkt gebruik te kunnen maken van het balkon in de veronderstelling dat er niemand thuis is.

Maar dat was dus niet zo, want hij wist toen hij op het balkon bleef wachten dus juist wel dat er iemand thuis was.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:57

Shadow0 schreef:
Mondy schreef:

Maar dat was dus niet zo, want hij wist toen hij op het balkon bleef wachten dus juist wel dat er iemand thuis was.

TS schreef inderdaad dat hij had gezien dat ze aan het douchen was en dat hij daarom besloot hier (het balkon dus) maar even te wachten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:01

Ik zou er ook goed boos van worden. Dat de buren er niet waren moeten ze zelf weten maar als ze bij de buurvrouw op t balkon moeten zijn moet je die van te voren inlichten. Maar als schilder zijnde bel je aan en bij geen gehoor heb je pech en wacht tot diegene wel reageert en anders doe je alles wat je wel al kunt doen zonder de buurvrouw. En kijk je later of die dan wel reageert. Of die nu buiten wacht tot ik klaar ben maakt mij niks uit. Het is MIJN terrein en daar blijf je weg tot IK toestemming geef. Snap volledig dat je m weggestuurd heeft TS.

Of je nu wel of niet er schrik van krijgt, zoiets doe je gewoon niet. Zou het nog best snappen als je aangifte zou doen maar met flink de pan uit flippen zou ik misschien ook al opgelucht genoeg zijn. Heeft gewoon met fatsoensnormen te maken zeg.. kom nou..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:52

daantjuhhh schreef:
Shadow0 schreef:

TS schreef inderdaad dat hij had gezien dat ze aan het douchen was en dat hij daarom besloot hier (het balkon dus) maar even te wachten.

En vanaf dat balkon kijk je zO de badkamer in

Zo iets zouden ze hier trouwens echt niet moeten proberen
Geloof dat dat je niet best gaat gekomen Met 2 Rottweilers :+
En als die je niet opvreten dan heb je aan mij ook een kwaaie
Je kunt alle kanten met me op
Maar dan wel in overleg

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:58

Het zal wel voor iedereen anders liggen, die grens. Maar als een wildvreemde vent plotseling via balkon in mijn huis klimt terwijl ik sta te douchen, maakt het mij niet zoveel uit of hij zijn eigen bedrijf om zeep helpt. Eventueel kan je nog even wachten of hij z'n excuses nog komt maken. Maar vind dit een héle domme actie. Kom op zeg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:16

Ik snap best dat iemand zich even lam schrikt als er ineens een vreemde op het balkon staat op dergelijke momenten.

Maar: hier ruikt het naar volledige miscommunicatie aan alle kanten. Om daar nou iemand die dom en onhandig is geweest aan de publiekelijke schandpaal voor te hangen gaat veel te ver.

Het zou gepast zijn als de schilder excuses maakt voor zijn opmerking. Maar zo niet, dan weet TS wie ze niet gaat bellen voor een eventuele schilderklus.

Meer is het gewoon niet waard.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:27

Sommige mensen maken nooit fouten en doen nooit stomme dingen :+ .

Onhandig zeker, excuses is op z’n plaats.

Maar ik begrijp het over het balkon klimmen an sich wel. Kan hem immers veel tijd schelen. Het blijven staan terwijl jij aan het douchen was is natuurlijk niet recht te l*llen.

Ik had hem een uitbrander gegeven desnoods nog nagebeld dat ik dit niet normaal vond etc. en de de buren verwittigd.

En dan was het voor mij wel klaar geweest.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 01:27

Een vreemde zet een ladder tegen mijn huis en dringt mijn huis binnen? Reden genoeg om de politie te bellen toch. Mag hij daar een en ander aan uitleggen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:49

Die opmerking zou me van alles nog t meest gestolen kunnen worden maar t feit dat ie t lef had zonder toestemming Mn balkon op te klimmen, daar te constateren dat ik aan t douchen ben en dan ook nog op dat balkon op me wachten... dat gaat me te ver. Openbaar aan de schandpaal nagelen hoeft absoluut niet maar goed duidelijk maken dat dergelijk gedrag te ver gaat zeker wel.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:10

Kan het zijn dat de schilder heeft gedacht dat het balkon bij de buren hoorde? In dat geval zou het logisch zijn dat hij daar stond.

Zijn opmerking kon echt niet, behalve dat het totaal niet professioneel is, zeg je zulke dingen gewoon niet. Vind het heel logisch dat je daar nog over wil klagen. Maar vind het 'kapot' maken van zijn bedrijf in dit geval wel erg ver gaan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:21

Wat een actie. Ik hoop dat je er over een poos toch om kan lachen.

Wat ik niet begrijp is dat je met alles open doucht. Maar dat kan aan mij liggen. Wij wonen buiten af dus hebbem geen naaste buren, maar geen haar in mijn hoofd die met alles open zou douchen in een buurt.

De opmerking van de man is lomp, ongepast maar missxhien niet zo bedoeld. Mannen he.. een excuus voor het hele gebeuren zou zeker op zijn plaats zijn. Maar ik denk (hoop eigenlijk) dat het gewoon een domme, niet gerichte actie van de man was. Als hij er volgende week nog een keer staat, zou ik gelijk stappen onder nemen. Maar nu.. gewoon douche met de deuren dicht en het proberen te laten rusten. Ik snap dat je je naar bent geschrokken.. en een klachtje bij het bedrijf zou nog kunnen, maar kapot maken vind ik ook nogal ver gaan.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:29

Geen handige en ook lompe actie dat zeker. Maar hij zag dat er werd gedouched en bleef op het balkon wachten, dat wil niet zeggen dat hij naar je heeft lopen kijken toch? Je kan ook de andere kant op kijken en dan wanneer je jou hoort aankomen zei die goedemorgen om je niet helemaal een hartaanval te geven.

Opmerking is niet zo gepast, zeker niet op zo'n moment, maar dat soort lompe opmerkingen maken mannen wel vaker. Ik had het ook absoluut netter en professioneler gevonden als die beneden had gewacht en zelf zou ik inderdaad ook wel zijn geschrokken als er ineens iemand op mijn balkon staat, maar begluren zou niet per se hier van toepassing hoeven te zijn.

Iemand zijn bedrijf hierom kapot maken lijkt me absoluut niet fair.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:36

Jezus ik zou me ook wezenloos schrikken.... Iemand die ongevraagd op jouw terrein komt is gewoon strafbaar. Zeker als die iets voor de buren komt doen. Als hij dan op jouw balkon moet zijn, dan zal die aan moeten bellen. Doe je niet ooen? Tsja pech voor hem dan. Hadden je buren het maar moeten laten weten en had je er rekening mee kunnen houden. Communicatie is alles! Ik zou ook zeker het bedrijf bellen en een melding ervan maken, dat een medewerker ongevraagd op jouw balkon is geklommen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:56

Dat mensen het gedrag van die schilder ook nog proberen goed te praten zeg. :n Hij had gezien dat ze onder de douche stond, dan ga je niet op precies dezelfde plek staan wachten. Maar dan klim je weer naar beneden waar je de TS niet kunt begluren! En dan ook nog zo'n smerige opmerking er achteraan bah. :r

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:31

topsylover schreef:
Dat mensen het gedrag van die schilder ook nog proberen goed te praten zeg. :n Hij had gezien dat ze onder de douche stond, dan ga je niet op precies dezelfde plek staan wachten. Maar dan klim je weer naar beneden waar je de TS niet kunt begluren! En dan ook nog zo'n smerige opmerking er achteraan bah. :r

Dit inderdaad. Wat TS in haar huis doet doet er niet toe. De schilder had toen hij merkte dat TS onder de douche stond weg moeten gaan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:45

Cioccolato schreef:
een klachtje bij het bedrijf zou nog kunnen, maar kapot maken vind ik ook nogal ver gaan.

En je begrijpt dat een klacht indienen over zoiets bij een werkgever net zo goed kan leiden tot ontslag? ;) Je wou het leven van die man toch niet kapot maken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:45

antje_vip schreef:
Cioccolato schreef:
een klachtje bij het bedrijf zou nog kunnen, maar kapot maken vind ik ook nogal ver gaan.

En je begrijpt dat een klacht indienen over zoiets bij een werkgever net zo goed kan leiden tot ontslag? ;) Je wou het leven van die man toch niet kapot maken?

Het is een eenmanszaak