Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:36

Cayenne schreef:
Oh ja, en mijn oma (niet dezelfde als in mijn beginpost) heeft na de begrafenis van mijn opa nog diezelfde avond alle kransen en bloemstukken van het graf gehaald en thuis neer gezet. 'Want anders liggen die dure bloemen maar te verwelken en zo heb ik er ook nog plezier van'.
Vond het heel raar om onze krans opeens op haar salontafel te zien liggen, zelfs nog compleet met lint en 'Rust zacht, opa' :=


oja dat heeft mijn opa ook gedaan. Maar die oma werd ook gecremeerd, en er werd bij verteld dat de bloemen gewoon de bak in gingen na afloop of eventueel mee verbrand..

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:36

Mijn zus is ook zo die geeft haar schoonmaakster geen drinken want dat gaat van de schoonmaak tijd af..... Nou moet je weten deze vrouw gaat gerust een half uur of langer kosteloos door als iets niet af is. Mijn moeder heeft er nu een aantal x iets van gezegd en nu bied ze zo waar dri nken aan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 13:37

Sintara schreef:
Cayenne schreef:
Oh ja, en mijn oma (niet dezelfde als in mijn beginpost) heeft na de begrafenis van mijn opa nog diezelfde avond alle kransen en bloemstukken van het graf gehaald en thuis neer gezet. 'Want anders liggen die dure bloemen maar te verwelken en zo heb ik er ook nog plezier van'.
Vond het heel raar om onze krans opeens op haar salontafel te zien liggen, zelfs nog compleet met lint en 'Rust zacht, opa' :=


oja dat heeft mijn opa ook gedaan. Maar die oma werd ook gecremeerd, en er werd bij verteld dat de bloemen gewoon de bak in gingen na afloop of eventueel mee verbrand..


Bij de meeste crematoria is er een plek waar je de bloemen kunt leggen. Een soort gedenktuintje.
Maar in mijn geval had mijn opa gewoon echt een graf. En dat zag er opeens heel kaal uit zonder alle kransen en boeketten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:38

Oh dat hebben wij ook gedaan. Oma werd gecremeerd, ze was dik in de negentig dus de crematie was wat losjes, met ruimte voor humor en dergelijke. Precies zoals oma wilde, want treuren hoefde niet, ze had een lang en gelukkig leven gehad. :) We hadden prachtige en kleurrijke bloemstukken laten maken, zoals ze wilde. We vonden het zonde als ze op de stoep van het crematorium belandden, dus hebben we ze ook meegenomen en op tafel gezet. Dit waren dan niet de typische grafstukken en er zaten ook geen linten in, maar je wordt wel vreemd aangekeken als je je bloemen weer mee neemt _O- Overigens vonden ze het bij het crematorium de normaalste zaak van de wereld, gebeurde wel vaker.

Bij een begrafenis is dat idd wel anders, dan is een leeg graf toch ook wel sneu.

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:39

Mijn oma wilde ze ook meenemem maar die is dement en wist dus toen we naar buiten liepen al niet mee wat we daar haddeb gedaan. Die zei alleen ow wat zonde dat al die mooie bloemen nu hier liggen _O-

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:40

Oh wat een goed topic, mijn vorige vriend was me er ook zo eentje.
Toen we verkeerden gingen we op reis, mijn moeder droeg alle kosten (reis en verblijf) van deze reis ook voor hem. We betaalden toen nog niet in euro en mijn moeder tankte de auto vol en zag te laat dat ze niet meer zoveel geld had om in hun valuta te betalen, ze had iets minder dan een euro tekort.

Mijn vorige vriend heeft dat toen voorgeschoten, maar eens thuis wilde hij het wel asap terug. Ik wist niet wat me overkwam, ik schaamde me zo hard in zijn plaats.

Ik kreeg vroeger kledingsgeld en ging meestal in Brussel shoppen, mijn moeder gaf me haar kaart met maaltijdcheques mee, hij vond het toen zo nodig om een take away pizza te bestellen en het op een bankje buiten te gaan opeten omdat als je de pizza in het restaurant verbruikte het iets van een 20 cent duurder was.
En dat nog met het geld van iemand anders…toen is bij mij de eurocent wel gevallen, zo wilde ik niet verder…niet mijn leven lang. :-) (en natuurlijk werkte het weer niet mee, zelfs de klep vd pizzadoos waaide de hele tijd toe en het regende ook nog)

Inmiddels al 20 jaren samen met een heel lieve, loyale en absoluut geen gierige man.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 07-05-18 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen_ov

Berichten: 1328
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:41

Riddershow schreef:
@ellen: ik heb de airco ook altijd uit staan en ja, de ramen blijven ook dicht. Maar dat is ook gewoon weggooien van geld. Ik gebruik alleen de airco als de auto even stil heeft gestaan in de zon, maar soms ook niet en dan gaan even de raampjes open in het begin om de ergste hitte eruit te krijgen.


Ik heb een zwarte auto en als er met dit weer de zon opstaat te bakken laat ik gerust de airco de hitte eruit blazen %)
Al doe ik het ook niet 123, snap wat je bedoeld

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:42

Ik heb bij de thuiszorg gewerkt en kwam bij een client die altijd last had van blaasontsteking.Ging maar niet over.Ook hing er soms een vreemd geurtje om haar heen.Toen kwam ik erachter waar het door kwam.In de slaapkamer hingen op een rij de gebruikte luiers te drogen op de verwarming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:43

Heb wel eens gehoord van mensen die de luiers van hun kinderen hergebruiken.
Als er alleen in geplast is kan je de achterkant eruit knippen en dit hergebruiken in de volgende luier waar ook alleen in geplast is en je het natte stuk er ook uitknipt.

Luiers gaan voor 10 cent per stuk...

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:45

Oh wat een heerlijk topic :') Man man man...
Kan zelf niet zo gauw op iets komen, in onze familie en vriendengroep is er eerder het gevecht wie er als eerste de volledige rekening betaald en ervoor zorgen dat de ander niet betalen hoeft :D

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:52

Ik heb niet echt concrete 'gierige voorbeelden', maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Situatie: Je gaat met een groep uit eten. Ik, geen grote alcoholdrinker, houdt het altijd bij een a twee glazen spa (drink bij voorkeur water bij het eten) en bestel gewoon normale gerechten (kijk niet naar de prijs, maar gewoon wat me lekker lijkt). Anderen uit de groep gaan los en bestellen steevast duurdere gerechten en tikken een aantal glazen wijn achterover.

Als uiteindelijk de rekening gesplit wordt onder het aantal personen, wie is er dan gierig?
-Ik die soms wel meer dan 10 euro meer betaald dan daadwerkelijk 'verbruikt'.
-De grootverbruikers die zonder blikken of blozen anderen deels voor hun gerechten en wijn laten betalen.

Ik trek er nooit mijn mond over open, maar ik ben benieuwd of andere ook wel eens voelen wat ik voel?
Laatst bijgewerkt door stitchlover op 07-05-18 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:52

Volgens mij is dit topic erg therapeutisch voor een hele hoop mensen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 13:54

Xyris schreef:
Volgens mij is dit topic erg therapeutisch voor een hele hoop mensen :')


Nou absoluut wel voor mij :') En er komt steeds meer naar boven!
Bijvoorbeeld een vrijgezellenfeestje waarbij je 200 euro per persoon moest betalen. En wat kreeg je ervoor? Een goedkope pizza van 6 euro en een avondje bowlen (drankjes zelf betalen). Ik ben helemaal niet gierig, maar je gaat je wel afvragen waar het geld naartoe is gegaan :')

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:55

Wat heerlijk deze verhalen!
Ik werkte bij een supermarkt waarbij je je eigen groente en fruit moet wegen. Een vrouw had een zakje appelen op de band gelegd maar bleek bij de kassa de sticker verloren te zijn. Ik zei dat het geen probleem was, pakte het zakje en liep naar een weegschaal. Vervolgens keek de vrouw welke prijs de appels scande en merkte op dat het niet klopte. De appels waren 1 cent (ja echt!!) duurder en dat kwam omdat ik het zakje had meegewogen en ik dacht toch zeker niet dat ze het plastic zakje ging betalen. Ze heeft de sticker er af gehaald en is de appels opnieuw gaan wegen zonder zakje...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 13:56

Ies_ schreef:
Wat heerlijk deze verhalen!
Ik werkte bij een supermarkt waarbij je je eigen groente en fruit moet wegen. Een vrouw had een zakje appelen op de band gelegd maar bleek bij de kassa de sticker verloren te zijn. Ik zei dat het geen probleem was, pakte het zakje en liep naar een weegschaal. Vervolgens keek de vrouw welke prijs de appels scande en merkte op dat het niet klopte. De appels waren 1 cent (ja echt!!) duurder en dat kwam omdat ik het zakje had meegewogen en ik dacht toch zeker niet dat ze het plastic zakje ging betalen. Ze heeft de sticker er af gehaald en is de appels opnieuw gaan wegen zonder zakje...


Zo zijn er ook mensen die eerst 3 appels afwegen, de sticker erop plakken en daarna nog eens 3 appels erbij doen :')
Gelukkig wegen ze tegenwoordig meestal bij de kassa :D

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:58

stitchlover schreef:
Ik heb niet echt concrete 'gierige voorbeelden', maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Situatie: Je gaat met een groep uit eten. Ik, geen grote alcoholdrinker, houdt het altijd bij een a twee glazen spa (drink bij voorkeur water bij het eten) en bestel gewoon normale gerechten (kijk niet naar de prijs, maar gewoon wat me lekker lijkt). Anderen uit de groep gaan los en bestellen steevast duurdere gerechten en tikken een aantal glazen wijn achterover.

Als uiteindelijk de rekening gesplit wordt onder het aantal personen, wie is er dan gierig?
-Ik die soms wel meer dan 10 euro meer betaald dan daadwerkelijk 'verbruikt'.
-De grootverbruikers die zonder blikken of blozen anderen deels voor hun gerechten en wijn laten betalen.

Ik trek er nooit mijn mond over open, maar ik ben benieuwd of andere ook wel eens voelen wat ik voel?


Ik snap je gevoel wel :j Vind jullie in dit geval geen van allen gierig, omdat er geen probleem van wordt gemaakt.
Ik vind dat als je de rekening split je wel ong hetzelfde verbruikt moet hebben. Niet de ene 1 glas water en de ander 4 cocktails. Dan kun je de rekening beter per pp betalen; zeker dingen als Tikkie maakt dat tegenwoordig best makkelijk.

Als je het geen probleem vindt om te betalen, dan gewoon een voorgerecht of toetje nemen, of een paar drankjes extra.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:58

stitchlover schreef:
Ik heb niet echt concrete 'gierige voorbeelden', maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Situatie: Je gaat met een groep uit eten. Ik, geen grote alcoholdrinker, houdt het altijd bij een a twee glazen spa (drink bij voorkeur water bij het eten) en bestel gewoon normale gerechten (kijk niet naar de prijs, maar gewoon wat me lekker lijkt). Anderen uit de groep gaan los en bestellen steevast duurdere gerechten en tikken een aantal glazen wijn achterover.

Als uiteindelijk de rekening gesplit wordt onder het aantal personen, wie is er dan gierig?
-Ik die soms wel meer dan 10 euro meer betaald dan daadwerkelijk 'verbruikt'.
-De grootverbruikers die zonder blikken of blozen anderen deels voor hun gerechten en wijn laten betalen.

Ik trek er nooit mijn mond over open, maar ik ben benieuwd of andere ook wel eens voelen wat ik voel?


Tsja, wat is belangrijker? Een gezellige avond of die 10 euro die je extra betaalt? Als er steevast 1 iemand zou zijn die de duurste wijn en gerechten zou bestellen dan snap ik het. Maar als meerdere gewoon ook lekker willen eten en drinken dan zou ik het zo laten. Jij kan ook meer drinken, geen alcohol maar wel fris.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:59

Dates waar je date vol aan het speciaalbier gaat, jij weg wil gaan omdat diegene veel te dronken aan het worden is (en zelf alleen 1 thee hebt gedronken) en je de vraag krijgt of je wel even 2 euro wil betalen voor je thee..

Jullie snappen dat het nooit iets geworden is :')

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:01

Mijn moeder checkt altijd haar bonnetjes en gaat daadwerkelijk terug naar de kassa voor een foutje van 10 cent :+ Maar vooruit, tegen een winkel vind ik zoiets niet erg.
Als iets onder familie of vrienden is wel, ik heb laatst iets mee gemaakt, ik vind het nog steeds zo scheef!

Ik heb een groepje vriendinnen, en al sinds we elkaar kennen doen we altijd voor iedereens verjaardag samen een cadeautje, vaak een dagje uit, en dan dus de kosten van de jarige delen. Nou pas was er dus 1 jarig, en het cadeautje was samen een escaperoom doen. Maar ik en nog 2 vriendinnen gingen niet mee, dit hadden we ook al vanaf het begin gezegd. Maar we hebben natuurlijk wel gewoon ons deel van de jarige haar kosten betaald. Nu kwamen de andere meiden, die wel mee gingen, op de dag zelf ineens aan met ''willen jullie nog x bedrag overmaken naar mij? Omdat we nu met zn 4en waren ipv met 7 was het duurder voor ons.''
Dus wij moesten een deel van hun kaartjes betalen (niet van de jarige, dat vind ik geen probleem) omdat wij niet mee gingen, en hun daardoor duurder uit waren..
Het ging maar om een paar euro meer, wat ik uiteindelijk wel heb betaald om meer ruzie te voorkomen, maar ik heb echt wel even gezegd dat ik het een hele scheve redenering van hun vond!
De andere twee meiden die niet mee waren vonden het overigens niet gek, dus ben ik de enige die het raar vind?

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:04

Wij hebben een Canadese achterneef die inmiddels 20 is, maar nog steeds vindt dat iedereen alles maar voor 'm moet betalen. Hij is nu 2 jaar achter elkaar in Nederland geweest bij mijn ouders. Z'n moeder betaalt de vlucht en hij... he-le-maal niets. Gratis "hotel", betaalt geen toegangskaartjes niets en zo hulpeloos dat als je 'm zelf niet ergens mee naartoe neemt, hij de hele dag op de bank zit.
Nou had z'n moeder 'm wat geld toegestopt met de mededeling "neem je gastvrouwen lekker mee uit eten als bedankje." Eenmaal in Nederland vroeg ie of ie niet gewoon mocht koken voor ze. Dat was dus kale spaghetti en dan nog het gore lef hebben om te verwachten dat ie het geld dat ie daarmee uitgespaard heeft zelf mag houden.
Klopte hij laatst bij mij aan of hij bij mij en m'n vriend in Schotland mag komen. Naaaah, dacht het niet :'). Nu gaat ie weer naar Nederland, maar toen z'n moeder z'n vliegticket niet alweer wilde betalen wel op Facebook publiekelijk z'n moeder te kijk zetten.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:06

Rebecca schreef:
Een topic naar mijn hart :')

Op de huishoudbeurs jaren terug kon je gratis koffiemelk proberen en meenemen (een pakje ) dan kreeg je een stempel en klaar . Met zijn 4en op stap en we kwamen met ongeveer 16 pakjes koffiemelk thuis :') , 2 handen stempel en dan beide handen de stempel er eventueel weer af wassen :')


Ik moet zeggen dat ik dit niets meer met gierigheid te maken vind hebben.. gewoon écht mega asociaal... :=

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:10

Wat een leuk topic! Al die verhalen zeg......

Hier niet eens zo gierig qua geld, maar gewoon Tsja hoe zal ik het noemen.....
Ik vertel het wel gewoon. Schoonvader ging op vakantie en ging de dag ervoor al richting zijn vriendin, van Drenthe naar Rotterdam. Belt hij mijn man op dat hij thuis iets vergeten is want hij was zelf net in Rotterdam en wilde niet weer de auto in. Mijn man spoort niet en zei zonder na te denken, ja pap tuurlijk. Dat hij daarbij 150 km heen en 150 terug moest rijden en zijn gezin achterliet op zijn enige vrije avond kwam niet echt in hem op -O- maar goed..... spullen opgehaald en de volgende dag aan zijn vader gegeven die we op Schiphol gingen uitzwaaien. Bedankje kwam niet en over benzinegeld rot op de dag van vandaag niet gesproken..... later was zijn vader hier en weer eens iets vergeten. Een vriendin wilde het wel langs komen brengen bij hem. Zegt hij tegen ons: nou zo’n topmensen is dat hè? Komt het pakketje helemaal brengen en neemt dan maar een hotel voor een leuk weekeind weg met haar vriend. Zij is toch zo behulpzaam! Ik had toen wat moeten zeggen maar was een beetje sprakeloos.....

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:12

stitchlover schreef:
Ik heb niet echt concrete 'gierige voorbeelden', maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Situatie: Je gaat met een groep uit eten. Ik, geen grote alcoholdrinker, houdt het altijd bij een a twee glazen spa (drink bij voorkeur water bij het eten) en bestel gewoon normale gerechten (kijk niet naar de prijs, maar gewoon wat me lekker lijkt). Anderen uit de groep gaan los en bestellen steevast duurdere gerechten en tikken een aantal glazen wijn achterover.

Als uiteindelijk de rekening gesplit wordt onder het aantal personen, wie is er dan gierig?
-Ik die soms wel meer dan 10 euro meer betaald dan daadwerkelijk 'verbruikt'.
-De grootverbruikers die zonder blikken of blozen anderen deels voor hun gerechten en wijn laten betalen.

Ik trek er nooit mijn mond over open, maar ik ben benieuwd of andere ook wel eens voelen wat ik voel?


Bij onze vriendengroep wordt het niet raar gevonden als je hierom je mond opentrekt (wij zijn allen begin twintigers, zonder baan :') ). Laatst waren we een weekend weg met z'n 7-enen, en dan werd er bij het eten alles gesplit (iedereen had 1 drankje, vrij vergelijkbaar gerecht etc), maar het terras waar speciaalbiertjes werden gedronken betaalde iedereen z'n eigen kosten (achteraf aan degene die had voorgeschoten, en de fooi wordt dan ook netjes gesplit). Bij ons wordt het gewoon een beetje afhankelijk van hoe het verdeeld is gedaan dus :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:14

Ik ken een gezin die er een sport van maakt om maar al het eten op/over de datum in de supermarkt mee te nemen omdat het dan gratis is. Maar echt doelbewust daarvoor gaan en verders niks kopen :')
Toen hadden ze een keer rundvlees en huzarensalade van 2 weken over de datum meegenomen op mijn moeders verjaardag omdat ze het niet op kregen (hele batch over de datum mee gesnitcht), uhh.. nee danku _O-

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:14

"hey ik vier m'n verjaardag en wil uit eten gaan naar zo'n middeleeuws restaurant" klinkt tof, ik stem in krijg later een mail met de keuzes uit de menu's en pakketten want die moest je reserveren "Ik wil eigenlijk de 3, dat is het hele avontuur met alle beschikbare menu's om uit te kiezen €48 per persoon...iedereen betaald natuurlijk wel voor zichzelf!" >;)

Collega die altijd met mee reed, die 'toevallig' nooit haar geld mee had als er getankt moest worden oh en of ik haar bij haar thuis wilde ophalen, toen ik nee zei werd ze nog boos ook