Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:46

SweetVanille schreef:
Jeetje mag praten tegenwoordig ook al niet meer....

Waarom moet er dan gelogen worden over het praten?

Ik vind het in elke relatie (dus ook vriendschappelijk) gewoon belangrijk dat mensen eerlijk zijn. Liegen alleen al zou voor mij een rede zijn om ermee te stoppen.

En nee dat TS door haar vriend zijn berichten zit te neuzen vind ik ook niet 'wauw', maar er is blijkbaar dus geen vertrouwen in hun relatie. Terwijl vertrouwen volgens mij toch net een basis hoort te zijn om een gezonde relatie met iemand te hebben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:31

Ik zou dit als vriendin niet prettig vinden. Ik zou zeker het gesprek aangaan en duidelijk aangeven dat ik me niet achterdochtig wil voelen in mn relatie. Ik hoef me niet rot te voelen of jaloers te zijn en daar hoort mn vriend voor te zorgen.
Ik zou geen relatie willen blijven aanhouden waarin dit soort dingen spelen. Verlies daar snel mn geduld mee.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:33

Ik had hem er gelijk al uitgetrapt, een gozer die zo met een vrouw om gaat verdient geen vrouw.
Hij weet dat hij het bij jou kan flikken, van begin af aan, dus hij zal het altijd blijven doen.
Snap de meerwaarde dan ook niet van het "eerlijk moeten opbiechten".

Cheaters gonna cheat, trust me.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:11

BarbaLala schreef:

Nee hoor, I've been a cheater en ben nu hondstrouw.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:14

BarbaLala schreef:

Vind deze reactie echt overdreven... waarom moet dit gezegd worden omdat hij met andere praat.
Elk meisje denkt er meer achter aangezien dat is wat meiden doen... alles overdenken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:18

Ayasha schreef:
anne_bento schreef:
Ik snap de reacties dat jij niet in zijn berichten had mogen kijken, maar dat keurt toch niet automatisch dan goed dat hij berichten verwijderd en erover liegt?! 1 ding is duidelijk, het vertrouwen is er niet, en dan heb je in mijn ogen geen basis voor een goede relatie..

Als je voor elk simpel gesprek met het andere geslacht toch verdorie je lief om toestemming moet gaan vragen..

Toestemming vragen nee, er eerlijk over zijn en niks verbergen ja. Als je bewust berichten verwijderd heb je iets te verbergen toch?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:18

Xanthippe schreef:
BarbaLala schreef:

Nee hoor, I've been a cheater en ben nu hondstrouw.

Die opmerking slaat inderdaad nergens op, ik ben ook niet altijd trouw geweest maar ben nu ook een trouwe hond en haal dat echt niet meer in mijn hoofd hoor :n

Elisa2

Re: Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:41

Het is natuurlijk al apart dat hij de behoefte heeft om contact te leggen met wildvreemde meisjes...als het al bekenden waren of exen dan zou ik er minder moeite mee hebben dan iemand die bewust contact zoekt met anderen en daar zouden bij mij de alarmbellen ook af gaan zou ik niet accepteren.

Ik begrijp dus helemaal dat je achterdocht gewekt is en je in zijn telefoon bent gaan kijken, beter dat dan er over 2 jaar achter komen dat hij je al die tijd besodemieterd heeft.

Vooral het gelieg erover is kwalijk, als ie niets te verbergen zou hebben dan zouden er geen berichten gewist moeten worden en zou hij gewoon kunnen zeggen met wie hij praat en waarom.
Voor mij zou dit ook geen gezonde basis zijn voor een gelijkwaardige relatie en nu het vertrouwen weg is door de leugens zou ik eieren voor m'n geld kiezen..geen hand vol, maar een land vol. ;-}

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:55

Heb niet alle reacties gelezen alleen de OP

Maar ik heb in een gelijke situatie gezeten met mijn ex. Bij hem begon het ook met een gewoon gesprek, daarna inderdaad bepaalde dingen uit het gesprek verwijderen. Ik heb hem tot 2 keer toe betrapt op sexting met meiden die hij niet persoonlijk kent, maar wel afspraken aan het maken was om hun in real life te ontmoeten. Dat doet echt ontzettend veel zeer, en voor mij voelt dat hetzelfde als vreemdgaan.
Ook mijn ex en ik waren bijna altijd samen, en zelfs op de momenten dat we samen waren ging het gewoon door, zelfs op de bruiloft van mijn nichtje heeft hij op de wc foto's van zn piel naar haar gestuurd. Heb hem 2 kansen gegeven, maar dat waren er helaas 2 teveel had beter meteen een streep er onder kunnen zetten dan had ik niet zo'n ellende gehad..
Het is trouwens niet zo dat ik zijn telefoon heb gecontroleerd, niet 1 keer. Maar we hadden een gezamenlijke Ipad, en meneer was in de veronderstelling dat zijn facebook in instagram iedere keer automatisch uitlogde, en als dat meisje hem een bericht stuurde zag ik het bericht meteen op het vergrendelscherm staan, zo ben ik er al die keren achter gekomen (mijn ex deed niet heel veel moeite om het verborgen te houden).

Maargoed, wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is.. Maar bij mij zouden de alarmbellen gaan rinkelen, vooral als hij iedere keer alle berichten in het gesprek verwijderd. Misschien een keer hem vertellen hoe je jezelf in deze situatie voelt, en aan hem vragen of hij gewoon eerlijk naar jou wil zijn maar ook naar zichzelf..

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:01

Iedereen hier valt zo enorm over het kijken in een ander zijn telefoon. Grappig in onze relatie zijn de telefoons een open boek en geen van beide kijkt scheef als de ander zijn of haar telefoon pakt. Ik vind dat in een goede relatie je gewoon in elkaars telefoon moet kunnen kijken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:03

lovelucydan schreef:
Iedereen hier valt zo enorm over het kijken in een ander zijn telefoon. Grappig in onze relatie zijn de telefoons een open boek en geen van beide kijkt scheef als de ander zijn of haar telefoon pakt. Ik vind dat in een goede relatie je gewoon in elkaars telefoon moet kunnen kijken.

Maar jullie weten het van elkaar, TS heeft het stiekem achter zijn rug om gedaan. Ik lees ook wel eend in mijn vriend zijn telefoon en antwoord op appjes als hij even niet kan typen, maar daar weet hij dan wel vanaf.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:06

Destination schreef:
lovelucydan schreef:

Maar jullie weten het van elkaar, TS heeft het stiekem achter zijn rug om gedaan. Ik lees ook wel eend in mijn vriend zijn telefoon en antwoord op appjes als hij even niet kan typen, maar daar weet hij dan wel vanaf.

Ja ok. Maar waarom weet ts en haar vriend het niet van elkaar, waarom is het in de eerste instantie al stiekem gegaan (2 jaar al een relatie), had hij al het een en ander te verbergen voor ts. Dat is toch ook al vreemd? De relatie was dus al niet open en eerlijk...

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:07

Nou hier ook, telefoons liggen ook op tafel en als mijn echtgenoot wil kijken en apps wil lezen, prima. Hij heeft vanmorgen de apps uit de groepsapp nog eerder gelezen dan ik :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:09

lovelucydan schreef:

Dit is ook het eerste wat ik dacht.
Ik pak weleens per ongeluk met mijn slaapkop de verkeerde telefoon en dan lopen we de hele dag met elkaars telefoon op zak.
Kan er niet wakker van liggen. Zolang ik maar bereikbaar ben.

Het feit dat hij erover liegt en dat jij stiekem in zijn telefoon kijkt is beide niet goed.
Vraag me ook af of zoiets stand kan houden.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:10

Liegen en bewust apps verwijderen is in mijn ogen een 'no go'. Verwijderen omdat je iemand niet wilt kwetsen vind ik ook wel een bijzondere, dan weet je toch al dat je verkeerd bezig bent.

Ik ben trouwens getrouwd met een 'foute man' maar in alle jaren dat we samen zijn zo trouw als wat.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:11

Inderdaad horsetopshop

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:12

lovelucydan schreef:
Ja ok. Maar waarom weet ts en haar vriend het niet van elkaar, waarom is het in de eerste instantie al stiekem gegaan (2 jaar al een relatie), had hij al het een en ander te verbergen voor ts. Dat is toch ook al vreemd? De relatie was dus al niet open en eerlijk...

Jij hebt het erover dat het in een goede relatie moet kunnen, deze relatie is duidelijk niet goed. Ik weet niet of TS het überhaupt gevraagd heeft of dat het gelijk stiekem is gedaan, maar ik denk haast het laatste en dan vind ik het niet oké. Zonder toestemming in iemands telefoon kijken, ongeacht de relatie tot die persoon, vind ik een inbreuk op de privacy van diegene.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:17

Destination schreef:
lovelucydan schreef:

Ja in deze situatie zeg ik 'NOU EN'! Boeie, liever heel zijn telefoon doorspitten dan de rest van je leven bij een kerel blijven die het niet bij 1 vrouw kan houden.. Dan boeit mij heel zijn privacy niet meer, bij mij staat vertrouwen hoger als privacy.. En opzijn telefoon kijken en hem betrappen op leugens doet meer zeer bij de TS als bij haar vriend hoor, het enige wat hij k*t vind is dat hij betrapt is, komt hij ook wel weer overheen, makkelijker als weer vertrouwen in iemand krijgen.

Daarnaast denk ik ook vanuit zijn verleden en hoe hij nu doen betreft die berichten dat je beter eieren voor je geld kan kiezen en misschien er een streep onder moet zetten, aangezien je vertrouwen nu weg is en ik weet hoe moeilijk het is om dat terug te krijgen, vooral als ik naar mijn eigen situatie kijk waar ik in zat. Heb mijn ex ook nog 2 kansen gegeven in 1.5 jaar tijd, heb me nog nooit zo gestressd en ellendig gevoeld als toen, het was zelfs zo erg dat ik er overspannen van thuis ben komen te zitten.

Ik hoop voor je dat je een beslissing kan maken :(:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:22

Maar waarom die behoefte om de 1e keer zijn telefoon te checken? Was daar een reden voor?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:24

Echt niet dat mijn partner in mijn telefoon zou mogen neuzen zonder mijn medeweten.
Of er nu wat speelt waardoor dat wantrouwen terecht is of niet; op eigen houtje in mijn telefoon neuzen is garantie voor ruzie.
En echt, mijn partner mag alles zien/lezen wat ik communiceer naar anderen en ik ben er gewoon open over, maar wel gewoon even vragen en wachten op toestemming voor je in mijn telefoon/laptop/whatever gaat zitten neuzen.
Mijn telefoon en laptop zijn imo privé en een ander, ongeacht wie, heeft daar zonder mijn toestemming niets in te zoeken.

Overigens, als een partner de onbedwingbare neiging heeft om regelmatig in mijn telefoon/laptop te gaan neuzen dan zit er imo iets niet goed en ga ik daarover het gesprek aan, is het 'alleen maar' jaloezie of controledwang dan gaat diegene er maar aan werken en anders ben ik weg. :evaw:
Ik heb dat gesodemieter al eerder meegemaakt en dat is toen gruwelijk uit de hand gelopen (huiselijk geweld), daar kies ik niet nog eens voor.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:26

Wauw, hoezo valt iedereen er over dat er in de telefoon van de partner wordt gekeken?
Hoezo is er dan geen vertrouwen in een relatie? Ik heb niks te verbergen voor mijn vriend hoor, hij kijkt maar :j Ik mag ook in de telefoon van mijn vriend kijken :j Mijn vriend gebruikt mijn telefoon ook en andersom, dus waarom niet? er staat niets in wat ik niet al met hem gedeeld heb :n
Ik kom uit een relatie waarbij mijn ex een kind verwekt heeft bij mijn toen nog beste vriendin en was enorm wantrouwend. Juist omdat ik weet dat ik ten allen tijden in de telefoon van mijn vriend mag kijken vertrouw ik hem.
Als mij dit ontzegt zou worden, dan pas zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen.

Dat gezegd hebbende lees ik een paar dingen die mij enorm opvallen. Mensen zijn veranderlijk en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Mijn ex is inmiddels zo trouw als een hond en zit al jaren in dezelfde relatie. Ik ben vroeger ook vreemd gegaan en zou dat nu niet meer doen.

Dan een andere vraag, wat is het probleem dat jou vriend met andere meisjes praat? Ik zou dat dus echt niet erg vinden. Kijk, het liegen er over en berichten wissen zou ik ook echt niet tof vinden, Maar wellicht doet hij dat wel om jou juist niet achterdochtig te maken?
Zo dacht mijn vriend in het begin van onze relatie ook wel eens, niet beseffende dat dit mij juist achterdochtig maakte :+

Ik zou inderdaad gewoon eens een goed gesprek met hem voeren, kijken waar jullie staan in jullie relatie is nooit verkeerd :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:31

CharmingS schreef:
Ja in deze situatie zeg ik 'NOU EN'! Boeie, liever heel zijn telefoon doorspitten dan de rest van je leven bij een kerel blijven die het niet bij 1 vrouw kan houden.. Dan boeit mij heel zijn privacy niet meer, bij mij staat vertrouwen hoger als privacy.. En opzijn telefoon kijken en hem betrappen op leugens doet meer zeer bij de TS als bij haar vriend hoor, het enige wat hij k*t vind is dat hij betrapt is, komt hij ook wel weer overheen, makkelijker als weer vertrouwen in iemand krijgen.

Daarnaast denk ik ook vanuit zijn verleden en hoe hij nu doen betreft die berichten dat je beter eieren voor je geld kan kiezen en misschien er een streep onder moet zetten, aangezien je vertrouwen nu weg is en ik weet hoe moeilijk het is om dat terug te krijgen, vooral als ik naar mijn eigen situatie kijk waar ik in zat. Heb mijn ex ook nog 2 kansen gegeven in 1.5 jaar tijd, heb me nog nooit zo gestressd en ellendig gevoeld als toen, het was zelfs zo erg dat ik er overspannen van thuis ben komen te zitten.

Ik hoop voor je dat je een beslissing kan maken :(:)

Maar het vertrouwen was sowieso al weg op het moment dat ze ging lezen, toch?

@M_D_H imo is er geen vertrouwen als er stiekem in iemands telefoon wordt gekeken, wat nu dus het geval is.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:34

Citaat:
Dan een andere vraag, wat is het probleem dat jou vriend met andere meisjes praat? Ik zou dat dus echt niet erg vinden. Kijk, het liegen er over en berichten wissen zou ik ook echt niet tof vinden, Maar wellicht doet hij dat wel om jou juist niet achterdochtig te maken?

Als je iemand niet achterdochtig wil maken en je hebt niets te verbergen, dan verwijder je die berichten niet.. Daar zou ik alleen maar achterdochtig en wantrouwend van worden. Ik ben nu 6 maanden weg bij mijn ex, maar ik heb er echt moeite mee om mensen op hun woord te geloven sinds dien. Dus hoe meer TS haar vriend dit soort dingen gaat doen, hoe meer wantrouwen hij opwekt.. En dan gaan jullie een beetje met je vinger naar de TS wijzen dat ze niet in zijn telefoon zou mogen kijken?! 8)7

Citaat:
Maar het vertrouwen was sowieso al weg op het moment dat ze ging lezen, toch?

Nee de achterdocht kwam naar voor, de twijfel heeft gemaakt dat ze in zijn telefoon ging kijken. Waarschijnlijk hopend dat ze het fout had en er niets geks aan de hand was. Daar begint het mee, nu zal het vertrouwen alleen maar nog grotere deuken gaan krijgen.. Tenzij hij een goed excuus heeft en bereid is om eerlijk te zijn en openheid te bieden, en niet meer sneaky gaat doen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:43

Ik zeg, meedoen aan Temptation Island. Mooie vakantie en leuke mannen om je over deze sneaky vent heen te helpen +:)+

Maar even serieus, ik vind dit echt niet ok. Praten is prima, maar lieg er niet over. Hij geeft het gevoel iets te verbergen te hebben en meestal als mensen zich zo gedragen dan hebben ze daar een rede voor. Voor mij zou zoiets echt serieus einde relatie betekenen, ik vind openheid en eerlijkheid heel erg belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:03

Maar wat nu als we een deel van het verhaal missen? Stel je voor dat iemand een topic opent op bokt: Na 2 jaar nog geen vertrouwen in relatie.

Mijn vriendin en ik zijn al 2 jaar samen. Ik ben in het verleden in vorige relaties vreemd gegaan. Ik weet dat dat fout was, maar met haar wil ik er echt voor gaan. Sinds het begin van onze relatie controleerd ze mijn gsm. Dit vind ik niet aangenaam. Vaak moet ik dan het 1 en ander verantwoorden. Waarom ik dit of dat berichtje heb gestuurd, waarom ik met die spreek etc. Dit vind ik onwijs zonde. We zijn 2 jaar samen en nog altijd kan ik niet met een schone lei beginnen. Nu controleerde ze onlangs weer mijn gsm en vroeg ze mij weer om een hoop te verklaren. Ik ben dit zo beu dat ik heb gezegd dat er niets is. Een leugen waar ze is achter gekomen. Ik weet dat ik niet mocht liegen, maar ik wil gewoon mij zelf kunnen zijn en niet alles constant moeten verantwoorden.