Iris82 schreef:Waarborgfonds: getuige kan ook iemand zijn die jou zonder schade heeft zien parkeren en kan verklaren dat je in de tussentijd niet meer met de auto gereden hebt. Een partner bijvoorbeeld. Of wellicht de buren?
Klopt. Ik had vorig jaar mn 5 maanden oude auto bij een winkelcentrum geparkeerd. Toen ik terug kwam zaten er aan 1 kant deuken en grote krassen van voor naar achteren. Dit gemeld bij de politie, verzekering en waarborgfonds. Voor waarborgfonds moest er een getuige zijn die gezien had dat ik de auto schade vrij had neer gezet. Gelukkig had ik iemand bij me die kon getuigen.
Eerst ging de verzekering kijken of het onder de verzekering viel. Gelukkig all risk verzekerd. Mocht het laten repareren en hun hebben dat vergoed. Later hebben ze deze kosten verhaald bij het waarborgfonds.
Wanneer het waarborgfonds de.kosten niet zou betalen dan zou het me alleen mn eigen risico a 150 euro gekost hebben. Werkelijke kosten stond op 1500 euro....
Blij dus dat ik goed verzekerd was.
Aangifte gewoon online doen. Heeft geen nut om dat op het bureau te doen. Kost je veel tijd en de afwikkeling is hetzelfde. Grote kans dat je eerst een afspraak moet maken of dat ze je alsnog vragen het online te doen.