Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:11

Indestal schreef:
Schoonloeders kunnen heel slinks te werk gaan...

Daarom moet je ze als een zieke boom uit je leven kappen als ze niet bereid zijn wat aan hun attitude te doen :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:14

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel snap dat ze je in een jurk wil hebben hoor.
Het is natuurlijk wel een prachtig plaatje. Plus mooie foto’s..

MAAR... het is jouw dag en JIJ moet je fijn voelen.
Daarin heeft zij gewoon te schikken.
Al ga je in een spijkerbroek met jophurs.

Wat ik mij ook afvraag, wil je vriend niet het zelfde als je schoonmoeder ? Of denkt hij van laat maar... Wat is zijn eigen mening?
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 01-05-18 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:14

Juist, maar alles met veel humor, lach, vrolijkheid en “liefde” alles doen wat jij wil en ook zeggen, o ja hoor, super idee, maar ik vind dit leuker, ander onderwerp...

Dan heb je ze uiteindelijk de mond gesnoerd...ze wachten op ruzie, discussie, zodat ze kunnen zeggen, dit meisje is niks voor jouw..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:04

MarjanB schreef:
Ik zou d’r pas op t allerlaatste moment op de hoogte gebracht hebben :') lekker je ding doen en laat schoonmama maar lekker overdressed op t feest komen. Het is jullie bruiloft niet de hare

Ja ik dus ook, niks vertellen dat je gaat trouwen. Komt ze wel achter als ze de kaart krijgt en alles geregeld is.

Storm

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:08

Vliegtuig pakken naar een warm oord samen met je aanstaande man en kinderen, en lekker op het warme strand trouwen met je voetjes in het zand. En natuurlijk pas vertellen als je weer thuis bent.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:16

Tja , ik had oom zulke schoonouders , maar dan allebei. Zodra wij hadden gezegd dat wij gingen trouwen regelde mijn schoonvader achter onze rug om de trouwauto’s ( die wij niet wilden want iedereen mocht met zijn eigen auto of mee rijden ) de receptie locatie die zij mooi vonden, en nog veel meer !
Konden ze dus allemaal gaan annuleren zodra we er achterkwamen :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:18

Als je vent niet voor je opkomt is het misschien maar goed dat jullie niet trouwen! Al eens overwogen hem te zeggen bij mams in te trekken en zelf een met een wat rechtere rug te zoeken?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:36

Storm schreef:
Vliegtuig pakken naar een warm oord samen met je aanstaande man en kinderen, en lekker op het warme strand trouwen met je voetjes in het zand. En natuurlijk pas vertellen als je weer thuis bent.

Dat is een goede TIP ! :)

En als dat niet lukt gewoon het hele trouwplan snel vergeten
en lekker verder leven met man en kids <3
Het is tenslotte maar een stukje papier en dat moet niet
je hele leven gaan beheersen |(

Er zijn nog zoveel mooie andere momenten in je leven,
daar heb je dan je schoonmoeder helemaal niet bij nodig :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:45

Toch vind ik het ergens bizar dat er adviezen worden gegeven als, schoonmoeder niet op de hoogte brengen, naar Vegas of ergens anders gaan om te trouwen etc.
Het gaat om TS en haar aanstaande, het zou van de zotte zijn om te 'vluchten' voor schoonmoeder, omdat zij dingen graag anders ziet dan TS.
Gewoon een keertje goed je mond lostrekken, naar je schoonmoeder, dat het verdorie JULLIE dag is en dat JULLIE het zo willen en niet anders! Gaat ze zielig doen of jammeren? Jammer maar helaas, dat is haar probleem en niet die van jullie.
Probeer je schouders op te halen en het allemaal lekker te plannen zoals jullie het graag zien, laat het gejammer langs je heen glijden en ga lekker genieten van jullie bruiloft!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:56

Tja, ergens medelijden met je schoonmoeder, die ontleent haar bestaan aan uiterlijke schijn, armoedig leven heeft ze. Maar dat geeft haar nog steeds niet het recht om zich te bemoeien met jullie huwelijk en heel eerlijk, je had dit aan kunnen zien komen dus ben je zelf ook een beetje dom bezig. Dus toch maar een samenlevingscontract opstellen en tegen je schoonmoeder en zeker ook je vriend zeggen dat het huwelijk niet doorgaat zolang er anderen zich zo mee bemoeien.

En heb jij wel ruggengraad dan bel haar op en zeg heel duidelijk dat je de hele boel opnieuw afblaast en er ook geen derde keer komt wanneer ze zich er nog een keer mee bemoeit.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-05-18 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:01

Suzanne F. schreef:
Anoniem schreef:
Ik zou toch eerst eens even goed met je vriend gaan praten in plaats van met je schoonmoeder...

Ik ook. Als ik heel persoonlijk puur over mezelf praat, geen verwijt naar jou dus, zou ik nooit willen trouwen met een man die niet genoeg ruggengraat had om hiervoor tegen zijn moeder op te staan.

Nou dit dus.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:07

Wat vind je man hiervan? Want zijn mening en reactive mis ik wel in dit verhaal.

En je hoeft je ook niks van je schoonmoeder aan te trekken he. Jij en je man regelen de bruiloft. Zij hoeft helemaal niks te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:10

lieveli schreef:
Die moeder is het probleem niet. Je vriend zit niet in jouw team. Dat is het probleem.

Nou dit dus. Je kunt moord en brand schreeuwen tegen je schoonma, maar zolang je vriend het toelaat, gaat er niks veranderen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:11

Wat een drama over niks.

Jij en je partner willen trouwen. Regel het. En vervolgens laat je iedereen die je erbij wilt hebben weten wanneer, waar en hoe laat het gaat gebeuren.

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 12:14

Dat is inderdaad de uitdaging, meer backbone.

Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage _-:(

Hij mag me inderdaad wel beter erin steunen want nu ben ik steeds de kwaaie joep. Daar moet dus nog aan gewerkt worden, en het gaat al beter, maar we zijn er nog niet.

ps het lastigste is dat ze vlakbij de boerderij wonen (mijn vriend is boer) en dus is fysiek afstand nemen wat lastig ;-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:16

Ik geloof dat ik in jullie geval op maandag ochtend met 2 getuigen naar de burgelijke stand zou gaan en dan luxe op vakantie gaan ofzo. :')

Kijk je man is ook wie hij is he.(sommige vinden mama tegen spreken nu eenmaal moeilijk) Maar ik zou hem wel vragen wat hij wil en als hij dat zo wil meer uit te spreken naar zijn moeder.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:18

Joolien schreef:
lieveli schreef:
Die moeder is het probleem niet. Je vriend zit niet in jouw team. Dat is het probleem.

Nou dit dus. Je kunt moord en brand schreeuwen tegen je schoonma, maar zolang je vriend het toelaat, gaat er niks veranderen.

Of ts niet in team vriend ;)
Wat wil vriend graag ?

En als hij wel wat wil toegeven wie zijn wij dan om te zeggen dat alleen ts haar wil wet is ;)

@ts niet perse naar jou bedoeld als je vriend het met je eens is. Maar vind dat er te gemakkelijk wordt gezegd dat die vriend zo "slap" is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:21

Mondy schreef:
Of ts niet in team vriend ;)
Wat wil vriend graag ?

En als hij wel wat wil toegeven wie zijn wij dan om te zeggen dat alleen ts haar wil wet is ;)

@ts niet perse naar jou bedoeld als je vriend het met je eens is. Maar vind dat er te gemakkelijk wordt gezegd dat die vriend zo "slap" is.

Maar als TS niet in team vriend zit heeft hij dat blijkbaar ook niet naar TS uitgesproken.

Tenminste,...dat komt op mij zo over.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 01-05-18 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:22

Of niks zeggen of vlak van te voren de datum zeggen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:23

Samantha_01 schreef:

Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage _-:(

Hij mag me inderdaad wel beter erin steunen want nu ben ik steeds de kwaaie joep. Daar moet dus nog aan gewerkt worden, en het gaat al beter, maar we zijn er nog niet.

ps het lastigste is dat ze vlakbij de boerderij wonen (mijn vriend is boer) en dus is fysiek afstand nemen wat lastig ;-)

WEet je, ik hoor dit soort verhalen wel vaker, als in vriend werkt met/bij ouders, durft geen tegengas te geven. En weet je, ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat veranderen. Hoe lang heb je al een relatie? Je zegt dat het al beter gaat. Maar praten we hierin in maanden of in jaren?
Ik wil niet zeggen dat je dan maar je relatie moet stoppen, maar ik denk dat het niet zo makkelijk wordt om je vriend bij jou in het team te krijgen zoals Lieveli zegt. Dat zit er zo diep in gesleten, dat is neit even van joh houd je poot stijf.
Je schoonmoeder is het secundaire probleem, je vriend het primaire probleem.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:25

Eerst je vriend maar even bij zn hoofd krijgen. Dat hij anders beter met zn moeder kan gaan trouwen dan mer jou.

En dan zou ik haar voor de keuze zetten. Of wel komen en accepteren dat her gaat zoals jij wilt. Of anders is ze niet welkom. Geen discussie mogelijk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:49

Joolien schreef:
Samantha_01 schreef:

WEet je, ik hoor dit soort verhalen wel vaker, als in vriend werkt met/bij ouders, durft geen tegengas te geven. En weet je, ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat veranderen. Hoe lang heb je al een relatie? Je zegt dat het al beter gaat. Maar praten we hierin in maanden of in jaren?
Ik wil niet zeggen dat je dan maar je relatie moet stoppen, maar ik denk dat het niet zo makkelijk wordt om je vriend bij jou in het team te krijgen zoals Lieveli zegt. Dat zit er zo diep in gesleten, dat is neit even van joh houd je poot stijf.
Je schoonmoeder is het secundaire probleem, je vriend het primaire probleem.

Jep dit helemaal.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:52

Samantha_01 schreef:

Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage

Dan is het blijkbaar niet het juiste moment om te trouwen (of kinderen te maken). Eerste jullie relatie op orde brengen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:55

Ah joh dat zijn die boeren, lekker makkelijk.
Vrouwvolk maakt gewoon teveel lawaai ;)

Zet je trouwplannen maar weer in de vrieskast als je dit allemaal wilt veranderen.
Zijn er compromissen te sluiten?
Hoe is je relatie met schoonmams buiten de trouwplannen om?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:57

Tja, dan word het ietsie anders wanneer ze naast de deur wonen. Maar dan nog, ga het gesprek met schoonma aan, vertel dat het jullie dag is en je ook zelf wil bepalen hoe en wat. Zij mag rustig in Chanel komen wanneer jij je spijkerbroek maar aan kunt houden, bwv spreken. Geen concessies doen maar misschien kun je haar een taak toebedelen namelijk jullie kinderen in het nieuw steken. En ergens, nu ik lees dat het boerenvolk is kan ik me haar gedrag voorstellen. Vroeger werd er ontzettend op boeren neergekeken en zij probeert op deze manier decorum te houden, de buitenwereld te laten zien dat er niveau is. Dat ze dit op de verkeerde manier doet, tja. Ik ken ook iemand, heel groot bedrijf maar worden nog altijd weg gezet als boeren en die vrouw liep altijd in de duurste kleding, duurste auto's, duurste paarden maar ze bleven "die Boeren" . Ik zou mooi een feest op de deel met varken aan het spit geven en zo veel eten en drinken dat iedereen het er maanden later nog over zou hebben, want feesten kunnen de meeste boeren wel.