Indestal schreef:Schoonloeders kunnen heel slinks te werk gaan...
Daarom moet je ze als een zieke boom uit je leven kappen als ze niet bereid zijn wat aan hun attitude te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjanB schreef:Ik zou d’r pas op t allerlaatste moment op de hoogte gebracht hebbenlekker je ding doen en laat schoonmama maar lekker overdressed op t feest komen. Het is jullie bruiloft niet de hare
Storm schreef:Vliegtuig pakken naar een warm oord samen met je aanstaande man en kinderen, en lekker op het warme strand trouwen met je voetjes in het zand. En natuurlijk pas vertellen als je weer thuis bent.
Suzanne F. schreef:Anoniem schreef:Ik zou toch eerst eens even goed met je vriend gaan praten in plaats van met je schoonmoeder...
Ik ook. Als ik heel persoonlijk puur over mezelf praat, geen verwijt naar jou dus, zou ik nooit willen trouwen met een man die niet genoeg ruggengraat had om hiervoor tegen zijn moeder op te staan.
Joolien schreef:lieveli schreef:Die moeder is het probleem niet. Je vriend zit niet in jouw team. Dat is het probleem.
Nou dit dus. Je kunt moord en brand schreeuwen tegen je schoonma, maar zolang je vriend het toelaat, gaat er niks veranderen.
Mondy schreef:Of ts niet in team vriend![]()
Wat wil vriend graag ?
En als hij wel wat wil toegeven wie zijn wij dan om te zeggen dat alleen ts haar wil wet is![]()
@ts niet perse naar jou bedoeld als je vriend het met je eens is. Maar vind dat er te gemakkelijk wordt gezegd dat die vriend zo "slap" is.
Samantha_01 schreef:Dat is inderdaad de uitdaging, meer backbone.
Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage![]()
Hij mag me inderdaad wel beter erin steunen want nu ben ik steeds de kwaaie joep. Daar moet dus nog aan gewerkt worden, en het gaat al beter, maar we zijn er nog niet.
ps het lastigste is dat ze vlakbij de boerderij wonen (mijn vriend is boer) en dus is fysiek afstand nemen wat lastig
Joolien schreef:Samantha_01 schreef:Dat is inderdaad de uitdaging, meer backbone.
Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage![]()
Hij mag me inderdaad wel beter erin steunen want nu ben ik steeds de kwaaie joep. Daar moet dus nog aan gewerkt worden, en het gaat al beter, maar we zijn er nog niet.
ps het lastigste is dat ze vlakbij de boerderij wonen (mijn vriend is boer) en dus is fysiek afstand nemen wat lastig
WEet je, ik hoor dit soort verhalen wel vaker, als in vriend werkt met/bij ouders, durft geen tegengas te geven. En weet je, ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat veranderen. Hoe lang heb je al een relatie? Je zegt dat het al beter gaat. Maar praten we hierin in maanden of in jaren?
Ik wil niet zeggen dat je dan maar je relatie moet stoppen, maar ik denk dat het niet zo makkelijk wordt om je vriend bij jou in het team te krijgen zoals Lieveli zegt. Dat zit er zo diep in gesleten, dat is neit even van joh houd je poot stijf.
Je schoonmoeder is het secundaire probleem, je vriend het primaire probleem.
Samantha_01 schreef:Dat is inderdaad de uitdaging, meer backbone.
Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage