Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vervolgens was de manege waar ik eindelijk naartoe mocht zo verschrikkelijk en paardonwaardig dat ik het na drie lessen maar bij het poetsen van de pony's van de buren hield. Als ik ergens al een trauma aan overgehouden heb dan was het aan die drie lessen op paarden die alleen diagonaal met het hoofd over de deur naar buiten in hun box konden staan omdat ze anders niet pasten, maar niet aan het feit dat ik 7 jaar heb moeten zeuren.
daantjuhhh schreef:troi schreef:Sowieso voor het belang van het kind zou ik er niet over strijden maar een andere sport zoeken. Er zijn genoeg leuke sporten in NL.
Edit, paardrijden dus. Dat is ook enorm gevaarlijk eerlijk is eerlijk! Ik zou haar wens respecteren
Belang voor het kind is toch wat het kind wil?
het belang van het kind is zeker niet altijd wat het kind wil. En ook als ze twaalf zijn en ze zouden gehoord worden door een rechter dan is het ook niet meer dan dat: de rechter hoort ze aan en neemt dat mee in de beoordeling. Maar als een kind allemaal idiote dingen wil of graag ‘bij papa wil wonen omdat die s avonds altijd weg is en ik dan lekker op kan blijven’ dan gaat dat niet automatisch gebeuren. Gelukkig! Want het belang van het kind telt. En dat is dan niet in her belang van het kind.M_i_R schreef:Dat zou een mooie wordenhet belang van het kind is zeker niet altijd wat het kind wil. En ook als ze twaalf zijn en ze zouden gehoord worden door een rechter dan is het ook niet meer dan dat: de rechter hoort ze aan en neemt dat mee in de beoordeling. Maar als een kind allemaal idiote dingen wil of graag ‘bij papa wil wonen omdat die s avonds altijd weg is en ik dan lekker op kan blijven’ dan gaat dat niet automatisch gebeuren. Gelukkig! Want het belang van het kind telt. En dat is dan niet in her belang van het kind.
Juridisch kan je hier best een hoop mee maar het lijkt me de tijd, de energie, frustratie en het geld niet waard. Voor nu wellicht even een andere hobby zoeken, af en toe even laten rijden op je paard en als ze het over een tijdje nog erg leuk vindt kan je altijd besluiten om er werk van te maken. Aangezien die kleintjes soms zo wispelturig zijn qua interesses lijkt het me de consequenties van het verder op de spits drijven nu niet waard.
Gloa schreef:Babootje schreef:Maar als ze bij vader woont, kan ze dan niet gewoon op 1 van die dagen naar ponyles? Dan is dat argument al uit de weg toch? En dan kan ze op de dagen dat ze bij moeder is een leuke andere sport doen?
Ze zou sowieso bij vader op de manege gaan.
Dat is ook al voorgelegd bij de moeder. Vader betaalt alle overstijgende kosten en moeder krijgt daar bovenop nog alimentatie voor onderhoud. Hij betaalt voor de kinderen 1 hobby. Nog een sport erbij zou de moeder zelf moeten betalen en dat wil ze niet.
Popke schreef:Ik lees dat de moeder niet uren naar de manege wil. Maar ik begrijp ook dat het kind alleen op woensdagmiddag en drie weekenden bij de moeder is en dat de les zou doorgaan op een manege bij de vader.
De moeder zou geen uren mee maar de manege hoeven als de manege bij de moeder in de buurt zou zijn. Ik lees dat de les zou zijn op een manege bij de vader. Klopt het dat de les zou zijn op een woensdagmiddag of in een weekend? Dan is het kindje 30 km van moeders huis om te lessen?
Ik begrijp dan de moeder best. We kennen haar (financiële) situatie niet en dus kan ik mij best voorstellen dat het niet fijn is om zover van huis te lessen in een tijd dat je normaal anders in zou delen. Wellicht zou het al anders zijn als de les bij moeders in de buurt zou zijn.
Denk ook dat je als partner van de vader hier buiten moet blijven en het gewoon even op zijn beloop moet laten.
Wellicht heeft de moeder wat meer tijd nodig. Uiteindelijk moeten vader en moeder het eens worden maar ik heb zo'n gevoel dat hier meer speelt dan alleen het paardrijden.
staat duidelijk in de berichten van ts.
Maartje1990 schreef:Waar staat moeders voor open? Als het angst is. Samen de betreffende manege bezoeken en kijken of ze die veilig genoeg acht? Stek bijv voor dat kindlief niet alleen een cap draagt maar ook een bodyprotector. Er zijn ouders die bepaalde afspraken maken. Bijv eerst je zwemdiploma A voordat jr mag paardrijden ik noem maar wat.
Zijn dat misschien dingen waar je wat mee kan richting moeders?
studiemiep schreef:Moeders komt op mij over als bewust dwars liggen bij iets dat haar kind graag wil (om vader een hak te zetten).
Kind wil het dol graag, moeder heeft er geen extra werk en ook geen kosten aan...sorry hoor maar ik zie 0,0 bezwaar. Behalve als je na natuurlijk zo'n zuurpruim ex bent die op deze manier het leuk vind om het leven van je kind te traineren............
Brainless schreef:Maartje1990 schreef:Euh brainless ik had t ook tegen TS en niet tegen jou?
Ji geeft aan:Citaat:Zijn dat misschien dingen waar je wat mee kan richting moeders?
En mijn reactie was dat TS zich beter niet kan bemoeien met afspraken tussen vader en moeder.
studiemiep schreef:klopt maar ik ken wel genoeg scheidingen in mijn omgeving...en tis op veel plekken het zelfde gezeur (helaas) gezeur waar de kinderen onder lijden en waar ouders zich niet als volwassenen kunnen opstellen en elkaar niets gunnen.
studiemiep schreef:Moeders komt op mij over als bewust dwars liggen bij iets dat haar kind graag wil (om vader een hak te zetten).
Kind wil het dol graag, moeder heeft er geen extra werk en ook geen kosten aan...sorry hoor maar ik zie 0,0 bezwaar. Behalve als je na natuurlijk zo'n zuurpruim ex bent die op deze manier het leuk vind om het leven van je kind te traineren............
Gloa schreef:Ja dat klopt Kiki. Moeder wil in haar tijd zelf met de kinderen naar sport (oudste zit ook bij de moeder op sport) en dan niet naar een sport waar ze zelf angst voor heeft. In het algemeen vind ze dieren ook maar niets.
Vader wil ook graag met 1 van zijn kinderen naar een sport kunnen. Dus naast de discussie welke sport speelt ook de discussie waar die sport dan moet zijn........ om het makkelijk te houden.
.