Fiets weg. Maar dan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:45

Jolien87 schreef:
Omdat hier met enige regelmaat tuig door de straat loopt. Een beetje leedvermaak vind ik wel op zijn plaats.
Ik vind het jammer dat je er nu zo'n draai aan geeft.

Mijn gunfactor ligt in dit geval nog erg hoog. Ik had ook de fiets weer mee kunnen nemen. Het hangslot zat om een stang naast de fiets geknoopt dus die had ik met gemak los kunnen maken.

Nee hoor, laat diegene er vooral blij mee zijn. Maar hij/zij vindt het hopelijk niet vanzelfsprekend dat dit kan.

Dan had JIJ je eigen fiets dus gestolen.
Die persoon die "jouw" fiets nu heeft doet niks fout, JIJ wel als je hem weer meeneemt, aangezien je er zelf afstand van gedaan hebt :)

Lante

Re: Fiets weg. Maar dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:24

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je niet meteen de sleutels erin hebt gedaan.
Misschien wordt er iemand met weinig inkomen wel erg blij van. Moet diegene zich inderdaad nu gaan generen met zijn of haar mooie vondst? Nou ja, ieder zijn humor zullen we maar zeggen! ;-)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:42

Wat een azijnpissers weer om zon geniale actie!! Geweldig ts!!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:50

Jolien87 schreef:
Xyris schreef:
Hahaha prachtig ik heb ooit eens iets dergelijks gehad met mijn total loss scooter, had al een nieuwe gekocht en 2 scooters pasten noet in mijn schuur. 1 stond dus nog in een gangetje om afgevoerd te worden en ineens, scooter weg! Maargoed, een fiets kan zo verdwijnen, een scooter is verzekeringtechnisch wat minder handig dus ik moest die opgeven als vermist en mijn verzekering inlichten.

Zo gezegd zo gedaan, vind ik hem 2 weken later in een ander gangetje bij toeval, denk verdomme, dat ding moet ik niet meer, was net zo blij dat ik er van af was, dus ik denk, ik loop snel door! Komt er een oud mannetje aan "Ohh dat is dus uw scooter! Wij vroegen ons al af..." En ik reageer ook "Ja hij was gejat" (af en toe zou ik wensen dat ik wat meer adrem was) Dus scooter mee naar huis gezeuld (ding reed alleen nog maar rondjes dus moest elke 2 meter het stuur optillen en recht zetten).

Nouja daarna aan het werk, nooit meer gedacht aan dat ik de scooter aan moest geven aan gevonden, volgende dag word ik gebeld door de politie "mevrouw, uw scooter is gevonden hoor! Hij stond in Huizen, u kunt hem ophalen op het depot in Huizen! :') heb nog nooit zo'n hekel gehad aan een scooter...

Maar die gevonden scooter was dus eenzelfde soort scooter of hadden ze je originele scooter (die alleen rondjes kon rijden := ) meegenomen naar het depot in Huizen?
Waarschijnlijk kwam degene die je scooter in eerste instantie had gestolen van een koude kermis thuis toen hij erachter kwam dat hij er niks mee kon.

Nee, ik heb hem dus op dag 1 zegmaar terug naar huis gesleept en ergens van dag 1 op dag 2 is hij weer weg gejat en mee genomen naar Huizen (Ik woon in Bussum) dus ze hebben hem waarschijnlijk in een busje gesleept voor onderdelen oid, dat was ook het grootste probleem van dat ding: Vervangende onderdelen waren bijna niet aan te komen. Maar ik raak dus tot 2x toe een scooter kwijt waar ik van af wilde, 1e keer merkte ik het zelf en vond ik hem zelf terug, 2x keer had ik niet eens in de gaten dat hij weer gejat was en belt de politie mij dat ze hem hebben gevonden in Huizen :')

En om ontopic te blijven: Ik vind het ook een topactie, iemand die zich aangevallen voelt moet zich even achter zijn oren krabben want Jolien hier verleent eerder een dienst dan wat anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:02

Waarom zette je hem eigenlijk op slot bij het grofvuil?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:13

Denk er niet bij nagedacht, zou ik denk ik ook niet zo bij stilstaan, wie wil nou zo'n fiets. Of misschien automatisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:14

Ik vind je briefje leuk, en leuk dat je de sleutels erbij deed.

Maar ik snap niet waarom je een fiets van 11 jaar oud op slot bij het grof vuil zet? Ik vind het juist leuk als mensen iets wat ik niet meer wil nog kunnen gebruiken. Zo'n fiets kan prima nog een tijd mee.

Dus waarom zou hij/zij zich in hemelsnaam moeten generen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 19:38

Moet ik me nu werkelijk gaan verantwoorden voor dit geintje?
Misschien omdat de fiets standaard op slot stond en ik er niet bij heb stilgestaan? Er hoeft niet overal iets achter te zitten.
Straks voel ik me nog verplicht om de fiets van het slot te halen voor ik hem bij het grofvuil zet.

Die fiets is in de huidige staat levensgevaarlijk om mee de weg op te gaan. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 19:40

Xyris, nu snap ik het telefoontje van de politie. Geweldig! _O-

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:52

Ik vind het geweldig! Haha wat een grap :=
Hier is op klaarlichte dag een keer de kronan van mijn moeder gejat. Die fietsen zijn loeizwaar, je ziet ze hier in nederland niet zo mega veel en vallen dus op en hij stond op slot... hoe dan? _/-\o_

Ik heb mijn oude fiets (waarvan ik dus ook maar onderdelen bleef vervangen) afgegeven bij de fietsen maker toen ik daar mn nieuwe ging kopen. Onder het mom van er zijn vast nog wel wat onderdelen bruikbaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:55

In een stad zou het niet snel in me opkomen om een fiets bij het grofvuil te zetten.
Ik deed bij oude fietsen gewoon de sleutel erin en zette hem op het station, dan is hij binnen een uurtje wel weg ;)

In iedergeval heb je weer iemand blij gemaakt vandaag :)

Officieel mag je grofvuil ook niet zomaar meenemen, dat valt gewoon onder diefstal.
Voordat ik grofvuil belde zette ik altijd eerst mijn zooi op straat met een briefje : gratis.
Meestal was het zo ongeveer al weg voordat ik binnen was :D
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 30-04-18 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:57

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar volgens mij is er zelfs jurisprudentie over zo’n casus. Ik dacht zelfs met een fiets. Het kwam er op neer dat dit niet onder diefstal valt (volgens mij).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 20:03

Simbaa schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar volgens mij is er zelfs jurisprudentie over zo’n casus. Ik dacht zelfs met een fiets. Het kwam er op neer dat dit niet onder diefstal valt (volgens mij).

Niemand heeft ook beweerd dat dit diefstal is.
Dat ik het in de OP had over heling is omdat ik daarmee hoopte een discussie hierover te voorkomen. Ik keur heling niet goed maar in dit geval zie ik dit niet als iets dergelijks omdat ik afstand heb gedaan van de fiets.

Nogmaals: de reden dat ik de sleutel erin heb gedaan is omdat ik diegene wel een gratis fiets gun maar ik wilde hem/haar ook graag waarschuwen over de huidige staat van de fiets.
Was dit vooraf mijn bedoeling? Nee, ik had er niet bij stilgestaan dat iemand de fiets nog zou willen. Zo vaak zet ik niet een fiets aan de straat. Dat de fiets in eerste instantie op slot stond was zonder bijbedoelingen, het was immers de bedoeling dat hij naar de stort zou gaan en niet dat iemand ermee vandoor zou gaan.
Dikke prima dat iemand er dan toch nog blij van wordt maar ik krijg bij een aantal reacties het idee dat je haast verplicht bent om je fiets mét sleutels aan de straat te zetten voor het geval iemand hem nog wil hebben.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:18

Je intenties van het briefje kwamen op mij een beetje gek over omdat schreef dat je wel iets wilde meekrijgen van het leedvermaak en hoopte dat je actie maakte dat de nieuwe eigenaar zich zou generen bij het aantreffen van het briefje.
Ik vond het briefje heel sympathiek overkomen, dus denk dat degene die hem straks aantreft je actie ook eerder waardeert dan zich te kakken voelt worden gezet.
Dus uiteindelijk waarschijnlijk drie partijen blij. Jij hebt je lolletje gehad, de nieuwe eigenaar een werkend fietsslot en de vuilnismannen hadden weer een fiets minder te tillen ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 20:27

Mijn eerste intentie was om diegene blij te maken met de fiets en de moeite te besparen door de fiets van het slot te halen.
Maar ik had al te graag zijn/haar reactie willen zien. :=
Had ik kwade bedoelingen gehad dan had ik überhaupt niet overwogen om de fiets van het slot te halen.

Maar aan de andere kant, zoals ik al eerder zei, loopt er vaak tuig bij ons door de straat. Dat verklaart ook de camera bij onze voordeur. Het is dus niet vanzelfsprekend dat het iemand is geweest met goede bedoelingen. En ja, ik probeer altijd van het goede in de mens uit te gaan, laat ik dat voorop stellen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:37

Gun die fiets een 2e (of 3e of 4e) leven joh, er zijn genoeg mensen blij met zo’n ‘oud barrel’

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 20:43

Ja joh. Wat denk je dat ik vanmorgen heb gedaan?
Werkelijk.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:47

Probeer je iets goeds te doen met een grappige twist, komt er nog commentaar :+

Leuke actie! Moest hard lachen om je briefje!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:50

Veraaaaah schreef:
Gun die fiets een 2e (of 3e of 4e) leven joh, er zijn genoeg mensen blij met zo’n ‘oud barrel’

De fiets stond nog op het oude slot, ts is zo aardig geweest om de sleutel daarvan aan de nieuwe eigenaar te geven. Volgens mij gunt ze het een ander :o

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:16

Denk dat vera het tegen de rest van het topic heeft? :D

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:39

Ik vind het ook een grappig topic .
Mijn moeder haar elektrische fiets (op slot) is in 5 min tijd ( even snel naar boven om geld te halen voor boodschappen) Gejat. nooit terug. ( 2 jaar terug)
Ik heb een hele oude fiets voor de deur staan die automatisch mee veert bij een hobbel.
paar week terug kwam ik begin de avond terug thuis is die fiets paal voor de openbare deur gezet.
(een persoon heeft hem er neer gesleept.)
ik vond het een wonder dat dat ding nog na 2 jaar er staat zelfs als enigste fiets buiten bij oud en nieuw.
dus heb hem na die avond van slot buiten gelaten met sleutel erin.. en nog steeds staat die fiets er.
het verbaast me.

sorry ontopic

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:07

Veraaaaah schreef:

Tot je erop verongelukt gezien je niet weet wat er mis mee is. :+ gelukkig weet de nieuwe eigenaar er nu van :j vind het een fantastische actie van TS.
Heb je het topic wel gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:12

Zou toch leuk zijn als je over een paar weken je fiets weer ergens ziet staan maar nu met nieuwe remmen, een nieuwe ketting, verlichting, etc.Dat die persoon je briefje heeft gelezen, alle problemen heeft verholpen en nu plezier heeft van de fiets.

Ik zou denk ik niet eens willen weten wie de nieuwe eigenaar is omdat het misschien de "gunfactor" zal beperken.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:51

Tsjeetje, sommige mensen moeten het leven echt iets minder serieus nemen hoor. Wat een reacties zeg..

Geniale actie TS _/-\o_
Misschien is er ondertussen wel een andere fietsendief langs geweest die de fiets met sleutel vond en heeft die hem mee genomen. Dat de 'gejatte' fiets weer opnieuw gejat is. :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:06

Geweldige actie TS! Heerlijk :')