Etiquette bovenwoning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Etiquette bovenwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 00:01

Ik zit (nou ja, lig nu :')) op de vierde verdieping met lift. Eigenlijk wordt er hier alleen aangebeld als ik iemand verwacht, ook van bezorgers weet ik vaak wel een tijdslot wanneer ze komen. In dat geval kijk ik vaak even uit het raam of ik een busje zie staan. Intercom is inderdaad ruk, dus dat is altijd een "hoi, kom binnen!". En aangezien hier een lift is, wacht ik wel tot ze vervolgens boven zijn :)

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 00:49

Toen wij nog op twee hoog woonden riep ik ook eerst 'hoooooiii' door de intercom. Je moest ook eerst de hoorn van de intercom oppakken voor je de deur kon openen. Meestal liep ik naar de hal toe, alleen bij de pizzajongen niet. Dan moest ik wel buitenom over de galerij. We hebben een tijd een bezorger gehad die aanbelde en vervolgens meteen een niet thuis bericht in de brievenbus deed. Als ik die verwachtte had ik de deur van het slot en zat ik met sleutel in de broekzak al te wachten. Zodra ie dan belde sprong ik in mn schoenen en trok een sprintje. Trouwens ook wel eens de huissleutels vergeten en dat de voordeur dan dicht waaide, ook niet leuk. Gelukkig kwam er toen de mogelijkheid om af te halen, wat een verademing :D

Als je trouwens de hoorn oppakte kon je meteen luisteren wat er buiten gebeurde. Dus ook als er niemand belde. Ooit een buurman gehad die altijd de hoorn eraf had liggen en graag met zn buren meeluisteren. Vond ik best creepy.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:15

Over hoorn eraf leggen gesproken.
Mijn katten gooien de hoorn eraf. Ding bungelt dan aan het draadje en geeft een enorme pieptoon. Schaam me altijd kapot dan. Heb m altijd vastgeplakt zitten om die reden. _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 09:07

Ik had nooit zoveel reacties verwacht :D vind het wel leuk om te lezen en ben niet de enige die niet weet hoe het moet :')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:10

Ik heb in een portiekwoning gewoond, op de begane grond, maar je moest toch 1 trap op. Ik had een intercom, ik vroeg wel altijd wie er was en kon door het raam in de woonkamer ook zien wie er voor de deur stond. Weet nog dat de politie een keer aanbelde, of ik de deur open kon doen zodat ze de buurman boven konden ophalen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:16

Wij woonden 3 hoog zonder lift. Intercom was kspot, dus kan uberhaupt niet communiceren. Deed direct open als ik iemand verwachtte. Anders hing ik even over het balkon om te kijken wie en besloot ik dan wel of niet open te doen.

Pakketjes en eten e.d. liep ik tegemoet.