Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Koosnaamloos schreef:Je moet ook rekening houden wat je volgende auto gaat worden. Een oudere benzine gaat misschien enkel op export, maar een nieuwere diesel wil men niet meer over een paar jaar. Het is een stadsauto dus wordt benzine dan vaker gekozen, diesel is dan misschien al te oud/vervuilend voor de stad. De meeste clio/c3/swift(dat formaat auto's) zijn meestal benzine vanwege korte stukken en weinig km. Hoe kom je dan van je auto af? Wat is de kilometerstand nu?
DiantaM schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je met 12.500 op jaarbasis goedkoper uit bent met een diesel. Dat omslagpunt ligt volgens mij veel hoger.
Bij de meeste bedrijven mag je ook alleen nog maar een diesel lease auto kiezen als je boven de 40.000 km rijdt op jaarbasis. Dat zal niet voor niets zijn. Hierin ligt het omslagpunt wel iets hoger omdat het om nieuwe auto’s gaat en dan zit je met de bpm.
.
Jester_ schreef:De diesel is wel mooier maar ook lastiger te verkopen. Maar ach al is de diesel dan 20 euro duurder per maand, als je het kan missen, heb je wel een gave bak
Tyrcanol schreef:Een gas auto is echt niet altijd per definitie eerder op.
Wij hebben 2 volvo's gehad op gas en ze rijden beide nog. De een had zelfs meer dan 6 ton op de teller.
Mijn vriend en ik rijden allebei diesel, ene auto heeft 380 op de teller en de andere auto 320. Beide rijden ze nog als een zonnetje hoor. Het is maar net hoe je met de auto om gaat.
Denk dat je je met modernere diesels nog geen zorgen hoeft te maken over de binnenstad, zo ver zijn ze voorlopig nog niet.
Lastig als je zo op het omslagpunt zit, bij ons is het duidelijk, ik rij 55k per jaar en mijn vriend 35k.
Succes met je keuze!
joyce_eddy schreef:Je moet rekening houden dat de diesel markt volledig kapot is door de dieselschandalen en de plekken waar diesels niet meer welkom Zijn. Wellicht wordt dit in de toekomst nog op veeel meer steden. + dat je veel moet rijden wil je het eruit halen dat een diesel goedkoper is..
Ook je inruil is een benzine Beyer dan een diesel.. vriend werkt in een garage en de diesels raken ze aan de straatstenen niet kwijt daarom Gaan ze de handel in
Tyrcanol schreef:Een (enorm) rustige rijder is wel funest voor een diesel.
Ik zeg niet dat je moet scheuren, maar eens in de zoveel tijd even het gas opentrekken en niet direct doorschakelen is wel nodig om hem schoon te blazen.
Ik reed voorheen ook heel rustig, netjes opschakelen wanneer de auto dat aangaf, maar dat is er toch niet zo goed voor heb ik gemerkt
veerledec schreef:Je wil het misschien niet horen, maar met die afstanden is elektrisch ook een optie, en een stuk goedkoper. Ik rij zelf met een Zoë voor 3 cent per kilometer, inclusief verzekering, afschrijving etcetera. En comfortabeler/soepeler ga je niet kunnen rijden.