Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Of kan je dat dan weer niet zeggen tegen klanten? Ik vind hem wel aan de 'ken net' kant van kunnen, en als ze het dan nog niet snappen weet je gewoon dat je met een niveau verschilletje te maken hebt. Dusdanig dat het hem ook gewoon niet meer gaat worden 
voor iedereen. Mijn ma zei altijd als mensen gemeen deden. Nou hier valt nog wat aan te doen. Aan jou rot kop niet. Soms als iemand dom doet denk daar gewoon aan
little_birdy schreef:Haha sommige tegenreacties !
Ik ga de ik heb teveel gedronken vandaag erin gooien de volgende keer .
Werk op de taxi .
Rijd van 0 tot 100 kwa leeftijd en IQ zeg maar
maar de meeste mensen die zo’n opmerking plaatsen zijn 65+ alsof hun ineens het recht hebben om zoiets te bemerken

) verpakking te kopen. Warboel schreef:Ja heel herkenbaar
Ik heb al-tijd rode wangen. Krijg er nooit echt hele kwetsende opmerkingen over maar vaak wel goedbedoelde maar irritante opmerkingen als "meid je hebt er helemaal een kleur van" of "je bent zo rood, ben je boos?" Een klasgenoot zei ooit tegen z'n moeder die zo'n opmerking maakte "dat is de standaard editie"Dat zeg ik vaak, mensen weten dan even niet wat ze terug moeten zeggen
Maar over het algemeen draag ik gewoon foundation, zodat ik een schattig zacht roze blosje heb in plaats van knalrode tomaten wangen![]()
Maris_ schreef:Warboel schreef:Ja heel herkenbaar
Ik heb al-tijd rode wangen. Krijg er nooit echt hele kwetsende opmerkingen over maar vaak wel goedbedoelde maar irritante opmerkingen als "meid je hebt er helemaal een kleur van" of "je bent zo rood, ben je boos?" Een klasgenoot zei ooit tegen z'n moeder die zo'n opmerking maakte "dat is de standaard editie"Dat zeg ik vaak, mensen weten dan even niet wat ze terug moeten zeggen
Maar over het algemeen draag ik gewoon foundation, zodat ik een schattig zacht roze blosje heb in plaats van knalrode tomaten wangen![]()
Ik heb echt precies hetzelfde ! Of van die vragen; heb je het warm? Etc. Verder heb ik een gave huid alleen die rode wangen

maar als je dat al jaren vaak meerdere keren per week of soms zelf dag hoort, word je je er super bewust van. Dan denk ik “oh no ben ik weer zo rood, ziet er natuurlijk weer niet uit” en dan ben ik bang dat de volgende voorbijganger/klant/kennis/collega er óók zo op zal gaan letten en dan word ik echt gek 
rien10 schreef:Maar dat kan voor de ontvanger wel pijnlijk zijn.

Dat deed echt ontzettend zeer. Mijn zelfbeeld klopt al voor geen meter en ik probeerde juist heel hard te accepteren dat ik op een gezond gewicht zat.
" Krijg je meestal een mompel terug. LadyMadonna schreef:Toch snap ik niet dat mensen hier er zo op in zouden hakken...
“Ohjee, ben je gevallen?” Zou echt een opmerking voor mij zijn, en die zou ik helemaal niet naar bedoelen, en ook niet uit bemoeizucht, maar puur uit belangstelling. Ik zou me van geen kwaad bewust zijn...
kijk is heel iemands hoofd blauw dan snap ik het nog een beetje, maar misschien wil die persoon er niet over praten en laat dit merken aan hun lichaamshouding. Dan moet hier ook naar geluisterd worden