Nemen jullie altijd de telefoon op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Croo

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:43

Ik neem ook alle telefoontjes op. Er zijn zoveel mensen die anoniem bellen, waaronder belangrijke telefoontjes zoals het ziekenhuis, dat ik het niet meer dan normaal vind om op te nemen. En het is ook niet zo vreemd dat zij met een anoniem nummer bellen, anders zou iedereen terug gaan bellen. Heb eigenlijk nooit verkopers aan de lijn (wel via mijn vaste lijn helaas).

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:44

Op mijn werk mag ik geen telefoon bij hebben behalve in de pauze. Dus ben vaak niet bereikbaar. En als ik een nummer niet ken bel ik pas terug als ze een voicemail achterlaten. :')
Maar wordt toch bijna nooit gebeld eigenlijk door voor mij onbekende of anonieme nummers.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:46

Rocamor schreef:
karuna schreef:
Vroeger ging de telefoon rinkelend aan de muur en nam je op. Je kon niet eens zien wie er belde. Hihi en mijn vader had een eigen bedrijf en we hadden gekeerd je neemt altijd en beleefd de telefoon op. :Dbij voorkeur binnen drie keer overgaan

Maar toen belde niet iedereen jou op om te vertellen dat Poekie op de kattenbak was geweest, of omdat kleine baby zijn 432ste woordje heeft gezegd. En belde men alleen op niet-kantoor-tijden omdat je gemiddeld genomen tijdens werktijden toch niet thuis was.

Zélfs op mijn werk neem ik niet altijd mijn telefoon direct op. Met name als ik al in gesprek ben met iemand of in meeting of wat dan ook.

Bedrijf aan huis en klanten belden gemiddeld 24 uur per dag :') ook al was het niet dringend. Maar ja je tv zal maar kapot gaan he hihi

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:56

Croo schreef:
Er zijn zoveel mensen die anoniem bellen, waaronder belangrijke telefoontjes zoals het ziekenhuis, dat ik het niet meer dan normaal vind om op te nemen. En het is ook niet zo vreemd dat zij met een anoniem nummer bellen, anders zou iedereen terug gaan bellen.

Ze kunnen ook gewoon met het algemene nummer bellen. Onze huisarts belde bv anoniem, maar ze hebben nu ontdekt dat ze het centrale nummer kunnen koppelen, zodat je ziet wie belt - echt veel fijner! Ook handig om andere redenen - sta ik in de rij van de supermarkt dan zal ik een telefoontje van de huisarts of ziekenhuis wellicht wel opnemen en desnoods uit de rij stappen, waar ik dat niet ga doen voor een onbekend nummer.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:00

Polly schreef:
Ik vind het bedroevend hoeveel mensen anonieme nummers niet opnemen.
Denk je nou echt dat hulpdiensten je voicemail gaan inspreken als ze een familielid in een levensbedreigende situatie voor zich hebben?

Bij mijn naasten sta ik als ICE in de telefoon met mijn vaste werknummer. Dus als er iets is, weten ze mij op mijn werk wel te vinden. Bij mijn moeder en vriend sta ik er ook in als ICE met mobiel.
Daar komt nog bij dat zowel de collega's van mijn moeder als mijn vriend, mijn privénummer hebben dus die bellen mij heus wel als er iets met ze aan de hand is. Waarschijnlijk nog ruim voordat het ziekenhuis mij te pakken heeft.

Ik weiger echt om constant anonieme telefoontjes aan te nemen omdat er misschien iets met een naaste aan de hand is. Ik vind het gewoon irritant dat ik niet kan zien wie er belt, want ik wil kunnen bepalen of ik diegene op dit moment wil spreken. :=

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:03

Ik neem bijna nooit op omdat ik het niet hoor :+
Buitenlandse nummers sws niet, als bekende mensen mij bellen neem ik soms op als ik er zin en tijd voor heb. Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer.

Anoniem neem ik normaal gesproken ook niet op maar mijn werk heeft er een handje van om anoniem te bellen en die vinden het wel fijn als ik opneem.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:06

Ik heb de telefoon altijd op geluid uit staan en ook niet trillen. Dus ik neem bijna nooit op.
Als ik een telefoontje verwacht gaat ie wel op geluid, soms ook van het ziekenhuis en die bellen altijd anoniem. Normaal neem ik anoniem niet op maar dan dus wel.

Mijn telefoon trilt wel kort als ik hem pak en een oproep heb gemist, dan kan ik meteen ff kijken en terug bellen.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:08

Ik heb alle meldingen op mijn telefoon uitstaan. Zo krijg ik dus geen meldingen van whatsapp of facebook of welke app dan ook. Enkel mijn geluid voor bellers staat aan en ik neem ook eigenlijk altijd op als ik gebeld wordt, tenzij het qua timing niet goed uitkomt. Als iemand mij zonder aankondiging belt dan is er vaak wat aan de hand, dus dan ben ik graag bereikbaar, ook omdat ik via whatsapp dus lang niet altijd trouw reageer binnen een paar uur.

Ik wil ook graag bereikbaar zijn qua bellen omdat dat ook de manier is dat de stalhouder mij kan bereiken als er wat met mijn pony is. En het is de manier waarop mijn familie of vrienden mij kunnen bereiken als er wat ernstigs aan de hand is. Op het moment dat 1 van mijn familieleden nu een ongeluk zou krijgen wordt dat nl via de telefoon gecommuniceerd en dan wil ik dat direct horen en niet over een uur zien dat ik 3 gemiste oproepen heb.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik zolang ik dit nummer heb ik 2 keer ben gebeld door een bedrijf wat een reclame boodschap had. En dit nummer heb ik nu al zo'n 5 jaar gok ik :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:09

Shadow0 schreef:
Croo schreef:
Er zijn zoveel mensen die anoniem bellen, waaronder belangrijke telefoontjes zoals het ziekenhuis, dat ik het niet meer dan normaal vind om op te nemen. En het is ook niet zo vreemd dat zij met een anoniem nummer bellen, anders zou iedereen terug gaan bellen.

Ze kunnen ook gewoon met het algemene nummer bellen. Onze huisarts belde bv anoniem, maar ze hebben nu ontdekt dat ze het centrale nummer kunnen koppelen, zodat je ziet wie belt - echt veel fijner! Ook handig om andere redenen - sta ik in de rij van de supermarkt dan zal ik een telefoontje van de huisarts of ziekenhuis wellicht wel opnemen en desnoods uit de rij stappen, waar ik dat niet ga doen voor een onbekend nummer.

Dus als ik met de auto met een ernstig zieke patiënt sta moet ik eerst de centrale bellen om te vragen of die met nummer herkenning naar de familie willen bellen en dan weer doorverbinden naar mij, wat denk je nou zelf?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:12

Ja Dat is niet handig!
Helaas heb ik veel last gehad van anonieme verkoop gedoe en dergelijke. Daar heb ik helemaal geen trek in. Je kan helaas het verschil niet ruiken van wie er dan belt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:18

Hoe lastig is bij een verkoper zeggen: ik heb geen interesse, vervolgens ophangen.

En vooral nergens online je telefoonnummer invullen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:19

Polly schreef:
Hoe lastig is bij een verkoper zeggen: ik heb geen interesse, vervolgens ophangen.

En vooral nergens online je telefoonnummer invullen

Vreselijk lastig, ik vind dat zo lomp en onbeleefd -O- :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:21

Ja ik ook hoor :+
Heb ook wel van die Engelse vage mensen aan de lijn gehad. Da's helemaal een feest.

Ik vul mijn nummer dus ook nooit in, behalve in het belmeniet register, geen idee hoe ik er dus toch last van heb.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:23

Ik neem bijna altijd op. Alleen de laatste tijd word ik vaak gebeld door nummers die ik niet ken dus ja dan twijfel ik of ik opneem...

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:25

Vroeger had ik een hekel aan bellen maar nadat ik een jaar regelmatig heb moeten bellen vind ik het geen probleem meer. Daarom neem ik ook altijd op. Mocht het echt niet uitkomen, bel ik ze op een later moment terug.

Sinds ik bellen niet meer eng vind, vind ik het dan ook meer dan logisch dat je de telefoon gewoon opneemt. Hierdoor vind ik het dan ook zeer vervelend als ik iemand bel en diegene niet opneemt. Nog vervelender als het bekenden zijn die daarna meteen berichtje sturen met 'waarom bel je?' Als je had opgenomen had je het ook niet hoeven vragen. :D

Daarnaast heb ik wel de rest van alle meldingen van mijn telefoon uitstaan, heerlijk! Geen whatsapp, facebook of andere meldingen die me kunnen afleiden. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:25

Het afwimpelen vind ik niet eens het moeilijkste, ik vind het gewoon dodelijk irritant als ik gestoord word om zoiets ontzettend onbenulligs terwijl ik ergens mee bezig ben. Dan ben ik helemaal uit m'n flow en daar kan ik echt ontzettend geïrriteerd door raken. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:07

Polly schreef:
Dus als ik met de auto met een ernstig zieke patiënt sta moet ik eerst de centrale bellen om te vragen of die met nummer herkenning naar de familie willen bellen en dan weer doorverbinden naar mij, wat denk je nou zelf?

1. dat mag best wat minder aanvallend
2. het schijnt dus dat je dat in kunt stellen

Maar daarbij: ook als ik wel zou willen opnemen gebeurt het vaak genoeg dat het niet meteen kan: omdat ik onder de douche sta of in de auto zit of net mijn handen vol heb of omdat ik het niet hoor omdat ik mijn telefoon in mijn jaszak heb laten zitten en daardoor het geluid niet meteen hoor of op de manege loop of wat dan ook.
Ik word niet vaak gebeld (en ben vziw ook niemands noodnummer) maar mis wel met enige regelmaat telefoontjes. Bel je dan anoniem dan is er in elk geval geen kans dat ik daar wat aan kan doen. (Zeker als er ook niets wordt ingesproken op de voicemail.) En dan ga ik er ook geen moeite voor doen. Hoor ik dat iemand later terugbelt of dat ik kan terugbellen, dan kan ik daar wel moeite voor doen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:08

Nummers die ik niet ken neem ik meestal niet op. Deze zoek ik daarna terug online en bel eventueel terug of ze moeten een voicemail hebben ingesproken.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:10

Ik neem eigenlijk nooit mijn telefoon op behalve als ik een belletje verwacht of als het contact al opgeslagen is in mijn telefoon en ik diegene dus goed ken - iets met nervositeit en angst mbt bellen :') :evaw:

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:12

Ik nam vroeger altijd op. Maar ik ben voor een paar maanden dagelijks gestalkt door een anoniem nummer. Wanneer ik opnam werd er snel opgehangen, sindsdien neem ik geen anoniem meer op..

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:15

Ik neem eigenlijk elk telefoontje wel, behalve anonieme nummers. Wordt de laatste tijd(jaar) ongeveer twee keer per dag gebeld mbt reclamedoeleinden, helemaal geen zin in. :evaw:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:16

Iets wat vooral moeilijk schijnt te zijn is om te vragen of mensen 5 minuutjes later kunnen terugbellen omdat ze dan op dat moment voor de kassa staan...
Mijn telefoon staat altijd op stil. Maar hoor meestal wel thuis dat iemand belt dus dan neem ik ook op.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:18

Ik neem eigenlijk nooit de telefoon op. Mijn telefoon staat altijd op slaapstand. Mijn ouders, vriend, vrienden en familie staan in mijn favoriete, zodat ik hun oproepen wel ontvang. Als ik aan het eind van de dag zie, dat ik gebeld ben dan zoek ik het nummer op en bel ik als het belangrijk is terug.
9/10 keer (eigenlijk altijd) is het niet belangrijk...

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:20

Aangezien het verzorgingshuis van mijn vader anoniem belt, neem ik tegenwoordig wel op. Voor die tijd zelden bij anonieme nummers omdat ik geen zin heb in verkopers en enquêtes etc.
Maar mijn telefoon gaat van 22-7 sowieso op niet storen. En daarnaast in de auto is het jammer, dan rij ik dus geen tijd voor telefoon/app etc. Spreek maar in.
Ook ben ik vaak in de tuin met gsm binnen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:36

Ik neem nooit geen anonieme nrs op.Praktisch altijd willen ze je dan wat verkopen.
Ziekenhuis en huisarts bellen met een herkenbaar nr. Ook de Da staat in mijn telefoon.
Maar een nr wat ik herken neem ik ook niet altijd op,niet als ik bij de kassa sta auto rijd of zoiets.
Vroeger met alleen een vaste telefoon was je ook niet altijd bereikbaar dus ik denk dat het nu ook niet altijd hoeft te zijn.