Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:karuna schreef:Vroeger ging de telefoon rinkelend aan de muur en nam je op. Je kon niet eens zien wie er belde. Hihi en mijn vader had een eigen bedrijf en we hadden gekeerd je neemt altijd en beleefd de telefoon op.bij voorkeur binnen drie keer overgaan
Maar toen belde niet iedereen jou op om te vertellen dat Poekie op de kattenbak was geweest, of omdat kleine baby zijn 432ste woordje heeft gezegd. En belde men alleen op niet-kantoor-tijden omdat je gemiddeld genomen tijdens werktijden toch niet thuis was.
Zélfs op mijn werk neem ik niet altijd mijn telefoon direct op. Met name als ik al in gesprek ben met iemand of in meeting of wat dan ook.
Croo schreef:Er zijn zoveel mensen die anoniem bellen, waaronder belangrijke telefoontjes zoals het ziekenhuis, dat ik het niet meer dan normaal vind om op te nemen. En het is ook niet zo vreemd dat zij met een anoniem nummer bellen, anders zou iedereen terug gaan bellen.
Polly schreef:Ik vind het bedroevend hoeveel mensen anonieme nummers niet opnemen.
Denk je nou echt dat hulpdiensten je voicemail gaan inspreken als ze een familielid in een levensbedreigende situatie voor zich hebben?
Shadow0 schreef:Croo schreef:Er zijn zoveel mensen die anoniem bellen, waaronder belangrijke telefoontjes zoals het ziekenhuis, dat ik het niet meer dan normaal vind om op te nemen. En het is ook niet zo vreemd dat zij met een anoniem nummer bellen, anders zou iedereen terug gaan bellen.
Ze kunnen ook gewoon met het algemene nummer bellen. Onze huisarts belde bv anoniem, maar ze hebben nu ontdekt dat ze het centrale nummer kunnen koppelen, zodat je ziet wie belt - echt veel fijner! Ook handig om andere redenen - sta ik in de rij van de supermarkt dan zal ik een telefoontje van de huisarts of ziekenhuis wellicht wel opnemen en desnoods uit de rij stappen, waar ik dat niet ga doen voor een onbekend nummer.
Polly schreef:Dus als ik met de auto met een ernstig zieke patiënt sta moet ik eerst de centrale bellen om te vragen of die met nummer herkenning naar de familie willen bellen en dan weer doorverbinden naar mij, wat denk je nou zelf?