Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sunnda schreef:meisje52 schreef:Zijn familie heeft de handen van hem afgetrokken .
Dit is gelukkig mijn huis en eigen huis dus eruit kan en ga ik niet zomaar dit is mijn veilige haven .
Neem eens twee jaar afstand. Dan heeft hij tijd om aan zichzelf te werken en jij ook. Kijk dan eens hoe het zich ontwikkeld. Want je kunt niet reeel naar de situatie kijken zolang je erin zit en hij je manipuleert.
Rocamor schreef:Maak niet dezelfde fout als ik, 9 jaar lang als opruimer van een verslaafde gefungeerd. Genoeg tranen om het ijsselmeer mee te vullen. Meer excuses dan woorden in de bijbel. En meer beloftes dan seconden in een dag.
Weet je wat hem maar ook mij geholpen heeft, rigoureus voor mezelf kiezen. Binnen 4 weken nadat ik ben weggegaan, had hij een andere vriendin (dus zo belangrijk was ik.. zoveel hield hij van mij). Hij schijnt door die klap gestopt te zijn. Geen idee of dat na al die jaren nog steeds zo is. Maar weet je, dat is zijn probleem...
En als hij jou egoïstisch noemt, sta op, kies voor jezelf. Want zo'n grote egoïst als hij is (hij verpest zijn eigen leven en het jouwe erbij!!!!) zul je niet snel worden.
Steek jouw spaarzame tijd en geld in degene die jou gelukkig kan maken... jezelf
. Ik heb 9 jaar een relatie gehad met een verslaafde. Waarom is voor mij nog steeds een raadsel. Hij zoog me leeg (ook financieel) en gaf alleen maar ellende en spanning. Uiteindelijk ben ik er zo aan onderdoor gegaan dat ik met een burnout en depressie thuis kwam te zitten en niet meer wilde leven.
senna21 schreef:Zonder zijn verslavingen is het vast een hele lieve man en een mooi mens.
Maar hij zal eerst moeten kiezen voor zichzelf, en niet voor jou, voordat het enige kans van slagen heeft.
Hard gezegd: je houdt van iemand die nu niet bestaat.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.
Vealosz schreef:Het valt me op dat heel veel bokkers (lang niet alle dus!) al hun mening klaar hebben met te zeggen: Ga weg bij hem. Dat begrijp ik volkomen. Maar dat is lang niet zo makkelijk gedaan als gezegd. Ondanks dat de negatieve dingen de positieve dingen overheersen blijf je toch voornamelijk kijken naar de positieve dingen. De knop om dat andersom te laten zijn moet plotseling om kunnen, maar dat gaat niet zo makkelijk en heeft tijd nodig.
meisje52 schreef:Ik heb idd andere leuke mannen op afstand gehouden. Ik kreeg de sleutels van mijn huis en goede vriend kwam schilderen . Ontzettend lieve leuke jongen leven goed op orde weet wat hij wil en ga zo maar door. Heeft mij gesteund en getroost maar ik laat het niet toe.
Dan nog een vriend idem als de bovenstaande. Heeft mij getroost weer laten lachen begrijpt mij in alles en zegt dat hij als ik wil graag keer wil knuffelen niks meer en ik ....ik stoot ook dat af.
meisje52 schreef:Ik heb idd andere leuke mannen op afstand gehouden. Ik kreeg de sleutels van mijn huis en goede vriend kwam schilderen . Ontzettend lieve leuke jongen leven goed op orde weet wat hij wil en ga zo maar door. Heeft mij gesteund en getroost maar ik laat het niet toe.
Dan nog een vriend idem als de bovenstaande. Heeft mij getroost weer laten lachen begrijpt mij in alles en zegt dat hij als ik wil graag keer wil knuffelen niks meer en ik ....ik stoot ook dat af.
Zuchini schreef:Vealosz schreef:Het valt me op dat heel veel bokkers (lang niet alle dus!) al hun mening klaar hebben met te zeggen: Ga weg bij hem. Dat begrijp ik volkomen. Maar dat is lang niet zo makkelijk gedaan als gezegd. Ondanks dat de negatieve dingen de positieve dingen overheersen blijf je toch voornamelijk kijken naar de positieve dingen. De knop om dat andersom te laten zijn moet plotseling om kunnen, maar dat gaat niet zo makkelijk en heeft tijd nodig.
Veel mensen denken zwart wit, terwijl er in werkelijkheid heel veel kleuren zijn. Wijsheid komt meestal met de jaren of met ervaring, want zo makkelijk is deze situatie absoluut niet voor TS.