Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laulitz schreef:Hoe werkt die link van gotcha? Ik heb 3 mailadressen, 2 zijn ok, bij eentje komt er de eerste 3 letters en dan een hoop sterretjes. Maar veel langer dan mijn mailadres zelf is? En eentje begint met een totaal andere letter?
Staat het aantal sterretjes gelijk aan het aantal tekens?
Laulitz schreef:Hoe werkt die link van gotcha? Ik heb 3 mailadressen, 2 zijn ok, bij eentje komt er de eerste 3 letters en dan een hoop sterretjes. Maar veel langer dan mijn mailadres zelf is? En eentje begint met een totaal andere letter?
Veraaaaah schreef:Tanya schreef:Bij Gotcha:
Oops
The search is disabled. Sorry! But now is a good time to change your passwords, enable 2-factor authentication on your mail/payment accounts and download a password manager..
Bij mij precies hetzelfde...
Shadow0 schreef:Het kan een risico zijn: bij diverse winkels kun je wel degelijk zaken achteraf betalen, zeker als je normaal gesproken een bekende klant bent zonder problemen. En oplichters kunnen dan ook proberen het pakketje te onderscheppen / uit de brievenbus te vissen. (En als ze in je account kunnen komen, weten ze ook je adres.)
Of dat echt een risico is hangt ook af van de webshops waar je bestelt en waar je woont, maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Zelfs als het uiteindelijk wel op te lossen is, kunnen dat soort dingen makkelijk gedoe geven.
Art_ofLiving schreef:Laulitz schreef:Hoe werkt die link van gotcha? Ik heb 3 mailadressen, 2 zijn ok, bij eentje komt er de eerste 3 letters en dan een hoop sterretjes. Maar veel langer dan mijn mailadres zelf is? En eentje begint met een totaal andere letter?
Ja zoiets had ik ook, voorbeeld:
abc****, wachtwoord: 123***
abc********, wachtwoord: 123***
Mijn e-mail leek dus ook langer (maar begon wel met de goede letters), en er stond wel mijn wachtwoord achter.. Geen idee hoe dat komt. Je zou zeggen dat het aantal sterretjes gelijk staat aan het aantal tekens, dat is bij mijn wachtwoorden wel het geval.
Art_ofLiving schreef:Op de nieuwspagina staat inderdaad dat het is uitgeschakeld, ik denk tijdelijk?
https://gotcha.pw/news
Ook kan je je e-mailadres laten weghalen van de site, voor de mensen die dat willen:
https://gotcha.pw/remove
beatje schreef:Bedankt voor de uitleg van pasword manager.Kende het echt niet.
Maar bij mij is er niks gelekt.Had even schrik omdat ik een heel eenvoudig wachtwoord heb voor webshops.Ik denk altijd niemand heeft er iets aan je moet toch vooruit betalen.Toch???
Shiloh schreef:3 woorden....
Passwordmanager, passwordmanager, passwordmanager!
Ideaal. Ik heb overal complete random en verschillende wachtwoorden. Die manager waarschuwde mij als een wachtwoord ouder is dan 6 maanden. Hij synced naar al mijn apparaten en hij vult bij inloggen alles voor me in.
Het staat vol andere gevoelige informatie, zoals gegevens en kopie van paspoort en rijbewijs en creditcard gegevens, zodat ik dat altijd bij de hand heb.
En alles veilig achter een hoofdwachtwoord die compleet nieuw is, alleen daar gebruikt en nooit opgeschreven.
Victory-Boy schreef:Shiloh schreef:3 woorden....
Passwordmanager, passwordmanager, passwordmanager!
Ideaal. Ik heb overal complete random en verschillende wachtwoorden. Die manager waarschuwde mij als een wachtwoord ouder is dan 6 maanden. Hij synced naar al mijn apparaten en hij vult bij inloggen alles voor me in.
Het staat vol andere gevoelige informatie, zoals gegevens en kopie van paspoort en rijbewijs en creditcard gegevens, zodat ik dat altijd bij de hand heb.
En alles veilig achter een hoofdwachtwoord die compleet nieuw is, alleen daar gebruikt en nooit opgeschreven.
En dan hacken ze je hoofdwachtwoord en hebben ze alles.![]()
Ik blijf het eng vinden, zoiets. Het lijkt me aan de ene kant superhandig, maar aan de andere kant kan elk wachtwoord gekraakt worden en dan hebben ze niet één, maar álle wachtwoorden.
Ik ben gewoon nog hopeloos ouderwets.