Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:11

HelmerG schreef:
Maar mensen.. waar houdt het dan op? Als je je hier nu zoveel mee bezig moet houden - camera's ophangen en bewijs verzamelen en en en..-, dat gaat je opvreten op een gegeven moment. En het gaat er al helemaal niet voor zorgen dat de situatie opgelost wordt, want de mensen gaan waarschijnlijk nog meer dwars liggen en wie weet wat je je dan op de hals haalt met die malloten.

Ik zou nog eens proberen aan te dringen bij de woningbouw/wijkagent en me zeker weten gaan inschrijven voor een nieuwe woning. Ik zie dit helaas echt niet verbeteren met dit soort mensen als buren, brr..

Tja, beste optie lijkt mij ook inderdaad verhuizen, hier ga je aan ten onder want als je het ene probleem oplost komt er wel een volgend probleem met zulke buren.

Ik zie het eerlijk gezegd ook niet opgelost
worden met het zoveelse praatje met
De woningbouw. Wat wel kan helpen is zeggen dat je in je woongenot wordt aangetast en dus een lagere huur wil betalen. Dan wordt het misschien ook makkelijker sneller een nieuwe woning te krijgen.

Kwanyin

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:11

Ik zou me zelf vooral zorgen maken om dat gasincident. Zeikburen die zeiken over een plasje zeik dat niet van jouw honden is, is heel erg vervelend en storend. Maar boven iemand wonen die zo laconiek doet over openstaand gas en geestelijk niet labiel is, daar is zelfs het mooiste bestgelegen en goedkoopste appartement het niet voor waard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:32

Een sproeiende kat/buurman die jullie zo terug wil pakken en misschien wel het gerucht verspreid dat hij jullie honden ziet plassen. Plas laten checken of het van hond kat of mens is. En idd stiekem camera er op zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:35

Kwanyin schreef:
Ik zou me zelf vooral zorgen maken om dat gasincident. Zeikburen die zeiken over een plasje zeik dat niet van jouw honden is, is heel erg vervelend en storend. Maar boven iemand wonen die zo laconiek doet over openstaand gas en geestelijk niet labiel is, daar is zelfs het mooiste bestgelegen en goedkoopste appartement het niet voor waard.

Helemaal mee eens!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:42

wegwezen daar, je kunt er toch niet meer onbezorgd wonen?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:46

Weet je mijn ervaring met mensen die niet redelijk zijn, is dat je aan het bewijzen kunt blijven. Is het niet over plas, dan is het over een paar weken over iets anders. Normaal gesproken ga je bij een vermoeden dat de hond van de buren in de gang plast, niet staan schelden en tieren aan de deur namelijk. Je belt eerst aan, en vraagt of het hen misschien ook opgevallen is dat het daar stinkt en of het eventueel van de hond kan zijn. Het feit dat het zo gaat, zegt iets over de communicatie van de buren en dat probleem ga je niet veranderen. Je kunt dit proberen te bewijzen, maar gegarandeerd komt er ooit een andere ergenis voor in de plaats.
De onderbuurman proberen te overtuigen is ook onbegonnen werk ben ik bang. Misschien is hij licht dementerend? Hij hoort in elk geval dingen die jullie niet horen.
Ik zou meester Frank Visser bellen :+. Nee hoor grapje, maar daar komen vaak dezelfde problemen die jullie hebben. Via de wijkagent kun je om buurtbemiddeling vragen om in elk geval met de buren naast je in gesprek te komen. Voor de rest, gevaarlijke situaties blijven melden bij de wijkagent en woningbouw en proberen alles zoveel mogelijk naast je neer te leggen. En lukt dat niet, is verhuizen echt geen gekke optie als dat mogelijk is. Gaf mij toen wel rust toen ik lang geleden lastige buren had. Gewoon een huisje kopen samen ;).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:12

arno8 schreef:
Plas analyseren en dergelijke heeft weinig zin. Buren kunnen dan nog zeggen dat je die plas ergens anders vandaan hebt. Ik zou stiekem een camera ophangen EN als je een plassende man op beeld hebt het 20 keer enorm groot uitprinten en midden in de nacht door de hele flat hangen met daarbij een tekst als: “wilt u voortaan in uw eigen wc urineren?”
.

De urine van een mens ruikt echt anders dan de urine van een hond, dus dat verschil moet wel snel duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:16

Kwanyin schreef:

En deze bedoel ik dus.
Als ik tussen de regels doorlees heeft deze meneer problemen op een ander gebied.
Zou en gaan verhuizen en een dossier tot die tijd bijhouden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:24

Ik zou als ik zou huren ook rustig eens verder kijken voor een andere woning.

Ik weet niet of jou voordeur een raam heeft en toezicht heeft op de lift? In dat geval zou ik gewoon filmen vanuit jou woning. In principe kan men dan niet zien dat je filmt. Als je dan eenmaal de dader op camera hebt zeg je gewoon dat je dat zelf gezien en gefilmd hebt en niet dat er een permanente camera hing. Want dat mag altijd. Misschien niet 100% volgens de regels? Maar dikke schijt hoor. Zij maken jou leven toch ook zuur!

Het is trouwens prima toegestaan om de openbare weg te filmen, míts je attendeert dat je camera’s hebt hangen. Het punt van een portiek flat is dat dat mogelijk valt onder een besloten ruimte, en dan mag het inderdaad niet zomaar.

Je zou ook briefje kunnen ophangen dat er camera’s hangen. Zonder dat er camera’s hangen. Zou dan zomaar kunnen dat het plassen plots ophoudt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:32

Hier in mijn woonplaats mag je gewoon int openbaar filmen. ( bijf met telefoon)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:34

doezel2 schreef:
Hier in mijn woonplaats mag je gewoon int openbaar filmen.

Je mag inderdaad overal wel filmen voor privégebruik, bvb wanneer je gopro bij een wedstrijd gebruikt, echter, beveiligingscamera's mogen alleen op je eigen terrein filmen, dus je voordeur, stallen, oprit en niet de openbare weg.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:35

doezel2 schreef:
Hier in mijn woonplaats mag je gewoon int openbaar filmen.

Maar waarschijnlijk is de deur van de lift niet openbaar (je moet een sleutel hebben of erin gelaten worden om de portiek in te kunnen neem ik aan). En dan valt het waarschijnlijk niet onder openbaar maar onder besloten.

Openbaar mag in Nederland altijd, mits goede reden (bijvoorbeeld beveiligen van de op straat geparkeerde auto), maar je bent wel verplicht de camera bekend te maken.

Er is een verschil tussen zelf handmatig filmen, niet permanent. Dat mag altijd.

En permanente camera beveiliging. Dat mag ook openbaar, mits je waarschuwing ophangt. Alleen de portiek is dus waarschijnlijk besloten, en dan mag het weer niet.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-04-18 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:36

doezel2 schreef:
Hier in mijn woonplaats mag je gewoon int openbaar filmen. ( bijf met telefoon)

Er is een groot verschil tussen filmen met telefoon en filmen met camera's die vast zitten. Je mag wel filmen met een zelfopgehangen webcam bijvoorbeeld, maar dan moet duidelijk zijn VOORDAT die gene in beeld kan komen dat er gefilmd wordt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:39

Oja das waar haha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:44

alice0cullen schreef:
Ik zou een camera ophangen of het nou mag of niet. Dan weet je in ieder geval wie het doet en kan je die persoon hier gewoon direct mee confronteren met een waarschuwing dat als hij niet stopt je naar de politie of woningbouw gaat, dat je die beelden onrechtmatig verkregen hebt hoef je hem natuurlijk niet aan de neus te hangen. Dan kun je ook de rest van de buren laten zien dat jou honden het gewoon niet doen.

Verder zal ik echt verhuizen voor de boel nog meer uit de hand loopt, je niet veilig voelen in je eigen huis breekt je ook op. Daarbij is je onderbuurman flink labiel en laat hij het gas al makkelijk open staan, kan toch echt gevaarlijk worden als hij dan ook nog een sigaretje of iets opsteekt.

Hier ga ik helemaal in mee

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:59

Verschil tussen mensen/honden/katten urine ruik je wel. Heel cervelend als je vals beschuldigd word. Ik zou toch ook een camera hangen al is het voor mezelf dat je weet wie je die loer draait. Wat de onderbuurman betreft , kan het niet zijn dat de honden krabben en dat hij dat als gebonk hoor. Zelf word ik ook wel eens wakker van de hond die krabt ik ben een lichte slaper. Iemand die wat vaster slaapt hoort dit niet.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:11

Mijn eerste ingeving is ook verhuizen...

Maar anders, waarom plaats je geen bordje op de hoek waar er geplast wordt met "Cameratoezicht. Graag urineren op eigen toilet". Of iets in die zin? En dan hang je nog geen camera op, of is zo'n bordje dan ook verboden?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:19

Ik heb niet alles gelezen maar kan het niet zijn dat de onderbuur een gaslek heeft ergens? Want als je dat langdurig inademt kun je gaan hallucineren en dingen zien/horen die er niet zijn... Lijkt op wat hij nu heeft. Ik heb er vaker over gelezen, dat mensen dachten dat hun huis spookte tot ze er achter kwamen dat ze ergens een gas lek hadden. Misschien vergezocht maar wie weet?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:28

Ik zou, bij iedere uitlaat beurt van de honden, de buren informeren. Gewoon ff aanbellen, hoi buurtjes, ga ff blokje om met de honden. Controleer ff of er pies ligt, laat ik straks ff weten als ik terugkom, kunnen jullie weer even checken!
Dat zijn ze zekerweten heel snel beu }>

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 15:22

Het verschil tussen mensen- en hondenurine qua geur ken ik niet precies. Maar ik ken wel de geur van de urine van onze honden (die leer je wel door puppyongelukjes) en daar lijkt dit in de verste verte niet op.

Ik ga straks even aanbellen bij een vriendelijke bovenbuurman om te vragen of zij ook last hebben van plasjes.

Met de trap heeft helaas geen zin. Ten eerste omdat we op negen hoog wonen en dat niet goed is voor hondenheupjes. En ten tweede omdat omdat de trap direct tegenover de lift ligt. Zelfde ruimte dus.

Elke keer aanbellen bij de buren vind ik wel een leuke _O- Ware het niet dat ze hoogstwaarschijnlijk scheldend en tierend de deur open doen als ze weten dat wij het zijn.

De zijbuurman heeft ook al dreigende schopbewegingen gemaakt naar onze overenthousiaste puppy die per ongeluk uit mijn armen sprong terwijl ik met hem stond te praten.

Ik vermoed zelf overigens dat het jongelui van buiten is die het grappig vinden. Laatst stonden er om een uur of elf s avonds mensen over de fietsen buiten heen te zeiken. Als je door de deur gaat en de deur valt achter je dicht, kan je die nog een paar seconden open duwen. Daar glip je dus zo achteraan.

Gewoon een bordje ophangen vind ik inderdaad ook wel een goed idee. Vermoed alleen dat de conciërge dat weg gaat halen dus ga ik eerst even overleggen met de woningbouw.

Ik snap overigens de eerste ingeving van ons verdenken ook wel. Je gaat toch eerder uit van honden dan van mensen. Maar kom ons dat dan eerst even rustig vragen in plaats van ons eerst weken lang vieze blikken geven, ons nooit meer begroeten en de deur vlak voor ons dicht laten vallen (wij snapten al niet waarom). En vervolgens schreeuwend en slaand aan de deur te staan.

Nu de onderbuurman. Dementerend kan nog niet. Hij is begin twintig. Geen familie voor zover wij weten, woont alleen, nooit bezoek. Als je door zijn brievenbus kijkt ligt zijn hele gang vol met afvalzakken. Ook zijn hele balkon ligt onder het afval. Er gaat dus overduidelijk iets niet goed met hem.

De bel eruit draaien hebben we een tijdje gedaan. Maar dan gaan ze inderdaad wel op de deur slaan. Ook hebben we zo'n intercom waarmee je vanaf beneden kan aanbellen. Die kan je niet uitzetten en wordt dan vervolgens ook minuten lang midden in de nacht vastgehouden. Ook de telefoon van de haak van de intercom afhalen werkt niet. Alleen touwtje doorknippen :Y)

Edit: oliebol, woningbouw is gesloten deze middag. Stond een half uur in de wacht (ondertussen dit hele verhaal getypt :') ). Dus ik hang op en bel nog een keer, zijn ze helemaal niet aanwezig :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:39

Urinetest is niet zo'n slecht idee, maar ipv dit zelf te doen kan je ook aanbieden het te vergoeden.. kunnen ze niet zeggen dat je het doet zoals het jou uitkomt.

Aan de andere kant zou ik daar eigenlijk helemaal geen zin in hebben en waarschijnlijk ook verhuizen als er meerdere buren zijn die niet normaal kunnen communiceren. Het is dan gewoon wachten op het volgende waar ze problemen mee hebben.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:48

Of plast je "gestoorde" buurman er niet?

Ik zou toch eens een camera gaan ophangen.
Al is het maar voor 1 week.
En inderdaad in de tussentijd gaan kijken voor een andere woning.
Wat een zooitje zeg :(

Al dat afval in huis gaat ook stinken dat is voor jullie ook niet gezond.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:21

Als ie 20 is dan is dement nog wel een beetje vroeg ja :'). Dan kan hij psychisch natuurlijk iets hebben, of hij gebruikt drugs of zo. Of hij is gewoon raar :'). Anyway wel heel vervelend dit. Ook al heb je 100% gelijk en sta je in je recht, je trekt toch aan het kortste eind omdat het uiteindelijk jullie rust en woonplezier aantast.
Een camera ophangen of de urine analyseren (los van iewwwww :r ) ik vraag me af of het zin heeft. Kom je aan met je briefje, zie je het is mensenurine. Gaan ze dat geloven? En gaan ze dan normaal doen opeens? Mijn vader zei laatst het is voor normale mensen veel makkelijker om gek te doen, dan voor gekken om normaal te doen ;). Ik zou er niet teveel hoop op hebben dat dit nog goed gaat komen. Wel heel veel succes, lijkt me vreselijk dit.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:26

Ik heb niet alle reacties gelezen
Maar kan het zijn dat die "gestoorde" onderbuurman misschien staat te plassen in jullie hal?
Om jullie zo "ja"ja" het pispaaltje te maken?

Oh zie al dat mensen mij voor waren
Lijkt me verschikkelijk verder trouwens dat je niet gewoon lekker kan leven in je huis
Ik zou geloof ik mijn biezen pakken..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 16:31

Ik heb ook wel eens gehoord dat als iedereen om je heen gek is dat je het zelf bent. Dus begin bijna te twijfelen :Y)

Ik verdenk zelf de onderbuurman er niet van. Die kunnen wij ook heel goed weg horen gaan en terug horen komen en dan gebeurt het meestal niet.

Beide buren zijn sowieso fan van wiet. Ik heb zelf niks tegen wiet, het tegendeel, maar toegegeven is wel dat de stap van wiet naar een andere drug dan toch wat minder groot is. Er hangt sowieso een flinke wietgeur om de onderbuurman heen.

Urine analyseren kon meen ik niet? Had ik in een ander topic gevraagd maar daar werd gezegd dat dat niet kon. Daarnaast zijn de plassen ook veel te groot voor om überhaupt uit een hond te komen. Maar ja, omdat er hondenharen in liggen (duh, wat dacht je van gewoon stof) moet het natuurlijk van ons zijn.

Willen jullie dit plaatje in een spoiler? :Y)
Afbeelding