Olympia schreef:Cowboy55, ik denk dat je een heel verkeerd beeld hebt van de supermarkt wereld. Ze zoeken dan indd wwl wat anders zoals bijv te oud.
Na 25+ jaar in het HR werk heeft HIJ (
) wel een redelijk beeld van beroerde acties en adviezen van zowel werknemers als zeker ook werkgevers. En een paar van de adviezen zoals ze hier benoemd zijn vallen wat mij betreft onder de categorie 'godsgruwelijk slecht' .En ja, jullie hebben wel een punt: om nu meteen een officiele waarschuwing te geven is wellicht wat overdreven. Dat kan 1 van 2 dingen betekenen:
1. Ze hebben het in essentie goed met je voor. Een 'scared straight' taktiek zeg maar. Kan, maar niet waarschijnlijk in die sector. (Ja, ik ken die sector);
2. De eigenaar/leidinggevende vertoont gorillagedrag. Op zijn borst kloppen en flink dreigen om te laten zien dat hij de 'Alfa Male' is. Als iemand dat gedrag vertoont is escaleren (klacht indienen, in bezwaar gaan, direct tegengas geven) het stomste wat je kunt doen. In de setting werknemer/werkgever verlies je ALTIJD. (Zoals ik al schreef, ik ken die sector)
Zoals Dees_Daan ook zegt: je hebt een hele duidelijke waarschuwing gekregen. Accepteer hem, doe je FIFO ding en laat het er verder bij.