officiële waarschuwing bij de Dirk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:35

Olympia schreef:
Cowboy55, ik denk dat je een heel verkeerd beeld hebt van de supermarkt wereld. Ze zoeken dan indd wwl wat anders zoals bijv te oud.

Na 25+ jaar in het HR werk heeft HIJ ( :D ) wel een redelijk beeld van beroerde acties en adviezen van zowel werknemers als zeker ook werkgevers. En een paar van de adviezen zoals ze hier benoemd zijn vallen wat mij betreft onder de categorie 'godsgruwelijk slecht' .

En ja, jullie hebben wel een punt: om nu meteen een officiele waarschuwing te geven is wellicht wat overdreven. Dat kan 1 van 2 dingen betekenen:
1. Ze hebben het in essentie goed met je voor. Een 'scared straight' taktiek zeg maar. Kan, maar niet waarschijnlijk in die sector. (Ja, ik ken die sector);
2. De eigenaar/leidinggevende vertoont gorillagedrag. Op zijn borst kloppen en flink dreigen om te laten zien dat hij de 'Alfa Male' is. Als iemand dat gedrag vertoont is escaleren (klacht indienen, in bezwaar gaan, direct tegengas geven) het stomste wat je kunt doen. In de setting werknemer/werkgever verlies je ALTIJD. (Zoals ik al schreef, ik ken die sector)

Zoals Dees_Daan ook zegt: je hebt een hele duidelijke waarschuwing gekregen. Accepteer hem, doe je FIFO ding en laat het er verder bij.

Marjo

Re: officiële waarschuwing bij de Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:06

Helaas is het tegenwoordig noodzaak om zo op te treden. Zoveel vullers die gewoon niet FiFo vullen. Ik kom het ook te vaak tegen, en de producten die je weg kan gooien... Het is gewoon zonde. Plus dat ik me al helemaal kapot schaam als een klant aankomt met een product dat over de datum is.
En dat is helemaal vervelend als ik niet degene ben die het niet fout heeft neergezet.

Even in gesprek gaan met je leidinggevende. Als jij over het algemeen een goede werkinzet toont en goed je best doet, is er vaak een hoop mogelijk. Alleen daar hoort wel bij dat je gewoon áltijd FiFo moet vullen.

Hetgeen waar je echter niet akkoord mee hoeft te gaan is 1,5 uur overwerken zonder dit uitbetaald te krijgen. Hiermee moet je echt naar de teamleider of manager stappen.

Ipsilonka

Re: officiële waarschuwing bij de Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:27

De officiële waarschuwing voor niet FiFo vullen wordt hier ook regelmatig gemaakt. Echter wat ik niet ok vind is dat je 1.5 uur langer hebt gewerkt en dat niet krijgt betaald. We maken hier uiteraard wel het werk af, maar dat wordt wel betaald.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:32

Ik zou me er niet druk om maken....over een poosje vlieg je er toch uit, ongeacht of je je werk nu goed doet of niet. Want dat is nu eenmaal het beleid in de supermarkt, een supermarkt drijft op jong dus goedkoop personeel.