.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:05

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:10

.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:11

Ik vind brandje stichten in een flat echt niet grappig hoor... Voor je het weet staat de hele toko in de hens, met alle mensen er nog in :( En je kat zou ik voorlopig proberen binnen te houden TS! En ik snap zeker dat het bloedirritant is als je elke week besmeurde post uit je brievenbus haalt. Ik kan ook echt niet tegen dat soort dingen :( Gelukkig lijkt je wijkagent het serieus te nemen, meestal heb je aan de popo's niks :+

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:12

@ TS Jammer dat je nu net alles weghaalt uit je bericht, was bezig daar netjes op te reageren :)

@ Marjoow, al deze dingen zijn te verklaren en makkelijk op te lossen.. En ja natuurlijk neemt de wijkagent dit serieus, dat is zijn werk. Hij is er voor om te zorgen dat mensen zich veilig voelen. Als ik nu mijn wijkagent bel en zeg dat er rare dingen gebeuren, dan zal hij hier ook wat vaker langs rijden..

En nogmaals niemand heeft gezegd dat het normaal is.. Maar 1+1 =2 en de ts geeft zelf al aan een "vervelende" bovenbuurman te hebben.. Nou als die zo kinderachtig wil zijn om het lampje van de scooter aan te zetten of schoonmaak middel in de brievenbus te gieten is daar een simpele oplossing voor, camera plaatsen en op de brievenbus en scooter richten.. Er is al een melding gedaan bij de wijkagent.. Dus wat wil je nog meer dan?

Citaat:
Sowieso de reactie "nou opgelost nu kan iedereen weer normaal lekker slapen" slaat echt helemaal nergens op, maar heb ook geen zin verder nog energie in mensen die zo reageren te steken eigenlijk

Jammer dat je jezelf zo aangevallen voelt..
Mijn opmerking was oprecht en hoop ook echt daadwerkelijk dat je over een maand terug kijkt naar dit topic en je jezelf weer wat fijner voelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:22

.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:23

Heel vervelend dit! En logisch dat je jezelf niet meer veilig voelt in je eigen huis. Dat begrijp ik heel goed. Je hebt er goed aangedaan om de wijkagent in te seinen. Ik zou zeker zorgen om goede maatjes met die man of vrouw te blijven en zou zelf ook het contact aan houden. De tip van de camera vind ik ook een hele goede en gelukkig is de deur inmiddels weer gemaakt.

Ken je misschien hangjongeren in d buurt? Ik vraag dit want toen mijn fiets ooit op klaarlichte dag gestolen was heb ik onze lieve buurtjes die buiten waren verteld dat ik overtuigd was dat zij niets met die voorval te maken hadden, maar dat zij wellicht wel weten wie wel. De vraag gesteld of ze dit voor mij zouden kunnen oplossen. Binnen een uur kwamen ze met mijn fiets aan e.a spulletjes die ik nog niet gemist had :Y) en er is nooit meer uit mijn tuin gestolen }> . Kijk eens of jij zo'n actie ook zou kunnen doen.

Verder denk ik dat je weinig meer kunt doen als dat je al gedaan hebt. Niets is zo vervelend als dat je thuisfront niet veilig meer aanvoelt. Ik zou er niet aan moeten denken en wens je veel sterkte toe en een manier om hier goed mee om te kunnen gaan voor jezelf. Wellicht dat je van iemand geld kunt lenen of samen met je buurvrouw betalen om een camera op te gaan hangen. Je moet je daar wel eventjes in verdiepen want ik geloof dat de wet vereist dat je dit dan wel aangeeft dat er camera surveillance is.

Daarnaast is er misschien in de buurt een buurwacht. Zo ja, dan zou je die ook kunnen tippen.
Sterkte TS. Ik vind dit heel vervelend voor je en ik vind het zeker niet eens kleins!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:53

Marjoow schreef:
Ik vind dat hier ook wel erg luchtig gereageerd word. Al zijn het kwajongensstreken, daar moeten die kinderen/ daders gewoon op aangesproken worden.
Ik snap niet dat mensen het normaal vinden. TS woont door dit soort ongein niet prettig meer, het kan toch niet zo zijn dat zij maar moet verhuizen omdat anderen zich niet kunnen gedragen?
Daarbij, brandstichting & vandalisme (want zo te lezen wordt er ook het eea vernield) is gewoon strafbaar.

TS, goed dat jullie al contact hebben met de wijkagent. Ik zou een goedkoop cameraatje halen bij de Action ofzo en die ophangen zodat je de boel in de gaten kan houden. Zo kun je wellicht zelf achterhalen wie hier verantwoordelijk voor is en diegene daarop aanspreken.

Volgens mij vindt helemaal niemand het normaal. Zulke kwajongensstreken kunnen idd niet en moeten bestraft worden. Maar om daar nou zo van in de stress te raken. Het is niet alsof iemand het specifiek op TS gemunt heeft.
Het zijn wel rotdingen, dus meld het gewoon bij de politie zodat de daders gestraft kunnen worden (dat lijkt me wel zo goed) maar wind je er verder niet zo over op, de enige die je daarmee hebt is jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Re: Er gebeuren hier rare dingen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:27

Hopelijk komt er iets uit het gesprek meet de wijkagent. Net omdat het in en rond je eigen huis is komt het hard aan. Zelfs de meest nuchtere persoon zou hier ongemakkelijk van worden.
Camera lijkt me een goed idee. Misschien kun je er eentje 2dehands vinden?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:29

TS, Je kan ook naar de doe het zelf winkel gaan samen met je buurvrouw, wat hout kopen en haar plankje vervangen en misschien is er ook nog wel iets aan de fiets kar te doen?

Je blijft ook maar zeggen dat haar fietskar in de fik is gestoken.. Hoe weet jij dat? Was jij daar bij?

Daarnaast zolang er niemand op heterdaad betrapt word zul je niets kunnen doen, helaas.. Ja je zou kunnen verhuizen maar je hebt al aangegeven dat dit geen optie is.. Nou wat je dan nog zou kunnen doen is je buren boven onder links rechts vragen of ze hier iets mee willen doen, zodat jullie samen met zn alle fijn en veilig kunnen wonen daar..

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:59

Hang een camera op en dan weet je het zo

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:23

Op de meest vriendelijke manier bedoeld...maar heb je psychische problemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:19

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:22

.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:24

Wat ontzettend naar zeg!! Vind zelf ook dat brandje stichten in een portiek echt 10 stappen te ver gaat :n Goed dat je er melding van hebt gedaan, hoop dat je je snel weer veilig voelt in je eigen huis, want dat is natuurlijk wel een must :(:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 00:33

Nabster schreef:
Op de meest vriendelijke manier bedoeld...maar heb je psychische problemen?

Waarom zou dat heel erg te maken moeten hebben met wat er bij TS in/om de woning gebeurd?

TS geeft aan uit zichzelf misschien soms wat snel stressig/angstig te zijn; de ene persoon heeft die grens gewoon hoger liggen dan een ander, en dat kan uiteraard mede zijn vanwege psychische problemen en/of gebeurtenissen uit het verleden.

Maar lijkt mij niet dat TS ze letterlijk en figuurlijk ziet vliegen om het maar even zo plat te zeggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:52

Annet_Dottie schreef:
verootjoo schreef:
De boel is toch niet afgefikt? Moet je ook wel heel wat voor doen trouwens. Dus dat het zo’n klein brandje gebleven is; het zullen wel kwajongensstreken zijn.
Beetje fikkie steken doen er zoveel := raak er niet erg van onder de indruk :o

Sorry hoor maar dit soort reacties kan ik niet zo goed hebben nu.
De boel is toch niet afgefikt, nee dus?? Iedereen is zich wel hartstikke dood geschrokken. Ben blij dat jij er niet van onder de indruk raakt in ieder geval dan. Kan alleen maar voor je hopen dat jou dit nooit gebeurd ;)
Vind je reactie héél erg respectloos.

De portiek hier is afgesloten, de deur was kapot (wat van de buitenkant totaal niet opvalt), iemand is er dus achter gekomen dat de deur kapot was en is naar binnen gelopen met doelbewust de actie om hier even een fikkie te stoken. Je zit hier gewoon wel met mensen, dieren en kinderen in een portiek.
Ja ik ben heel blij en dankbaar dat het zo goed is afgelopen maar het had echt heel anders kunnen aflopen ;)

Weet je, al even eerder wordt er ook al aangegeven dat je vraagt om de zaken met je te relativeren maar op de mensen die het relativeren reageer je uiterst vinnig.
Op mensen die je naar de mond praten en helemaal meegaan in je paniek en angst, daar voedt je je angst alleen maar mee.

Om weer fijner te wonen moet je actie ondernemen maar ook zaken loslaten.
Relativeren dus!

Het is misschien nu lekker om mee te gaan in die angst en paniek maar daar wordt je woongenot echt niet beter van en door te focussen op wat er allemaal misgaat, zul je nog veel meer ellende aantrekken omdat je van alles wíl zien.
Logisch dat er nog meer mensen om stressen, jullie stoken de boel met elkaar op. Dat snap je toch wel?

Ik vind een aantal streken ook kwajongens streken en hoe drukker jij je er om maakt, hoe meer lol de buurt heeft.
Andere dingen wat je buurvrouw betreft is super vervelend en hoop dat de politie hier bovenop zit maar dat JIJ je er druk om gaat maken is toch niet nodig.

En kelderbrandje, er is toch verder niks gebeurd? En doet zich toch niet wekelijks voor?
Wil je dan echt zo graag horen hoe vreselijk erg je het allemaal hebt?

Overigens dacht ik dat dit topic over geesten of zo zou gaan :o

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:17

Citaat:
Nou dat was mijn hele verhaal.. Wat wil ik er mee? Nou vooral relativeren, het van me afschrijven en ik hoop dat er mensen zijn die letterlijk en figuurlijk van een afstand hiernaar kunnen kijken en misschien tips/adviezen of whatever hebben.

TS vraagt er om.. En als je dan doet wat ze vraagt (relativeren) dan ben je uiterst respectloos.. 8)7

Ik heb gerelativeerd ik heb het verhaal gelezen, en naar hand daar van heb ik je een tip gegeven waar je niets mee doet :).

Dus ik neem de moeite hier te reageren om je te helpen TS. De enige die hier respectloos is ben jij!

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:02

Klinkt mij ook als kwajongens streken.
Tuurlijk als je er achter komt dat er een brandje is schrik je even.
Maar zoals eerder aangegeven kan dit ook door bijvoorbeeld een sigaret gekomen zijn. Ik denk dat je goed bezig bent met de wijkagent en de woningbouw achter de broek aan ziten. Verder is een camera al een paar keer aangegeven, van een goedkope bij bijvoorbeeld Aliexpress tot een Webcam. En je hoeft echt niet gelijk het hele gebouw vol te hangen.. Hang bijvoorbeeld eerst eens 1 bij de ingang, en bijvoorbeeld een bordje 'camera bewaking' ergens in de hal ofzo.

Overigens ga ik wel mee met CharmingS met het stukje relativeren.
Je reageerd alleen de adviezen/reactie waar je angst/stress bevestigd word. En de anderen krijgen best wel een respectloze 'sneer' of worden genegeerd.
Jou topic, jou keuze dat snap ik. Maar als je de berichten nog eens zou lezen staan er ook echt wel adviezen in, en willen mensen je helpen.
Ik hoop dat je je angst/stress wat naast je neer kan leggen, en het met de wijkagent verder oppakt (waar je nu al mee bezig bent) en misschien samen een potje maken met de buren om een camera op te hangen (dit hoeft niet duur te zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:08

.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:34

Annet_Dottie schreef:
Ik heb het idee dat het meer een discussie topic aan het worden is tussen mensen die de angst begrijpen en mensen die het maar een kwajongensstreek vinden.
Ik heb al meerdere keren aangegeven wat nu het plan is en door het plan wat er nu ligt ben ik deels een behoorlijk stuk rustiger.
Ik voel geen behoefte meer zelf nog in dit topic te reageren, het was een foute keuze van mij om dit topic te openen en als er iets is wat mijn stress nu aanwezig houd is het dit topic.
Dit is geen enkel verwijt naar wie dan ook maar wel hoe ik het ervaar.
Ik laat het hier verder bij.

Lees jij de reacties die jij krijgt helemaal, of lees jij alleen wat je wil lezen?

Want niemand zegt dat het oke is wat er gebeurd, ja het zou een kwajongens streek kunnen zijn. Maar heb jou ook al een keer gezegd dat je misschien ook eens naar je bovenbuurman moet kijken, aangezien jij zelf zegt dat jullie niet zo'n goede verstandshouding hebben. Maar dat wil je dan niet zien.. Wil ook absoluut geen discussie voeren, maar je vraagt zelf om tips en relativiteit. Dan krijg je dat, en dan is het niet goed? Niet iedereen hoeft jouw angst te voeden toch.. Ben blij dat mensen je gerust proberen te stellen en ook nog andere mogelijkheden geven.
Verder valt het op dat jij alleen maar reacties wil van mensen die jou angst begrijpen, terwijl je meerdere reacties hebt gekregen van mensen die je juist van je angst af willen helpen.

Mij maakt het verder niet uit, heb ergere dingen gezien als wat jij beschrijft. Een ex-collega van mij kreeg regelmatig brandende kranten door haar brievenbus gegooid, er werd poep op haar ramen uitgesmeerd en borden in de tuin gezet met in mega letters H*erentent 50%. Ook werd ze door verschillende mensen van werk naar huis gevolgd.. De politie kon niks doen omdat ze geen bewijs hadden of heterdaad. Ook haar wijkagent had gezegd het in de gaten te houden, meer kon hij niet doen.

Maar ik wens je sterkte met je probleem TS, hoop voor je dat de "dader" snel gepakt word en iedereen weer rustig kan slapen :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:49

Op het moment dat iemand het gevoel heeft dat zijn/haar gevoelens gebagatelliseerd worden, kun je diegene al niet meer helpen. Erkenning van andermans gevoelens is stap 1 hierin. Zoals ik dit topic lees zijn de mensen die haar proberen te helpen met relativeren ook mensen die de angstige gevoelens van TS niet lijken te erkennen. Dan kun je wel proberen haar van haar angst af te helpen, maar zolang je TS niet het gevoel geeft haar angst echt te erkennen, kun je haar ook niet er vanaf proberen te helpen. Been there, done that. Er is niets funester voor hulppogingen dan een gebrek aan erkenning van (al dan niet terechte) emoties.

JA dit is absoluut een reden om je angstig te gaan voelen, je krijgt het gevoel dat iemand het op jou en de buurvrouw gemunt heeft. Of dit nu daadwerkelijk zo is of niet, dat doet er even niet toe. Dat GEVOEL is er wel. En gevoelens zijn niet altijd logisch of te beredeneren. TS, door met de wijkagent te praten neem je een goede stap, samen kunnen jullie kijken naar oplossingen, en naar mogelijke oorzaken.

Heb je de betreffende bovenbuurman al eens aangesproken op zijn overlastgevende gedrag? Waarom wel/niet? Wat heeft dit opgeleverd? Is de woningbouw ingeseind over de overlast die hij geeft? Wat hebben zij er mee gedaan? Neem dit eventueel ook mee in het gesprek met de wijkagent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:03

Wat wil iedereen nu bereiken hier?

Als iemand zich angstig VOELT dan is dat zo voor diegene. Een ander is dat misschien niet. Prima, maar hou op te bagatelliseren. Als je iemand uitscheldt vind de één het meteen pesten en de ander haalt z'n schouders op. Dat verschilt gewoon per persoon en dat is hier niet anders.

Niks is poedersuiker dan dat mensen zeggen dat je je aanstelt terwijl je het zelf anders voelt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:52

Amy schreef:
Wat wil iedereen nu bereiken hier?

Als iemand zich angstig VOELT dan is dat zo voor diegene. Een ander is dat misschien niet. Prima, maar hou op te bagatelliseren. Als je iemand uitscheldt vind de één het meteen pesten en de ander haalt z'n schouders op. Dat verschilt gewoon per persoon en dat is hier niet anders.

Niks is poedersuiker dan dat mensen zeggen dat je je aanstelt terwijl je het zelf anders voelt.

Maar dan moet de TS ook niet vragen om te relativeren, tips en of advies te krijgen.

Nogmaals heel vervelend dat de ts zich zelf zo bang voelt in haar eigen huis.. Maar als iemand dan naar andere mogelijkheden kijkt en niet meteen van het ergst uit gaat, en daar tips over geeft (waar de ts zelf om heeft gevraagd) word er meteen geroepen door medebokkers dat mensen hier aan het bagatelliseren zijn.. Niet dus, TS vraagt bokkers geven. En als dat niet het antwoord is wat je wil of zoekt, ook prima.. Maar ook de TS mag respectvol blijven ook al heeft zei dit topic geopend.

Ze is trouwens niet de eerste hoor, die een topic opent en vraagt om advies maar dan alle goed bedoelde adviezen die niet in haar straatje passen maar te negeren of lekker kribbig op te gaan reageren.. Want dat is iets wat de laatste tijd vaker gebeurd op bokt.

Maargoed ik heb al lang door dat ik genegeerd word, dus ik houd er bij deze mee op om te reageren.

Fijne dag allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:32

.